
פסח השפיע לטובה על תוצאות הרשתות ברבעון שני, אז למה הרווח יירד?
עיתוי חג הפסח צפוי להשפיע לטובה על תוצאות רשתות המזון ברבעון השני, אולם בשורה התחתונה אנחנו עדיין צפויים לראות ירידה ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, זאת כתוצאה מהשפעות תקן החשבונאות החדש - IFRS16. "שופרסל ורמי לוי צפויות לרווח נקי יציב ביחס לאשתקד", כך מעריכה מיכל אלשיך, מנהלת מחקר בדיסקונט ברוקראז'. להערכתה, בנטרול השפעות ה-IFRS16 - שופרסל תציג עלייה של כ-4% ורמי לוי ירידה של כ-4% בשורה התחתונה, עם זאת, מעריכים בדיסקונט ברוקראז' כי ללא נטרול השפעות התקן, הרווח הנקי של שתי הרשתות צפוי להציג ירידה, כאשר רווחי שופרסל צפויים לירידה של כ-7% ואילו רווחי רמי לוי צפויים לירידה של כ-21%. "מדובר ברבעון השני מאז תחילת יישום התקן, אשר מסווג חכירה תפעולית כחכירה מימונית, ומשכך מביא באופן מלאכותי לעלייה ברווחיות התפעולית אך לירידה ברווח הנקי", מציינת אלשיך. שופרסל בתשואת יתר, רמי לוי בתשואת שוק "למרות שרשת שופרסל -0.84% חווה אתגרים בפארם בטווח הקצר, בהסתכלות כללית אנו מעריכים כי החברה במצב טוב מאוד. אנו צופים כי ב-2019 הרווח הנקי בנטרול חד"פ ובנטרול IFRS16 יצמח בכ-20% וב-2020 בכ-15% נוספים. מדובר בתוספות מהותיות לרווח הנובעות מצמיחה בקמעונאות עם יציבות ברווחיות וכן עלייה באשראי. לאור כך, ולמרות החולשה בטווח הקצר בפארם, אנו ממשיכים להמליץ על שופרסל בתשואת יתר במחיר יעד של 28.7 שקלים, כ-13% אפסייד", כותבת אלשיך. עבור רמי לוי -0.35% צופים בדיסקונט ברוקראז' צמיחה חד ספרתית חיובית נמוכה ברווח הנקי ב-2019 וב-2020 (בנטרול IFRS16), נוכח צפי לצמיחה גבוהה במכירות בשל שילוב קופיקס ופתיחת סניפים, ללא שיפור מהותי ברווחיות התפעולית. "אנו ממשיכים להמליץ על רמי לוי בתשואת שוק במחיר יעד של 207 שקלים, כ-11% אפסייד".