זו הסיבה שהנפט חטף לרגע תנודה מטה - וזה כבר הפך לבדיחה
בלי קשר, נציין שהחוזים בוול סטריט עברו לעליות שערים אחרי נתון ה-ADP שהציג תוספת של 205 אלף משרות בחודש ינואר, זאת מול צפי לתוספת של 195 אלף משרות בלבד. מדובר בנתון המקדים לדו"ח המתעסוקה שיפורסם ביום שישי. החוזים עולים כעת ב-0.35% אחרי שאתמול המדדים סגרו בנפילות של סביב 2%. והיום, סביב השעה 17:30-18:00 יפורסם דו"ח מלאי הנפט בארה"ב שצפוי לרכז עניין אדיר בצל השאלה - האם מחיר החבית יחזיק מעל 30 דולר? איתות ראשוני לקראת הנפט הערב קיבלנו אמש עם פרסום דו"ח המלאים מצד ה-API (נתון שמספקת התעשיית) לפיו מלאי הנפט בארה"ב רשם בשבוע החולף גידול של 3.8 מיליון חביות והסתכם במכל 500 מיליון חביות. צפי האנליסטים לקראת הנתון הרשמי שיפורסם היום עומד על גידול של 3.5 מיליון חביות. נזכיר כי בשבועות האחרונות מחיר הנפט הגיב באגרסיביות רבה לפרסום הנתון הרשמי. ונציין כי הבוקר הירידות באסיה (ובמדד שנחאי) מגיעות דווקא לאחר נתון מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש ינואר רשם את ההתרחבות החזקה מזה 6 חודשים. כלומר נראה שהפוקוס של השווקים כעת הוא על מחיר הנפט, ופחות על המצב בסין. מחיר הנפט בחודשים האחרונים, יחזיק מעל 30 דולר?Last week Russia : meeting w/ OPEC in Fed Saudi Arabia: No meeting Today Oman: OPEC will meet soon Russia: meeting w/OPEC soon is unlikely
— Nour E. Al-Hammoury (@NourHammoury) פברואר 3, 2016

- 7.טוביה החולב 03/02/2016 16:21הגב לתגובה זונפט זול טוב ל 95 אחוז מהעולם. היא הזמן להפסיק את ההיסטריה הטיפשית סביב הנפט.
- 6.יוסי 03/02/2016 16:21הגב לתגובה זולמה לא יוצאים להפגנות ולחסום את הכבישים לכיוון ירושלים ותל אביב עד שהממשלה תתעורר שהנפט עלה גם המחירים עלו ושזה יורד פה מסתפקים ב 5 אגורות בושה לממשלה אין הגיון פה זה רק הפגנות וחסימת כבישים זה יעזור
- 5.אזרח 03/02/2016 15:34הגב לתגובה זומשהו גדול קורה שם המניה עפה במחזור ענק!!! בע"ה שתמשיך ככה
- 4.איתן 03/02/2016 15:32הגב לתגובה זוומחיר הנפט דוקא ממריא ב2%
- 3.אלי 03/02/2016 15:28הגב לתגובה זוזה הבדיחה האמיתית.
- 2.מחקים לאירנים שיחתמו חוזים בשער נמוך ואז 40 דולר (ל"ת)יויו 03/02/2016 11:55הגב לתגובה זו
- מחכים 03/02/2016 15:18הגב לתגובה זוקשה להתייחס ברצינות לנבואות שלך
- 1.אז יש עוד עתיד לאל על? (ל"ת)אבי 03/02/2016 11:37הגב לתגובה זו
- ערן 03/02/2016 15:33הגב לתגובה זועכשיו היא סתם מדשדשת.
- מאיר 09/02/2016 12:40בשנה שעברה נמכרו כרטיסי טיסה לארצות הברית ..לפסח ב1500 דולר..לפסח הקרוב יש להם קשיים למלא מטוסים..והמחיר 1100 דולר אז תעשו חשבון לבד

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
