ניקיון
צילום: Freepik
דוחות

סנו: עלייה מתונה בהכנסות וירידה קלה ברווח הנקי ל-70.3 מיליון שקל

הכנסות החברה צמחו ב-0.4% בלבד, המרווח הגולמי ירד ל-35.7%, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בחדות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה סנו

חברת סנו סנו -0.8%  פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2025 בסוף השבוע האחרון, מהם עולה תמונה של שחיקה ברווחיות לצד יציבות בהכנסות.

המכירות הסתכמו ב-586 מיליון שקל, עלייה מתונה של 0.4% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד ל-35.7% לעומת 39.1% ברבעון המקביל.

המכירות בחו"ל וליצוא בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 הסתכמו בכ-80 מיליון שקל, לעומת 80.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שמהווים ירידה בשיעור של כ-1.8%. עיקר הירידה נובע מקיטון בפעילות היצוא מול מפיצים וכן ירידה בפעילות של חברת הבת בבולגריה.

הירידה ברווחיות מוסברת בעיקר בעלייה במחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור, מגמה שהחלה כבר ברבעון השני של 2024 וממשיכה גם כעת. מגזר מוצרי הניקוי, הגדול ביותר של סנו, נפגע גם מירידה בהיקף המכירות וגם מהתייקרויות. מנגד, מגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה רשם שיפור ברווחיות, הודות לקיטון בהוצאות תפעוליות.

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות הסתכם ב-85.7 מיליון שקל, גידול מתון של 0.7% לעומת התקופה המקבילה, בשל שיפור בהוצאות המכירה והשיווק שעמדו על 98.7 מיליון שקל לעומת 106.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הקיטון בהוצאות הנהלה וכלליות נובע מרישום הוצאה בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ-16.4 מיליון שקל עקב פשרה עם רשות התחרות, בקיזוז עלייה בהוצאות השכר בסך של כ-2.2 מיליוני שקל וגידול בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים בסך של כ-0.8 מיליוני שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-70.3 מיליון שקל לעומת 71 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-0.7%.

מהמאזן עולה כי החברה רשמה עלייה חדה בסעיף הלקוחות של 100 מיליון שקל והמלאי בכ-25 מיליון שקל, מה שתרם לירידה חדה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שצנח ל-16 מיליון שקל בלבד לעומת 62.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה בלקוחות מוסברת על ידי החברה בעלייה בהיקף הפעילות ועיתוי חג הפסח.


החברה מחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים עיקריים:

תחום מוצרי ניקוי ואחזקת הבית: כולל ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי ניקוי ואחזקת הבית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תחום מוצרי נייר: ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי נייר.

תחום מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה: ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה לטיפוח והיגיינה אישית.

אחרים: כולל מוצרי ניקוי ואחזקה נוספים שאינם נכללים באף אחד מהמגזרים לעיל.

תחומי העיסוק של הקבוצה מאופיינים בתחרות גבוהה מצד יצרנים מקומיים, מותגים פרטיים (Private Label), חברות בינלאומיות עם מותגים חזקים ויבואנים הפועלים בישראל ומתחרים ישירות במוצרי החברה, דבר שעשוי להסביר את השחיקה ברווחיות


מניית סנו נסחרת לפי שווי שוק של 4.3 מיליארד שקל, ורשמה תשואה צנועה של 6% בשנה האחרונה. מכפיל הרווח המייצג על רווח דוחות הרבעון הראשון עומד על 15.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה