
קסטרו מציגה: איך להכניס 434 מיליון ולהרוויח כמעט 0
קבוצת קסטרו מציגה שיפור בהכנסות לצד צמיחה באביזרים וקוסמטיקה, אך הרווח הנקי נשחק כמעט לחלוטין; במקביל, הקבוצה נהנית מעודף מזומנים נאה ומהתרחבות חנויות אורבניקה בעקבות ההנפקה.
קבוצת קסטרו קסטרו -2.31% פתחה את 2025 עם צמיחה של 8.3% בהכנסות שהסתכמו בכ-470.6 מיליון שקלים, לעומת 434.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע ברובו מהמשך התחזקות המכירות בחנויות הזהות, שעלו ב-6.9% והגיעו לכ-418.8
מיליון שקלים.
תחום ההלבשה, שמר על מקומו כמנוע הצמיחה המרכזי של הקבוצה, נרשם זינוק של כ-156% ברווח התפעולי לרמה של 10.6 מיליון שקלים, בזכות ירידה בעלויות שילוח והתחזקות השקל. מגזר אביזרי האופנה הציג גם הוא שיפור בהכנסות, בעוד מגזר הקוסמטיקה צמח
בהיקפיו אך הציג שחיקה ברווחיות עקב עלייה בשכר ובהוצאות פתיחת חנויות.
למרות כל אלה, הרווח הנקי נשחק כמעט לחלוטין והסתכם ב-138 אלף שקלים בלבד, לעומת 3.9 מיליון בתקופה המקבילה, בעיקר בשל הפסדים מפעילויות אחרות, הוצאות מימון והחדרת המותג איב רושה
לשוק האמריקאי.
החברה מציינת רמת נזילות גבוהה, עם יתרות מזומנים של מעל חצי מיליארד שקלים נכון לסוף אפריל, הודות להנפקת אורבניקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, שבמסגרתה חולק גם דיבידנד גדול של 200 מיליון שקל.
- קסטרו לא מפחדת מפתיחת השמיים: "מותגים חזקים ימשיכו לצמוח"
- השווי של אורבניקה נחתך - מה המכפיל שלה עכשיו?
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: "תוצאות הרבעון הראשון משקפות את הביקושים למותגי הקבוצה עם גידול של כ-6.9% במכירות החנויות הזהות. תחום אופנת ההלבשה ותחום אביזרי אופנה המשיכו להפגין חוסן עם גידול בהכנסות וברווח התפעולי הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. גם מגזר הקוסמטיקה ממשיך לצמוח כאשר מתחילת השנה ועד היום פתחנו שלוש חנויות חדשות של קיקו מילאנו.
הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים. פעילות האי-קומרס צוברת תאוצה ואנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. ברבעון הראשון נפתחו חנויות של הודיס, קסטרו, קרולינה למקה וטופ טן בביג גלילות. אורבניקה פתחה מתחילת השנה ועד היום שלוש חנויות ובהמשך השנה צפויות להיפתח עוד ארבע חנויות. בהודיס מתחילת השנה נפתחו שלוש חנויות חדשות והוסבה חנות אחת לקונספט החדש.
אנו מציגים איתנות פיננסית גבוהה וערוכים לתהליך התרחבות משמעותי. אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שהצבנו ממוקדת בעוצמת המותגים שבנינו ובסינרגיה ביניהם תוך ניצול עוצמת הקבוצה ויתרונותיה היחסיים."
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- סיכום שבועי בת"א - המניות והכותרות שעשו את השבוע, ואיזה הסקטור היה החזק ביותר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מבט לתוך הפעילות
אם נסתכל לתוך הפעילות, נוכל לראות שההכנסות מתחום פעילות ההלבשה מהווה את עיקר ההכנסות, עם 327 מיליון שקל, אך רווחיות גולמית של 50% בלבד, זאת לעומת תחומי פעילות האביזרים והטיפוח עם הכנסות של 118 מיליון ו-18 מיליון בהתאמה, המציגים רווחיות גולמית של כ-63%. למרות ההכנסה המשמעותית, הרווח המגזרי הגבוה ביותר נרשם בתחום האביזרים, עם שיעור רווח של 12.4% לעומת 3.2% בתחום ההלבשה, כך שלמרות שמדובר בכשליש מההכנסות, התחום תורם יותר בשורה התחתונה לרווח.
עוד ניתן לראות את הוצאות המימון נטו שעלו לעומת הרבעון המקביל ושחקו את הרווח לפני מיסים.
פעילות קסטרו עדיין הפסדית
למרות שמדובר במוקד ההכנסה הגדול ביותר של הקבוצה, קסטרו עדיין רושמת הפסדים. ברבעון הראשון רשמה הפעילות הפסד תפעולי של 8.3 מיליון שקל, שיעור הפסד תפעולי של כ-6.1%. בעוד מדובר בשיפור לעומת הרבעון המקביל, עדיין התקופה האחרונה הייתה אחת התקופות החיוביות ביותר לקמעוניות בישראל, כאשר נופשים רבים "נאלצו" להישאר בארץ ברקע ביטולי הטיסות, מה שתרם להכנסות רשתות האופנה.
מניית קסטרו נסחרת לפי שווי של 1.27 מיליארד שקל, לאחר שזינקה בכ-150% בשנה האחרונה. נזכיר כי החברה מחזיקה בכ-70% ממניות אורבניקה (הכוללת בתוכה גם את פעילות הודיס) שנסחרת לפי שווי של כ-1.47 מיליארד שקל.
- 2.אנונימי 28/05/2025 11:32הגב לתגובה זומשהו מוזר לי בדוחות המסים על ההכנסה הם 2122 כשהרווח לפני מס הוא 2260 זה לא הגיוני זה כמעט 94% מס עוד מישהו שם לב
- 1.צריך לראות בונוסים ומשכורות (ל"ת)אנונימי 28/05/2025 10:42הגב לתגובה זו