גולד בונד: ההכנסות עלו ב-28% ל-56 מיליון שקל
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-10.8 מיליון שקל לעומת 3.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2023
גולד בונד גולד -0.59% דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה. ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה עלו בכ-27.7% לכ-55.8 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות ברבעון הרביעי של 2023 שהסתכמו בכ-43.7 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נבע
מהתאוששות הביקושים במשק וממהלכים שביצעה החברה להרחבת פעילותה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-3.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023.
קבוצת גולד בונד מפעילה מסופי מטענים, מחסנים חופשיים ואחסנה פתוחה
וכן מספקת שירותים נלווים ושירותי הובלת מטענים, כל זאת, בשטחים הסמוכים לנמל אשדוד ולנמל חיפה. בנוסף, החברה מחזיקה במסוף מטענים בבית שאן, בסמוך למעבר הגבול לירדן "נהר הירדן". כחלק מפעילותה בתחום ה- E-Commerce, החברה מפעילה מחסן רובוטי באשדוד וכן, באמצעות אי
גולד, מפתחת ומשווקת תוכנה ייעודית לניהול מחסנים רובוטיים. בנוסף, החברה מחזיקה ב-20% ממניות החברה הכלולה תעשיות מספנות ישראל.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-77.2% לשיא של כ-13.1 מיליון שקל, לעומת כ-7.4 מיליון שקל ברבעון
הרביעי של 2023 ולעומת כ-9.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח התפעולי טיפס לכ-9.8 מיליון שקל, לעומת כ-5.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024 וכ-2.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023.
חלק החברה ברווחי חברה כלולה (תעשיות מספנות ישראל) הסתכם
ברבעון הרביעי של 2024 בכ-3.3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. רווחי החברה (בנטרול חברה כלולה) לפני מס גדלו ברבעון הרביעי של 2024 לכ-10.1 מיליון שקל, לעומת כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. בשורה התחתונה, הרווח הנקי כאמור,
הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-3.6 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023.
- גולד בונד: ההכנסות זינקו 46%, ה-EBITDA ב-47% ל-16 מיליון שקל
- גולד בונד: מסילת רכבת פרטית תוקם במסוף חיפה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט שנתי, ההכנסות בשנת 2024 הסתכמו בכ-194.1 מיליון שקל, עלייה של כ-5% לעומת כ-184.7 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה נובעת בעיקר מגידול בפעילות החופשית, מגידול במפעילות מסוף LCL כתוצאה ממגמת ההתאוששות בתחום הייבוא והגדלת כמות המכולות שאוחסנו, וכן מגידול בפעילות האיקומרס. זאת, בקיזוז חלקי של ירידה בהכנסות מפעילות מסוף FCL בעיקר כתוצאה מקיטון בייבוא ובייצוא במחצית הראשונה של 2024 כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל'.
הרווח הגולמי עלה בכ-22% והסתכם בכ-40.5 מיליון שקל (כ-20.9% מההכנסות), לעומת כ-33.1 מיליון שקל (כ-17.9% מההכנסות) ב-2023. הגידול נבע בעיקר מעלייה ברווחי הפעילות החופשית, ומצמצום משמעותי של ההפסד בפעילות האיקומרס בשל התייעלות. הרווח התפעולי ב-2024
עלה בכ-63% לכ-23.9 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי כתוצאה מגידול בפעילות, וכן ממענקים מהמדינה ושיפויים מחברות הביטוח.
ה-EBITDA עלה בשנת 2024 בכ-18% לכ-56.2 מיליון
שקל, לעומת כ-47.6 מיליון שקל בשנת 2023. השיפור נובע מגידול ברווחיות התפעולית של החברה. רווחי החברה סולו (בנטרול חברה כלולה) לפני מס גדלו ב-2024 בכ-93% לכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-12.9 מיליון שקל ב-2023. חלק החברה ברווחי חברה כלולה (תעשיות מספנות ישראל) הסתכם
בשנה החולפת בכ-12 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18.2 מיליון שקל בשנת 2023. הקיטון נובע מירידה ברווחי המספנה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ב-2024 עלה בכ-12% והסתכם בכ-31.2 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בשנת 2023 , הרווח הנקי סולו (בנטרול חברה כלולה) עלה ב-94%
מ-9.7 מיליון שקל ל-18.8 מיליון שקל.
- לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
מנכ"ל גולד בונד, עמוס דעי: "אנחנו מסכמים את שנת 2024 עם תוצאות חזקות, לאור מהלכים שביצענו להרחבת הפעילות לצד התייעלות מתמדת. בין היתר, אנו מציגים גידול ניכר בפעילות בתחום הלוגיסטיקה,
עם הרחבת סל השירותים ופנייה ללקוחות חדשים ואנו ממשיכים להשקיע מאמצים בתחום זה שאנו רואים בו מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות. פעילות החברה כמובן הושפעה ב-2024 מהתמשכות המלחמה ומהשיבושים שגרמה לשרשרת האספקה העולמית, אך אנו מציגים שיפור עקבי בתוצאות, עם התאוששות
תחום היבוא במחצית השנייה של 2024, וערוכים להמשך צמיחה רווחית גם במבט קדימה. נמשיך להשקיע בשדרוג והרחבת השירותים שאנו מציעים, מתוך ראייה ארוכת טווח, כדי להבטיח ללקוחותינו מעטפת שירותים מלאה ומתקדמת."
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
