ישראכרט: התוצאות טובות; עליה של 13% בהכנסות - 825 מיליון שקל
הרווח הנקי ברבעון הרביעי צמח ב-6% ל-54 מיליון שקל, אבל היה יכול להיות כ-75 אלמלא הוצאות חד פעמיות; ישראכרט פרסמה תחזית לסוף 2027 ולפיה תיק האשראי העסקי צפוי להיות בטווח של 3.7-4.3 מיליארד שקל, ויתרת תיק האשראי הצרכני 11.8-12.8 מיליארד שקל
ההכנסות של ישראכרט ברבעון הרביעי של 2024 צמחו בכ-13% ל-825 מיליון שקל, בהשוואה ל-731 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. החברה מציינת כי הצמיחה הדו-ספרתית בהכנסות נבעה מהגידול החד במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי בעיקר בשל פרוץ המלחמה ברבעון המקביל בשנת 2023, בו חלה ירידה במחזור העסקאות. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בכ-6% ל-54 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של 51 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. העלייה ברווח נבעה מהגידול במחזורי העסקאות בכרטיסי אשראי בשילוב הקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי.
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון הרביעי של שנת 2024 צמחו בכ-21% ל-583 מיליון שקל בהשוואה ל-481 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הצמיחה החדה בהכנסות נבעה כאמור מהגידול החד במחזור העסקאות למול הרבעון המקביל בשנת 2023 בו פרצה המלחמה שהביאה לקיטון במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי. ההכנסות מריבית נטו ברבעון רביעי של שנת 2024 צמחו בכ-1% ל-239 מיליון שקל , בהשוואה ל-236 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הרביעי של שנת 2024 קטנו
ל-50 מיליון שקל לעומת 81 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. שיפור זה נבע בעיקר מהירידה בשיעור ההפרשה הקבוצתית, בין היתר, לאור הקיטון ביתרות החובות הבעייתיים, וקיטון בסך המחיקות, נטו.
תחזית: ישראכרט
מתכננת להמשיך ולצמוח באמצעות שני מנועי הצמיחה של החברה, ומפרסמת תחזית ליתרת תיק האשראי לסוף שנת 2027, ולפיה: תיק האשראי העסקי צפוי להיות בטווח שבין 3.7-4.3 מיליארד שקל, ויתרת תיק האשראי הצרכני צפוי להיות בטווח שבין 11.8-12.8 מיליארד שקל. מדובר בגידול
של מעל 205 מ' שקל, מעל 30% בתיק האשראי.
- רן עוז מסכם קדנציה: "ישראכרט עברה מסע משמעותי; פורמן מקבל נקודת פתיחה מצוינת"
- ישראכרט: תיק האשראי בשיא של 11.2 מיליארד שקל, ההכנסות צמחו ב-10%, ירידה ברווח הנקי בשל השלמת שליטת ד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות ב-2024 צמחו ב-3% - 3.24 מיליארד שקל
במבט שנתי, ההכנסות בשנת 2024 צמחו בכ-3% לכ-3.24 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.15 מיליארד שקל בשנת 2023. הצמיחה בהכנסות נבעה הן מהגידול במחזורי העסקאות בכרטיסי אשראי והן מהגידול בתיק האשראי, וזאת על אף אתגרי התקופה. הרווח הנקי בשנת 2024 עלה בכ-5% ל-264 מיליון שקל, בהשוואה ל-252 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה ברווח נבעה בעיקר מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות של החברה ומקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי. תשואת הרווח הנקי להון ממוצע בשנת 2024 עמדה על 8.6%, לעומת תשואה להון ממוצע של 8.7% בשנת 2023.
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי בשנת 2024 צמחו בכ-5% בכ-2.28 מיליארד שקל , בהשוואה לכ-2.17 מיליארד שקל בשנת 2023. הצמיחה בהכנסות
נבעה בעיקר מעלייה של כ-10% במחזורי העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים של החברה. ההכנסות מריבית נטו בשנת 2024 צמחו בכ-2% ל-947 מיליון שקל , בהשוואה ל-932 מיליון שקל בשנת 2023, הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהגידול בהיקפי תיקי האשראי הפרטי והעסקי.
ההוצאות
בגין הפסדי אשראי בשנת 2024 קטנו ל-267 מיליון שקל לעומת 347 מיליון שקל בשנת 2023. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהוצאות בגין הפרשה קבוצתית, בין היתר, לאור הקיטון ביתרת החובות הבעייתיים, בקיזוז חלקי עם הגידול במחיקות נטו.
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- טריא פורעת את תיק המשכנתאות שלה בהיקף של 400 מיליון שקלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
מחזור העסקאות
בכרטיסי אשראי המונפקים על ידי הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-10% לכ-237 מיליארד שקל , בהשוואה לכ-216 מיליארד שקל בשנת 2023. מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים על ידי הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2024 עלה בשיעור של כ-22% לכ-60 מיליארד שקל , בהשוואה לכ-49 מיליארד
שקל ברבעון המקביל בשנת 2023 בו פרצה המלחמה. גידול במספר הכרטיסים הפעילים - ליום 31 בדצמבר 2024, מצבת הכרטיסים הפעילים של ישראכרט גדלה לכ-4.6 מיליון כרטיסים, תוספת של כ-168 אלף כרטיסים פעילים במהלך שנת 2024. סך תיק האשראי גדל - בסוף שנת 2024 הסתכם סך תיק האשראי
בכ-9.8 מיליארד שקל, גידול של כ-8% בהשוואה לכ-9.1 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות - נכון לסוף שנת 2024, ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של ישראכרט עלה לכ-3.17 מיליארד שקל, בהשוואה להון עצמי של כ-3 מיליארד
שקל בסוף שנת 2023, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-99 מיליון שקל במהלך שנת 2024. במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בשיעור של כ-40% מהרווח הנקי של המחצית השנייה של שנת 2024, בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד החצי שנתי של החברה, ובסך
של כ-53 מיליון שקל שישולם בחודש מרץ 2025.
תמר יסעור, יו"ר ישראכרט: "אנו מסכמים שנה מורכבת עם הישגים משמעותיים, המשקפים את יכולתנו לפעול בהצלחה גם בתנאים מאתגרים ומשתנים. מאז השקת התוכנית האסטרטגית לפני כשלוש שנים, ישראכרט מציגה
עליה עקבית ומשמעותית במנועי הצמיחה שהוגדרו. התייצבות המשק והמשך העבודה הממוקדת שלנו יאפשרו לנו להגביר את קצב הצמיחה. תוצאות אלו והאמון בפוטנציאל העסקי של ישראכרט באו לידי ביטוי בהצעות של חברות מובילות במשק לרכישת השליטה בחברה. אסיפת בעלי המניות של ישראכרט
אישרה הסכם לרכישת גרעין שליטה על ידי קבוצת דלק, והשלמתה כפופה לאישורים שונים. ישראכרט תמשיך להיות עוגן כלכלי יציב וחזק במשק הישראלי בעתות משבר ובזמנים של שגשוג, ואנו מחויבים להמשיך ולהוביל אותה לשיאים חדשים. אני מודה לעובדות ועובדי החברה ולהנהלה על מחויבות
ומקצועיות ללא פשרות. אנו מייחלים לחזרתם המהירה הביתה של כלל החטופים, ולשובם בשלום של כלל נשות ואנשי כוחות הביטחון".
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "אנו מסכמים את 2024 עם תוצאות המשקפות את מעמדה החזק של ישראכרט בשוק, במיוחד על רקע אתגרי
המשק הישראלי בשנה זו. המשכנו ביישום מוצלח של התוכנית האסטרטגית הרב שנתית – היקף תיק האשראי צמח באופן עקבי רבעון אחר רבעון, ובסוף 2024 התקרב לרף ה-10 מיליארד שקל , וזאת במקביל לגידול בהכנסות וברווח הנקי. במהלך השנה המשכנו בהשקת מוצרים ושירותים מתקדמים עבור
לקוחותינו, וסייענו לעסקים לצלוח את התקופה. בחודש שעבר, כחלק ממיקוד בחוויית הלקוח, הודענו על שינוי ארגוני והגדרנו חטיבה ממוקדת בלקוחות פרטיים, לצד חטיבת שירות ותפעול ייעודית. אנו מתחילים את 2025 עם תשתיות חזקות ויכולות מתקדמות, המאפשרות לנו לבצע את קפיצת המדרגה
הבאה. אני רוצה להודות לעובדות ולעובדי החברה, ולצוות ההנהלה, על עשייה משמעותית בתקופה לא פשוטה. יחד נמשיך לפעול לטובת לקוחותינו ושותפינו, ולסייע בכלים העומדים לרשותנו לתושבי קווי העימות ומשרתי המילואים. ליבנו עם החטופים ומשפחותיהם. אנחנו מייחלים לשובם הביתה
בשלום ומחזקים את כוחות הביטחון".
- 1.עמי 12/03/2025 08:52הגב לתגובה זוהרבה קשקושים של צמחנו העלינו עשינו פעלנו צמצמנו.בסוף הרווח הנקי גרוע מאוד והם הבינו שאם לא יקנו חברות נוספות הם לא יודעים לעשות את העבודה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
