המשקיעים בוול סטריט הצביעו ירוק למרות מכירות הבתים

בחרו להתייחס לנתון התביעות לדמי האבטלה, שרשם ירידה חדה. מכירות הבתים הצביעו על המשך הדרדרות שוק המגורים, הפעילים בשוק מאוד פסימיים באשר לעתיד. פוליקום עלתה 3.98%, טבע הוסיפה 0.63%. דלק US איבדה 5.86%
שהם לוי |

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות שערים קלות. המשקיעים בחרו להתייחס באופן מוגבל לנתון מכירות הבתים והעדיפו להתרכז בנתון התביעות לדמי אבטלה שרשם ירידה חדה. בכך בעצם הביא להפחתת החששות מפני מיתון אפשרי בכלכלה הגדולה בעולם.

מנגד, בזירת המט"ח הדולר הוסיף החלש היום כנגד המטבעות העיקריים, ותרם בין השאר לעלייה במחירי הזהב והנפט. זה השני כבר קרוב שוב לשבור את השיא של השבוע שעבר כאשר סגר היום סמוך ל-83 דולר לחבית.

נתון מכירות הבתים החדשים, היה נמוך משמעותית מקונסנזוס האנליסטים. מוקדם יותר קיבלו המשקיעים עידוד קל, מנתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהפחית את החששות מעלייה בשיעור הבלתי-מועסקים.

על פי "> הדוח השבועי של הפדרל ריזרב על שוק האג"ח לטווח קצר- שטרי ההתחייבות לטווח של 270 יום או פחות מכך, המשיכו את הירידה החדה ביותר מזה שבע שנים. איבדו 13.6 מיליארד דולר בשבוע שעבר שהסתיים אתמול (הנתונים מיוחסים לשבוע שהחל ביום רביעי שעבר והסתיים אתמול), ערכם המתואם נאמד כעת ב-1.855 טריליון דולר. הנתונים כוללים את האג"ח המגובות בנכסים, אלו רשמו ירידה של 17.3 מיליארד דולר, על פי הדוח של הפדרל ריזרב שפורסם היום.

הנאסד"ק סגר בעלייה של 0.39% לרמה של 2,709 נקודות. הדאו ג'ונס סגר בעלייה של 0.25% לרמה של 13,912 הנקודות.

מאקרו

מכירות הבתים החדשים בארה"ב "> נפלו מעבר לתחזיות ומחיריהם רשמו את הנפילה החדה ביותר מאז 1970, הצביעו על התגברות המיתון שעובר על שוק המגורים האמריקני. רכישות הבתים נפלו 8.3% לקצב שנתי של 795,000, הנמוך ביותר מזה 7 שנים, עומת השיפור הקל בחודש יולי ל-867,000, כך הודיעה לשכת המסחר היום בוושינגטון. המחיר החציוני של בתי המגורים נפל ב-7.5% מאז אוגוסט 2006 ועומד על 225,700 דולר- הירידה השנתית החדה ביותר מזה 37 שנים.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה פורסם היום כשעה לפני פתיחת המסחר, זה רשם ירידה של 15,000 תביעות לנתון שפורסם לפני שבוע. הנתון הסתכם ב-298,000 תביעות חדשות, הנמוך ביותר מאז ה-12 למאי, כך ציין משרד העבודה האמריקני היום.

הקריאה הסופית של נתון התוצר לרבעון השני פורסמה היום, גם כן כשעה לפני פתיחת המסחר והצביעה "> על הצמיחה החזקה ביותר מזה שנה , כך דיווחה לשכת המסחר היום, באמידה הסופית שלה. לאחר הקריאה הנמוכה של התוצר ברבעון הראשון, התוצר האמריקני צמח בקצב של 3.8% ברבעון השני, שהחל באפריל והסתיים ביוני. יחד עם זאת, חלה ירידה של 0.2% מהקריאה האמצעית שפורסמה בחודש שעבר, לצמיחה ברבעון השני של 4% במונחים שנתיים.

אמריקניות באור הזרקורים

בין מניות הבלו צ'פ שריכזו היום עניין אנחנו מוצאים את ענקית המטוסים, BOEING (סימול:BA. בריטיש איירוויז הודיעה היום כי היא מזמינה מטוסים בשווי של כמה מיליארדי דולרים על הרקע התחרות הגוברת בין בואינג לחברת איירבאס האירופאית. ההחלטה של בריטיש נבעה בעיקר מהשיקול של האמינות הגבוהה המיוחסת שלמטוסי ה-747 החדשים של בואינג לעומת האיירבאס A380.

מניות Bed Bath & Beyond (סימול:BBBY) עמדו היום במוקד ההתרחשויות, לאחר שאתמול הקמעונאית העלתה את טווח תחזיות הרווח, וחשפה תוכנית ביי-באק בהיקף של 1 מיליארד דולר.

לאחר השיאים במניה שבהם חזינו לאחרונה, הודיעה GOOGLE (סימול:GOOG), כי היא מתכננת לפתוח ברחבי אחרופה מרכז מחקר ופיתוח שעשוי להיות שווה בגודלו לזה שבארה"ב. זאת על פי דיווח של הפיננשל טיימס.

ישראליות במרכז

חברת אמדוקס, המובילה בתחום מערכות הבילינג, חשפה היום את יחידת ה- Qpass החדשה של החברה, פתרון ועידה דיגיטלי המקל על הגישה של מפיצי השירותים הקמעונאים. בעצם זהו פתרון מחליף לשיטה הנהוגה עד היום הנקראת גישת ה-'silo'.

חברת ווקלטק מערכות תקשורת, המובילה בתחום המולטימדיה ופתרונות ה- voice-over-IP למערכות תקשורת, הודיעה היום כי היא תשתתף בתערוכה שתערך בברזיל בין התאריכים 4-1 לאוקטובר. החברה תציג את פתרונות ה- VoIP החדישים שהיא מציעה.

דוח של 8-K חושף, כי "> האתר אנסוור דוט קום חתם על חוזה עם ענקית מנועי החיפוש המקוון גוגל, שאמור לפקוע בעוד מספר חודשים. העסקה, מביאה את האתר Answers.com, להיות נפוץ מאוד בתוצאות החיפוש של המנוע של גוגל, ההסכם הכולל לשיתוף פעולה בין החברות יפוג נכון לעכשיו ב-2010.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.