דנה וייס
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

העם בחר בחדשות 12, חתונה והאח הגדול בקרב צמוד

רגע לפני הבחירות, שני המשדרים הנצפים ביותר אמש היו חדשות השבת ופגוש את העיתונות בערוץ 12. חתונה ממבט ראשון מנצחת את האח הגדול ברייטינג אך מפסידה בכמות הצופים. שישי: שליטה מלאה של קשת
רביב שכטר |

קרב צמוד במוצ"ש בפריים טיים, שבו כל צד יכול להכריז על ניצחון. אמנם לחתונה ממבט ראשון של קשת היו יותר נקודות רייטינג – 16.6% צפייה מול 16.3% לאח הגדול ברשת – אבל בכל הנוגע למספרים מוחלטים של צופים דווקא ערוץ 13 הוא המוביל עם 480 אלף צופים מול 426 אלף בלבד לערוץ 12.

בלייט נייט: מתכוננים לבחירות, צופים בערוץ 12

בשבועות האחרונים, כמתבקש, ברצועת הלייט נייט משודרת תעמולת הבחירות בשני הערוצים המסחריים. אתמול הצופים שוב בחרו לצפות בתעמולה בקשת עם 5.2%, לעומת 3.3% ברשת. בהמשך שידור חוזר של גיא פינס בקשת רשם 2.5% ולא רחוק משם שידור חוזר של שי בשידור עם 2.3%. 

במהדורות החדשות: עלייה במספרים

הבחירות הקרבות, והעובדה שכל המועמדים המרכזיים התראיינו אתמול לשני הערוצים, הגדילה משמעותית את המספרים של משדרי החדשות ביחס למספרים הרגילים, אך לא באמת הקפיצה את הרייטינג לשמיים.

מהדורת השבת של קשת היתה התוכנית הנצפית ביותר אמש עם נתון יפה, אך לא יוצא דופן של 18.8% (512 אלף צופים), יותר מפי שניים מהמתחרים ברשת שהסתפקו ב-9% (291 אלף). גם פגוש את העיתונות של קשת הביאה נתון יפה של 17.1% בעוד המטה המרכזי של איילה חסון ברשת הרחק מאחור עם 6.1% בלבד.

 

שישי: אולפן וסברי מרנן

יום שישי התנהל בשליטה מלאה של קשת, שהחזיקה ביתרון משמעותי לאורך כל הערב עם נתון יוצא דופן לאולפן שישי באלפי צופים עם 15.4% צפייה ו-522 אלף צופים. מנגד, נתון נמוך לשישי עם איילה חסון שהסתפקה ב-6.4% ו-179 אלף צופים בלבד.

בהמשך הערב הפער רק גדל; שי בשידור הביאה 5.5% בעוד שני פרקים של סברי מרנן הביאו 14% ו-11% בהתאמה.

פרה פריים: אופירה וברקו מתחזקים 

גם ברצועה שלפני החדשות נרשמה שליטה אבסולוטית של קשת, כשאופירה וברקו השיגה נתון מצוין של 9.6% צפייה מול 5.3% בלבד לגלית ואילנית.

ברצועת הבוקר בשישי: דווקא קרב שקול

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.