דנה וייס
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

העם בחר בחדשות 12, חתונה והאח הגדול בקרב צמוד

רגע לפני הבחירות, שני המשדרים הנצפים ביותר אמש היו חדשות השבת ופגוש את העיתונות בערוץ 12. חתונה ממבט ראשון מנצחת את האח הגדול ברייטינג אך מפסידה בכמות הצופים. שישי: שליטה מלאה של קשת
רביב שכטר |

קרב צמוד במוצ"ש בפריים טיים, שבו כל צד יכול להכריז על ניצחון. אמנם לחתונה ממבט ראשון של קשת היו יותר נקודות רייטינג – 16.6% צפייה מול 16.3% לאח הגדול ברשת – אבל בכל הנוגע למספרים מוחלטים של צופים דווקא ערוץ 13 הוא המוביל עם 480 אלף צופים מול 426 אלף בלבד לערוץ 12.

בלייט נייט: מתכוננים לבחירות, צופים בערוץ 12

בשבועות האחרונים, כמתבקש, ברצועת הלייט נייט משודרת תעמולת הבחירות בשני הערוצים המסחריים. אתמול הצופים שוב בחרו לצפות בתעמולה בקשת עם 5.2%, לעומת 3.3% ברשת. בהמשך שידור חוזר של גיא פינס בקשת רשם 2.5% ולא רחוק משם שידור חוזר של שי בשידור עם 2.3%. 

במהדורות החדשות: עלייה במספרים

הבחירות הקרבות, והעובדה שכל המועמדים המרכזיים התראיינו אתמול לשני הערוצים, הגדילה משמעותית את המספרים של משדרי החדשות ביחס למספרים הרגילים, אך לא באמת הקפיצה את הרייטינג לשמיים.

מהדורת השבת של קשת היתה התוכנית הנצפית ביותר אמש עם נתון יפה, אך לא יוצא דופן של 18.8% (512 אלף צופים), יותר מפי שניים מהמתחרים ברשת שהסתפקו ב-9% (291 אלף). גם פגוש את העיתונות של קשת הביאה נתון יפה של 17.1% בעוד המטה המרכזי של איילה חסון ברשת הרחק מאחור עם 6.1% בלבד.

 

שישי: אולפן וסברי מרנן

יום שישי התנהל בשליטה מלאה של קשת, שהחזיקה ביתרון משמעותי לאורך כל הערב עם נתון יוצא דופן לאולפן שישי באלפי צופים עם 15.4% צפייה ו-522 אלף צופים. מנגד, נתון נמוך לשישי עם איילה חסון שהסתפקה ב-6.4% ו-179 אלף צופים בלבד.

בהמשך הערב הפער רק גדל; שי בשידור הביאה 5.5% בעוד שני פרקים של סברי מרנן הביאו 14% ו-11% בהתאמה.

פרה פריים: אופירה וברקו מתחזקים 

גם ברצועה שלפני החדשות נרשמה שליטה אבסולוטית של קשת, כשאופירה וברקו השיגה נתון מצוין של 9.6% צפייה מול 5.3% בלבד לגלית ואילנית.

ברצועת הבוקר בשישי: דווקא קרב שקול

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.