רק רשת: כך כבשו כוכבי הטיק טוק את אולסטאר 2020
מתחביב לכלי מקצועי עד לפני כחצי שנה השימוש באפליקציה היה כתחביב, בשביל הפאן ובשביל הכיף. גם כוכבי הרשת שבאו מהאפליקציה הזאת לא באמת ידעו לתרגם את העניין לפרסום חיצוני או לשכר וקמפיינים, אך עם התחזקות האפליקציה גופים שונים מנסים להניח את ידם במכרה הזהב שמוליד חשיפה היסטרית. לאט לאט אנו רואים יותר ויותר סרטוני קידומי מוצרים (בישראל זה עוד לא בפול גז, אך מתחזק עם הזמן), ואת הפיכתם של כוכבי האפליקציה לטאלנטים וסלבס מן המניין. גם החברות המסחריות בישראל מתחילות להתעניין יותר ויותר בפלטפורמה הזו ובודקות כיצד הן יכול לקדם את מוצריהן או השירותים שהן רוצות למכור בעזרת הכוכבים החדשים, הטיק-טוקרים. מנהלי השיווק החלו להפנות תקציבי דיגיטל גם לשם. על פניו, הרצון האמיתי להתחבר לעולמם של בני הנוער הכרחי ומבורך, אבל בינתיים רובן עושות זאת פשוט כי "כולם שם" וגם הן רוצות. הבעיה היא שהחומרים שעולים שם לא מספיק מהודקים ודי מאולצים כך שהם לא עוברים את חומת האותנטיות ובטח לא הוויראליות. ולכן גם הגופים הגדולים חייבים להיעזר בכאלו שחיים ונושמים את האפליקציה - אחרת, נכון לרגע זה, זה לא יעבוד. גם אצלנו בפרוגי אנו רואים את מגמת השינוי, את הח'ברה שהופכים לכוכבי טיק-טוק, את הרצון של לא מעט ילדים ובני נוער לצרוך את הסרטון הבא ואת העיסוק הרב שלהם בנושא גם בכתבות שעוסקות באפליקציה שעולות בפלטפורמה שלנו. יתרה מכך - גם ציטוטים מראיונות אצלנו הופכים לסאונדים בטיק טוק שאחר כך גולשי האפליקציה מייצרים סביבם סרטונים משעשעים וזהו כנראה סוד קסמה של האפליקציה הסינית הזו, שהדביקה את העולם במהירות רבה יותר מאשר נגיף הקורונה. * הכותב הוא עורך באתר החדשות לנוער פרוגיJalaiah, creator of Renegade, performs at the NBA All-Star Game! pic.twitter.com/w5qtYTrjeh
— NBA (@NBA) February 17, 2020

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.