רק רשת: כך כבשו כוכבי הטיק טוק את אולסטאר 2020
מתחביב לכלי מקצועי עד לפני כחצי שנה השימוש באפליקציה היה כתחביב, בשביל הפאן ובשביל הכיף. גם כוכבי הרשת שבאו מהאפליקציה הזאת לא באמת ידעו לתרגם את העניין לפרסום חיצוני או לשכר וקמפיינים, אך עם התחזקות האפליקציה גופים שונים מנסים להניח את ידם במכרה הזהב שמוליד חשיפה היסטרית. לאט לאט אנו רואים יותר ויותר סרטוני קידומי מוצרים (בישראל זה עוד לא בפול גז, אך מתחזק עם הזמן), ואת הפיכתם של כוכבי האפליקציה לטאלנטים וסלבס מן המניין. גם החברות המסחריות בישראל מתחילות להתעניין יותר ויותר בפלטפורמה הזו ובודקות כיצד הן יכול לקדם את מוצריהן או השירותים שהן רוצות למכור בעזרת הכוכבים החדשים, הטיק-טוקרים. מנהלי השיווק החלו להפנות תקציבי דיגיטל גם לשם. על פניו, הרצון האמיתי להתחבר לעולמם של בני הנוער הכרחי ומבורך, אבל בינתיים רובן עושות זאת פשוט כי "כולם שם" וגם הן רוצות. הבעיה היא שהחומרים שעולים שם לא מספיק מהודקים ודי מאולצים כך שהם לא עוברים את חומת האותנטיות ובטח לא הוויראליות. ולכן גם הגופים הגדולים חייבים להיעזר בכאלו שחיים ונושמים את האפליקציה - אחרת, נכון לרגע זה, זה לא יעבוד. גם אצלנו בפרוגי אנו רואים את מגמת השינוי, את הח'ברה שהופכים לכוכבי טיק-טוק, את הרצון של לא מעט ילדים ובני נוער לצרוך את הסרטון הבא ואת העיסוק הרב שלהם בנושא גם בכתבות שעוסקות באפליקציה שעולות בפלטפורמה שלנו. יתרה מכך - גם ציטוטים מראיונות אצלנו הופכים לסאונדים בטיק טוק שאחר כך גולשי האפליקציה מייצרים סביבם סרטונים משעשעים וזהו כנראה סוד קסמה של האפליקציה הסינית הזו, שהדביקה את העולם במהירות רבה יותר מאשר נגיף הקורונה. * הכותב הוא עורך באתר החדשות לנוער פרוגיJalaiah, creator of Renegade, performs at the NBA All-Star Game! pic.twitter.com/w5qtYTrjeh
— NBA (@NBA) February 17, 2020
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
