רעידת אדמה בשוק הדיגיטל: גם ynet פורש מהוועדה למדרוג, שצפויה להתפרק
אחרי מספר שבועות של סימן שאלה, ההחלטה נפלה. לאייס נודע כי קבוצת ynet הודיעה היום (יום א') רשמית על פרישתה מהוועדה למדרוג באינטרנט. בכך גובר שוב החשש כי הוועדה עשויה לסיים את דרכה, 5 שנים לאחר שהחלה לפעול, ושנתיים לאחר שנתוני הגלישה החלו להתפרסם רשמית.
האתרים החברים בוועדה, משלמים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, לפי גודלו של האתר. על פי הערכות, וואלה ו-ynet שילמו כ-300 אלף שקלים בשנה, הרבה מאד כסף בהתחשב במצבם הפיננסי של גופי התקשורת בישראל. האתרים התרעמו על סכומי הכסף שהשקיעו בחברות באתר, אבל עוד יותר בכך שטענת חלקם, הוועדה לא הצליחה להגדיל את נפח הפרסום בדיגיטל ולהוביל תקציבים נוספים לתחום.
בעקבות הקולות שנשמעו בשבועות האחרונים, הודיעה החודש השלוחה הישראלית של גמיוז - ספקית מדידת רייטינג האתרים, כי תפחית בכמעט 50% את התשלום שהיא גובה מהוועדה למדרוג. המשמעות היא הקלה בדמי החבר המשולמים על ידי אתרי האינטרנט ומשרדי הפרסום.
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-ynet נותרו על הגדר בתקופת החגים, כאשר
מקבוצת ynet לא התקבלה תגובה. מנכ"ל הוועדה למדרוג באינטרנט גל תורג'מן מסר הערב כי "לאור פרישתה לאחרונה של וואלה מוועדת המדרוג, ועם פרישת ynet כעת, תתכנס האסיפה הכללית של הוועדה להחלטה על המשך דרכה".
שוק הפרסום בדיגיטל לא מתרומם
אחרי פיק של כמעט 4 מיליארד שקלים בשנת 2010, רשמה עוגת הפרסום ירידה רצופה בשנתיים שלאחר מכן, וב-2012 הסתכמו הוצאות הפרסום בישראל ב-3,492 מיליארד שקלים, ירידה של כ-11% בשנתיים, כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. בשקלים - מדובר על ירידה של כמעט 500 מיליון.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
עוגת הפרסום ב-4 השנים האחרונות (נתונים באדיבות יפעת בקרת פרסום)
לצד ירידה דרסטית בהוצאות לפרסום בעיתונות - 21% ב-3 שנים, שוק הפרסום באינטרנט סבל מתנודתיות, אבל דווקא מצבו היה פחות רע. ב-2009 הוא עמד על 522 מיליון שקלים, ושנה לאחר כבר זינק ב-18% ל-616 מיליון, אולם מאז רשם ירידה וההתייצבות: 573 מיליון ב-2011 (נתח של 15% מעוגת הפרסום) וב-2012 (נתח של 16% - בשל הקטנת עוגת הפרסום בכמעט 300 מיליון באותה שנה).
"במצב הזה מצבנו אפילו טוב", אומר אחד החברים בוועדה למדרוג, התומך בהמשך פעילותה, "כשכל השוק יורד, אנחנו ממשיכים לקבל את אותם תקציבים, והנתח שלנו אפילו עולה, ועוד בשנה הראשונה בה מתפרסמים באופן מלא נתוני הגלישה של האתרים".
- 2.רונן 30/09/2013 13:59הגב לתגובה זואני מאמין שיש סיבה שהם לא רוצים שימדדו אותם.
- 1.קובי 30/09/2013 10:21הגב לתגובה זולוועדה אין את נתוני גוגל/פייסבוק - שרבים מהתקציבים עברו לשם!!! פשוט חברות הפרסום והאתרים הגדולים לא אוהבים את זה - כי אין עמלת מדיה כמו שהם רגילים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
