תומר וינגרטן סנטינל וואן
צילום: באדיבות החברה

ככה תקפו האקרים תשתיות של חברות תקשורת

בחברת הסייבר סנטינל וואן מסבירים את שיטת העבודה של הפורצים
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה סנטינל וואן

חוקרי חברת הסייבר סנטינל וואן חשפו קמפיין מדינתי כנגד תשתיות ענן ובמיוחד נגד ספקיות תקשורת במדינות אסיה והמזרח התיכון. הקמפיין, שמכונה WIP26 (שם שמציין Work in Progress, כלומר שעדיין לא קיימים נתונים מספקים לזהות באופן מספק את הקמפיין) כוון כנגד תשתיות ענן ציבוריות- Microsoft Azure, Microsoft 365 Mail ו- Dropbox.

התוקפים ניהלו קמפיין איכותי ומדוייק. הם זיהו אנשי מפתח בארגון הנתקף, שלחו להם מסמך שנראה תמים על ידי הודעת ווטסאפ, שהכיל קישור לקובץ PDF ממולכד ונשמר ב Dropbox. הקובץ הכיל רושעה שהורידה למחשבי הקורבנות קובץ .net בשם Update.exe שיצר קשר עם תשתית Google Firebase וMicrosoft 365 כשרתי C2 ( שליטה ובקרה). השימוש בתשתית ענן ציבורית נועד להסוות את התעבורה בין מחשבי הקורבן לשרתי השליטה כך שתראה כתעבורה לגיטימית וכך יקשה על המגינים לגלות ולעצור אותה. הפקודות שנשלחו משרתי השליטה אפשרו לרושעה לבצע פעולות סריקה ואיסוף נתונים במחשב הקורבן, ודרך פקודת Powershell להוציא מידע רגיש אל שרת Microsoft Azure אחר.

השימוש בתשתיות ענן מסחריות אינו חדש ובוצע בעבר על ידי קבוצת תקיפה צפון קוריאניות, סיניות ורוסיות, ולכן לא ניתן לקבוע עדיין את זהות התוקפים. מאופן ביצוע התקיפה (שכלל איסוף מידע מקדים על העובדים שטורגטו ומאמץ ניכר למנוע גילוי) אפשר לשער שמטרת התקיפה הייתה להשיג אחיזה חשאית אצל אותו ספק טלקו ודרכו כנראה לאסוף מודיעין או לחדור למטרות אחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קלטורה
צילום: יחצ

קלטורה רוכשת את הסטארטאפ הישראלי eSelf.ai ב-27 מיליון דולר

eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלים של בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת 

רן קידר |
נושאים בכתבה קלטורה

חברת קלטורה, המפתחת טכנולוגיות וידאו על ענן עבור ארגונים, חתמה על הסכם לרכישת הסטארטאפ הישראלי eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלים של בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת. 

 

חברת eSelf מציעה פלטפורמה לארגונים להטמעה מהירה של סוכנים וירטואליים ויזואליים, מציאותיים ואינטראקטיביים. הסוכנים תומכים בשיחות בלמעלה מ-30 שפות ובצורה מותאמת למידע ולז׳רגון הארגוני. השיחות יכולות לסייע לחברות, לדוגמא, בשיווק, מכירות, תמיכה והדרכת לקוחות, גיוס והדרכת עובדים, ותקשורת פנים ארגונית. מוסדות חינוך יכולים להשתמש בסוכנים כעוזרי הוראה ומתרגלים אישיים; חברות מדיה - להגשת שידורים והמלצות תוכן אישיות; ומוסדות פיננסיים ורפואיים - לייעוץ ותמיכה אישית.

 

eSelf הוקמה על ידי ד״ר אלן בקר, מנכ״ל החברה, ואילון שושן, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה, שהחלה לפתח בשנת 2023, ביצעה עד היום גיוס סיד אחד של כ-4 מיליון דולר. צוות החברה כולל למעלה מ-15 מומחי בינה מלאכותית בתחומי ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית (NLP) וטכנולוגיות קול.  ד״ר בקר מחזיק דוקטורט בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, עם התמחות במנועים של קול, שפה וראייה ממוחשבת. לפני שהקים את eSelf, ייסד בקר את Voca.ai הישראלית, מהחברות החלוצות בתחום סוכני קול למוקדי שירות, שנרכשה על ידי Snap (סנאפצ'אט), שם הוביל בהמשך את פיתוח הבינה המלאכותית השיחתית. שושן הוא בוגר תוכנית "פסגות" היוקרתית של צה"ל, בעל תואר שני מהטכניון עם התמחות בלמידת מכונה, ויוצא יחידת 8200, שם זכה גם בפרס ביטחון ישראל.

 

eSelf חוברת לקלטורה על מנת להאיץ את מסחור המוצר והתאמתו להטמעה בארגונים גדולים, תחומים בהם קלטורה מנוסה מאוד בהיותה ספקית מוצרי וידאו מובילה לארגונים גדולים, לרבות ענקיות טכנולוגיה כגון אמאזון, אנבידיה, אורקל, סיילספורס, ואדובי; חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב; ארבעת משרדי רואי החשבון הגדולים בעולם; מאות מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב; חברות תקשורת גדולות כגון Vodafone; וארגונים ממשלתיים וללא מטרות רווח גדולים כגון האו"ם. קלטורה השיקה בשנה האחרונה משפחת סוכנים חכמים מבוססי AI בשם Genie המנגישים בזמן אמת תכני מולטימדיה רלוונטיים ומותאמים אישית לעובדים, סטודנטים, וצופי טלוויזיה. הטכנולוגיה זכתה להוקרה ולפרסים על יכולתה פורצת הדרך. eSelf מתוכננת להעניק לסוכני הGenie החכמים של קלטורה גם יכולות שיחתיות בזמן אמת, לרבות ממשק אווטרי חזותי וקולי, ויכולת שיתוף מסך. שילוב שתי הטכנולוגיות מייצר סוכנים שיחתיים ייחודיים ועוצמתיים שגם בנויים מווידאו, בהיותם אווטרים, וגם מנגישים למשתמשים בזמן אמת תכני וידאו ומולטימדיה מותאמים אישית. בנוסף מתכננת קלטורה להשיק בעזרת הטכנולוגיה של eSelf יכולות ליצירת קבצי וידאו מוקלטים הכוללים אווטרים, תחום חם נוסף בשוק. המוצרים והיכולות החדשים מיועדים לאפשר לארגונים אינטראקציה מוצלחת ויותר עם לקוחות ועובדים, ייעול גדול יותר של תהליכים, הפחתת עלויות, והגדלת הכנסות. 

 

סוכני הGenie החדשים מתוכננים להימכר כמוצרים עצמאיים וגם להיטמע בתוך מוצרי קלטורה הקיימים, הכוללים פלטפורמה לניהול תוכן ארגוני וטלוויזיוני, פורטלי וידאו, אפליקציות וידאו למערכות LMS ו-CMS, פתרון וידאו לאירועים וכנסים וירטואליים, כיתות לימוד וירטואליות ואפליקציות סטרימינג לטלוויזיה. לקוחות היעד של המוצרים הללו הם גם תאגידים גדולים, השוק בו התמקדה קלטורה עד היום, וגם עסקים קטנים ובינוניים.