מאנדיי הנפקה
צילום: נאסדק
ראיון

עליית ערך של 2 מיליארד דולר ביום - כמה הרוויחו עובדי מאנדיי מהזינוק במניה?

אחרי שמניית החברה הישראלית זינקה אתמול ב-21% על רקע הדוחות החזקים, מנהלי החברה, רועי מאן וערן זינמן משרטטים בראיון לביזפורטל את אסטרטגיית הצמיחה קדימה ומציגים יעדים שאפתניים ולא פוסלים רכישות ומיזוגים בדרך
איתן גרסטנפלד | (2)

מניית מאנדייזינקה אתמול בוול סטריט ב-21% לאחר שפרסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה. מה שהקפיץ את שוויה של החברה בכמעט 2 מיליארד דולר, קפיצת השווי המשמעותיות ביותר עבור חברה ישראלית. הרווח הזה של 2 מיליארד דולר ביום, מחלחל ליזמים והמנהלים המשותפים - רועי מן וערן זינמן שהרוויחו 200 מיליון ו-80 מיליון דולר בהתאמה, לקרנות ובעלי מניות בחברה ולבכירים ועובדים בחברה.

מבדיקת ביזפורטל עולה כי לחברה 3.1 מיליון אופציות למנהלים ועובדים במחיר מימוש ממוצע של 49 דולר, עמוק מתחת למחיר המניה (אופציות בכסף) ומכאן שעליית המניה הרימה את שווי האופציות לעובדים בכ-120 מיליון דולר. כמו כן לעובדים יש מניות RSU בהיקף של לפחות 1.2 מיליון ועליית הערך במניה הוסיפה לשווין כ-50 מיליון דולר. 

כלומר, מדובר על עליית ערך של 170 מיליון דולר לבכירים ועובדים בחברה. בחברה מועסקים כ-2,000 עובדים, אז אם כולם היו מקבלים אופציות באופן שווה היה מדובר על 85 אלף דולר לכל עובד

לקריאה נוספת

עובדי נייס יכולים לחייך - קיבלו אופציות ומניות בגובה 30% מהשכר

> החודש המצויין של עובדי אנבידיה - הטבה של 300 אלף שקל בנוסף לשכר

2,000 עובדי אנבידיה בישראל הפכו למיליונרים

בפועל, כנראה שהרוב מקבלים, אבל זה תלוי כמובן בתפקיד. עדיין יש רבים שהחבילה שלכם הושבחה אתמול במאות אלפי דולרים. כך או אחרת, צריך לזכור שהמניה חזרה ל-220 דולר, שווי של 10.8 מיליארד דולר, אחרי שירדה באפריל בכ-20%, אולי מחשש לתוצאות חלשות. כלומר, העובדים אומנם הרוויחו ביום אחד סכום פנומנלי, אך זה בהמשך להפסד שהיה להם באפריל.

כשבוחנים את מכלול ההטבות לעובדים באופציות ובמניות מקבלים שמדובר בהטבה של מעל 700 מיליון דולר. בתרגום להטבה ממוצעת מדובר על מעל 350 אלף דולר, כ-1.4 מיליון שקל. 

קיראו עוד ב"גלובל"

ערן זינמן רועי מן מנכ"לים משותפים,  קרדיט: נתנאל טוביאס

 

יעד מכירות של 10 מיליארד דולר

בשיחה עם ביזפורטל מסמנים מנהלי החברה, שמתקרבת להכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, יעד שאפתני  להגיע להכנסות של 10 מיליארד דולר, ומסבירים מאיפה הצמיחה תגיע בשנים הקרובות.

את הרבעון הראשון של 2024 סיימה החברה עם צמיחה של 34% בהכנסות שעמדו על 217 מיליון דולר, לצד רווח נקי מתואם של 61 סנט למניה. זאת בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של 210 מיליון דולר, ולרווח של 40 סנט למניה. לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השני והשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השני צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 226-230 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 225 מיליון דולר. לבסוף, את שנת 2024 כולה הם צופים עם הכנסות של 942 עד 948 מיליון דולר, גידול של 29%-30% לעומת אשתקד. האנליסטים צפו הכנסות של 935 מיליון דולר.

אחת הסיבות המרכזיות לתוצאות החזקות נוגעת להעלאת מחירים גורפת של כ-10% (על פי האנליסטים שמסקרים את החברה), עליה הכריזה מאנדיי במהלך חודש פברואר האחרון. צעד שהוכיח את עצמו יותר ממה שציפו בחברה, ואשר עשוי ללמד על כך שהמוצר שלה חיוני עבור לקוחותיה. ברקע, העבודה שמאנדיי הציגה גידול בכמות הלקוחות, בדגש על חברות גדולות (הכנסות שנתיות של מעל 100 אלף דולר), שצמחו במהלך הרבעון בכ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. "כשדיברתי עם כל מיני לקוחות הם אמרו שכולם מעלים מחירים, אבל לא תמיד אפשר להגיד מה הם הוסיפו. אנחנו השתדלנו מאד להראות את כל הדברים החדשים שהוספנו לפלטפורמה ובגינן העלנו את המחיר, ורואים שהלקוחות העריכו את זה והבינו למה", מסבירים רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף במאנדיי ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה.

מה הניע את הצמיחה ברבעון האחרון?

"אנחנו משרתים שלושה סגמנטים עיקריים של לקוחות: כאלה שיש להם עד 100 עובדים,  100-1,500 עובדים ומעל 1,500 עובדים. מה שראינו בשוק הוא שלמרות שאצל חבורת אחרות ההכנסות מלקוחות קטנים היה סגמנט חלש יחסית, במאנדיי הוא היה חזק. אנחנו מאד מקפידים להשקיע בסגמנט הזה באמצעות שיווק, מה שהביא לביצועים טובים ולהחזר של ההשקעה. הדבר השני הוא שהוצאנו שני מוצרים חדשים: CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות, א"ג) ו-monday dev, מוצר עבור קהילת המפתחים. אנחנו רואים שלקוחות מאמצים את המוצרים החדשים שלנו מעבר ל-Work Mangment (מוצר הדגל של החברה לניהול עבודה, א"ג). כך שיש לנו גם לקוחות קיימים וגם לקוחות חדשים שרוכשים את המוצרים".

איך משמרים את הצמיחה בלקוחות? האם העלאת מחירים היא חלק מהאסטרטגיה להמשיך לצמוח?

העלאת המחיר הגיעה אחרי הרבה הוספות ערך ללקוחות לאורך שנים, ואנחנו לא מתכננים להעלות מחיר בצורה קבועה, אלא רק כשנרגיש שהבאנו מספיק ערך עבור הלקוחות. בנוסף אנחנו מאד בונים על חברות גדולות יותר. כשמסתכלים מבחוץ על החברה אומרים 'מאנדיי הגיעה לאן שהיא רצתה להגיע', אבל התחושה הפנימית שלנו היא שאנחנו רק בהתחלה. כלומר, אנחנו נהיה באזור המיליארד דולר ARR (הכנסה שנתית צפויה, א"ג), ועכשיו אנחנו שואלים את עצמנו איך אנחנו מגיעים ל-10 מיליארד דולר. זה מסע, זה כמו לבנות את מאנדיי 10 פעמים, אבל כשאנחנו מסתכלים על העתיד זה המקום שאליו אנחנו מכוונים".

איך עושים את זה?

"צריך לעלות לכל הפרמידה של הלקוחות. ככל שאתה עולה למעלה, הלקוחות הם יותר יציבים, ואתה צומח איתם. לכן, זה קהל לקוחות מאד טוב, אבל כזה שדורש המון פונקציות שאנחנו מוסיפים לארגון ומשתפרים בהם. הרבה מהצמיחה העתידית תגיע מהגעה ללקוחות הרבה יותר גדולים על כל המשתמע מכך".

זה ילווה גם בגיוס של עובדים חדשים?

"כמובן, סיימנו את שנה שעברה עם 1,850 עובדים, ואמרנו שאנחנו מצפים לגדול ב-30%, כלומר אנחנו מקווים לגדול ב-500-600 עובדים בישראל וחו"ל. בחו"ל הדגש הוא על עולמות המכירות, השיווק ושירות לקוחות, ובישראל הדגש הוא בעיקר בעולמות המוצר והמו"פ.

בעבר הזכרתם את האפשרות של מיזוגים ורכישות כמנוע צמיחה עתידי, יש משהו על הפרק? באיזה תחומים אתם מחפשים?

"בתחילת מרץ התחיל לעבוד במאנדיי מנהל בתחום של Corporate development (פיתוח עסקי), שיושב בלונדון. הוא התחיל לעשות עבודת רקע ולהיערך לרכישה או מיזוג אפשרי, כולל מיפוי ובחינה של השוק והאופן שבו מאנדיי יכולה לשלב רכישה. בגדול אנחנו מחפשים יותר בעולמות המוצר ולא בעולמות ההכנסה או הלקוחות, אין לנו צורך בחברה גדולה עם הכנסות ולקוחות כי שם אנחנו מרגישים מספיק בנוח. את הצמיחה שלנו אנחנו בונים על הסט מוצרים שלנו, אבל אנחנו מסתכלים על מה יכול לגרום לנו להאיץ, וזה עוד מוצרים משלימים לשווקים שאנחנו הולכים אליהם. 

צמיחה של 30% בהכנסות זה משהו שאתם צופים שיימשך בשנים הקרובות?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קשקוש בתחת. עד יום הפדיון האופציות יהיו שוות 000 (ל"ת)
    צהובון 19/05/2024 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראל 16/05/2024 12:51
    הגב לתגובה זו
    תצליחו!!!!!!!!!!!!!! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.