עליית ערך של 2 מיליארד דולר ביום - כמה הרוויחו עובדי מאנדיי מהזינוק במניה?
מניית מאנדייזינקה אתמול בוול סטריט ב-21% לאחר שפרסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה. מה שהקפיץ את שוויה של החברה בכמעט 2 מיליארד דולר, קפיצת השווי המשמעותיות ביותר עבור חברה ישראלית. הרווח הזה של 2 מיליארד דולר ביום, מחלחל ליזמים והמנהלים המשותפים - רועי מן וערן זינמן שהרוויחו 200 מיליון ו-80 מיליון דולר בהתאמה, לקרנות ובעלי מניות בחברה ולבכירים ועובדים בחברה.
מבדיקת ביזפורטל עולה כי לחברה 3.1 מיליון אופציות למנהלים ועובדים במחיר מימוש ממוצע של 49 דולר, עמוק מתחת למחיר המניה (אופציות בכסף) ומכאן שעליית המניה הרימה את שווי האופציות לעובדים בכ-120 מיליון דולר. כמו כן לעובדים יש מניות RSU בהיקף של לפחות 1.2 מיליון ועליית הערך במניה הוסיפה לשווין כ-50 מיליון דולר.
כלומר, מדובר על עליית ערך של 170 מיליון דולר לבכירים ועובדים בחברה. בחברה מועסקים כ-2,000 עובדים, אז אם כולם היו מקבלים אופציות באופן שווה היה מדובר על 85 אלף דולר לכל עובד.
לקריאה נוספת
> עובדי נייס יכולים לחייך - קיבלו אופציות ומניות בגובה 30% מהשכר
- חברות טכנולוגיה מאיצות את הבשלת האופציות - כדי לזכות בעובדים טובים
- דוחות אורקל: 3 אסטרטגיות אופציות שוריות (מתונה עד אגרסיבית) לניצול התנודתיות הגבוהה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
> החודש המצויין של עובדי אנבידיה - הטבה של 300 אלף שקל בנוסף לשכר
> 2,000 עובדי אנבידיה בישראל הפכו למיליונרים
בפועל, כנראה שהרוב מקבלים, אבל זה תלוי כמובן בתפקיד. עדיין יש רבים שהחבילה שלכם הושבחה אתמול במאות אלפי דולרים. כך או אחרת, צריך לזכור שהמניה חזרה ל-220 דולר, שווי של 10.8 מיליארד דולר, אחרי שירדה באפריל בכ-20%, אולי מחשש לתוצאות חלשות. כלומר, העובדים אומנם הרוויחו ביום אחד סכום פנומנלי, אך זה בהמשך להפסד שהיה להם באפריל.
כשבוחנים את מכלול ההטבות לעובדים באופציות ובמניות מקבלים שמדובר בהטבה של מעל 700 מיליון דולר. בתרגום להטבה ממוצעת מדובר על מעל 350 אלף דולר, כ-1.4 מיליון שקל.
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- הביקוש לזיכרון דחף את לאם ריסרץ’ לשיא כל הזמנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ערן זינמן רועי מן מנכ"לים משותפים, קרדיט: נתנאל טוביאס
יעד מכירות של 10 מיליארד דולר
בשיחה עם ביזפורטל מסמנים מנהלי החברה, שמתקרבת להכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, יעד שאפתני להגיע להכנסות של 10 מיליארד דולר, ומסבירים מאיפה הצמיחה תגיע בשנים הקרובות.
את הרבעון הראשון של 2024 סיימה החברה עם צמיחה של 34% בהכנסות שעמדו על 217 מיליון דולר, לצד רווח נקי מתואם של 61 סנט למניה. זאת בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של 210 מיליון דולר, ולרווח של 40 סנט למניה. לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השני והשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השני צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 226-230 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 225 מיליון דולר. לבסוף, את שנת 2024 כולה הם צופים עם הכנסות של 942 עד 948 מיליון דולר, גידול של 29%-30% לעומת אשתקד. האנליסטים צפו הכנסות של 935 מיליון דולר.
אחת הסיבות המרכזיות לתוצאות החזקות נוגעת להעלאת מחירים גורפת של כ-10% (על פי האנליסטים שמסקרים את החברה), עליה הכריזה מאנדיי במהלך חודש פברואר האחרון. צעד שהוכיח את עצמו יותר ממה שציפו בחברה, ואשר עשוי ללמד על כך שהמוצר שלה חיוני עבור לקוחותיה. ברקע, העבודה שמאנדיי הציגה גידול בכמות הלקוחות, בדגש על חברות גדולות (הכנסות שנתיות של מעל 100 אלף דולר), שצמחו במהלך הרבעון בכ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. "כשדיברתי עם כל מיני לקוחות הם אמרו שכולם מעלים מחירים, אבל לא תמיד אפשר להגיד מה הם הוסיפו. אנחנו השתדלנו מאד להראות את כל הדברים החדשים שהוספנו לפלטפורמה ובגינן העלנו את המחיר, ורואים שהלקוחות העריכו את זה והבינו למה", מסבירים רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף במאנדיי ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה.
מה הניע את הצמיחה ברבעון האחרון?
"אנחנו משרתים שלושה סגמנטים עיקריים של לקוחות: כאלה שיש להם עד 100 עובדים, 100-1,500 עובדים ומעל 1,500 עובדים. מה שראינו בשוק הוא שלמרות שאצל חבורת אחרות ההכנסות מלקוחות קטנים היה סגמנט חלש יחסית, במאנדיי הוא היה חזק. אנחנו מאד מקפידים להשקיע בסגמנט הזה באמצעות שיווק, מה שהביא לביצועים טובים ולהחזר של ההשקעה. הדבר השני הוא שהוצאנו שני מוצרים חדשים: CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות, א"ג) ו-monday dev, מוצר עבור קהילת המפתחים. אנחנו רואים שלקוחות מאמצים את המוצרים החדשים שלנו מעבר ל-Work Mangment (מוצר הדגל של החברה לניהול עבודה, א"ג). כך שיש לנו גם לקוחות קיימים וגם לקוחות חדשים שרוכשים את המוצרים".
איך משמרים את הצמיחה בלקוחות? האם העלאת מחירים היא חלק מהאסטרטגיה להמשיך לצמוח?
העלאת המחיר הגיעה אחרי הרבה הוספות ערך ללקוחות לאורך שנים, ואנחנו לא מתכננים להעלות מחיר בצורה קבועה, אלא רק כשנרגיש שהבאנו מספיק ערך עבור הלקוחות. בנוסף אנחנו מאד בונים על חברות גדולות יותר. כשמסתכלים מבחוץ על החברה אומרים 'מאנדיי הגיעה לאן שהיא רצתה להגיע', אבל התחושה הפנימית שלנו היא שאנחנו רק בהתחלה. כלומר, אנחנו נהיה באזור המיליארד דולר ARR (הכנסה שנתית צפויה, א"ג), ועכשיו אנחנו שואלים את עצמנו איך אנחנו מגיעים ל-10 מיליארד דולר. זה מסע, זה כמו לבנות את מאנדיי 10 פעמים, אבל כשאנחנו מסתכלים על העתיד זה המקום שאליו אנחנו מכוונים".
איך עושים את זה?
"צריך לעלות לכל הפרמידה של הלקוחות. ככל שאתה עולה למעלה, הלקוחות הם יותר יציבים, ואתה צומח איתם. לכן, זה קהל לקוחות מאד טוב, אבל כזה שדורש המון פונקציות שאנחנו מוסיפים לארגון ומשתפרים בהם. הרבה מהצמיחה העתידית תגיע מהגעה ללקוחות הרבה יותר גדולים על כל המשתמע מכך".
זה ילווה גם בגיוס של עובדים חדשים?
"כמובן, סיימנו את שנה שעברה עם 1,850 עובדים, ואמרנו שאנחנו מצפים לגדול ב-30%, כלומר אנחנו מקווים לגדול ב-500-600 עובדים בישראל וחו"ל. בחו"ל הדגש הוא על עולמות המכירות, השיווק ושירות לקוחות, ובישראל הדגש הוא בעיקר בעולמות המוצר והמו"פ.
בעבר הזכרתם את האפשרות של מיזוגים ורכישות כמנוע צמיחה עתידי, יש משהו על הפרק? באיזה תחומים אתם מחפשים?
"בתחילת מרץ התחיל לעבוד במאנדיי מנהל בתחום של Corporate development (פיתוח עסקי), שיושב בלונדון. הוא התחיל לעשות עבודת רקע ולהיערך לרכישה או מיזוג אפשרי, כולל מיפוי ובחינה של השוק והאופן שבו מאנדיי יכולה לשלב רכישה. בגדול אנחנו מחפשים יותר בעולמות המוצר ולא בעולמות ההכנסה או הלקוחות, אין לנו צורך בחברה גדולה עם הכנסות ולקוחות כי שם אנחנו מרגישים מספיק בנוח. את הצמיחה שלנו אנחנו בונים על הסט מוצרים שלנו, אבל אנחנו מסתכלים על מה יכול לגרום לנו להאיץ, וזה עוד מוצרים משלימים לשווקים שאנחנו הולכים אליהם.
צמיחה של 30% בהכנסות זה משהו שאתם צופים שיימשך בשנים הקרובות?
- 2.קשקוש בתחת. עד יום הפדיון האופציות יהיו שוות 000 (ל"ת)צהובון 19/05/2024 16:06הגב לתגובה זו
- 1.ישראל 16/05/2024 12:51הגב לתגובה זותצליחו!!!!!!!!!!!!!! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.
וול סטריט שור (גרוק)וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. המגמה החיובית מציבה את השווקים האמריקאיים בכניסה לחופשת חג המולד באווירה אופטימית יחסית, גם על רקע מחזורי מסחר קטנים ופעילות חלקית הצפויה בימים הקרובים.
מדד דאו ג’ונס הוביל את העליות עם התחזקות של 0.6%, והתקרב אף הוא לרמות שיא חדשות. מדד S&P 500 הוסיף כ־0.3%, בעוד שמדד נאסד”ק, שבו משקל גבוה למניות טכנולוגיה, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%. המסחר התקיים במתכונת מקוצרת לקראת חג המולד, כאשר ביום חמישי לא יתקיים מסחר כלל.
המשך העליות מגיע למרות נתוני מאקרו חזקים יחסית, שמיתנו את הציפיות להורדות ריבית מהירות מצד הפדרל ריזרב. נתון התמ”ג לרבעון השלישי הצביע על קצב צמיחה שנתי של 4.3%, גבוה מהתחזיות, בעיקר בזכות צריכה פרטית חזקה. בעקבות זאת ירדו ההסתברויות להורדת ריבית כבר בינואר, אם כי השוק עדיין מתמחר שתי הורדות ריבית עד סוף השנה הבאה.
נתונים נוספים סיפקו תמונה מעורבת של הכלכלה האמריקאית. מספר דורשי האבטלה החדשים ירד זה השבוע השני ברציפות, נתון המעיד על שוק עבודה יציב, אך במקביל נמשכת היחלשות במדדי אמון הצרכנים. התמונה הכוללת מצביעה על כלכלה שממשיכה לצמוח, אך בקצב שעלול להקשות על הבנק המרכזי להקל במדיניות המוניטרית.
- וול-סטריט סיימה בעליות שערים; אנבידיה עלתה ב-3%, צים קפצה ב-6%
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשווקים אחרים נרשמה תנודתיות חדה יותר. מחירי הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, לפני שהתמתנו, בעוד שמחיר הנפט התייצב לאחר עליות בימים האחרונים. במניות בלטה אינטל בירידה מתונה, לאחר דיווחים כי אנבידיה עצרה ניסוי בתהליך ייצור מתקדם של החברה. בסך הכול, השווקים מסיימים את התקופה שלפני החג במגמה חיובית, אך עם רגישות גבוהה לנתוני מאקרו ולציפיות הריבית לשנה הקרובה.
.jpg)