מניית UPS נפלה ב-10% ב-2023 - מה צפוי לענקית המשלוחים השנה?
חברת המשלוחים המובילה בארה"ב UNITED PARCEL SERVICE הגבירה אוטומציות, שיפרה שיעורי רווח והגדילה נפחים במטרה לקזז את ההוצאות שגדלו בעקבות ההסכם עם איגוד העובדים בשנה שעברה. עם זאת, המניה נפלה 7% מאז שסיפקה תחזית מאכזבת לשנת 2024 והיא נסחרת באיזור ה-148 דולר, מחיר שבוול-סטריט נתפס כלא זול אבל כמעניין.
החברה נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי ל-2024 של 18, לפי רווח למניה צפוי של 8.28 דולר. הרווחים השנה צפויים להיות יחסית דלילים, כאשר ההסכם של UPS עם איגוד העובדים, שרלוונטי עבור 70% מ-500,000 עובדי החברה, נוגס ברווחים. בוול-סטריט צופים רווח למניה של 10 דולר בשנה הבאה וכ-11 דולר למניה בשנת 2026.
UPS מספקת כיום תשואת דיבידנד של 4.4%, הגבוהה ביותר מבין 20 החברות ב-Dow Jones Transportation. בעוד תשואת הדיבידנד נחשבת לאטרקטיבית, תזרים המזומנים החופשי החזוי שווה בערך לתשלומי הדיבידנד. בנוגע לזה, ציינה מנכ"לית UPS קרול טומה כי היא לא דואגת. החברה הגדילה את הדיבידנד הרבעוני בתחילת 2024, ל-1.63 דולר למניה ובנוסף רכשה חזרה מניות בלמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה שעברה. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 126 מיליארד דולר ונושאת חוב של 15 מיליארד דולר.
"כל הטוב שההנהלה צפתה שיקרה, יקרה. המשקיעים יצטרכו להמתין עוד קצת", אמר דיוויד קינג מ-Columbia Flexible Capital. "החברה אחרי שנת 2023 מאתגרת, ויש לנו ביטחון כי ההנהלה תצליח להציג ביצועים יפים בעזרת תוכנית ממוקדת עלויות על מנת להגביר את שיפור שיעור הרווח ולדחוף את המניה מעלה".
- UPS מזנקת לאחר דוחות חזקים, העלאת תחזית וגל פיטורים עתידי
- הדוחות המעורבים של UPS: החברה קיצצה בפעילות מול אמזון; פספסה את שורת הרווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
UPS מובילה בכל הקשור למשלוחים של חבילות מקומיות, ומספקת בממוצע 16 מיליון חבילות ביום. החברה מחזיקה גם בעסק בינלאומי לשליחה בעיקר של חבילות קטנות ועוד עסק של "פתרונות שרשרת אספקה", הכוללים שילוח ולוגיסטיקה. UPS ראתה ירידה של 9% בהכנסות ב-2023 ל-91 מיליארד דולר, כאשר הרווח למניה ירד ב-32% ל-8.78 דולר. החברה לא העריכה נכון את ההשפעה השלילית מהמשא ומתן עם איגוד העובדים, מה שגרם לעסקים לעבור למתחרות בעקבות חששות משביתה.
השינוי בהנהגה
מנכ"לית UPS קרול טומה ספגה ביקורת רבה בנוגע לביצועי החברה ב-2023. טומה נכנסה לתפקיד מנכ"לית חברת המשלוחים לאחר שהגיעה מתפקיד פיננסי בכיר בהום דיפו ב-2020, מהלך נדיר של UPS היות ורוב המנכ"לים הקודמים של החברה הגיעו מתוך הארגון. בנוסף לשוני בין הענפים של UPS והום דיפו, דבר שגרם לשינוי משמעותי בסגנון הניהול של UPS.
טומה ידועה כמנכ"לית המתמקדת יותר ברווחים ופחות בנפחים. אחד המשפטים המוכרים שלה הוא "טוב יותר, לא גדול יותר". לאחרונה החברה החלה לבנות מחדש את הנפחים. מניית החברה הוכפלה מתחילת 2020 ועד תחילת 2022, אך מאז החזירה מחצית מהעליות.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החיסכון הצפוי והמשא ומתן עם האיגוד
תחזית ההכנסות של UPS לשנת 2024 אכזבה את וול-סטריט. החברה צופה מכירות של 93 מיליארד דולר, עלייה של 2% בלבד לעומת שנת 2023, וצופה כי נפח החבילות המקומי יעלה ב-1% השנה. בשיחת הרווחים האחרונה, הנהלת החברה אמרה כי היא מכוונת לחסוך כמיליארד דולר בשנת 2024, על ידי הפחתת משרות הנהלה ב-12,000, כאשר צפוי חיסכון שנתי של מיליארד דולר נוספים מפיטורי עובדים ואיחוד של מתקנים. היוזמות הללו צפויות לקזז את ההוצאות מהחוזה החדש עם איגוד העובדים.
במסגרת המשא ומתן בין החברה לאיגוד, עובדים במשרה מלאה וחלקית קיבלו תוספת שכר מיידית של 2.75 דולר לשעה, כאשר השכר השעתי יגדל לסכום כולל של 7.5 דולר לשעה במהלך החוזה לחמש שנים. נהגי המשלוחים, המחזיקים בשכר הגבוה ביותר צפויים להרוויח 49 דולר לשעה עד סוף החוזה ב-2028, כאשר UPS אמרה כי הנהג הממוצע במשרה מלאה ירוויח 170,000 דולר לשנה בשכר והטבות.
גם על המשא ומתן מול האיגוד ספגה החברה ביקורת, כאשר המשקיעים כינו את החוזה החדש 'כניעה' לאיגוד. החברה עם זאת ציינה כי מדובר בהעלאת שכר של 3.5% בחמש שנים, העלאה הניתנת לניהול, וכי אין מגבלות על השימוש של החברה בטכנולוגיות ואוטומציה על מנת להפחית בהוצאות.
המשמעות של כוח עבודה מאוגד ל-UPS היא עלויות עבודה גבוהות יותר לעומת המתחרות, כדוגמת פדקס, שעובדיה לא פועלים תחת איגוד עובדים. עם זאת, נהגי UPS נחשבים לפרודוקטיביים יותר, בעלי מוטיבציה גבוהה ופופולריים בקרב הציבור ומהווים כ"שגרירי" החברה. יותר מכך, רבים מהעובדים, הפעילים ואלו שבפנסיה, הם בעלי מניות בעלות זכות הצבעה מ-Class A, סדרה של מניות המספקת השפעה גדולה יותר על החלטות החברה.
- 1.תמיד מאשימים את העובד. (ל"ת)03/03/2024 20:02הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
