קוינבייס תאפשר לסחור בחוזים עתידיים על מטבעות קריפטו
בורסת הקריפטו קוינבייס COINBASE GLOBAL קיבלה אישור להציע מסחר בחוזים עתידיים על מטבעות קריפטו בארצות הברית, מה שיאפשר לה לנצל את השוק הגדול ביותר לנכסים דיגיטליים ולהתחרות באופן עוד יותר ישיר עם ביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם.
קוינבייס הודיעה היום כי קיבלה אור ירוק להציע חוזים עתידיים על הקריפטו בפיקוח פדרלי ללקוחות בארה"ב. האישור מהאגודה הלאומית לחוזים עתידיים (NFA) מגיע אחרי המתנה ארוכה. קוינבייס הגישה את הבקשה להפוך לסוחר מורשה בחוזים עתידיים (FCM) בספטמבר 2021. קבלת אישור מה-NFA - גוף בניהול עצמי לתעשיית החוזים העתידיים שהוגדר על ידי הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות (CFTC) שמשמשת כרגולטור הפדרלי על נגזרים, היא ניצחון גדול עבור קוינבייס ועולם הקריפטו בכלל. תעשיית הקריפטו עברה בדיקה רגולטורית אינטנסיבית במהלך השנה האחרונה, כשקוינבייס הואשמה על ידי הרשות לניירות ערך בהפעלת בורסה לא רשומה, דבר שהיא כמובן הכחישה.
בקוינבייס אמרו כי האישור שקיבלה הינו "אבן דרך קריטית", שהופכת אותה לאחת מחברות הקריפטו הראשונות שמציעות מסחר ישיר בחוזים עתידיים על הקריפטו לצד מוצרים אחרים שמבוססים על חוזים עתידיים. CME ו-CBOE, בורסות החוזים העתידיים המסורתיות, כבר מציעות מסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין ועל איתריום.
לכניסה לעולם החוזים העתידיים יש את הפוטנציאל לאפשר לקוינבייס לנצל את הביקוש למוצר הפופולרי ביותר בקריפטו - חוזים עתידיים על הביטקוין, להם יש את השוק הנזיל ביותר בעולם הנכסים הדיגיטליים. בבורסת הקריפטו הדגישו כי שוק הנגזרים העולמי בקריפטו מייצג כ-75% מכלל מחזורי המסחר. הכניסה לעולם החוזים עשויה גם לעזור לקוינבייס להחזיר סוחרים רבים שעזבו את הפלטפורמה לאחר תחילתו של השוק הדובי האכזרי בשנה שעברה.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, הרחבת הפעילות בנגזרים תכניס את קוינבייס ליריבות ישירה יותר עם ביננס, שמציעה את שוק החוזים העתידיים הגדול על הקריפטו הגדול ביותר וגוזרת ממנו רווחים רבים היות והיא מציעה מינוף משמעותי לסוחרים דרכה, כשרבים מהם סוחרים בכסף קטן במטבעות עם תנודתיות גבוהה מאוד. עדיין לא ברור איזה מינוף קוינבייס תאפשר ואילו מוצרים היא תציע, אבל סביר להניח שחוזים על הביטקוין והאיתריום יהיו שם.
"היות והמסחר בנגזרים על הקריפטו יכול להיות גדול פי 3-4 ממסחר ספוט, האישור הזה מגדיל את גודל שוק היעד של קוינבייס", אמר דן דולב מ-Mizuho. למרות זאת, דולב נתן המלצת "ביצועי חסר" למנית בורסת הקריפטו עם מחיר יעד של 27 דולר, נמוך משמעותית מהמחיר בו מנית קוינבייס נסחרת כרגע - איזורי ה-80 דולר.
בחודש שעבר בית המשפט בניו יורק בהובלת השופטת אנליסה טורס קבע כי מטבע בשם XRP לא נחשב כנייר ערך, המשקיעים פירשו את החלטת בית המשפט ככזו האומרת כי רוב המטבעות בבורסת הקריפטו קוינבייס COINBASE GLOBAL נכנסים תחת אותה הגדרה ולא נדרשים לרגולוציה שקיימת על ניירות ערך, מה שגרם למנית קוינבייס לקפוץ אז ב-20%.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
זמן מה לאחר מכן השופט השופט ג'ד רקוף באותו בית המשפט קבע כי הרשות לניירות ערך בארצות הברית רשאית להמשיך בתביעה אחרת נגד Terraform Labs בגין הונאת משקיעים. השופט רקוף דחה את אותה קביעה של השופטת טורס שגרמה למשקיעים לשמוח. החלטתו של רקוף עלולה לגרום לבעיות עבור חברות כמו קוינבייס המתמודדות עם שאלות קיומיות. בנוסף ההחלטה צפויה מחדש את הפעולות נגד חברות הקריפטו שהחלו על ידי גארי גנסלר מהרשות לניירות ערך האמריקאית.
עיקר העניין תלוי בשאלה באילו נסיבות מטבעות קריפטו צריכים להיחשב כניירות ערך. ניירות ערך נופלים תחת סמכותו של גנסלר שידוע בגישתו האגריסיבית יחסית לאכיפה בשוק הקריפטו. ביוני האחרון תבעה הרשות את קוינבייס על כך שהיא פועלת לכאורה כבורסה לא רשומה, אם שופטים יקבעו כי מטבעות לא נופלים תחת הגדרה של נייר ערך, התביעה נגד בורסת הקריפטו תיפול.
האישור שקיבלה קוינבייס לכניסה לעולם החוזים עתידיים הוא צעד חיובי בהנעת הרגולציה על מטבעות הקריפטו וצפוי לחזק אותה בהמשך מול הרשות לניירות ערך וגופים נוספים שמקשים על בורסת הקריפטו.
- 1.מעניין נראית טוב (ל"ת)אבירם 17/08/2023 08:17הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
