ג'ילי משיקה דגם חדש כדי לחזור למקום הראשון בשוק הרכבים החשמליים
האם ג'ילי תשבור את השוק? הקרוסאובר החשמלי של ג'ילי מציע 4 דגמים חדשים במחירים של בין 165-145 אלף שקל, כאשר טווח הנסיעה שודרג ל-485 ק"מ בגרסת סוללה 70 קוט"ש ול-359 ק"מ בגרסת סוללה 53 קוט"ש
בינואר-מאי השנה דורגה ג'ילי במקום השני מבין החשמליות עם 4,091 מסירות. BYD עקפה אותה והציגה נתונים של 8,497 רכבים. טסלה דורגה הרחק מאחור עם 1,864 מסירות, אבל זה נובע בין היתר מכך שאין מלאי של רכבים. ברגע שיגיעו הרכבים הם ימסרו וטסלה צפויה לעלות בדירוג.
הדגם החדש מציע טווח נסיעה של עד 485 ק"מ בגרסת סוללה 70 קוט"ש (לעומת טווח של 460 ק"מ בדגם היוצא), וטווח נסיעה של עד 359 ק"מ בגרסת סוללה 53 קוט"ש (לעומת טווח של 350 ק"מ בדגם היוצא)

- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף ג'ילי מנסה לשבור את השוק ולקחת אותו לכיוון של 145 אלף שקל: כך מחירו של הדגם PURE 360 יעמוד על 145 אלף שקל. מחירו של הדגם PRO 360 יעמוד על 153 אלף שקל. מחירו של ה-PURE 480 יעמוד על 158 אלף שקל, ואילו מחירו של ה-PRO 480 יעמוד על 166 אלף שקל.
בחברה מסבירים כי הדגם החדש זכה לשדרוגים חדשים ב-4 מישורים - עיצוב עדכני, מערכת ניהול אנרגיה חכמה, מולטימדיה חדשנית ומערכות בטיחות מתקדמות לנהיגה חכמה. בנוסף הדגם החדש כולל 4 מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בנוסף לשלל מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות בדגם היוצא. הדגם החדש, שישווק החל מהחודש, יוצע ב-2 רמות גימור לכל גרסת סוללה PRO ו-PURE ויוצע ב-5 צבעים חיצוניים: לבן, כחול, כסוף, שחור וכסוף-לילך
אז מה השתנה ב-Geometry C Geely החדשה?
בחברה טוענים כי מדובר ברכב קרוס-אובר קומפקטי וחדשני שמשלב מערכות בטיחות מתקדמות לצד טכנולוגיות אינטראקטיביות חכמות, המאפשרות למשתמשים לחוות חווית נסיעה מהנה ובטוחה יותר.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
בחברה טענו כי העיצוב החדש שואב השראה משפת העיצוב המינימליסטי. העיצוב החיצוני בחזית הרכב עבר עדכון משמעותי וכולל לוגו מואר ופנסים קדמיים ארוכים במיוחד היוצרים אפקט חזותי. בנוסף, חישוקי הסגסוגת בגדול 18 אינץ' זכו לעדכון בדמות עיצוב חדש וספורטיבי. פנסי ה-LED מפחיתים את צריכת החשמל ברכב ושומרים על טווח נסיעה אופטימלי שמבטיח תנאי נהיגה בטוחים יותר בתנאי חשיכה ובתנאי ראות לקויה.
צילום: GEELY
Geometry C החדשה מתמקדת בעיצוב אסתטי, מסוגנן ויוקרתי, ומציעה בחירה בין מושבי עור סינטטי בגוון שחור או בייז' אלגנטי. הדגם כולל עיצוב מתקדם של בורר ההילוכים, להעברת הילוכים קלילה בתנועת אצבע פשוטה, דבר ההופך תמרונים - כגון, פניות פרסה או חניה - לקלים ובטוחים יותר. הקונסולה המרכזית זכתה גם כן לעדכון עיצוב מרשים, עם תמיכה נוחה, שטח אחסון מרווח וטעינה אלחוטית של 15W לטלפונים ניידים תאורת האווירה המשודרגת, בעלת 72 הצבעים לבחירה, מספקת אפשרויות תאורה שונות הניתנות לקישור למצב הנהיגה ומהירות הרכב.
בחברה מסבירים כי אחת הסיבות העיקריות לשדרוג טווח הנסיעה היא מערכת הבלימה החדשה ONEBOX שהינה המתקדמת ביותר מסוגה. מערכת זו מבטיחה בלימה חלקה ורציפה, עם שליטה מהירה במנוע ו-100% התאוששות אנרגטית. המנוע החשמלי מספק 204 כוחות סוס, עוצמתי ויעיל, ומעניק חוויית נהיגה מהנה. לנהגים בעלי 'חרדת' טווח', המצב הסופר-חסכוני (Eco+) שמציע הדגם החדש משפר עוד יותר את טווח הנסיעה. בקרת הטמפרטורה המתקדמת של הסוללה פועלת כמו "מיזוג/חימום אוויר" ומבטיחה שיפור ביעילות הסוללה.
מערכת המולטימדיה החדשה שודרגה בשביל הקהל הישראלי ומצוידת במערכת ניווט WAZE מובנית. המערכת, שתגיע לראשונה גם בשפה העברית, מאפשרת למשתמשים לצאת בקלות למסע דיגיטלי וליהנות מחוויית נסיעה יעילה ומקושרת. כמו בדגם הנוכחי, ה-Geometry C החדשה תגיע עם רמת אבזור גבוהה ואיכותית, הכוללת בין היתר חימום למושבים הקדמיים, HUD ומערכת שמע איכותית של Bose. נוסף על אלו, יגיע הדגם החדש לראשונה עם מערכת אוורור למושבים הקדמיים, מערכת התנעה ללא כפתור וחיישן גשם.
בדגם החדש נוספו מערכות בטיחות, מערכת RCW ו- RCTA המתריעות על פגיעה מאחור ותנועה חוצה מאחור, מערכת DOW המתריעה על עצמים חולפים בפתיחת הדלתות ואפשרות ניתוק כרית אוויר נוסע.
בנוסף, מציע הדגם החדש סיוע נהיגה חכמה L2, הכולל תכונות של בקרת שיוט אדפטיבית, עצור-סע, בלימת חירום אוטונומית; תצוגה פנורמית של 360°; התראת התנגשות קדמית); מערכת שמירת נתיב , זיהוי שטח מת ומערכת למניעת שכחת ילדים.
בין שהנהג מנווט בתנועה עירונית או משייט בכביש המהיר, הרכב מספק פתרונות מדויקים לכל תרחיש נהיגה. מאפייני הבטיחות הפסיבית שופרו אף הם, עם קורת סגסוגת אלומיניום קדמית לשמירה על תא הנוסעים. באשר לבטיחות הסוללה, וכדי להבטיח פעולה יציבה לאורך זמן ובכל מזג אוויר הדגם החדש מצויד במבנה בעל שלוש טבעות הגנה ובניטור פעיל של הסוללה. ציון הבטיחות של ה- Geometry C על פי נוהל משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.
מנסה להדביק את המתחרה
מחירי הרכבים החשמליים בירידה. זו מגמה עולמית שמחלחלת גם למחירים בארץ. מודל 3 של טסלה ירד למחיר של כ-190 אלף שקל. 3 ATTO של BYD נמכר ב-160-165 אלף שקל ומוביל את טבלת המכירות של רכבים חשמליים.
BYD הושקה לפני כתשעה חודשים ומאז צומחת מחודש לחודש. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-12,000 רכבים.
ג'ילי גיאומטרי C שמדורגת שניה כאמור בכמות המסירות מקווה שעם ההשקה היום היא תחזור להוביל את קטגוריית החשמליות.
השלישית בקטגורית החשמליות היא יונדאי שמתבררת כמאוד מבוקשת בארץ, גם בשל היותה מותג מוכר וגם בשל המחיר הסביר. יונדאי משיקה בקרוב שתי גרסאות בטווחים של 300 קילומטר ו-480 קילומטר ומחירים של 155 אלף שקל ו-185 אלף שקל בהתאמה.
טסלה כאמור רביעית בהיקף המסירות עם נתונים מדאיגים בעיקר בחודש אפריל. ונראה שבחודשים הקרובים תצטרף שחקנית חדשה להובלה - MG4.
קבוצת SAIC הסינית שמייצרת את רכבי MG4 תשיק רכב משפחתי עם טווח מנוע בדומה לרכבים הקיימים, כשמבחינת ביצועים-מפרט-עיצוב הוא לא ייפול מרוב האחרים והמחיר צפוי להיות 150-155 אלף שקל.
רונן יבלון, מנכ"ל GEELY ישראל: "בנובמבר 2021 השקנו לראשונה בישראל את מותג GEELY באירוע שלווה בהתרגשות רבה. כיום, כשמעל ל-11,000 לקוחות הביעו אמונם ובחרו בג'ילי אנו חשים סיפוק רב, גאווה על הדרך המאומצת שעשינו והערכה על הבעת האמון הרבה לה זכינו מהציבור הישראלי. כעת, פנינו קדימה אל עבר האתגר של השקת הדגם החדש מאותה משפחה. אנו משוכנעים שאנו מביאים היום לקהל הישראלי מוצר מצוין ממותג מוביל ואת הצעת הערך טובה ביותר: החל מרמת העיצוב הגבוהה, המשך באבזור העשיר ובטכנולוגיה המתקדמת שמאפיינת את מערכות הבטיחות ברכב, וכלה בטווח הנסיעה הארוך במיוחד המאפשרים יחד חוויית נהיגה שקטה ובטוחה. אנו מבטיחים להמשיך ולעשות את מירב המאמצים בכדי להעניק לכל לקוחותינו את חווית השירות המתקדמת והטובה ביותר בישראל".
קבוצת GEELY Holdings הינה תאגיד רב-לאומי אשר נוסד בסין לפני כ-37 שנה, מעסיק כ-120 אלף עובדים ומחזיק בלמעלה מ-30 מפעלים ברחבי העולם וב-5 מרכזי מו"פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה. כמו כן מחזיקה ג'ילי במרכזי עיצוב בשנחאי, גטנבורג, מילאנו, קליפורניה וקובנטרי. לצד מגוון רחב של השקעות בתחומי הרכב, הטכנולוגיה והפינטק, מנהלת קבוצת ג'ילי פורטפוליו מותגים בינלאומי רחב, הכולל בין היתר את: וולוו, לינק אנד קו, פולסטאר, לוטוס, זיקר, פרוטון, אסטון מרטין ועוד. נכון להיום, קבוצת ג'ילי הינה קבוצת הרכב הסינית היחידה הממוקמת ברשימת 10 קבוצות הרכב בעלות ערך המותג הגבוה ביותר, עפ"י Brand Finance הבריטית. בשנת 2022 דורגה ג'ילי, זו השנה ה-11 ברציפות, במקום ה-229 ברשימת Fortune Global 500, לאחר שהציגה הכנסות של כ-55.86 מיליארד דולר.
- 3.גילי 22/06/2023 23:29הגב לתגובה זועלות טיפול שנתי 1200 ש'ח
- 2.משה 22/06/2023 14:03הגב לתגובה זומה החברה מסתירה? למה אחרי 8 שנים שבו הדגם בשוק עדיין לא עבר מבחן ריסוק?
- 1.טסלה 21/06/2023 15:22הגב לתגובה זוטסלה הופכת לרכב נישתי בגלל המחיר הגבוהה. לג'ילי חסר רק מבחני ריסוק חוץ מזה אחלה רכב ואחלה מחיר.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)