כסף
צילום: Pixabay

במיוחד לזמנים של חוסר ודאות כלכלית: 7 מניות דיבידנד

המשקיעים נמצאים בסערת חוסר ודאות כלכלית ועל רק נבואות הזעם מפני מיתון, מניות המחלקות דיבידנדים עשויות לספק מעט נחמה - אילו חברות בולטות?
דור עצמון | (1)

ככל שהמצב המאקרו-כלכלי מחמיר, אגרות החוב הממשלתיות אינן בהכרח המפלט היחיד למשקיעים. "בזמנים של אי ודאות, מוטב להתמקד במניות דיבידנדים" נכתב ב-UBS במהלך סוף השבוע, זאת על רקע תקופה קשה בעולם ההשקעות הכוללת "חששות מתמשכים מאינפלציה, מהלכים חריגים בעקום התשואות, וציפיית השוק להפחתות ריבית עתידיות של הפד'".

בבנק ההשקעות ערכו רשימה של 30 מניות, עם שיעורי צמיחת דיבידנד לשלוש שנים בהתבסס על תחזיות האנליסטים של UBS כאשר לכולם יש דירוג קנייה מאותה חברה. עם זאת , נראה שישנן מספר חברות שהדיבידנדים שלהן עמידים לקראת שפל כלכלי. בין החברות הללו ניתן למנות את Eaton EATON CORP , המייצרת מגוון מוצרים כמו רכיבים חשמליים, בלמים וצילינדרים. למניה, שמניבה 2%, יש תשואה לשנה של 11% עד 30 במרץ, כולל דיבידנדים. ה-UBS צופה כי Eaton תגדיל את הדיבידנד שלה ב-8.6% בשנה מ-2022 עד 2025.

חברה נוספת ברשימה היא קמעונאית שיפוץ הבית הום דיפו HOME DEPOT , שמניבה 2.9% ותשואה לשנה של מינוס 5%. צמיחת הדיבידנד השנתית החזויה שלה היא 10%. מפיצת תרופות המרשם Cardinal Health CARDINAL HEALTH INC , ש-UBS צופה להגדיל את הדיבידנד שלה בקצב שנתי של 7.2%, מניבה 2.6%. למניה יש תשואה לשנה של 35%.

תחזית צמיחת הדיבידנד השנתית המורכבת עבור CVS Health CVS HEALTH CORP היא 9.7% עד 2025. המניה, שמניבה 3.2%, ירדה בשנה האחרונה ב-26%.

מניית CenterPoint Energy CENTERPOINT ENERGY INC מיוסטון ירדה בשנה האחרונה ב-2% והיא מניבה 2.6%. ב-UBS צופים שגידול הדיבידנד השנתי שלה לשלוש שנים עד 2025 יהיה כ-8%. החברה השקיעה ברשת ההולכה וההפצה שלה - הוצאות שצפויות לעזור להגביר את הרווחים ככל שנכסי החברה יגדלו. למניות של חברת חשמל אחרת, אקסלון EXELON CORP , יש תשואה לשנה של מינוס 9% ותשואה של 3.5%. אחזקות החברה כוללות מספר חברות שירות, כולל 'בולטימור גז', 'אלקטריק' ו'פוטומאק אלקטריק פאוור'. UBS מציבה את גידול הדיבידנד השנתי שלה לשלוש שנים ב-7.5%.

שירות נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא אמריקן אלקטריק פאוור AMERICAN ELECTRIC POWER , שמניב 3.7%. המניה ירדה ב-6% בשנה האחרונה. UBS צופה שהדיבידנד שלה יגדל בקצב שנתי של 7% עד שנת 2025. החברה, שבסיסה בקולומבוס, אוהיו, מייצרת ומפיצה חשמל על פני אזורים גיאוגרפיים נרחבים. המדינות שבהן היא מפקחת על הפעילות כוללות את ארקנסו, אינדיאנה, קנטקי, לואיזיאנה, מישיגן, אוקלהומה, טקסס ווירג'יניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק cvs שווה את זה מהרשימה. (ל"ת)
    כגן 08/04/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.