שלוש מניות דיבידנד שצריכות להיות לכם בתיק ההשקעות
הבנקים ובתי ההשקעות בארה״ב רואים את הכלכלה של ארה״ב נמצאת בפלונטר, אותו הפד' לא מצליח לפתור, נכון לעת עתה. האינפלציה עדיין גבוהה, הריבית מזנקת לשיעור שלא היה מאז 2008 ומפעילה לחץ על משקי הבית ועל השווקים הפיננסים. אסטרטג המניות הראשי של MORGAN STANLEY אומר כי כעת צריך להיות דפנסיביים בתיקי ההשקעות, תוך כדי שהוא מדגשי את מניות הדיבידנד שמשלמות ומגדילות את הדיבידנד לאורך זמן בנוסף להיותן יציבות.
ווילסון מציג אסטרטגיה ברורה למשקיעי דיבידנד, מניות הדיבידנד הטובות ביותר מספקות זרם הכנסה בטוח ויציב, אשר עשוי לספק הגנה למשקיעים בכל סביבת שוק, מאתגרת או לא. "אנחנו מאמינים שהנקודה העיקרית היא לא למצוא את המניה עם התשואה הגבוהה ביותר, אלא למצוא חברות עקביות שיכולות להגדיל את הדיבידנד שלהן משנה לשנה, בעלות היסטוריה מוכחת״.
המניה הראשונה - פיליפ מוריס PHILIP MORRIS INTL INC , תשואת דיבידנד שנתית של 5.3%
פיליפ מוריס, ידועה כאחת מחברות הטבק הגדולות בעולם, תחתיה, מותגי סיגריות שכולנו מכירים כמו פרלמנט ומרלבורו. נכון להיום, סיגריות מהווים החלק המרכזי בהכנסות החברה, אך המנכ״ל שואף לשנות את פיליפ מוריס לחברת "Smoke Free" כאשר היא מדגישה את מוצרי הטבק המחוממים שלה (ווייפים).
הדיבידנד של החברה יציב וגדל לאורך זמן. פיליפ מוריס החלה לחלק דיבידנד לראשונה ב-2008 כשהיא הונפקה ומאז החברה משלמת דיבידנד באופן עקבי בכל רבעון ורבעון. מאז 2008, הדיבידנד צמח בממוצע שנתי ב-7.5%, החברה משלמת כיום דיבידנד של 1.27 דולר למניה ברבעון. בחישוב שנתי מדובר ב-5.08 דולר למניה, המשקף תשואה שנתית של 5.3% לפי מחיר המניה כיום. התשלום הבא יהיה ב-27 לספטמבר. תשלום הדיבידנד משולם במלואו מרווחי החברה, ללא התערבות מאזנית.
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסטית פמלה קאופמן, של מורגן סטנלי, שמה לב לגידול המכירות של החברה במוצרי ה-"SMOKE FREE" בשל הפופולריות בשנתיים האחרונות של התחום, בנוסף מדגישה האנליסטית את מצבה הפיננסי היציב של פיליפ מוריס, ולכן היא מדרגת אותה כ-״קנייה״ עם מחיר יעד של 112 דולר, אפסייד של 17% בהשוואה למחיר הנוכחי.
קטנה יותר - פחות מוכרת עם תשואת דיבידנד שנתית של 4.6%, בנק סיטיזנס CITIZENS FINANCIAL GROUP (Citizens Financial Group)
סיטיזנז היא חברת בנקאות קמעונאית בארה"ב, עם 1,200 סניפים ב-14 מדינות. לקוחות קמעונאיים ומסחריים יכולים לקבל בסיטיזנס שירותים פיננסיים הכוללים חשבונות בנק, צ'קים ופיקדון, הלוואות אישיות, ניהול הון ומטבע חוץ. סיטיזנז מציעה שירות בנקאות דיגיטלי ויותר מ-3,300 מכשירי כספומט, בקיצור - בנק רגיל.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ההכנסות של סיטיזנס ברבעון השני עמדו על 2.1 מיליארד דולר, צמיחה של 23.5% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 364 מיליון דולר. בפרסום הדוח הודיעה החברה על הרחבת תוכנית הבייבאק שהיא מבצעת בשווי של מיליארד דולר.
במקביל לתוכנית הבייבאק, סיטיזנס הודיעה על עלייה של 8% בדיבידנד הרבעוני כך שכעת, היא משלמת 42 סנט למניה, בחישוב שנתי מדובר ב-1.68 דולר למניה, המשקף תשואה של 4.6%. החברה החלה לחלק דיבידנד בשנת 2014 והגדילה אותם מאז עוד ועוד.
בטסי גרסק, אנליסט של מורגן סטנלי, מעניק לסיטיזנס מחיר יעד של 51 דולר, אפסייד של 45% בהשוואה למחיר הנוכחי - ״בעקבות הבייבאק, הרווח למניה של החברה עולה לאורך זמן, בשילוב עם משמעת הדוקה בהוצאות החברה, יש לחברה יתרון תחרותי״. לחברה יש 13 אנליסטים שמסקרים אותה, כאשר 10 ממליצים על קנייה ו-3 על החזקה.
אבלון ביי AVALONBAY COMMUNITIES (AvalonBay) - קרן ריט בשווי של 26 מיליארד דולר, עם תשואת דיבידנד של 3.37%
אבלון ביי, קרן השקעות בנדל"ן (REIT) המתמקדת בנכסי דירות. לקרנות ריט, יש מוניטין חזק בחלוקת דיבידנדים יציבים; הם נדרשים לפי חוקי המס להחזיר אחוז מסוים מהרווחים ישירות לבעלי המניות, ולעתים קרובות הן משתמשות בדיבידנדים בכדי לעמוד בדרישות המס. אבלון ביי מחזיקה ורוכשת נכסים בניו יורק/ניו ג'רזי, בניו אינגלנד, בצפון מערב האוקיינוס השקט ובקליפורניה.
עליית שכר הדירה הייתה מהסיבות המרכזיות לעליית האינפלציה כולה, נתון שבא לידי ביטוי בשורה העליונה של אבלון ביי. הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 650 מיליון דולר, שיא של השנתיים האחרונות. הרווח נקי עמד על 138.7 מיליון דולר.
הדיבידנד הרבעוני עומד על 1.59 דולר למניה, בחישוב שנתי מדובר ב-6.36 דולר למניה ותשואת הדיבידנד השנתית עומדת על 3.3%. מאז ההנפקה של החברה ב-1994, החברה לא פספסה רבעון אחד שבו לא שילמה דיבידנד, במהלכם הדיבידנד גדל בממוצע ב-5% לשנה.
אנליסט מורגן סטנלי, אדם קרמר, מעניק מחיר יעד לאבלון של 242 דולר, אפסייד של 28% מהמחיר הנוכחי, תוך כדי שהוא ממליץ על קנייה של המניה. סך הכל 19 אנליסטים מסקרים את המניה, 8 ממליצים על קניה, בעוד ש-11 ממליצים על החזקה של המניה.
- 6.אלי 25/09/2022 15:03הגב לתגובה זואיפה היית לפני חצי שנה... אנילסטים זה הונאת המאה.
- 5.א 23/09/2022 23:53הגב לתגובה זויותר ואינם "קוראים בקפה",אין כזה דבר "מניות דפנסיביות" PM יודעת לרדת יופי כדוגמא,דיבידנד המשקיע משלם "לעצמו" ,אל תחרטטו ותטעו
- 4.צים בכל הכח 23/09/2022 22:39הגב לתגובה זוריטים מחלקים 90 אחוז מהרווחים ולכן חייבים להיות סופר ממונפים, למה להיכנס לזה כשהריבית במסלול תעופה למעלה? ועוד ריט עם דיבידנדים של פחות מ-4%. לקנות רק צים. רק צים. זה בחינם
- צ 23/09/2022 23:54הגב לתגובה זוזו אפיזודה של שיירות אספקה מאז הקורונה ראה את החברה לישראל
- 3.בחירות טובות, אין כמו ריטים. חג שמח. (ל"ת)הנריק 23/09/2022 20:38הגב לתגובה זו
- ה 23/09/2022 23:56הגב לתגובה זואך המיסוי מיוחד ולכן מסוכנים
- 2.ברוך 23/09/2022 18:35הגב לתגובה זוזה נותן רווח טוב לדעתי אין צורך לזרוק מניות מהיד מכל סוג כי בסוף הכל יעלה למעלה
- 1.ברוך 23/09/2022 18:13הגב לתגובה זובגלל הריביות הרווח יגדל מאד לכל הבנקים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
