ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

עצומה: "אל תתנו לג'ף בזוס לחזור לכדור הארץ"

כותבי העצומה שנשמעים קצת מעורערים, טוענים כי הבעלים והמנכ"ל היוצא של אמזון הוא בעצם הנבל מסופרמן ושהוא רוצה להשתלט על העולם. קרוב ל-10,000 איש כבר חתמו
ארז ליבנה | (5)

בתחילת החודש נודע כי הבעלים והמנכ"ל היוצתא של אמזון (AMZN) ג'ף בזוס יצטרף לטיסה האזרחית הראשונה לחלל של בלו אוריג'ין, חברת האירוספייס שבבעלותו. בשבוע שעבר נודע כי מישהו אנונימי שילם 28 מיליון דולר כדי לשבת לצדוט בטיסה. עכשיו, עצומה חדשה בארה"ב קוראת לשלטונות למנוע ממנו לשוב לכדור הארץ, מאחר ויש לו תוכניות להשתלט על העולם.

 

"ג'ף בזוס הוא בעצם לקס לותר (הנבל מסופרמן), מחופש למי שכביכול הוא הבעלים של קמעונאית מקוונת סופר מצליחה", כתב חוזה אורטיז, מי שהחל את העצומה והוסיף כי "למרות זאת, הוא בעצם סופר רשע שרוצה לשלוט בעולם. אנחנו יודעים זאת כבר שנים. הוא עבד עם האפשטיינים ועם אבירי הטמפלר, וגם עם הבונים החופשיים כדי לשלוט בכל העולם.

 

"בנוסף, הוא נמצא במיטה גם עם מי שטוענים שהעולם עגול, כי זו הדרך היחידה שהם ירשו לו לעזוב את האטמוספירה. בינתיים הממשלה שלנו נותנת לזה לקרות. זו כנראה ההזדמנות האחרונה שלנו לפני שהוא יפעיל המיקרופצ'יפים של ה-5G ויבצע השתלטות מסיבית", הוסיף וציין כי "גורל כדור הארץ נמצא בידיים שלך".

 

כאמור, מדובר בטיסה האזרחית לחלל הראשונה בהיסטוריה. אף על פי זאת, מדובר בטיסה בגובה של "רק" מאה קילומטר מעל כדור הארץ כאשר הנוסעים ירגישו את חוסר הכבידה שבחלל במשך דקות ספורות בלבד, שלאחריהן תנחת החללית בחזרה לכדור הארץ.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מנחם 17/06/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    אולי עדיף שיחזור משם עם עוד כמה חכמים כמוהו .
  • 3.
    שילם 28 או 2.8 מיליון דולר? (ל"ת)
    נקודה עשרונית 17/06/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טולי 17/06/2021 09:34
    הגב לתגובה זו
    אנשים הזויים, גם כשהחלה הקורונה ,היו שאמרו שיש מי שעשה זאת בכוונה להשתלט על העול, אחר כך החיסונים, כעת אמזון , משעמם להזויים.
  • 1.
    הייתי מתחיל בלשלוח את מאסק למאדים (כיוון אחד) (ל"ת)
    oz 16/06/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
  • מקס 17/06/2021 00:22
    הגב לתגובה זו
    אתה כבר לא נמצא במציאות
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון

זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים

אדיר בן עמי |

אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.


גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.


המיקוד עובר לחלל

מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.


בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.


עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.