יואב זייף
צילום: סטרטסיס

סטרטסיס מכה את התחזיות; המניה מזנקת ב-12%

חברת מדפסות התלת מימד משלימה זינוק של פי 3 בשלושה חודשים; ההכנסות ברבעון - 142 מיליון לעומת צפי ל-135 מיליון דולר; צופה המשך צמיחה ברבעונים הקרובים
נושאים בכתבה מדפסות תלת ממד

חברת סטרטסיס (SSYS) המפתחת מדפסות תלת מימד  מדווחת על הכנסות בסך 142.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-520.8 מיליון לשנת 2020 כולה. ברבעון המקביל ב-2019 הסתכמו ההכנסות ב-160.2 מיליון דולר. הרווח  Non-GAAP הסתכם ב-7 מיליון - 13 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 10 מיליון דולר - 18 סנט למניה ברבעון המקביל. התוצאות ברבעון טובות מצפי האנליסטים להכנסות בסך 135 מיליון דולר והפסד של 3 סנט למניה. בתגובה לתוצאות והתחזית (ראו בהמשך) מניית החברה מזנקת ב-12%.  

בהתייחס לתוצאות, אמר ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס: "התוצאות שלנו משקפות את החוסן של המודל העסקי המגוון שלנו. השגנו גידול רבעוני עוקב בחצי השנה האחרונה ורבעון זה הביא לתזרים המזומנים התפעולי הגבוה ביותר מזה כמעט שלוש שנים. אנו מאמינים, כי החברה והתעשייה שלנו נכנסות לתנופה משמעותית ומתמשכת של צמיחה חסרת תקדים ואנו מצפים להנות מההזדמנויות שלפנינו.

"בשנת 2020, יישמנו לראשונה אסטרטגיה חדשה במטרה להיות הבחירה הראשונה בהדפסה בתלת ממד בפולימרים, תוך שהתמקדנו בהתרחבות אל התחום המתפתח של יישומי הייצור. התאמנו את גודל החברה ואת המודל האופרטיבי שלנו כך שיהיה ממוקד יישומים. מיקוד זה מאפשר לצוותים שלנו להנות מסינרגיות ובוא ובעת לשמר את הגיוון בסל הפתרונות.  סטרטסיס ערוכה היטב לצמיחה ועם מאזן יציב ללא חוב. במהלך השנה אנו נוסיף שלוש פלטפורמות טכנולוגיות ונמשיך ליישם בקפידה את אסטרטגיית הקצאת המשאבים שלנו על מנת להגדיל הכנסות, רווחים ותזרימי מזומנים באופן משמעותי. יחד עם זאת, אנו דואגים שההשקעות שלנו יתחילו לתרום לביצועים בשנים הקרובות ולייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו".

ההכנסות ב-2020 כולה הסתכמו כאמור ב-520.8 מיליון דולר בהשוואה ל636 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד  Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-13.9 מיליון (25 סנט למניה), בהשוואה לרווח Non-GAAP בסך 30.5 מיליון (56 סנט למניה).

תחזית - הכנסות הרבעון הראשון של 2021 צפויות להיות דומות לאלה שברבעון הראשון לשנת 2020. הכנסות הרבעון השני של שנת 2021 צפויות לצמוח בשיעור של כ-10-20% ביחס לשנה שעברה, בהתבסס על המשך מגמות הצריכה והשפעות המגפה.

הוצאות התפעול לשנה המלאה צפויות לעלות בכ-25 מיליון על פני 2020 בעיקר בשל חזרה משבוע עבודה בן ארבעה ימים לשבוע עבודה בן חמישה ימים החל ב-1.1.2021, וכן השפעת רכישות חברות שנעשו לאחרונה. בטווח הארוך יותר, החברה מצפה לממש יתרונות מינוף משמעותיים שינבעו מהשקעותיה, ככל שהצמיחה בהכנסות תגדל החל משנת 2022.

השקעות ברכוש (CAPEX) צפויות לנוע בין 24 מיליון עד 30 מיליון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יפה....אח שלי צדק...תמשיכו להצליח (ל"ת)
    אלמוני 02/03/2021 06:29
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.