מאחורי הקלעים של הפיטורים בהפניקס - גם סמנכ"לים ובכירים פוטרו
60 עובדים בכירים בפניקס יפוטרו כולל סמנכ"ל השיווק וסמנכ"ל הלוגיסטיקה
גל הפיטורים במשק הוך ועולה. אחת החברות המרכזיות שעוברות טלטלה משמעותית היא חברת הביטוח הפניקס. לביזפורטל נודע, כי מתוך 300 מפוטרי החברה, יפוטרו 60 עובדים בדרגי מנהלי מחלקות. בנוסף יפוטרו 2 סמנכ"לים - אחד מסמנכ"לי השיווק וסמנכ"ל הלוגיסטיקה. עוד יפוטרו 100 מעובדי מחלקת ביטוחי חו"ל כך שהמחלקה תיוותר עם 40 עובדים בלבד. בנוסף יפוטרו 100 מעובדי המחלקה הקמעונאית שממרביתה מורכבת מסוכני ביטוח פנימיים של החברה. כמו כן, יפוטרו 30 עובדי תוכנה.
עוד נודע לביזפורטל כי הבכירים שיופטרו מקבלים שכר של 30-60 אלף שקל ברוטו לחודש. המטרה של הפניקס היא לחסוך הוצאות של כ-100 מיליון שקל בשנה. ההיגיון בפיטורי הבכירים הוא די ברור - חיסכון בזכות איחוד סמכויות וביטול תקנים כפולים כמו למשל במחלקת השיווק ומחלקת הלוגיסטיקה. לגבי צמצום למינימום של מחלקות ביטוחי חו"ל וביטוח קימעונאי ההיגיון היה מאחר והתחזיות הן כי הנסיעות לחו"ל של ישראלים יוותרו בעצימות נמוכה. אין היגיון להחזיק את המחלקה במצבת כוח אדם מלאה מבלי שיש להם תעסוקה אמיתית. הנחת העבודה כי לאור התפשטות וירוס הקורונה בישראל וסימונה של ישראל כמדינה אדומה לא יהיו כמעט מכירות של פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל בשנה הקרובה ולכן מחלקה זו מתייתרת.
באשר למחלקת הביטוח הקמעונאי הרי שמחלקה זו פועלת בדרך של ביקורי סוכנים בבתי הלקוחות במטרה לטייב את תיק הביטוח שלהם. מחלקה זו סובלת בתקופה האחרונה מירידה דרמטית בפעילות בשל העובדה כי מחד הסוכנים חוששים להגיע לבתי הלקוחות ומאידך הלקוחות חוששים מביקור של אנשים זרים בבתיהם מה שמייתר את מרבית עובדי המחלקה מאחר וזו כמעט אינה פעילה והתחזיות הן כי לא תשוב לפעילות מלאה בזמן הקרוב.
שאר הבכירים שיפוטרו (כ-60 במספר) הם בעלי שכר גבוה שניתן לאחד ולצמצם את סמכויותיהם עם גורמים מקבילים בחברה. דו"ח של חברת מקינזי שהזמינה הפניקס בסביבות חודש פברואר, טרם התפרצות וירוס הקורונה מתכתב עם המסקנות הראשונות בימים שלאחר התפשטות וירוס הקורונה בגל הראשון ועם הכניסה לגל השני.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- רבו בכביש והתנגשו - האם זו תאונת דרכים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריך לזכור כי ועד עובדי הפניקס השיג לפורשים תנאי פרישה מפליגים כך למשל עובדים מבוגרים (מגיל 57) יקבלו פנסיית גישור של 70% עד למועד יציאתם לפנסיה. עובדים בעלי 10 שנות ותק יקבלו פיצוי (נוסף על זה שנצבר להם בקופות ובקרנות) של 14 משכורות. עובדים בעלי ותק של עד 3 שנים יקבלו פיצוי נוסף של 6 משכורות כשעובדים שיצאו לחל"ת ממנו לא יחזרו יקבלו פיצוי של חצי משכורת לכל חודש חל"ת (את שכרם קיבלו בחל"ת מהמדינה).
עם פרוץ המשבר כשהפניקס הפסידה בחשבון הנוסטרו שלה מאות מיליוני שקלים החל לחץ של ההנהלה על העובדים ליישם את דוח מקינזי במתכונת הקיצונית שלו, כלומר ללא הדרגתיות אלא באופן כמעט מידי. העובדים מצידם שראו כי חשבון הנוסטרו חוזר לעצמו ונכון להיום כמעט כל ההפסדים שנצברו ברבעון הראשון חזרו, הציעו קיצוץ שכר רוחבי של 6% בשכר העובדים מה שישקף ערבות הדדית ויכולת של החברה לחזור לתפקוד מלא עם חזרת הכלכלה הישראלית לפעילות מלאה, או כמעט מלאה. ההנהלה שמעריכה כי חזרה לפעילות מלאה של הכלכלה הישראלית עוד רחוקה, העדיפה לקבל את מתווה הפיצוי המשופר (והאלטרנטיבי) שהציע הוועד וללכת לגל פיטורים.
- 10.שי 08/07/2020 03:29הגב לתגובה זונכנסו לעבוד עניים מסיימים עשירים
- 9.מזל 07/07/2020 02:32הגב לתגובה זואולי עכשיו ישלמו באופן נגון תביעות סיעוד
- 8.אחד מהעם 06/07/2020 13:31הגב לתגובה זומהבכרים של חברת הבטוח לא רק שיש לבטל הטבות ,יש לדרוש גם החזר כספים משכורות העתק שקיבלו כאכלי חינם על חשבון הלקוחות - סוכני בטוח נבלות !!!
- יוסי 13/07/2020 09:00הגב לתגובה זולמה להכפיש הרי כתוב על חב הפניקס אז למה בסוף התגובה הכנסת סוכני ביטוח ? אין קשר
- משה 12/07/2020 22:16הגב לתגובה זומדובר בחברות ביטוח ובכירים .יש הבדל בין סוכן ביטוח עצמאי לבין החברה והבכירים בה.אתה באמת אחד העם .כמו שתגיד שאל על וסוכני נסיעות זה אותו דבר
- 7.עובד הפניקס 06/07/2020 10:12הגב לתגובה זולא היה בחיים 100 עובדים בביטוח מחלקת לחול . מאז ומעולם
- 6.עובד הפניקס 05/07/2020 21:28הגב לתגובה זותבורכו
- 5.עובד שלא עובד 05/07/2020 19:59הגב לתגובה זוחברת הפניקס מרוויחה גם היום מאות מיליונים בשנה נטו. בואו לא נשכח שיש הרבה פחות תביעות רכב. מגורים. מוות כתוצאה מתאונות והיד עוד נטויה. לא מספרים לכם שרווחי החברה התעצמו בעשרים אחוזים בתיק הביטוחי אבל מה יותר פשוט מלזרוק מאודץצ עובדים בתקופה הכי קשה שהיתה כאן מאז קום המדינה. להשליך אותם לרעב ועוני כי הסיכוי לאותם מפוטרים למצוא עבודה בשנה הקרובה שואף לאפס. גועל נפש של חברה חשוכה שדוגלת בצמצום עובדים במקום בהעצמתם. כתם שחור לחברת הביטוח שהיא תשא עוד שנים רבות כחלוצת פיטורים גורפים ואגרסיהיים. תהיו בטוחים שכך גם הם נלחמים בתשלומי תביעות...
- 4.ארנון 05/07/2020 18:10הגב לתגובה זוסופסוף חברה שיודעת לסיים עם העובדים
- 3.להתאגד להתאגד להתאגד להשבית להשבית להשבית (ל"ת)ספרטקוס 05/07/2020 12:18הגב לתגובה זו
- לך לך לך לעזאזל לעזאזל לעזאזל (ל"ת)עובד הפניקס 06/07/2020 10:11הגב לתגובה זו
- 2.תעיפו את הכסף שלכם משם ומהר!!! (ל"ת)אני 05/07/2020 12:12הגב לתגובה זו
- 1.עמי 05/07/2020 11:25הגב לתגובה זודי כבר

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.