גולן ביטון מנכל יוניבו
צילום: יחצ

ייבוא ה-INDOOR מקנדה של חברת יוניבו הגיע לארץ

מדובר על ייבוא למטרת בדיקת איכות התוצרת - במידה והתוצרת אכן תמצא איכותית תייבא יוניבו עוד 208 ק"ג של התוצרת העתידה להימכר לחברת היליז שבבעלות איל זילברמן.
גלעד מנדל | (2)

ייבוא זני האינדור מקנדה הגיע לישראל והתקבל במפעל של חברת יוניבו 0%  באשקלון. הזנים המיובאים הינם זנים הנחשבים זני פרימיום והם בעלי אחוז THC גבוה, מדובר בפיילוט - ייבוא בדיקה לאיכות הזנים לפני הייבוא המסחרי והוא כחלק מההסכם שנחתם לאחרונה בין חברת יוניבו לבין חברת Mernova לייבוא כולל של 208 ק"ג בסכום כולל של 775 אלף דולר קנדי.

עלות קניית המוצרים תמומן על ידי חברת היליז שבבעלות איל זילברמן, והמוצרים מיועדים להימכר להיליז. אבל, מדוע צריך לייבא מקנדה? האם יש בישראל מחסור? חשוב להדגיש שהייבוא לא בהכרח מסמן על מחסור אלא יכול להיות שהחברה בחרה מטעמי איכות או מטעמים כלכליים לייבא מחו"ל.

מטעם חברת יוניבו נמסר:

"יוניבו ממשיכה בבניית התשתית הבינלאומית שלה לרכישה, עיבוד ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי ברמת GMP בישראל ומחוצה לה. ההסכם עם Mernova סולל עבורה את הייבוא מקנדה ויאפשר לה לייצר מוצרים איכותיים שלא קיימים בישראל, תוך יצירת בידול ושיווק תוצרת פרימיום ללקוחות בישראל וללא תלות בחוות מקומיות. לאחרונה הפכה יוניבו לחברה הראשונה בישראל שמייצאת תפרחות קנאביס רפואי עם שליחת מוצרים לבדיקת איכות בהולנד ולראשונה בעולם שמייבאת קנאביס רפואי מלסוטו לשימוש מסחרי.

"היקפי הייצור של יוניבו הולכים וגדלים מחודש לחודש והיא פועלת להביא את מפעל הייצור להיקף ייצור של למעלה מ-40 טון מוצרי קנאביס רפואי בשנה. כיום רוכשת יוניבו תוצרת קנאביס רפואי ממספר חוות בישראל ומוצריה נמכרים בעשרות בתי מרקחת – יתרון המאפשר לה להבין את צרכי השוק ולהזמין מראש מהחוות הקיימות את תוצרת הקנאביס הרפואי הנדרשת.

"לאחרונה דיווחה יוניבו על הסכם עם בית מרקחת "כנרת" להקמת פעילות הפצה ללקוחות סופיים. "כנרת" חבר בקבוצת ניהול של כ-40 בתי מרקחת נוספים, הפרוסים במרכז הארץ, בצפונה ובדרומה. לפעילות המשותפת תהא זכות ראשונים (ובאי מימושה תינתן זכות זו ליוניבו) לפנות לבתי מרקחת אלו על מנת להתקשר בהסכמי הפצה עימם, להקמת נקודות מכירה נוספות בהיקפי מכירה דומים. ליוניבו הסכמי מכירה של עד כ-20 טון קנאביס רפואי.

ליוניבו מפעל בבעלותה המייצר מוצרי קנאביס רפואי על פי האסדרה החדשה של משרד הבריאות בתקן GMP וכן מעבדת מו"פ מהגדולות בישראל המפתחת מוצרים עתידיים ופורמולציות מבוססות קנביס רפואי. החברה משלימה בימים אלו את הקמת חוות ״עמית״, חוות קנאביס רפואי מהגדולות בישראל שתהיה בבעלותה ותספק לה תוצרת, ללא תלות בחוות אחרות.

יוניבו רוכשת תוצרת קנאביס רפואי מחוות בישראל בתקן IMC-GAP, מעבדת את התוצרת במפעל שלה באזור התעשייה של אשקלון ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי סופיים בתקן IMC-GMP, בהתאם להסכמים שלה עם בתי מרקחת בישראל. במקביל יוניבו מקדמת הסמכת המפעל שלה לתקן EU-GMP באמצעות חברת התעדה מוסמכת. מטרת ההסמכה לאפשר לחברה לשווק את מוצריה באירופה, בטריטוריות בהן תקן זה נדרש. כושר הייצור של המפעל הוא 40-60 טון קנאביס רפואי בשנה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זבל של חברה רק דיבורים ודילול המשקיעים הקטנים (ל"ת)
    רון 05/07/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 05/07/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
    עם הזמן זה יתורגם ברווחים
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.