גיל חובש, מנכ"ל פארמוקן
צילום: יח"צ

פארמוקן: הסכם שת"פ עם חברת בזלת וחוות הגידול עין חצבה

חברת הקנאביס הרפואי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה לשלוש שנים במטרה להגדיל את היקף הייצור; צופה תוספת של 30 מיליון שקל בהכנסות 2021
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת הקנאביס הרפואי פארמוקן מדווחת על הסכם שיתוף פעולה, עם חברת בזלת ועם חוות הגידול עין חצבה, במטרה להגדיל את היקף הייצור שלה. להערכת החברה, ההסכם צפוי להגדיל את הכנסותיה בשנת 2021 בכ-30 מיליון שקל. ההסכם הנו לתקופה של שלוש שנים או לתקופה מינימלית של שלושה מחזורי גידול.

> פארמוקן צפויה להמשיך בצמיחה מואצת; האם חלום הקנאביס יהפוך למציאות?

על פי הדיווח, החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה לגידול ורכישת קנאביס רפואי שמקורו בייחורים ושתילים של החברה. ההסכם נחתם עם חברת בזלת בעלת מפעל לעיבוד, ייצור ואריזה של מוצרי קנאביס רפואי, ועם חוות הגידול עין חצבה, בעלת רישיון גידול קנאביס רפואי על שטח של 18 דונם.

 

על פי ההסכם, שטח הגידול יוקצה לטובת גידול זניה של החברה, כשהתוצרת, תימכר במלואה ובלעדית לפארמוקן ולבזלת. חוות הגידול תהייה האחראית הבלעדית לגידול התוצרת ותישא בכל עלויות גידול התוצרת וקצירתה וכן בכל העלויות הנלוות להפעלתה ולניהולה. להערכת החברה, ההכנסות הצפויות מההסכם בשנת 2021 יהיו בהיקף של 30 מיליון שקל לפחות.

הכנסות החברה בשנת 2019 הסתכמו בכ-20.8 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה מניית החברה בכ-17%, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-143.5 מיליון שקל. 

 

בעל השליטה ומנכ"ל פארמוקן גיל חובש: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת בזלת וחוות הגידול של עין חצבה ובטוחים כי ההסכם יביא תועלת רבה לכל השותפים. לאור הביקוש הגבוה לו זוכים זני החברה בישראל והגידול הצפוי בתוצרת האיכותית של פארמוקן, אנו צופים תרומה משמעותית לצמיחת הכנסות החברה. בנוסף, אם וכאשר הצעות החוק החדשות בנושאי אי-ההפללה ואישור שימוש בקנאביס לצרכי פנאי יבשילו לכדי חקיקה, החברות תהיינה ערוכות לאפשרות של גידול בהיקפי הייצור והשיווק לשוק המקומי, כאשר המטופלים ימשיכו לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוצרי פארמוקן המבוקשים במדינה (ל"ת)
    אלון 05/07/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חגי 05/07/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    הסחורה של פארמוקן טובה יחסית ליתר המגדלות בארץ
  • מגיבה בהתאם (ל"ת)
    רק חבל שהמניה לא מגי 05/07/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
  • חגי 05/07/2020 11:51
    אבל קנאביס לא אמור להפגע מסגר אם נגיע לזה
  • 1.
    מתי חקירה על תקיעת הייצוא?? (ל"ת)
    אפק 05/07/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.