גידול סויה חקלאות
צילום: Istock

חשיפה מעניינת לסקטור החקלאות? דיר מכה אתה התחזיות

מניית דיר ושות' הגיע לשיא כל הזמנים במהלך פברואר האחרון אך האירועים סביב נגיף הקורונה הובילו לירידה של יותר מ-40% תוך זמן קצר. היום מציגה החברה הכנסות גבוהות משמעותית מהתחזיות המוקדמות. ועם קופת מזומנים של יותר מ-8.9 מיליארד דולר, דיר עשויה בהחלט מעניינת
עמית נעם טל | (5)

עונת הדוחות בוול סטריט כבר מזמן מעבר לשיאה אך עדיין יש חברות מעניינות שמדווחות על תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2020. אחת החברות המעניינות היום היא חברת דיר ושות' (סימול:DE), העוסקת בייצור והפצה של מכונות בתחום החקלאות. החברה כצפוי מציגה תוצאות חלשות ביחס לתקופה המקבילה אך היא מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות. 

החברה מדווחת על מכירות של 9.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון, ירידה של 18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון הגבוה משמעותית מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 7.7 מיליארד דולר בלבד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של  666 מיליון דולר או 2.1 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר או 3.52 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 28%. עם זאת, גם כאן מדובר בנתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק. 

בחברה צופים כי בסיכום שנתי, מכירות החברה ירשמו ירידה של 10%-15% ביחס לשנת הכספים הקודמות, כאשר הרווח הנקי של החברה יעמוד בטווח של 1.6-2 מיליארד דולר. 

מניית החברה רשמת שיא כל הזמנים במהלך פברואר האחרון עם מחיר של 182 דולר למניה, אך המנייה ירדה בחדות במקביל לשווקים לפני התאוששות בתקופה האחרונה. נכון להיום, החברה נסחרת במכפיל רווח חזוי של 16.1 ומכפיל מכירות של 3.7 - נמוך משמעותית מהכפילים לפני הקורונה. 

נציין כי קופת המזומנים של החברה עלתה משמעותית בחודשים האחרונים בעקבות גיוס של 4.5 מיליארד דולר וקיצוץ משמעותי בהוצאות. לחברה יש היום מזומנים בהיקף של 8.9 מיליארד דולר, לעומת מזומן של 3.85 מיליארד דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. 

גרף מניית החברה בשנים האחרונות: לאחר המשבר של הקורונה, המניה מהווה הזדמנות?

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ראובן 06/06/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
    בבקשה בכתבות מסוג זה , אנא ציין ת.סל מענינות מהסקטור. תודה.
  • 3.
    אהרון 30/05/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    אולי השוק עוד ימשיך לגמגם מעלה מטה מטה עד הבחירות לנשיאות אולם אחריכן הנפילות { אם לא יבואו לפני כן } יהיו כואבות הרבה יותר מ1931 . שם יגמר מצעד האיוולת
  • 2.
    דיר 22/05/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    על cat
  • 1.
    חקלאי דמיקולו 22/05/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    הגדילו קופת מזומנים. איך? הגדילו חוב שעובר כבר את ה 40 מיליארד. איזה יופי! ירידה של 18%, לא נורא, העיקר הכו את התחזיות. ומה בעתיד? צפי לעוד ירידה במכירות. מחירי הגרעינים ורב התוצרת החקלאיות בירידה והרבה חקלאים בארה"ב ובכל העולם על סף פשיטת רגל. מאיפה יבוא הלקוחות? אולי מסין? כן, בטח, נשיא ארה"ב יכריח אותם לקנות תוצרת ארה"ב. בקיצור – ג'ון דיר מזה מניה מעיינת. לא קונה.
  • לדמיקולו 23/05/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    ברור שאתה מקוני הקנאביס הביטקויקן, טבע ותשובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.