בנק אוף אמריקה: "המיתון כבר כאן, האבטלה בארה"ב תזנק ל-6.3%"
ברקע לאירועים האחרונים בשווקים והפיננסים והמשך החששות מהתפרצות נגיף הקורונה בארה"ב, הבנקים הגדולים בארה"ב חותכים כעת את תחזיות הצמיחה בעולם ובפרט בארה"ב. האחרון שמצטרף למגמה הוא בנק אוף אמריקה שפרסם הבוקר סקירה עם הכותרת "המיתון כבר כאן".
להערכת הכלכלנים בבנק, הכלכלה האמריקנית צפויה לרשום צמיחה של 0.5% במהלך הרבעון הראשון של 2020, אך לקרוס ב-12% בחישוב שנתי במהלך הרבעון השני של השנה. בבנק מצפים כי הכלכלה האמריקנית תחזור לצמוח במהלך הרבעון ה-3 של השנה, אך בסיכום שנתי תרשום הכלכלה האמריקנית התכווצות של 0.8%. נציין כי אם קצב הירידה בצמיחה שצופים בבנק אוף אמריקה אכן יתגשם, מדובר באירוע היסטורי, שכן הירידה הרבעונית החדה ביותר שנרשמה עד כה בארה"ב הייתה של 10% בשנת 1958.
קצב הצמיחה בארה"ב לפי רבעונים והתחזית של הבנק
בבנק אוף אמריקה צופים כי בערך 3.5 מיליון משרות יהרסו בארה"ב, כאשר עיקר הלחץ יורגש במהלך הרבעון ה-2 של השנה עם קצב איבוד משרות של מיליון משרות לחודש. כתוצאה מכך, שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לזנק של 6.3%.
בנק צופים כי 2 הסקטורים שצפויים להיפגע בצורה המשמעותית ביותר הם סקטור הפנאי וסקטור הקמעונאות, כאשר ב-2 הסקטורים מאופיינים בנתח גבוה של עובדים לפי שעות והם יתקשו לעבוד מהבית.
- חבר הפד מירן מזהיר: הריבית גבוהה מדי ועלולה להוביל לעלייה באבטלה
- שיא של 4 שנים בבקשות החוזרות לדמי אבטלה בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצפי לדוחות התעסוקה הקרובים והאבטלה בארה"ב
בבנק מציינים כי הדרך לצאת מהמיתון צריכה להגיע ע"י תמריצים רבים מצד הממשל ומהפד', כאשר לדעתם אין גבול עליון לגודל הגירוי שרצוי והיא חייבת להיות אגרסיבית. בבנק מציינים את התמריצים שסיפק הפד' בימים האחרונים בהיקף של 700 מיליארד דולר, אך מציינים כי לדעתם יש להכריז על תוכנית רכישות ללא הגבלה ( "QE infinity").
בנוסף, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי הפד' לא רוצה להשתמש בריבית שלילית, ולכן האופציה צפויה להיות הרחבה נוספת של הרכישות של הבנק. לטענתם, הפד' צפוי לבקש מהמחוקקים בארה"ב להתחיל לבצע רכישות של נכסים נוספים מלבד אג"ח ממשלתי ואג"ח מגובה משכנתאות (אג"ח קונצנרי/מניות).
בתוך כך, הבנק מתייחס לצפי להצגת תוכנית תמריצים מצד הממשל. הבנק מצפים כי מהממשל להציג תוכנית תמריצים בהיקף של 5%-6% מהתוצר האמריקני, כלומר תוכנית גדולה מטריליון דולר. בבנק מציינים כי האופציות שכרגע על השולחן מדברות על תוכנית בהיקף של 500-600 מיליארד דולר כתשלום ישיר לאזרחים (הליקופטר כסף). עוד 200-300 מיליארד דולר עזרה לעסקים הקטנים ועוד 200-300 מיליארד דולר לחילוץ תעשיית התעופה והתיירות.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 6.לונג-אמש!! (ל"ת)כותבי תרחישים 20/03/2020 14:18הגב לתגובה זו
- 5.הממשל האמריקאי פשוט טיפש , הוא לא מבין שהוא צריך לטפל במגפה ולא בשוק המניות . את מי זה מעניין הרצת המניות שהממשל רוצה לעשות . זה פשוט לא יצליח . כשכמות הנדבקים תעלה הממשל יבין שהוא צריך להפנות את הכסף לטיפול בבעיה ולא השטויות שכרגע הוא עושה. ולא יעזור , (ל"ת)רמי 19/03/2020 21:30הגב לתגובה זו
- 4.לא מיתון גדול. קטן וזהו (ל"ת)סמיר 19/03/2020 21:04הגב לתגובה זו
- 3.עפ רויטר תם המשבר עליות (ל"ת)רוני 19/03/2020 21:04הגב לתגובה זו
- 2.דירה=קורת גג 19/03/2020 20:03הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- גיל 21/03/2020 10:51הגב לתגובה זואולי תרחיב קצת..
- תגיד, אין לך חיים? (ל"ת)פרשנדתא 19/03/2020 21:42הגב לתגובה זו
- 1.לרון 19/03/2020 18:22הגב לתגובה זומשבר של "פעם במאה שנים" מופיע כל עשר!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
