סטראטה סקין קיבלה אישור FDA לפלטפורמת לייזר חדשה
חברת סטראטה סקין הנסחרת בנאסד"ק (סימול: SSKN), חברת טכנולוגיה רפואית בתחום הדרמטולוגיה והכירורגיה הפלסטית, המפתחת, ממסחרת ומשווקת מוצרים לטיפול במחלות עור, הודיעה היום על קבלת אישור לשיווק מכשור רפואי (510k) ממנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לפלטפורמת הלייזר אקסימר של החברה - XTRAC Momentum Excimer Laser System, Model AL10000 platform. המניה מזנקת כעת ב-14% במסחר המוקדם.
החברה הנמצאת בשליטת קרן אקסלמד (Accelmed) של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר, מציינת כי מכשיר הלייזר אקסימר XTRAC מאפשר טיפול באמצעות קרן UVB שהינה מדויקת ומאושרת לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו, אקזמה, אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ולויקודרמה - מחלות עור הפוגעות בלמעלה מ-35 מיליון בני אדם בארה"ב לבדה.
האישור החדש, הוא אישור הפלטפורמה המלאה הראשון (מאז אישור פלטפורמת ה- XTRAC Velocity בשנת 2010). הפלטפורמה, המכונה Momentum, יוצרת את הבסיס להתפתחויות הטכנולוגיות הבאות של בסיס ההתקנות העולמי של החברה.
בחברה מציינים כי הפלטפורמות השונות (Ultra, Velocity, Momentum) מאפשרות למשתמשים הקליניים פונקציונליות ושימושיות שתומכת באלפי המכשירים בשוק האמריקאי והבינלאומי.
- סגירה בעליות שערים: ה-S&P עלה 1%; למונייד עלתה ב-4%
- סגירה בירידות על רקע תוכנית ביידן: הנאסד"ק ירד ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המאפיינים הנוספים שאושרו כחלק מפלטפורמת Momentum כוללים: טווח עוצמה מוגבר המסייע בשיפור הבטיחות ויעילות הטיפול ומאפשר לטפל במספר רב יותר של מטופלים; התקן חדש המיועד לשיער קצר - מקל על השימוש במקרים של פסוריאזיס קשה לטיפול על הקרקפת; וממשק משתמש חדש המשפר את יכולת וקלות ניהול המידע על המטופלים.
ד"ר דולב רפאלי, נשיא ומנכ"ל סטראטה סקין: "אנו גאים על קבלת אישור מקיף לפלטפורמת XTRAC Momentum. צוות המחקר והפיתוח בחברה עובד ללא הרף על שיפור המערכות והמכשירים שלנו, וכעת אנו מתחילים לקצור את פירות עבודתנו עם קבלת אישור ה- 510(k) השני בשנתיים האחרונות וקבלת אישור כולל ראשון לפלטפורמת XTRAC מאז שנת 2010. החברה ופלטפורמות הלייזר שלה XTRAC Excimer , חולשות על השוק הדרמטולוגי העולמי, ומבדלת את החברה עוד יותר בהשוואה לפלטפורמות אחרות של Excimer , אשר שלא שיפרו את המפרט הטכני שלהן במשך מעל ל- 12 שנים. אנו מצפים להתקדמות ואישורים נוספים כאשר הצוות שלנו ממשיך להרחיב את היכולות של פלטפורמת הטכנולוגיה הזו."
- 2.גייגר - התחקיר 22/05/2020 17:20הגב לתגובה זואם חווית אחד מהמצבים מטה אנא צור איתנו קשר (מייל בתחתית הפוסט): מורי ארקין ניצל אותך? ניר ארקין השתלט לך על העסק? אורי גייגר עשה לך תרגיל מלוכלך? שלחו את הסיפור למייל: [email protected] רק ביחד ננצח ונוציא את האמת לאור!
- 1.מיקי 23/01/2020 21:47הגב לתגובה זוחברה עם פוטניאל ענק לאקזיט אקסלמד עושים עבודה טובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
