סין שוקלת: סוף לבנזין ודיזל עד 2040

אחרי שמספר מדינות באירופה הכריזו על איסור מכוניות עם מנוע בעירה פנימית בתוך מספר עשורים, גם בשוק הרכב הגדול בעולם בוחנים את הנושא

חיזוק משמעותי לקוראים להפסקת ייצור מכוניות בנזין ודיזל. ה"פייננשל טיימס" מדווח מפי מקור בכיר בממשל הסיני, כי בשוק הרכב הגדול בעולם שוקלים לאסור מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימית - בנזין או דיזל.

 

חודשים ספורים אחרי שהכריזו על תוכניות דומות מספר מדינות באירופה, בהן צרפת ובריטניה, בסין הודיעו כי הממשלה בוחנת אפשרות לאיסור על ייצור ומכירת מכוניות מזהמות משנת 2040. את הפרטים מספר דרך סוכנות הידיעות הממשלתית שין ג'ובין, סגן השר לענייני תעשייה. לדבריו, מחקר בנושא מבוצע כיום ונועד לבחון את ההשפעות העמוקות של מהלך כזה על תעשיית הרכב הסינית. 

סין היא לא רק שוק הרכב הגדול בעולם, אלא גם היצרנית הגדולה ביותר. לא פחות מ-28 מיליון מכוניות יוצרו בה בשנת 2016, כך על-פי נתונים של ארגון יצרניות הרכב הסיניות. מספר זה כולל מכוניות וכלי רכב מסחריים, ומייצג קרוב ל-30% מסך הייצור בעולם, שעמד אשתקד על 94 מיליון מכוניות.

 

ההודעה הסינית לבטח לא תפתיע רבים בתעשיית הרכב. שם החלו קולות בשנים האחרונות, לפיהם התעשייה צריכה להיערך ליום שאחרי מנועי הבנזין והדיזל. השנה הכריזו מספר יצרניות - בהן וולוו ויגואר - על כוונתן להתקדם בהדרגה למכוניות חשמליות ולהציע רמה מסוימת של חשמול (למשל, מכוניות כלאיים נטענות) בכל הדגמים כבר בעשור הקרוב. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 09/10/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    כבר מזמן הומצא מכונית שנוסעת על מים! ברכב הותקן מתקן שהופך מים למימן והוא מספק את הדלק למכונית. שרפת מימן היא נקייה יותר ופולטת הרבה פחות פיח ושומרת על הסביבה ועל המנוע. ועקב לחצים מצד חברות הדלק בעולם, השמידו את כל המכוניות שעבדו על המתקן הזה, כדי שאנחנו נמשיך לשלם הרבה כסף בתחנות הדלק, וכך נמשיך לממן אותם. המתקן מתאים גם למנועים בנזין ודיזל כולל משאיות. https://youtu.be/TofdZJDLoUQ או תקישו ביוטיוב HHO
  • 1.
    ראובן 12/09/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    רוסיה וארצות ערב
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5