האסטרטג של JP מורגן: "קנו מניות אל תוך הנפילות, זו הזדמנות כניסה מצוינת"
מדד ה-S&P500 איבד 3.56% בחודש ינואר ועוד 1.75% בפברואר. זה כלום לעומת הניקיי היפני שצלל 8.5% בינואר ועוד 5.1% בפברואר. אבל אסטרטג המניות הראשי של ענקית ההשקעות ג'יפי מורגן לא מוטרד, להיפך - בראיון ל-CNBC הוא אומר - "זו הזדמנות מצויינת לקנות מניות".
טום לי, אסטרטג המניות של ג'י פי מורגן אמר בראיון כי "אנחנו אומרים ללקוחות שזה אמנם תיקון כואב שמגיע על בסיס הנתונים שראינו, אבל אנחנו רוצים לקנות אל תוך הנפילות. אמנם יש סיכון לנפילה של עוד כ-2%, אבל אם אנחנו בשוק שורי - התיקון הזה הוא נקודת כניסה מצויינת כמוה לא ראינו כבר חודשים ארוכים".
לי מסמן את מחירי הבנזין שמנוע את המשך העליות בוול סטריט וחושב שהנתונים הקרובים יתנו את האיתות. "אני לא חושב שהשוק בהכרח צריך לרדת 10% כמו שאומרות הכותרות, אני חושב שקרוב הנתונים יראו יותר טוב בעיקר כי מחיר הבנזין יורד והשינוי בוולס טריט יגיע. לאנשים קשה לקנות בתוך ירידות אבל צריך לקנות ולהיות מוכנים לספוג קצת הפסדים בהתחלה".
כאשר המראיינת שואלת את לי באשר לסיכון מהשווקים המתעוררים, תשובתו היא כי "בשווקים המתעוררים כי הערכת סיכונים ואני גם יודע שרבים חוששים מהמצב בסין, אבל בלי להתעלם מזה - אני חושב שהסיפור הגדול הוא הצמיחה בארה"ב.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד ה-S&P500 מאז 2012
- 9.שמתי קבוצת דלק 131 היום יגיע???נצא בשמחה לשבת (ל"ת)God bess usa 06/02/2014 13:48הגב לתגובה זו
- 8.only greennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. upppppppp (ל"ת)god bless usa!!! 06/02/2014 13:31הגב לתגובה זו
- 7.על זה אמר מנדי ז"ל, לא תופסים סכין נופלת (ל"ת)אלי 06/02/2014 13:12הגב לתגובה זו
- 6.חה, חה חה....חה (ל"ת)סוחר מעו"ף 06/02/2014 12:29הגב לתגובה זו
- 5.עוד מושחט . (ל"ת)בא 06/02/2014 11:56הגב לתגובה זו
- 4.משה 06/02/2014 11:51הגב לתגובה זוזה נפילה וזאת רק ההתחלה
- יופיטר שוקי הון 06/02/2014 14:43הגב לתגובה זונסיים היום ב 20000 ש"ח רווח וסופש חופש
- 3.רייך בדיוק ??? אפשר לתזמן את השוק ??? (ל"ת)avi2498 06/02/2014 11:49הגב לתגובה זו
- 2.יופיטר שוקי הון 06/02/2014 11:47הגב לתגובה זומה יהיה היום? חייב 20000 ש"ח היום!!!
- 1.עמוס 06/02/2014 11:36הגב לתגובה זובאותה מידה שחברה עכשיו יותר זולה היא יכולה להמשיך לרדת ככה שבוע חודש שנה אף אחד לא יודע כמה עוד. צריך לקנות אחרי ירידות לא בירידות לא תופסים סכין נופלת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
