טלטלה בתל דיב: מכירת חיסול בנעילה הפילה את המדד - צפו בגרף היומי
מדד התל דיב סגר היום בירידה של 1.25% לאחר שנסחר לאורך כל שעות היום בטווח שבין עלייה של 0.5% לירידה של 0.3% וכאשר כל שאר המדדים סגרו בירוק. למסחר הנעילה נכנס התל דיב בירידה של 0.19% אבל יצא ממנו בירידה של 1.25%. הסיבה - עדכון המדד לפי ההוראות החדשות של הבורסה, לפיהן יירד משקלה של כל מניה מ-5% לכ-2.5% ובתוך כך ייצאו מניות שלא עומדות בתנאי הסף החדשים. צפו בגרף היומי:
ב-20 בפברואר האחרון הוציאה הבורסה חוזר לפיו נוספו 2 הגבלות עיקריות להיכלל במדד התל דיב. תנאי ראשון: במדד יכללו מניות בעלות תשואת דיבידנד של 2% ומעלה ב-2 מתוך 3 השנים האחרונות. הרציואנל בתנאי זה הוא לאפשר לחברות בעלות מדיניות דיבידנד יציבה לאורך זמן להיכלל במדד, גם אם בשנת משבר משקי אחת הן לא תחלקנה דיבידנד. תנאי שני: קשור לשווי החזקות הציבור ומחולק לשני סעיפים. האחד - שווי אחזקות הציבור במניה אשר כבר נכללת במדד במועד הקובע לעדכון המדד (15 למארס) לא יפחת מ-300 מיליון שקלים. השני - שווי אחזקות הציבור במניה שאינה נכללת במדד במועד הקובע לא יפחת מ-400 מיליון שקלים.
900 מיליון שקלים עוקבים אחר מדד התל דיב בתעודות הסל כאשר עד כה משקלה של כל מניה מבין 20 המניות שבמדד עמד על 5%. לפי ההנחיות החדשות של הבורסה, המשקל של כל מניה ייקטן ע"פ מספר המניות שייכנסו למדד, כ-2.5%. המשמעות היא שמלבד אותן מניות שיוצאות מהמדד וסופגות הוראות מכירה מצד התעודות, כל השאר המניות צריכות לרדת ממשקל של 5% למשקל של 2.5% ולכן גם הן ספגו הוראות מכירה.
כל המניות חטפו בנעילה
אשטרום נכסים שיוצאת מהמדד נכנסה לשלה הנעילה בירידה של 0.06%, היא יצאה ממנו בירידה של 2.5%. גולף שיוצאת אף היא מהמדד נכנסה לשלב הנעילה בירידה של 1% ויצאה ממנו בירידה של 2.65%.
אבל, כאמור, לא רק מניות שיוצאות מהמדד חטפו אלא כולן. דלק רכב נכנסה לנעילה בעלייה של 0.7% ויצאה מהשלב הזה בירידה של 0.7%. אפילו סלקום הגדולה איבדה גובה בנעילה מירידה של 0.26% לירידה של 0.95%.
רשימת המניות במדד (עד היום) - כולן באדום
- 8.נגי 01/04/2011 08:48הגב לתגובה זוהמדד הזנ עשה בממוצע בשש שנים יותר מכל מדד הוא יתקן ויעשיר את מי שנמצא בו סבלנות ....
- 7.תל-דיב הפך מדד עם דיבידנד של 1.33% בשנה (ל"ת)לא שווה כלום 01/04/2011 07:42הגב לתגובה זו
- 6.על מה הכתבה בעצם? (ל"ת)בדיחה 31/03/2011 20:57הגב לתגובה זו
- 5.ספקולנטיקוס 31/03/2011 19:45הגב לתגובה זוההיצעים נקלטו כל כך רע זאת אחרי עלייה מ 1226 במעוף ל 1330 - כמעט 100 נק - 8% ...מניות התל דיב הבינוניות נחתכות כבר חודש ...מגיע יום הנעילה שכולם יודעים גובה ההיצע ובכל זאת אף מניה לא מצליחה לעלות. מסקנה 1 ברורה- בבורסה אין ידיין חזקות- מה שעולה רק המעוף בגלל שחקני המעוף וקרטל קופות הגמל. הירידיות החדות בפתח...אם זאת ישנן כמה חברות טובות מאוד שירדו חזק בגלל סיבות טכניות ושוות מעקב- כגון מעברות- גולף- איתוראן-מליסרון. אין המלצה בנכתב
- 4.סערה בכוס תה הזדמנות קניה ותו לא (ל"ת)כותרת טיפשית 31/03/2011 18:42הגב לתגובה זו
- ירידות בבורסה (ל"ת)ירידות עד פסח 31/03/2011 19:16הגב לתגובה זו
- 3.מי שקנה בנקים הרויח 31/03/2011 18:35הגב לתגובה זואל תגידו לא ידענו לא שמענו הא ?
- 2.בקטנה דלק רכב בהזדמנות (ל"ת)חפיף 31/03/2011 18:21הגב לתגובה זו
- 1.מצויין הזזדמנות קנייה (ל"ת)חארטה בארטה 31/03/2011 16:48הגב לתגובה זו
- מישהו יכול להסביר מה הלך כאן? (ל"ת)איציק 31/03/2011 17:03הגב לתגובה זו
- דני 01/04/2011 07:29בגלל עדכון המדד המניות הקיימות במדד קיבלו הצעים של 20-40 מליון שח כא בשלב הנעילה. זה היה מצב חד פעמי
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".