21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

טייסי אל על יוצאים (שוב) נגד ההנהלה; ומה תעשה המניה?

בדו"חות אל על האשימה החברה את הגידול בהוצאותיה בעיצומי הטייסים, ואלו מיהרו להגיב; דריכות לקראת פתיחת המסחר
 |  6
הקרב נמשך
Share
יום חמישי האחרון היה קשה עד מאוד עבור מחזיקי מניית אל על: עם פרסום דו"חותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2016, התרסקה המניה ביותר מ-10.5% ובמחזור מסחר אדיר. זאת, בין היתר בשל גידול ההפסד של החברה ב-33%, ל-21.4 מיליון דולר, למרות הגידול במספר הנוסעים והוזלת מחירי דלק המטוסים.


פרט לשאלה הגדולה כיצד תפתח הבוקר המניה את המסחר, מסתבר שהעימות בין חברת התעופה לטייסיה ממשיך ביתר שאת: אל על הסבירה את הגידול (המשמעותי) בהפסדיה בין היתר בעיצומי הטייסי במהלך התקופה האחרונה: "בשל שיבושים באיוש טיסות" נכתב בדו"ח, וזאת על רקע העיצומים של הטייסים, שהביאו את החברה לחכירת מטוסים מחברות זרות.

וועד טייסי אל על מסר תגובה לוחמנית משהו לדברים אלו: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים". לדברי הוועד, "החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך."ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים, וצר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

6 תגובות ב-5 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
5 צדוק 29/05/2016 15:50 הפתרון האפשרי היחיד
ללא טיפול אגרסיבי בנושא שכר ותנאי העבודה של הטייסים, אין לאל על תקומה. אין ברירה אלא לשלוח הודעות פיטורים לכל הטייסים ולרלוט את אלה שיהיו מוכנים בחוזה אישי.סביר להניח שבמצב כזה הטייסים יתאגדו עגוף אחד ולא יסכימו לשוב . אז תהיה הדלת פתוחה, בעזרת שינויי חקיקה מתאימים, לקלוט טייסים מחול.
יעל 29/05/2016 16:22 טייסים מחו"ל?
יש מחסור בטייסים אזרחיים בכל העולם. התנאים והשכר הנוכחיים בחברה נמוכים מהמקובל בחברות התעופה בעולם. מי יגיע לכאן בדיוק?
4 boom 29/05/2016 15:13 מניית בועה ! (ל"ת)
3 בני 29/05/2016 12:25 יש ריח רע מ המנועים של הדוח של אל על
מה הם מבלבלים לציבור את המוח ***מחיר הדלק עלה*** הציבור מודע לכך ש חברת אל על רוכשת ביטוח להגנה מפני עלית מחיר הדלק ובנוסף מה הסיפור של חלוקת בונוס שמן לכל מנהל אגף לאומת זאת ניצול הטייסים בכמות שעות טיסה עלולות להוביל לאסון
2 יריב 29/05/2016 10:46 אל על הזדמנות קנייה,,המחלוקות יפתרו אין ברירה (ל"ת)
1 יש ר א לי 29/05/2016 09:55 וגם עליית מחירי הנפט, צלילה רצינית צפויה.להדק חגורות.
לא חלמתי שבמחירי הנפט הנוכחיים החברה תציג הפסד בדו"ח התקופתי.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.