טייסי אל על יוצאים (שוב) נגד ההנהלה; ומה תעשה המניה?

בדו"חות אל על האשימה החברה את הגידול בהוצאותיה בעיצומי הטייסים, ואלו מיהרו להגיב; דריכות לקראת פתיחת המסחר
 |  (6)
שדה תעופה, צילום: Getty images Israel
יום חמישי האחרון היה קשה עד מאוד עבור מחזיקי מניית אל על: עם פרסום דו"חותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2016, התרסקה המניה ביותר מ-10.5% ובמחזור מסחר אדיר. זאת, בין היתר בשל גידול ההפסד של החברה ב-33%, ל-21.4 מיליון דולר, למרות הגידול במספר הנוסעים והוזלת מחירי דלק המטוסים.
פרט לשאלה הגדולה כיצד תפתח הבוקר המניה את המסחר, מסתבר שהעימות בין חברת התעופה לטייסיה ממשיך ביתר שאת: אל על הסבירה את הגידול (המשמעותי) בהפסדיה בין היתר בעיצומי הטייסי במהלך התקופה האחרונה: "בשל שיבושים באיוש טיסות" נכתב בדו"ח, וזאת על רקע העיצומים של הטייסים, שהביאו את החברה לחכירת מטוסים מחברות זרות.
וועד טייסי אל על מסר תגובה לוחמנית משהו לדברים אלו: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים". 
לדברי הוועד, "החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך.
"ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים, וצר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".
תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפתרון האפשרי היחיד
    צדוק 29/05/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ללא טיפול אגרסיבי בנושא שכר ותנאי העבודה של הטייסים, אין לאל על תקומה. אין ברירה אלא לשלוח הודעות פיטורים לכל הטייסים ולרלוט את אלה שיהיו מוכנים בחוזה אישי.סביר להניח שבמצב כזה הטייסים יתאגדו עגוף אחד ולא יסכימו לשוב . אז תהיה הדלת פתוחה, בעזרת שינויי חקיקה מתאימים, לקלוט טייסים מחול.
    סגור
  • טייסים מחו"ל?
    יעל 29/05/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש מחסור בטייסים אזרחיים בכל העולם. התנאים והשכר הנוכחיים בחברה נמוכים מהמקובל בחברות התעופה בעולם. מי יגיע לכאן בדיוק?
    סגור
  • 4.
    מניית בועה ! (ל"ת)
    boom 29/05/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יש ריח רע מ המנועים של הדוח של אל על
    בני 29/05/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה הם מבלבלים לציבור את המוח ***מחיר הדלק עלה*** הציבור מודע לכך ש חברת אל על רוכשת ביטוח להגנה מפני עלית מחיר הדלק ובנוסף מה הסיפור של חלוקת בונוס שמן לכל מנהל אגף לאומת זאת ניצול הטייסים בכמות שעות טיסה עלולות להוביל לאסון
    סגור
  • 2.
    אל על הזדמנות קנייה,,המחלוקות יפתרו אין ברירה (ל"ת)
    יריב 29/05/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 1.
    וגם עליית מחירי הנפט, צלילה רצינית צפויה.להדק חגורות.
    יש ר א לי 29/05/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא חלמתי שבמחירי הנפט הנוכחיים החברה תציג הפסד בדו"ח התקופתי.
    סגור