ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אל על: למרות עליית מספר הנוסעים - ההפסד העמיק ב-33%; המניה מתרסקת

מספר הנוסעים עלה אמנם ב-10% ועלות הדלק הסילוני צנחה ב-30% - אבל ההכנסות דווקא ירדו
 |  21
נחיתת אונס
Share
חברת התעופה אל על פרסמה דו"חות מאכזבים לרבעון הראשון של 2016, ולמרות ירידה חדה של 30% במחיר הדלק הסילוני - ההפסד הרבעוני רק העמיק, בין היתר, בצל הירידה במחירי כרטיסי הטיסה. נציין כי התוצאות אינן כוללות את חג הפסח, שישפיע לחיוב על תוצאות הרבעון השני, וכן מושפעות מעונת החורף.


מהתוצאות עולה, כי הכנסות אל על הסתכמו ברבעון הראשון ב-396.5 מיליון דולר בלבד, וזאת לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של מעל ל-5%. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב- 21.4 מיליון דולר - לעומת הפסד של 16 מיליון דולר בשנה שעברה - העמקה של 33%. ללא שקלול החזרי המס על ההפסד, אל על הפסידה ברבעון הראשון כ-33.5 מיליון שקל.

הפגיעה בתוצאות החברה מגיעה משני כיוונים במקביל: ירידה של 10% במחירי כרטיסי הטיסה, ועלייה של 30 מיליון דולר בהוצאות ההפעלה של החברה.מניית  אל על (-2.3%) אל על 207.9 -2.3% 17:24 16/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי אל על בסיס:212.8 פתיחה:212.8 גבוה:216.1 נמוך:207 תמורה:11,204,653 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות  חזרה מהפסקת המסחר בלחץ מכירות אדיר עם קריסה של עד 12%, במחזור גבוה של 22 מיליון שקל, לעומת 6.4 מיליון בממוצע. מתחילת השנה (ולא כולל הירידה היום) איבדה המניה כ-7.7% מערכה, לאחר שזינקה במאות אחוזים בשנה שעברה, ושברה את שיא כל הזמנים שלה בתחילת 2016. בעוד מחיר הנפט נושק היום לשיא מתחילת השנה, זה המקום לציין כי העלייה מייקרת את דלק המטוסים בו משתמשת החברה.גרף יומי מניית אל על: המשך הכתבה בתחתית הגרף

החברה התמודדה בהצלחה יחסית התחרות המתעצמת בשוק התיירות: בעוד בתנועת הנוסעים נרשם גידול של 8% בנתב"ג, אל על הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ- 10% - והשיגה נתח שוק של 36%. מספר הטסים בחברה עמד על 1.05 מיליון, ושיעור התפוסה במטוסי החברה עמד על כ-80%. 

יתרת המזומנים בסוף הרבעון הסתכמה ב- 210.5 מיליון דולר לעומת 143 מיליון דולר, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 71.6 מיליון דולר לעומת 59.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דוד מימון, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של 2016 הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה. במקביל, אנו ממשיכים להיערך לקליטת המטוסים החדשים, "הדרימליינר", ולמימוש האסטרטגיה של אל על באמצעות חיזוק מועדון הנוסע המתמיד, UP  ועוד".

כאמור, מניית אל על איבדה השנה כ-8.3% מערכה. מאז שברה את שיא כל הזמנים שלה באמצע ינואר, ירדה המניה בכמעט 16%, ונסחרת כעת לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל.

נעם פינקו, אנליסט בכיר, מחלקת מחקר Sell Side של פסגות: "אל על פרסמה דו"ח מאכזב לרבעון הראשון, כשלמרות ירידה של 35 מ' דולר בהוצאות הדלקים הפסד החברה גדל מ-16 מ' דולר ל-21 מ' דולר. הפגיעה בתוצאות באה מ-2 כיוונים – ירידה של 10% במחירי כרטיסים שקוזזה חלקית עם עליה של 7% במספר הנוסעים, ועליה של 30 מ' דולר בהוצאות הפעלה, חלקה בשל שיבושי הטסות לאור הסכסוך עם טייסי החברה.
 
"הואיל ובפסח (ובכלל בתקופות השיא) מחירי הטיסות גבוהים יותר וההנחות שניתנות נמוכות יותר אזי הפגיעה במחירים ברבעון לעומת המקביל הייתה קצת גבוהה מהצפוי". עם זאת, ב'פסגות' סבורים כי ברבעונים הבאים התוצאות אמורות להשתפר משמעותית".

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים.

"החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך.

"ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים, וצר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

21 תגובות ב-14 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
14 דוד מירושלים 28/05/2016 15:06 דוגמא למחירים של אל על
נמאס לי לנסוע במחלקת האקונומי באלעל ובררתי בחברות אחרות ובאלעל כמה עולה בביזנס.לתדהמתי בחברת סוו'יס השוויצרית, נסיעה ללונדון דרך ז"נבה שלוקחת כשעתיים יותר עולה כ1150דולר בה בשעה שבאלעל 1550-1900דולר. משהו כאן לא הגיוני. כמובן שאני מעדיף את סוו'יס
13 דמיקולו 27/05/2016 03:45 זהירות מלכודת דובים
כדי שהמניה תחזור לעשות צריך אחד מהשניים : 1. נס 2. שמחירי הנפט יתרסקו שוב לרמות של 30-40 $ שום דבר טוב לא יצא מהמנייה הזאת החכמים שברחו ומימימשו ראשונים הרוויחו בענק. עכשיו יכנסו כל הדגי רקק ויקנו במחיר גבוה. גבוה לדעתי זה גם 80 . אל-על לא תשוב למחיר מניה של 200+ עוד המון שנים..
12 ירושלמי 26/05/2016 22:28 ללא ספק - אחת החברות תעופה הגרועות בעולם!
והלוואי שתתרסק ותיעלם. את כל המטוסים ישר למוזיאון חייל האוויר בחצרים! סכנת נפשות.. ואת הדיילות למוזיאון מדאם טוסו. ואת האוכל למטמנה בנגב לחומרים מסוכנים.. ואת הטייסים למקום שהם ראויים לו - להלה לנד...
הלל 27/05/2016 00:01 זה הזמן לקנות
הירידה היא זמנית והיא כנראה תתאושש זה הזמן לקנות! דוחות רבעון הבא ישקפו גם את פסח כך שיהיו טובים מאשתקד
11 כעכ 26/05/2016 20:07 מנגל תוניסאי כושל זה הסיפור (ל"ת)
10 איתי 26/05/2016 17:32 אל על -בושה של חברה
אני טס אחת לשבועיים לחו"ל ולצערי טס עם אל על בהרבה טיסות בכדי להמנע מחניות ביניים. אף פעם זו לא הייתה חוויה ומול חברות כגון בריטיש ולופטהנזה תמיד אל על החווירה. אבל מאז ינואר השנה הרבה בגלל עצומי הטייסים אבל לא רק העסק נהייה בלתי נסבל. מספר דוגמאות: טיסה לניו יורק במרץ עם בעית מיזוג טיסת חזור עם אל על בוטלה ובמקומה טסנו עם חברה פורטוגלית. כמובן שזה לא אותן מספר מקומות והיה אובר בוקינג שיצר בלגן ואיחור של 3 שעות בהמראה. טיסה ליוהנסבורג החודש הלוך אירה בשעתיים. חזור בוטלה ובמקומה יצאה טיסה יום אחרי. אגב ללא שום מילת התנצלות . מעבר לזה בשגרה: אוכל ברמה ירודה בטיסות ארוכות חסרה תמיד שתייה כגון מים מינרליים. ועוד בקיצור. דרוש זעזוע ניהולי כי הכל מתחיל ונגמר בניהול.
דוד 27/05/2016 05:19 אני טסתי עם אל על ופתאום הטייס התעלף-קורקעתי 10 שעות
קורקענו 10 שעות בדוברובניק , כי הטייס התעלף. החברה אפילו לא התנצלה, קיבלנו סנדביץ עייף על הקרקע. זהו...אות ומופת לחברה הסתדרותית. חוץ מזה: למה הם מפסידים כאשר המחירים של טיסה באל על הם הכי גבוהים ?
9 ירון 26/05/2016 16:23 מי שחכם קונה עכשיו את אל על,, (ל"ת)
עדיין לא 26/05/2016 19:04 מתחת ל 200 (ל"ת)
8 יעקב 26/05/2016 16:18 אני לא מבין תפוסה מלאה, מחירים בשמיים והחברה מפסידה?
אני לא מבין: 1. מחיר הדלק ירד 2. תפוסת טיסות מלאה. 3. מטוסים מיושנים. 4. מחירים בשמיים משלשום : טיסה כיוון אחד ממרסיי 450 דולר! בטורקיש 236 דולר) . אז איך מצליחים להפסיד ???????
אחד 26/05/2016 16:56 אכן, חידה קשה. אולי גם פה הכשרות דופקת את העסק. (ל"ת)
נינו 27/05/2016 12:27 בכל היהודים אשמים
רק הכשרות דופקת אותנו. בטוח. כמו הנוצרים באירופה, שתלו כל הרעות ביהודים.
7 איציק ר 26/05/2016 15:31 מפתיע מאוד. למרות ירידת מחיר הדלק. ועוד.....
מחיר הדלק נמוך, מושבים צפופים, מטוסים ישנים, מחיר כרטיסים גבוה, אז איך זה שלא מרוויחים ? אבל הכי בטוח לטוס אל על.
6 צולל 26/05/2016 15:08 איפה הכסף ? לאן זרמו הדולרים ? (ל"ת)
5 אחד שמבין 26/05/2016 14:44 הסיבה העיקרית שהיא זינקה שנה שעברה זה הנפט (ל"ת)
סתם מישהו 26/05/2016 14:53 בושה
כך זה לחברה "שחסכה" כחצי מליון שקל!!! ולא שילמה בונוס לעובדים שפרשו לפני 31.3.2016 על שנת 2015. תתבייש מיימון ביחד עם מועצת המנהלים( סליחה המריונטות הנהנתניות )
4 רן 26/05/2016 14:30 אנשים פתחו עינים
אל על עושק אותנו יש אלטרנטיבות !!! רמת מטוסים ירודה מחירים גבוהים משכורות מנופחות !!!
3 אילן 26/05/2016 14:28 איפוא כל האנליסטים
אם היה אפשר לחסל את המקצוע הזה סופית אל על היא הדוגמא הבולטת על הידענים שלא הפסיקו להעניק לה יעד 450 זוכרים ?
2 גאון הדור 26/05/2016 14:24 מי שחכם קונה עכשיו (ל"ת)
עכשיו תופסי הסכינים 26/05/2016 14:32 קונים את המניה.
קוראים לזה סכין נופל.המנייה עלתה על סמך מחיר נפט קורס.המגמה בנפט התהפכה לכן מי שקונה משחק נגד הנפט ונגד המגמה.
1 hary 26/05/2016 14:02 אל על בתחרות קשה-הולכת לצלול בהמשך (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.