אובמה במסיבת עיתונאים: "אנו לא אומה של מפסידנים; אין פתרון קסם"

הנשיא פתח את דבריו ואמר כי צפויה לכלכלת ארה"ב שנה טובה. הנשיא קורא להעלאת תקרת החוב: "ההשלכות של אי תשלום החשבונות שלנו יהיו אסון"
סהר אביב | (6)

הנשיא אובמה כינס הערב 18:30 (שעון ישראל) מסיבת עיתונאים מיוחדת, האחרונה של הקדנציה הראשונה שלו. הנשיא פתח את דבריו ואמר כי צפויה לכלכלת ארה"ב שנה טובה, וכי הפוליטיקה אינה נפרדת מהכלכלה.

הנשיא המשיך ואמר כי "ארה"ב זקוקה להכנסות נוספות על מנת לקצץ בגרעון, העלאת תקרת החוב פשוט תאפשר למדינה לשלם הוצאות עבורן הקונגרס כבר התחייב". אובמה התייחס למשקיעים ואמר כי הם "צפויים להגיב לכישלון תקרת החוב, ועל כן אני דוחק בקונגרס להגדיל את תקרת החוב".

"משקיעים ברחבי העולם ישאלו האם ארה"ב היא למעשה הימור בטוח, שווקים יכולים להשתולל, שיעורי הריבית יעלו בחדות". העלאת תקרת החוב אינה אישור של הוצאה חדשה, לטענת אובמה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ישראמקו, אבנר, דלק"ד, רציו (ל"ת)
    שנה טובה לסקטור הגז 14/01/2013 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארה''ב בדרך לפשיטת רגל בגללך!!!! יותר גרוע מביבי (ל"ת)
    ירון 14/01/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איציק 14/01/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    גם היא לא מבינה שצריך להוירד הוצ' שהאובר גדל......
  • סבא ג'פטו 14/01/2013 20:23
    הגב לתגובה זו
    :)
  • חכמת חיים סבא (ל"ת)
    איציק 14/01/2013 20:55
  • 1.
    סבא ג'פטו 14/01/2013 19:26
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להדליק נורות אדומות
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.