לקראת הרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע - "צאו לעבודה שעה קודם ותשתמשו באוטובוסים"

תדריך לקראת תחילת העבודות ב-2 באוגוסט: "צריך לתקוע המון מקלות בגלגלים כדי שהרכבת לא תצא ב-2021"
לירן סהר | (9)
נושאים בכתבה רכבת קלה

"באוקטובר 2021 יוכל האדם שיעשה ביקור חולים בבלינסון לעלות על הרכבת ותוך פחות מ-20 דקות להגיע לתחנת ארלוזורוב", כך אמר היום יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע בתדרוך לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה ב-2 באוגוסט. "יש פרויקטים שעמדו בלוחות זמנים ואף הקדימו אותם. אני אבוא ואגיד באופן ברור ונחרץ – צריך לתקוע המון מקלות בגלגלים של הרכבת כדי שהתכנית לא תצא לפועל ב-2021, אנחנו לא ממציאים כאן שום גלגל".

וכך לפי בר און על הנהגים להיערך: "אני מציע לנהגים לשנות את שעות היציאה שלהם למשרד, דרך נמיר פתוחה ב-8 בבוקר, אין שום סיבה שבעולם שלא נבקש לשנות את דפוסי הנסיעה על ידי הקדמת לוח זמנים, לא מדובר בהקדמות קיצוניות – מעבר מ-9 בבוקר ל-8 זה בקשה סבירה, תכננו לפני שיוצאים מהבית, אפשרויות נסיעה עם קולגות. הוקמו 4,000 מקומות חניה ב'חנה וסע' ונוסיף  עוד 3,000 מקומות חניה בחודשים הקרובים. רכבת ישראל תוסיף עוד 1,500 מקומות ישיבה ברכבת ישראל בשעות השיא. בואו נכבד את נוסעי התחבורה הציבורית, יש נתיבים בלעדיים. נוסעי תחבורה הציבורית זכאים לנתיב שמשרת רק אותם".

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "אנחנו הולכים לדרך לא קלה, אבל היא הכרחית – חייבים לעשות את זה. הנחיתי את נת"ע ואת כל גורמי התכנון, יש לנו לפחות עוד 7 קווים, לפעול ככל הניתן שהקווים יהיו מתחת לאדמה. התחנות והמנהרות יכולות לשמש גם לצרכים של הפצצות טילים. סידורים של חניונים ואוטובוסים, נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה, נעשה את הדברים בצורה הטובה ביותר".

 

מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר: "היו הרבה ביקורות על הקו המכין, קו 1, הוא הוקם בשיתוף כל הרשויות ונמשיך לעבוד איתן. הקו יצא לדרך עם 17 אלף נוסעים ביום, כיום מדובר ב-35 אלף נוסעים. בסוף הציבור מצביע ברגליים. אנחנו רואים הזדמנות להעביר יותר אנשים לתחבורה הציבורית. נערכים בשתי פעימות – המיידית, החל מה-14 לאוגוסט, יוגדל מספר האוטובוסים בכ-80 ויתווספו 22 מטרוניות חדשות עבור קו 1.  כמו כן יהיה תגבור משמעותי ברכבת ישראל – 6,000 מקומות נוספים בשעות הבוקר ועוד 7,000 בשעות הערב. הפעימה השנייה, בתחילת מארס יתווספו 220 אוטובוסים חדשים. בשבוע הראשון שנצא לדרך אנחנו מתכוונים להפעיל חדר מצב לסוגיית התחבורה הציבורית".

דרור גנון, מנהל אגף בכיר תכנון, רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה אמר: :אנחנו רואים כאן הזדמנות שלא תחזור לשדרג את התחבורה הציבורית במרחב, אנחנו הולכים לקחת את זה בליווי המקצועי ובאחריות המלאה שכל התהליך הזה יעבור בצורה הטובה ביותר שניתן. אנחנו מתכוונים להשמיש כמות אוטובוסים לא קטנה שייכנסו לשימוש בדן ואצל המפעילים האחרים שפועלים בכניסה למרחב של תל אביב, שייתנו מענה לגידול במספר הנוסעים. במקביל נוסיף עוד אוטובוסים לאזור המוקרן במרכז. ניתן פתרונות נוספים – תגבור של קו נסיעה נוספת בקו הרכבת מהוד השרון לראשון לציון. גם לכיוון ירושלים יש תנועה ערה, נתגבר עם קו 100 שנוסע דרך המסלול המהיר. ב-14 לחודש נתחיל קו נוסף שייסע לכיוון יגאל אלון מכיוון הנתיב המהיר, קו נוסף יגיע לאזור רוטשילד".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ZIP 07/07/2015 23:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא יכולה לחשוב על אף חברה אחרת שתצליח לתקוע מקלות בגלגלים באופן יעיל שכזה ובמקביל לרוקן את קופת המדינה במרץ כה רב...
  • 5.
    הורים 23/06/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    שעת היציאה לעבודה נקבעת לפי נקודת הזמן המוקדמת ביותר בה אפשר לפזר את הילדים לגנים ובתי הספר בבוקר. מספיק להתייחס לציבור כאל מפונקים שקמים מאוחר מהמיטה.
  • ZIP 07/07/2015 23:59
    הגב לתגובה זו
    בעוד שבהרבה מקומות עבודה אחרים רואים מעשה שכזה בחומרה או שאוסרים זאת מראש בטענה ש"אין קייטנת הורים"....נסו להתקבל לעבודה בחברת נת"ע ....שכרכם ישר יזנק פלאים ....ים של הטבות....אוקיינוס של מסיבות...מה רע?
  • 4.
    רוני 22/06/2015 17:51
    הגב לתגובה זו
    סגרו עכשיו את אחת היציאות מהמסגר ומה שהולך פה פשוט שהאוטובוסים עומדים ולא זזים לכיוון המסגר ועוד לא התחילו לעבוד. סיוט
  • 3.
    אם כולם יצאו שעה קודם אז מה עשינו בזה?הקדמנו בשעה את (ל"ת)
    הפקקים 22/06/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מציע לפתוח את גני הילדים עם הזריחה!! (ל"ת)
    הורה מפזר 22/06/2015 13:19
    הגב לתגובה זו
  • יש לו כול מה שאני מצפה מעובד מדינה ,לחשוב זה קשה . (ל"ת)
    בא 22/06/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירושלמי לשעבר 22/06/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    בירושלים הפרוייקט נתקע בגלל בטלנות. כעת העיר פקוקה , כי הפרוייקט פשוט נכשל. אנשי נט"ע : צאו לעבודה מוקדם ולנו תתנו לחיות....
  • ZIP 07/07/2015 23:55
    הגב לתגובה זו
    בזמן העבודה. אף פעם לא הבנתי איך זה יתכן שעובדי נת"ע נעלמים חופשי לסידורים פרטיים והמנהל האחראי לא מעיר....אולי גם הוא בעניין ואולי סתם לא מתאים לו לעבוד קשה ....למה לו?...השכר המנופח זורם לחשבון הבנק שלו בכל מקרה ...ראיתי ולא האמנתי שיש בעולם גם מקומות עבודה בסטלבט שכזה! והעיקר שלתקשורת הם מוכרים סיפורים של מדע בדיוני...
דירה להשכרה
צילום: תמר מצפי

בזמן שכולם עוקבים אחרי מחירי הדירות, המשבר האמיתי מתפתח בשוק השכירות

מחירי הרכישה נבלמו ואף ירדו בכ-2% ומעלה, אבל שכר הדירה לחוזים חדשים קפץ ביותר מ-6% בשנה האחרונה. מה עומד מאחורי הפער הזה, למה הפתרון לא יגיע מירידה בריבית בלבד ומה יקרה בשכר הדירה?

נדב אטיאס |

בדיונים הציבוריים על שוק הדיור בישראל, רוב תשומת הלב מוקדשת לשאלה הקלאסית: האם מחירי הדירות יעלו או ירדו. כל פרסום של נתונים חדשים מלווה בכותרות על מגמות המחירים, תחזיות של אנליסטים ודיונים על הריבית והשפעתה על שוק הנדל"ן. אולם ניתוח מעמיק של הנתונים מגלה שהזירה שבה מתרחש השינוי העמוק באמת היא דווקא שוק השכירות, שהולך ותופס את מרכז הבמה.


הפער שהולך ונפער


הנתונים מדברים בעד עצמם. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדד מחירי הדירות ירד ב-7 חודשים בכ-2%, תלוי באזור. אולם בניגוד גמור למגמה זו, נרשמה עלייה משמעותית במחירי שכר הדירה. הנתונים מראים ששכר הדירה לחוזי שכירות חדשים, בשונה מהסכמי שכירות קיימים וחתומים, עלה בשנה האחרונה ביותר מ-6%.


מאחורי המספרים הללו מסתתר צורך בסיסי: מי שלא קונה - צריך לגור איפשהו. זוגות צעירים, משפחות בתחילת דרכן ויחידים או גרושים שאין ביכולתם לרכוש דירה למגורים, עוברים לשוק השכירות. התוצאה היא מצב שבו הביקוש לשכירות קופץ, בעוד ההיצע גדל בקצב איטי הרבה יותר.



אחד הגורמים המשמעותיים ללחץ על שוק השכירות הוא הגל הרחב של פרויקטי פינוי-בינוי והתחדשות עירונית המקודמים ברחבי הארץ. כאשר בניין ישן מפונה מדייריו כחלק מתהליך של הריסה ובנייה חדשה, הדיירים הקיימים, רבים מהם זוגות צעירים או משפחות צעירות, מוצאים את עצמם נדרשים למצוא דירה חלופית בשכירות למספר שנים עד סיום הפרויקט.


בשכונות רבות ברחבי הארץ מקודמים כיום מספר פרויקטי פינוי-בינוי במקביל, לעיתים שישה או שבעה פרויקטים בשכונה אחת בו-זמנית. הבעיה מחריפה משום שהדיירים המפונים רוצים או צריכים להישאר באזור המגורים המקורי, משיקולים של מוסדות חינוך לילדים, עבודה וקרבה למשפחה. כתוצאה מכך, הם נאלצים למצוא שכירות זמנית באותה שכונה או קרוב אליה עד לסיום הפרויקט, מה שמייצר ביקוש נוסף על השכירות הקיימת גם כך באותו אזור.

הדמיות של המגדל, קרדיט: 3Divisionהדמיות של המגדל, קרדיט: 3Division

עסקת קומבינציה של 340 מיליון שקל בת"א: אזורים Living ומנרב יקימו מגדל מגורים

הפרויקט כולל מגדל בן 19 קומות ו-86 דירות על קרקע שבבעלות אזורים Living, כשמנרב תשווק את הדירות והחברות יתחלקו בזכויות בחלקים שווים

מנדי הניג |

אזורים Living ריט אזורים ליוי 1.01%   וקבוצת מנרב מדווחות על התקשרות בעסקת קומבינציה להקמת פרויקט מגורים בקריית שלום בתל אביב. במסגרת העסקה תקודם בנייתו של מגדל מגורים חדש על קרקע שבבעלות אזורים Living. שיעור הקומבינציה שנקבע משקף 50% לכל אחת מהחברות. הפרויקט כולל מגדל מגורים בן 19 קומות ו-86 יח"ד, על מגרש בשטח של 1.4 דונם. הפרויקט מצוי בהליכי רישוי מתקדמים לקבלת היתר בנייה והצפי הוא לתחילת עבודות כבר בשנת 2026. בכוונת מנרב לשווק את הדירות, בעוד אזורים Living תשכיר את הדירות לטווח ארוך.

הקרקע רשומה בספרי אזורים Living בשווי של כ-128 מיליון שקל, כאשר סך התשלומים שיחולו עליה בעת העלייה על הקרקע צפויים להסתכם בכ-19 מיליון שקל. הערכת שווי הדירות עומדת על כ-170 מליון שקל כולל מע"מ עבור אזורים Living. כמו כן, הבנק המלווה של הפרויקט, צפוי להעמיד לאזורים Living הלוואה בהיקף של כ-107 מיליון ש"ח, שתחליף את ההלוואה הנוכחית בסך 95 מיליון שקל.

הקרקע צמודה למגרש נוסף בבעלות מנרב אשר בו ניתן היתר לחפירה ודיפון ובו תקים החברה בניין מגורים המכיל 89 יח"ד. הקרקע והמגרש בבעלות מנרב הנם חלק ממתחם אשר כולל מגרש נוסף בבעלות צדדים שלישיים אותו מנרב מקימה כקבלן מבצע. קבוצת מנרב תשמש כקבלן המבצע של שלושת מגדלי המגורים במתחם ותבנה סה"כ 263 יח"ד. ההכנסות הצפויות ממכירת יחידות מנרב במסגרת הסכם הקומבינציה צפויות להגיע לסך של  כ-170 מליון שקל (כולל מע''מ).

מאזורים Living נמסר כי:" אנו מברכים על השותפות עם חברה מובילה כמו מנרב. העסקה שביצענו משקפת את אסטרטגיית החברה להתמקד בנכסי דיור להשכרה ולהגדיל את הרכיב המניב בפורטפוליו. העסקה תפחית את הוצאות המימון ואת החשיפה לייזום וכן תפנה מקורות להקמת פרויקטים נוספים ובחינת עסקאות חדשות."

אורי אריסון מנכ"ל מנרב נדל"ן: "מנרב גאה בשיתוף הפעולה עם אזורים Living מקבוצת אזורים. מדובר בשיתוף פעולה בין שתי קבוצות ותיקות הפועלות בבנייה ובפיתוח הארץ המביאות עימן ניסיון ארוך שנים, איתנות פיננסית ומקצועיות בלתי מתפשרת. העסקה הינה חלק מרכזי באסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של מנרב כחברה יזמית מובילה בתחום המגורים. הפרויקט מבסס את נוכחותנו בדרום תל אביב, אזור המתפתח במהירות ובו אנו רואים פוטנציאל משמעותי לבניית ערך והשבחה. אנו מתחילים בימים אלה את בניית מגדל המגורים שבבעלותנו ויוצאים במקביל לפריסייל למכירת הדירות. חתימת העסקה מאפשרת לנו, בין השאר, להגדיל את מלאי הדירות ולהציע מגוון אפשרויות גדול יותר לקהל הרוכשים שלנו אשר מחפש את השילוב המושלם בין טבע לעירוניות."