לקראת הרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע - "צאו לעבודה שעה קודם ותשתמשו באוטובוסים"
"באוקטובר 2021 יוכל האדם שיעשה ביקור חולים בבלינסון לעלות על הרכבת ותוך פחות מ-20 דקות להגיע לתחנת ארלוזורוב", כך אמר היום יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע בתדרוך לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה ב-2 באוגוסט. "יש פרויקטים שעמדו בלוחות זמנים ואף הקדימו אותם. אני אבוא ואגיד באופן ברור ונחרץ – צריך לתקוע המון מקלות בגלגלים של הרכבת כדי שהתכנית לא תצא לפועל ב-2021, אנחנו לא ממציאים כאן שום גלגל".
וכך לפי בר און על הנהגים להיערך: "אני מציע לנהגים לשנות את שעות היציאה שלהם למשרד, דרך נמיר פתוחה ב-8 בבוקר, אין שום סיבה שבעולם שלא נבקש לשנות את דפוסי הנסיעה על ידי הקדמת לוח זמנים, לא מדובר בהקדמות קיצוניות – מעבר מ-9 בבוקר ל-8 זה בקשה סבירה, תכננו לפני שיוצאים מהבית, אפשרויות נסיעה עם קולגות. הוקמו 4,000 מקומות חניה ב'חנה וסע' ונוסיף עוד 3,000 מקומות חניה בחודשים הקרובים. רכבת ישראל תוסיף עוד 1,500 מקומות ישיבה ברכבת ישראל בשעות השיא. בואו נכבד את נוסעי התחבורה הציבורית, יש נתיבים בלעדיים. נוסעי תחבורה הציבורית זכאים לנתיב שמשרת רק אותם".
שר התחבורה ישראל כץ אמר: "אנחנו הולכים לדרך לא קלה, אבל היא הכרחית – חייבים לעשות את זה. הנחיתי את נת"ע ואת כל גורמי התכנון, יש לנו לפחות עוד 7 קווים, לפעול ככל הניתן שהקווים יהיו מתחת לאדמה. התחנות והמנהרות יכולות לשמש גם לצרכים של הפצצות טילים. סידורים של חניונים ואוטובוסים, נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה, נעשה את הדברים בצורה הטובה ביותר".
מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר: "היו הרבה ביקורות על הקו המכין, קו 1, הוא הוקם בשיתוף כל הרשויות ונמשיך לעבוד איתן. הקו יצא לדרך עם 17 אלף נוסעים ביום, כיום מדובר ב-35 אלף נוסעים. בסוף הציבור מצביע ברגליים. אנחנו רואים הזדמנות להעביר יותר אנשים לתחבורה הציבורית. נערכים בשתי פעימות – המיידית, החל מה-14 לאוגוסט, יוגדל מספר האוטובוסים בכ-80 ויתווספו 22 מטרוניות חדשות עבור קו 1. כמו כן יהיה תגבור משמעותי ברכבת ישראל – 6,000 מקומות נוספים בשעות הבוקר ועוד 7,000 בשעות הערב. הפעימה השנייה, בתחילת מארס יתווספו 220 אוטובוסים חדשים. בשבוע הראשון שנצא לדרך אנחנו מתכוונים להפעיל חדר מצב לסוגיית התחבורה הציבורית".
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- הרכבת הקלה בי-ם מתקדמת - הקן הירוק יחובר לאדום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דרור גנון, מנהל אגף בכיר תכנון, רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה אמר: :אנחנו רואים כאן הזדמנות שלא תחזור לשדרג את התחבורה הציבורית במרחב, אנחנו הולכים לקחת את זה בליווי המקצועי ובאחריות המלאה שכל התהליך הזה יעבור בצורה הטובה ביותר שניתן. אנחנו מתכוונים להשמיש כמות אוטובוסים לא קטנה שייכנסו לשימוש בדן ואצל המפעילים האחרים שפועלים בכניסה למרחב של תל אביב, שייתנו מענה לגידול במספר הנוסעים. במקביל נוסיף עוד אוטובוסים לאזור המוקרן במרכז. ניתן פתרונות נוספים – תגבור של קו נסיעה נוספת בקו הרכבת מהוד השרון לראשון לציון. גם לכיוון ירושלים יש תנועה ערה, נתגבר עם קו 100 שנוסע דרך המסלול המהיר. ב-14 לחודש נתחיל קו נוסף שייסע לכיוון יגאל אלון מכיוון הנתיב המהיר, קו נוסף יגיע לאזור רוטשילד".
- 6.ZIP 07/07/2015 23:38הגב לתגובה זואני לא יכולה לחשוב על אף חברה אחרת שתצליח לתקוע מקלות בגלגלים באופן יעיל שכזה ובמקביל לרוקן את קופת המדינה במרץ כה רב...
- 5.הורים 23/06/2015 11:22הגב לתגובה זושעת היציאה לעבודה נקבעת לפי נקודת הזמן המוקדמת ביותר בה אפשר לפזר את הילדים לגנים ובתי הספר בבוקר. מספיק להתייחס לציבור כאל מפונקים שקמים מאוחר מהמיטה.
- ZIP 07/07/2015 23:59הגב לתגובה זובעוד שבהרבה מקומות עבודה אחרים רואים מעשה שכזה בחומרה או שאוסרים זאת מראש בטענה ש"אין קייטנת הורים"....נסו להתקבל לעבודה בחברת נת"ע ....שכרכם ישר יזנק פלאים ....ים של הטבות....אוקיינוס של מסיבות...מה רע?
- 4.רוני 22/06/2015 17:51הגב לתגובה זוסגרו עכשיו את אחת היציאות מהמסגר ומה שהולך פה פשוט שהאוטובוסים עומדים ולא זזים לכיוון המסגר ועוד לא התחילו לעבוד. סיוט
- 3.אם כולם יצאו שעה קודם אז מה עשינו בזה?הקדמנו בשעה את (ל"ת)הפקקים 22/06/2015 13:20הגב לתגובה זו
- 2.מציע לפתוח את גני הילדים עם הזריחה!! (ל"ת)הורה מפזר 22/06/2015 13:19הגב לתגובה זו
- יש לו כול מה שאני מצפה מעובד מדינה ,לחשוב זה קשה . (ל"ת)בא 22/06/2015 14:13הגב לתגובה זו
- 1.ירושלמי לשעבר 22/06/2015 12:35הגב לתגובה זובירושלים הפרוייקט נתקע בגלל בטלנות. כעת העיר פקוקה , כי הפרוייקט פשוט נכשל. אנשי נט"ע : צאו לעבודה מוקדם ולנו תתנו לחיות....
- ZIP 07/07/2015 23:55הגב לתגובה זובזמן העבודה. אף פעם לא הבנתי איך זה יתכן שעובדי נת"ע נעלמים חופשי לסידורים פרטיים והמנהל האחראי לא מעיר....אולי גם הוא בעניין ואולי סתם לא מתאים לו לעבוד קשה ....למה לו?...השכר המנופח זורם לחשבון הבנק שלו בכל מקרה ...ראיתי ולא האמנתי שיש בעולם גם מקומות עבודה בסטלבט שכזה! והעיקר שלתקשורת הם מוכרים סיפורים של מדע בדיוני...

מה עדיף - דירה חדשה או יד שנייה? הטעויות שעולות מאות אלפי שקלים
דירה חדשה מבטיחה ריח של חדש ושקט לכאורה, יד שנייה מביאה ודאות; בסוף 2025, כשהמימון יקר, מדד תשומות בנייה ומבצעי קבלן משנים את התמונה, ההכרעה פחות רגשית ויותר כלכלית
השאלה אם עדיף לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה תלויה בגורמים רבים ומשתנים לרבות שיקולים פיננסיים, תזרימיים, משפחתיים ועוד. רבים נמשכים לדירה חדשה בגלל תוכניות מסובסדות, מבצעי קבלנים ותחושת ביטחון של בניין חדש, אבל שוק היד השנייה ממשיך להיות מרכז הכובד של העסקאות בישראל. אנשים קונים דירה שהם יכולים לראות בעיניים.
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מראים תמונה ברורה שהיא המשכה של מגמה ברבעונים האחרונים: יותר דירות יד 2 נמכרות מאשר דירות חדשות. ברבעון השלישי כ-65% מעסקאות הדיור בישראל הן בדירות יד שנייה, לעומת 35% בדירות חדשות. הפער הזה מתרחב בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כשרוכשים מעדיפים לראות מה הם קונים.
דירה חדשה על הנייר היא רכישה בתנאי אי-ודאות - לא רק לגבי הדירה עצמה, אלא לגבי הסביבה, הבניין, איכות הביצוע, השירות והזמן עד המפתח. דירה יד שנייה מאפשרת בדיקה מהירה של רוב הדברים שמכאיבים באמת: רעש, אור, רוחות, חניה, שכנים, ועד בית, ליקויים, נזילות ותחושת המרחב. בד בבד, היא יכולה לדרוש שיפוץ יקר, טיפול בתשתיות ישנות ולעיתים פשרות בתכנון.
ודאות מול הבטחה: מה באמת קונים כשחותמים על דירה חדשה
קניית דירה חדשה בנויה משני חלקים: המפרט ומה שלא כתוב. המפרט הוא מה שמופיע בחוזה, בתוכניות ובנספחים. מה שלא כתוב הוא איכות החיים שתתגלה רק אחרי אכלוס. חניון ש"על הנייר" עובד, אבל במציאות מתעכב; מעליות חדשות שמייצרות תקלות בשלב ההרצה; חדרי אשפה שמעלים ריחות; חברת ניהול שמחליפה נהלים כל חודש; ולפעמים סביבה שמשתנה בזמן שהפרויקט נבנה, כמו תשתיות חדשות, כבישים, מבני ציבור או שינויי תכנון. וגם - תשלום גדול לוועד בית, עיכובים שונים, פגמים ותקלות בדירה שהקבלן אמור לתקן. ועוד.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אם הקבלן פועל לפי כללים, בניין חדש הוא מערכת שצריכה זמן כדי להתייצב. שנים ראשונות כוללות תקופת בדק ואחריות, תיקונים, ביקורי בעלי מקצוע ודיונים אינסופיים בווטסאפ של הדיירים. זה מחיר שצריך לקחת בחשבון. יש יתרון לכך שהקבלן אחראי על ליקויים בתקופות מוגדרות - שנה לבדק ושלוש שנים לאחריות על רוב הרכיבים - אבל האחריות לא תמיד מתורגמת לפתרון מהיר, ולעיתים הדיירים נאלצים להתעקש, לתעד ולהכניס אנשי מקצוע מטעמם. זה כאב רוב גדול, כשברוב הבניינים החדשים וברוב הדירות זה טיפול שוטף מול הקבלן.

מה עדיף - דירה חדשה או יד שנייה? הטעויות שעולות מאות אלפי שקלים
דירה חדשה מבטיחה ריח של חדש ושקט לכאורה, יד שנייה מביאה ודאות; בסוף 2025, כשהמימון יקר, מדד תשומות בנייה ומבצעי קבלן משנים את התמונה, ההכרעה פחות רגשית ויותר כלכלית
השאלה אם עדיף לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה תלויה בגורמים רבים ומשתנים לרבות שיקולים פיננסיים, תזרימיים, משפחתיים ועוד. רבים נמשכים לדירה חדשה בגלל תוכניות מסובסדות, מבצעי קבלנים ותחושת ביטחון של בניין חדש, אבל שוק היד השנייה ממשיך להיות מרכז הכובד של העסקאות בישראל. אנשים קונים דירה שהם יכולים לראות בעיניים.
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מראים תמונה ברורה שהיא המשכה של מגמה ברבעונים האחרונים: יותר דירות יד 2 נמכרות מאשר דירות חדשות. ברבעון השלישי כ-65% מעסקאות הדיור בישראל הן בדירות יד שנייה, לעומת 35% בדירות חדשות. הפער הזה מתרחב בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כשרוכשים מעדיפים לראות מה הם קונים.
דירה חדשה על הנייר היא רכישה בתנאי אי-ודאות - לא רק לגבי הדירה עצמה, אלא לגבי הסביבה, הבניין, איכות הביצוע, השירות והזמן עד המפתח. דירה יד שנייה מאפשרת בדיקה מהירה של רוב הדברים שמכאיבים באמת: רעש, אור, רוחות, חניה, שכנים, ועד בית, ליקויים, נזילות ותחושת המרחב. בד בבד, היא יכולה לדרוש שיפוץ יקר, טיפול בתשתיות ישנות ולעיתים פשרות בתכנון.
ודאות מול הבטחה: מה באמת קונים כשחותמים על דירה חדשה
קניית דירה חדשה בנויה משני חלקים: המפרט ומה שלא כתוב. המפרט הוא מה שמופיע בחוזה, בתוכניות ובנספחים. מה שלא כתוב הוא איכות החיים שתתגלה רק אחרי אכלוס. חניון ש"על הנייר" עובד, אבל במציאות מתעכב; מעליות חדשות שמייצרות תקלות בשלב ההרצה; חדרי אשפה שמעלים ריחות; חברת ניהול שמחליפה נהלים כל חודש; ולפעמים סביבה שמשתנה בזמן שהפרויקט נבנה, כמו תשתיות חדשות, כבישים, מבני ציבור או שינויי תכנון. וגם - תשלום גדול לוועד בית, עיכובים שונים, פגמים ותקלות בדירה שהקבלן אמור לתקן. ועוד.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אם הקבלן פועל לפי כללים, בניין חדש הוא מערכת שצריכה זמן כדי להתייצב. שנים ראשונות כוללות תקופת בדק ואחריות, תיקונים, ביקורי בעלי מקצוע ודיונים אינסופיים בווטסאפ של הדיירים. זה מחיר שצריך לקחת בחשבון. יש יתרון לכך שהקבלן אחראי על ליקויים בתקופות מוגדרות - שנה לבדק ושלוש שנים לאחריות על רוב הרכיבים - אבל האחריות לא תמיד מתורגמת לפתרון מהיר, ולעיתים הדיירים נאלצים להתעקש, לתעד ולהכניס אנשי מקצוע מטעמם. זה כאב רוב גדול, כשברוב הבניינים החדשים וברוב הדירות זה טיפול שוטף מול הקבלן.
