מהמקום הכי נמוך: האם נוקיה תבצע קאמבק אדיר לאחר רכישת אלקטל לוסנט?

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, על חזרתה של נוקיה הפינית לקבוצת החברות המובילה בתחומי הטכנולוגיה בעזרת רכישתה של אלקטל לוסנט

ההיסטוריה מראה שחברות שהובילו סקטור תעשייתי מסוים, מסיבות שונות, ואיבדו את ההובלה, מתקשות לבצע Come back. איבוד ההובלה של חברה מהסוג הזה קורה בדרך כלל כתוצאה משינויים בטעמם של צרכנים שהחברה אינה קשובה להם - שינויים טכנולוגיים שהחברה אינה לוקחת בחשבון ועוד. אבל השורה התחתונה, שהדבר קורה בגלל הנהלה שאבדה את יכולות הניווט.

דוגמאות מפורסמות לא חסר - הנהלותיהן של ענקיות הרכב האמריקניות, GM, פורד (F) וקרייזלר, למרות עוצמתן, ולמרות שמחלקות החשיבה והתכנון הנפלאות שלהן הבינו את המתרחש בשוק, אלה התעלמו מהשינויים שהתפתחו בשוק הרכבים, מהחיסכון באנרגיה ועד הנדסת אנוש, זלזלו במתחרים ונפלו. ענקית שיווק המזון, A&P, לא ראתה את שינויי הצריכה שראה סם וולטון, מייסד וולמארט (WMT). הוא ניצל שינויים על מנת לחסל את הרשת הענקית בה התחרה ולהשתלט על המגזר. יצרני התחתונים, Fruit of the Loom, שכמעט  יצרו מונופול בתחום, לא ראו את שינויי הטעם של דור ילידי ווייטנאם בארה"ב והתדרדרו לכונס.

כמו הפיניקס: שובו של התפוח להובלה גלובלית לעומת זאת, ניתן לספור על יד אחת את החברות הגלובליות / מובילות הסקטור שחזרו בכוחות עצמן מנפילה מהסוג הזה. אפל (AAPL) היא אחת הדוגמאות המייצגות של חברות שהצליחו, לאחר התרסקות נוראית, לחזור למעמד של חברה גלובלית מובילה. אפל היא גם ההוכחה לכך שהתהליך כולו בידי ההנהלה. מייסד אפל, סטיב ג'ובס המנוח, שבאמצעות יצירתו הגדולה, המקינטוש, יצר והוביל נישה ייחודית בעולם המחשוב, לא רק שהצליח לפתח מחשב מוביל ולהפוך את אפל לחברת ענק, אלא הפך את המוצר, ה"מאק", לכת למעשה. הוא בנה מערכת שיווק שמנצלת / נעזרת ברגשות הצרכן. ג'ובס נתן  משמעות למונח "מוניטין". ו-25 שנה מאוחר יותר חזר ג'ובס על התהליך בצורה מדהימה בתחום הטלפוניה האלחוטית החכמה. המקינטוש והאייפון לא היו מוצרים חדשניים, אבל ג'ובס, שהבין את דרישות השוק, הפך אותם ללהיט.

באמצע שנות ה-80', כאשר אפל הייתה בשיא ההצלחה, ג'ובס שתי טעויות. הוא לא העריך נכון את עוצמתה של מייקרוסופט ובנוסף, כיוון שרצה להתמסר לחדשנות, מינה למנכ"ל תחתיו, את John Sculley III, נשיאה המאוד מוצלח של ענקית המשקאות פפסי-קולה (PEP). אלא שמר Sculley, שכל כך הצליח בפפסי והיה בעל רקע טכנולוגי עשיר, הוביל לפיטוריו של ג'ובס ולעזיבתו ב-1985. הוא נכשל לחלוטין באפל ובהובלתו הגיעה החברה עד לכונס הנכסים כמעט. למזלה של אפל, בעלי המניות של החברה "השתלטו" על העניינים, בעזרתו של המתחרה הגדול ביל גייטס (שהזרים כסף לחברה בתנאי שג'ובס יוחזר). כידוע, הם החזירו את ג'ובס והשאר היסטוריה.

אפשר להניח שאם ג'ובס היה נשאר באפל ומבצע דרכה את "חלומותיו", אפל הייתה גדולה היום פי כמה. אגב, תהליך ההשתקמות של אפל מוכיח גם את גדולתו של ביל גייטס שקצת מאוחר יותר, בשנת 2000, עשה בדיוק את מה שעשה ג'ובס ב-1985 - מינה מנכ"ל חדש תחתיו על מנת להתמסר לעניינים אחרים. אבל להבדיל מג'ובס (ואולי כלקח למעשיו) גייטס נשאר בעמדת כוח ומעקב צמוד עד היום הזה. בכל מקרה, ג'ובס הוחזר להוביל את אפל בתחילת 1998 (לאחר שאפל רכשה את NeXT שנה קודם).

לאחר הצלחת פיקסאר, ג'ובס חזר לאפל עם הבנה של השינויים התעשייתיים והצרכניים שהביאה מהפכת התקשורת. הוא חתך באחת את כל תכניות הפיתוח של החברה שיזם Sculley, והחל במעבר (בסודיות מדהימה ממש) לכיוון האלחוט. על פי פרוטוקולים שהתפרסמו מאוחר יותר הוא עשה זאת כי האמין שאפשר יהיה לפתח, בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, מכשיר אלחוטי חכם שירכז את כל המידע על צג. לקח לו שנים, עד יוני 2007, להגיע למכשיר שלדעתו היה מושלם. נזכיר, כי כל הסיפור התרחש עת נוקיה הייתה מובילת תחום הטלפוניה האלחוטית - בימים אלה כבר היה בשוק טלפון חכם ותוכנת הפעלה מתאימה. ולמרות זאת, ביוני 2007 בהפקה שרק הוא ידע לעשות, ג'ובס הציג את האייפון וכבש את העולם. הוא הביס את כל המתחרים והחזיר את אפל למעמד של חברת ענק גלובלית מובילת נישה (חזרה מדויקת על מה שעשה עם המאק).

בהמשך, שתי ענקיות תעשייה אחרות, נוקיה ו-AT&T, עשו "סיבוב" דומה למה שעשתה אפל. השתיים, מהוותיקות בעולם, הובילו, נפלו והצליחו לחזור, כל אחת בתחומה. אנחנו מכירים היטב את ההיסטוריה של שתיהן, וכתבנו עליהן מספר פעמים. הפעם החלטנו להתמקד בנוקיה, ובקרוב נגיע גם ל-AT&T. משנה כיוון: נוקיה חוזרת לאיתנה

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

בסוף 2010,  לאחר שהיה ברור שנוקיה מפסידה את מלחמת הטלפון האלחוטי החכם מול אפל ואפילו מול Research in Motion (היום בלאקברי). כאשר בעלי המניות איבדו בשלוש השנים שקדמו לתאריך קרוב ל-80% מערך מניותיהם, החברה הפינית הענקית עשתה מהלך שאיש לא היה מסוגל להאמין ומינתה מנכ"ל שאינו פיני. Olli-Pekka Kallasvuo פוטר ואחד מהמנהלים הבכירים ביותר של מיקרוסופט, ד"ר Stephen Elop מונה במקומו.

Elop, גאון טכנולוגי, הוביל בעברו חברות מדהימות כמו Macromedia. כאשר זו נרכשה על ידי אדובי (ADBE) הוא הפך למנהל התפעולי של חברת התוכנה / אפליקציות הידועה. וב-2008 מונה למנהל חטיבת העסקים של מיקרוסופט. לאחר מכן ב-2010, עבר כאמור לנוקיה, שהודיעה שהיא משלמת לאיש 6 מיליון דולר במזומן בעד הסכמתו לעבור ומשכורת שנתית בסך 1.4 מיליון בנוסף לאופציות.

לדעתי, כניסתו של אלופ לנוקיה נעשתה בעידודם של ה"ה גייטס ובאלמר ממיקרוסופט, שלטשו עיניים לכיוונה של נוקיה במטרה להיכנס לתחום האלחוט בדרך זו או אחרת. כל מה שקרה בנוקיה ובין נוקיה למיקרוסופט מאז סוף 2010 תומך במחשבה זו. כשנה וחצי לאחר כניסת אלופ לתפקידו, כאשר המניה המשיכה להתדרדר והגיעה למשהו בסביבות 3.5 דולר, כתבנו כתבה ארוכה על החברה והעלינו את הטענה שחשוב להתחיל ולעקוב אחרי המניה מכמה סיבות הגיוניות.

הראשונה, לחברה הענקית הזו עבר מפואר של הצלחות כולל כמה מעברים מוצלחים מאוד בין נישות תעשייה שונות. השנייה, נוקיה היא גאוות הפינים - ופינלנד תתמוך בחברה בכל דרך אפשרית. שלישית, בזמנו, ראינו סימנים ראשונים, למרות התנגדות מועצת המנהלים של החברה (שאז הייתה מורכבת מ-90% פינים), אלופ הוביל לשינוי מבני קיצוני בחברה וניסה (בתמיכה חזקה של מיקרוסופט) להעביר את מרכז הפעילות של החברה מהטלפוניה האלחוטית לתחום שמוגדר כ"תשתיות הרשת" (network infrastructure) - תחום שהולך ותופס מקום מוביל בתעשיית התשתיות הכללית.

בימי כתיבת הכתבה, ב-2012, האמנו (והיום הרבה יותר) שבעזרת המשאבים הגדולים של ידע, פיתוח, עוצמת שיווק, כסף ומיקרוסופט, נוקיה יכולה לחזור ובגדול על "סיבובי עבר" דומים שעשתה במהלך 150 שנות קיומה. תחום תשתיות הרשת, להבדיל מתחום התשתיות של תעשיית ה-IT , הוא עדיין תחום מתפתח עם פחות מתחרים ממוקדים, שלנוקיה יש בו כמה יתרונות יחסיים. האמנו שאם תתמקד בתחום ולא תנסה להמשיך ולהילחם בקרב הטלפוניה החכמה שכבר הוכרע לרעתה, התוצאות תהיינה מצוינות, ובעיקר, מאותה רמת מחיר של 2012, גם המשקיעים ירוויחו.

מאז אנחנו ממשיכים לעדכן על החברה מפעם לפעם. רכישת אלקטל-לוסנט (ALU), שנחשבת כהיוליט פאקארד של תשתיות העברת המידע והמתחרה הגדולה של נוקיה בתחום תשתיות הרשת, היא מהלך עסקי מצוין שמעמיד את נוקיה בראש להקת המתחרות המובילה את התחום, שנחשב לבעל פוטנציאל צמיחה מהמהירים בתעשייה הטכנולוגית.

נוקיה, נזכיר, נוסדה כחברה לעיבוד עץ, בפינלנד בשנת 1865. היא הגיעה למעמד מוביל, מונופוליסטי כמעט, בטלפוניה הסלולרית בסוף המאה הקודמת ותחילת הנוכחית. ובדרך עברה מהפכים מופלאים ממש, שבסוף כל אחד מהם עלתה לרמת הצלחה חדשה. ב-1998 התקשרה עם צ'קפוינט (CHKP) שלנו כספק האבטחה של מוצרי הרשת שלה. נוקיה גם הייתה הראשונה, עוד ב-2000, להיכנס לתחום הטלפון החכם, וזאת בתמיכת תכנת ההפעלה Symbian שפיתחה.

ביוני 2007, ערב הופעת האייפון של אפל, החזיקה נוקיה בלמעלה מ-85% משוק הטלפונים הסלולריים, ויותר מ-62% משוק הטלפונים החכמים דאז. אך כזכור באותם ימים יצא לשוק ה-iPhone 3G של אפל, ולאחר מכן תוכנת ההפעלה אנדרואיד, ונוקיה איבדה את שוק הטלפוניה החכמה אותו הובילה בביטחון מוחלט כאשר גם עיסוקה הגדול, הטלפון הסלולרי הרגיל, התדרדר במהירות. זה קרה בגלל שההנהלה לא ראתה נכון את ההתפתחויות במה שקרוי "חוויית הצרכן" בתחום. היא לא עידכנה את תוכנת ההפעלה או העריכה שהטלפון החכם ידחק כל כך מהר את הטלפון האלחוטי הרגיל.

אלופ, שהותקף ע"י התקשורת כ"איש שהעמיק את ההרס בנוקיה" (בתקופת מנהיגותו, 2010-2014 הלך המשבר והעמיק), למעשה עצר את ההתדרדרות בחברה. תוצאות עבודתו החלו להופיע רק ב-2014, לאחר שחזר למיקרוסופט כחלק מעסקת הרכישה של מכשור האלחוט מנוקיה. אלופ הוחלף ע"י Rajeev Suri, מנהל חטיבת הפתרונות והתשתיות של נוקיה, שהצטרף לחברה ב-1995. ורכישת ALU היא בהחלט צעד גדול וחכם שיזם Suri.

נוקיה הגיעה לשיא ב-2007 עם מכירות של 51.1 מיליארד אירו, רווח נקי של 7.2 מיליארד ורווח למניה של 1.83 אירו - ומשם החלה הנפילה הגדולה. ב-2011 עברה, בפעם הראשונה בתולדותיה, להפסד תפעולי ונקי. ההפסדים נמשכו גם בשנים 2012-13, אבל את 2014 סיימה החברה עם מכירות של 12.7 מיליארד אירו (ירידה של כ-75% במכירות מאז 2007) ורווח של 3.5 מיליארד או 0.85 אירו למניה. ביחד עם אלקטל-לוסנט מדובר בחברה עם מכירות של מעל 30 מיליארד אירו, רווח של למעלה מ-5.5 מיליארד וערך שוק שמעל ל-50 מיליארד.

רכישת ALU, בשווי של 16.6 מיליארד דולר, תעשה במניות (0.55 מנית NOK עבור מניה של LU ). והיא צפויה להביא להתייעלות משמעותיו בגלל הסינרגיה שבין החברות. בתחום תשתיות הרשת מתחרה נוקיה ב-ALU כאמור וכמו כן גם באריקסון (ERIC) השבדית, Huawei ו-ZTE הסיניות ו-Samsung הדרום קוראנית. רכישת ALU מעמידה כאמור את נוקיה בראש הלהקה. יחד עם זאת חשוב לזכור שהיא גם "מתנגשת" בענקיות תשתיות ה-IT כמו סיסקו, IBM, ואפילו אוראקל (ORCL). לדעתנו רכישת ALU לא רק מרחיבה משמעותית את עוצמת השיווק של החברה באירופה, בארה"ב ובמזרח (במיוחד בסין שם זכתה אלקטל בחוזים רבים), אלא יוצרת ענק תעשייתי, ייחודי מבחינת יכולות הפיתוח והחדשנות, עם עוצמה שיווקית בלתי רגילה. כיוון שאנו נמצאים בעונת התיקונים, נוצרת כאן הזדמנות להיכנס לחברה מיוחדת במחירים כלכליים ולטווח הארוך.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(63):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    אסף 19/10/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    נוקיה היתה וממשיכה להיות אחת ההשקעות המועדפות להשקעה לטווח הבינוני והארוך. חבל שבורסות העולם הפכו לקזינו שבו אם למניה אין פוטנציאל עליה של 50% בשנה היא לא שווה השקעה. לא פלא שבשוק כזה חברה עם תזרים מזומנים שלילי כמו נטפליקס שווה כמעט 50 מיליארד דולר (כפול מנוקיה). יותר מדי כסף טיפש נכנס לבורסה ואת המחיר נשלם בסוף כולנו.
  • 20.
    משה 19/10/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    שלמה שאלה אולי נאיבית מתוך רצון להתרכז במספר יחסית קטן של מניות,וברור שאם הקניה תעשה רק בעוד מספר חודשים.אני מבין שאין קשר בין השניים ובכל זאת,במי כדאי לעקוב מבין השניים,אתה המומחה,תודה מראש.
  • אתה מנסה להשוות בין 2 פעולות שאינן ברות השוואה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 19/10/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
  • תודה,שלמה אני ממשיך לעקוב אחרי שניהם. (ל"ת)
    משה 19/10/2015 14:12
  • 19.
    רונן 18/10/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    שלמה היי, בזמנו המלצת בחום על מניות הדשנים העולמיות, בכללן כיל. האם אתה עדיין חשב שזו השקעה טובה, במיוחד על רקע רמת המחירים הנמוכה אליה התדרדרו המניות?
  • תוכל בבקשה לשלוח לי את ההמלצות החמות? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/10/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
  • רונן 19/10/2015 11:55
    http://wallstreet.bizportal.co.il/articles.php?id=193082 "היציאה של Uralkali מהקרטל תוביל לשני התפתחויות טובות דווקא. תחילה היא תגרום (עדיין לא בטוח) לירידת מחירי הדשנים עבור המשתמשים - מה שיגביר את הביקוש. שנית, היא מאפשרת למשקיעי טווח ארוך לרכוש מניות של חברות מובילות בתחום החקלאות והכימיקלים כולו במחירים כלכליים - דבר שהיה אפשרי רק ב-2002 ו-2008". "אין לנו ספק ש-Uralkali יצרה הזדמנויות קניה כלכליות בתחום שצומח לאורך זמן, עם חברות רווחיות, יעילות, שמחלקות דיבידנד ומנוהלות היטב".
  • 18.
    ירון 18/10/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    שלמה האם לדעתך לא הפריזו מעט בירידה האחרונה ... הדוח חלש קצת אבל לא בשביל 40% ירידה . עדיין חברה מובילה בתחומה ? תודה
  • אלי 18/10/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    החברה הכריזה שההכנסות ברבעון יהיו נמוכות ב 20 אחוז (48 מיליון במקום 59 מיליון) והמניה היום על 20 אחוז פחות (אחרי שעלתה מהתחתית). השאלה המעניינת לדעתי היא אם צ'קפוינט תנצל את ההזדמנות ותציע להם הצעה... So what: Radware expects third-quarter revenue of $48 million, well below the company's previous guidance of $57 million to $59 million. Non-GAAP EPS is expected to come in at $0.10, also well below previous guidance of $0.23-$0.24. The company provided no further details in its press release.
  • איך אתה מצפה שאענה??? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/10/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    כנראה שהתיקון של התיקון נגמר (ל"ת)
    יובי 18/10/2015 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    tאבי 17/10/2015 17:38
    הגב לתגובה זו
    הם בוכים על אפסדים מפטרים את הקטן ואת הגדול שלוקח 50 אלף בחודש משארים יכולים לספק עבודה ל10 פעלים או שיש שם שימון יותר מדי זה לא יכול להיות במפעל כושל
  • 15.
    רון 17/10/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    למיטב ידיעתי לוסנט היא לקוחה חשובה של אודיוקודס. נוקיה לא.
  • תמתין ותראה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/10/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אמיר 17/10/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    מאז תחילת 2015 upgrade של אנליסטים מקיר לקיר ואם החודש הזה נגמר חיובי אצלה זה איתות קנייה טכני מחלקת דיביבדנדים ... הולך להיות מעניין ...
  • מה בדיוק ברצונך להוכיח? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 18/10/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
  • אמיר 18/10/2015 14:18
    אולי כי היה מעניין האם אתה שותף לדעתם
  • 13.
    אמיר 17/10/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    אביא דוגמא נוספת להמלצות אנליסטים שהשוק עושה את ההפך והפעם הפוכה - מניית סיגט stx שנכנסתי אליה בעקבות הדוחות של הרבעון הקודם + איתות טכני + המלצות . מעניין יהיה מה המחיר שהשוק יקבע '' כמחיר עצירה '' ובקשר אליי ? נהנה בינתיים מהדיבידנדים ונחכה 10 שנים כי אומרים שיש סיכוי של 87 אחוז לרווח לאחר פרק זמן זה .. חה חה
  • שלמה גרינברג 17/10/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שאתה טועה ברבעון. הרבעון האחרון הסתיים אצלם ב 31.7 ואיכזב. הרבעון שקדם לו, זה שהסתיים ב 30.4, דווקא הפתיע לטובה. בכול מקרה, אתה צודק, האנליסטים, בחלקם, טעו. הבעיה הנוכחית היא שבהערכה ראשונית לרבעון הנוכחי ולאלו שאחריו נתן המנכ"ל תחזיות מאכזבות אנליסטים. תופעה די מקובלת בתחום הטכנולוגי ובמיוחד בתחום המוליכים למחצה והעיצוב שם הם תלויים בהערכותיהם בציפיות לביקושים. מי האומרים את המשפט הבלתי מבוסס כלל שכתבת, "ונחכה 10 שנים כי אומרים שיש סיכוי של 87 אחוז לרווח לאחר פרק זמן למוצרי הקצה. ". STX הייתה בשיא כול הזמנים בסוף 2014 ולפני כן בתחילת 2014 ומאז 2000 שברה שיא כול הזמנים 7 פעמים אז מה הקשר להמתנה של 10 שנים?
  • 12.
    אסי 16/10/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
    היי שלמה,רציתי לשמוע התייחסות קטנה ממך לגבי העליות האחרונות של LL שעליה כתבת לא מזמן.האם אמון המשקיעים חזר?
  • פשוט תקרא שוב את הכתבה בעיון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/10/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
  • אדם 17/10/2015 01:04
    הגב לתגובה זו
    אחד המשפטים נגדם נגמר, תבעו אותם על סוג או איכות העץ של הפרקט. המשפט נגמר ב10 מליון דולר פצוי בלבד. וזה לדעתי הקפיץ את המניה בצפיה שכל התביעות נגדם ללא בסיס רציני. אני סתם חובבן אז אל תקשיב לי...
  • 11.
    ICPA 16/10/2015 20:00
    הגב לתגובה זו
    http://finance.yahoo.com/news/protalix-biotherapeutics-sells-share-collaboration-113000945.html
  • 10.
    ICPA 16/10/2015 19:59
    הגב לתגובה זו
    Pursuant to the amended collaboration agreement, the Company will receive $36 Million in cash from Pfizer for the Company's share in the collaboration agreement and the Israeli territory, while Pfizer will transfer to the Company full commercialization rights in Brazil thereby eliminating annual payments of up to $12.5 Million to which Pfizer was entitled.
  • שלמה גרינברג 17/10/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    אתה באמת מאמין שפייזר הייתה מוותרת על "ברזיל" אם הייתה רואה סיכויי הצלחה מסחרית שם? תבדוק מתי אושרה התראופה בברזיל וכמה מכרו מאז? ובבקשה, אל תחזור אלי עם PLX, כמו RADA הקדשתי מספיק זמן לחברות הכ"כ שוליות הללו בתיק. נקווה שיצליחו וכשיצליחו נכתוב באריכות
  • ICPA 17/10/2015 21:02
    כתבת לדן : "אן כעת ברזיל ל PLX תבדוק את ההסכם" אז זהו שעכשיו מכיוון שזה לא הופיע בהסכם אז התרגזת . אן צורך שתגיב, רק שתבדוק לפני שאתה מגיב.
  • 9.
    אדם 16/10/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
    אם אינך מכיר את המניה, אין צורך להגיבתודה ושבת שלום! ;)
  • שלמה גרינברג 17/10/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    זה מכשיר פיננסי שעוקב אחרי ה Deutsche Bank Liquid Commodity index שממזמן למדתי שאסור למשקיע הרגיל להתעסק בשכאלו. מדובר במדד שנקרא זה מכשיר פיננסי שעוקב אחרי ה Deutsche Bank Liquid Commodity index שממזמן למדתי שאסור למשקיע הרגיל להתעסק בשכאלו. מדובר במדד שמכונה RULE BASED INDEX שבגדול מייצג משפחה של מדדים שפותחו בשנות ה 70 ומבוססים על אלגוריתמים והרכבי תיק שונים ושבמקור פותחו ע"י קרנות וואנגארד "עזרה" בתשואות או כמכשיר נגד נפילות בבורסה.
  • אבי 17/10/2015 14:27
    שלמה שלום. אני חושש שישנה אי הבנה בקשר לשאלה של אדם. בוקס נוסדה ב–2005 על ידי אהרון לוי (30), והיתה לאחת הספקיות העצמאיות הבולטות של אחסון בענן ושירותי שיתוף קבצים, בעיקר עבור תאגידים - אך החברה נותרה בצלה של דרופבוקס הגדולה ממנה בהרבה ושל שירותי שיתוף קבצים של ענקיות הטכנולוגיה כגוגל ואפל.
  • 8.
    אורי 16/10/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    שלמה שלום האם עשייתה כתבה על חברת דופונט והפיצול שלה ?
  • לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 16/10/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אורי 15/10/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
    מה קורה למניהCYHנופלת כ10%אולי אתה יודע מה הסיבה תודה
  • שלמה גרינברג 15/10/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    HCA, חברה באותו תחום, הורידה הרווח למניה ל 2015 ב 5 סנט. תבדוק התוצאות שפרסמה היום CHY ותחליט בעצמך
  • אורי 16/10/2015 08:02
    אבל בגדול חב התרופות מגלים חולשה כ BiiBוAGNועודGiLDמאמין שיתקנו בעתיד שבת שלום
  • 6.
    zeeviq 15/10/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    רשימה מרשימה , כרגיל. אי אפשר לפקשש את ההמלצה - יותר מרמז - אני לא מתלונן ! נוקיה,כנראה,מרתיעה פסיכולוגית. במקרה שלה הפוטנציל לא גובר על הבור הענק שנפלה לתוכו. יחזרו אליה רק אחרי דוחות לא פחות ממצויינים.
  • שלמה גרינברג 16/10/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    אתה כותב, כרגיל. "אי אפשר לפקשש את ההמלצה - יותר מרמז ". נניח שאתה צודק, אז מה? אם אתה מאמין ש"ההמלצה" שלי מ 2011-12 על NOK היא שהעלתה המניה ב % 100 מאז או שהשפיעה במשהו על המחיר זה סימן שהבנתך בנושא המסחר נמוכה ביותר ואם אתה חושב שכתבה זו הייתה לצורך המלצה אינך קורא אותי נכון
  • 5.
    רייכר 15/10/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    ראיתי כמה תגובות שלך לאחרונה על המניה וכמובן שאתה לא חייב לענות לי ולאחרים כלום אני רק מוסיף על השאלה, האם מלכתחילה מחיר המניה שהיה מעל 10 שקלים היה מחיר מופרז למציאות ועכשיו יורדת יותר לכיוון השווי הריאלי והכדאי שלה, או שהכל תוצר של חלומות ותו לא?
  • תחשוב בהיגיון ותענה לעצמך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אורי 15/10/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    לא הזכרת במילה את סמסונג מה גמרה את הקיררה אגב היאנהתעוררה בזמן האחרון כן אני מחזיק תודה
  • הכתבה על נוקיה ודווקא כן הזכרתי את סמסונג, צריך לקרוא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/10/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
  • אורי 15/10/2015 14:08
    גם חברות התרופות מגגמות אבל אני מקווה לטוב שוב תודה
  • 3.
    ארז 15/10/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    שלמה שלום. אתמול המניה ירדה 10 אחוז ומתחילת השנה הפסידה שליש מערכה (100 מיליארד דולר בשווי שוק נמחקו מתחילת השנה). אני שואל מה יהיה אם יוחלט להעלות את שכר המינימום ל 15 דולר לשעה. למעשה עד שהעניין הזה לא יפתר המניה יכולה להיות בקרשים. בעבר חשבתי עליהם כעל חברה מתקדמת (שרשרת הספקה ) שיודעת להמציא את עצמה מחדש. מצורף לינק לשכר שעה בוולמרט http://tinyurl.com/7f7r4q8
  • שלמה גרינברג 15/10/2015 14:19
    הגב לתגובה זו
    "גמורה"? למה? והשאלה שצריכה להישאל אינה אם המניה גמורה אלא "מה עם החברה". וולמארט נכנסת לשנה שנייה של רה אורגניזציה שבמהלכה ההוצאות אדירות. אם תקשיב ותביט בראיון שנתן אתמול מנכ"ל וולמארט לקריימר תבין את התהליכים. למרות שמספרי הרבעון עלו על הקודם השוק מגיב לציפיות ולא לעובדות, זה העולם החדש שבנוי על הכותרות. זו עדיין חברת הקמעונות המתקדמת, טכנולוגית ושיווקית בעולם. העלאות הכר לא משחקות בהערכת החברה כי בין השאר התכנית כוללת העלאות והתייעלות. ירידת המניה מביאה אותה לרמה כלכלית (לדעתי האישית עדיין לא) מהרמות המוזרות אליהן דחפו אותם אנליסטים שהיום מתלוננים. תחפור טיפה ותגלה את העובדות אבל "גמורה"????
  • אורי 15/10/2015 20:55
    מה התחזית לשלוש השנים הקרובות ? מה הרווח הצפוי לאחר הירידה במכירות ?
  • 2.
    אבי 15/10/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    היי שלמה.השבוע העלתה סיוה את התחזיות לריבעון השלישי,וזה בהמשך לתוצאות המצויינות של הריבעון השני.אני יודע שאתה עוקב אחרי החברה הרבה זמן,וכזכור הנפילה של סיוה היתה קשורה לנפילה של NOK,מה דעתך האים היא חוזרת??
  • שלמה גרינברג 15/10/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    הזכרתי את החברה גם בכתבה על MLNX כ"תרומה" ישראלית בתחום תשתיות הרשת. איני יודע אם היא "חוזרת" אני כן יודע שעד כה אכזבה את משקיעיה, לא הצליחה לעמוד בציפיות, שלה ושל המשקיעים. הנפילה לא הייתה קשורה רק לנוקיה. עדיין, אם תבדוק נתונים של 5-6 הרבעונים האחרונים תגלה שהקפיצה היפה בתוצאות הרבעון השלישי 2015 (שהתפרסמו השבוע) אינה שונה מהקפיצה הגדולה שראינו באותו רבעון בשנה שעברה. נכון, החברה מציגה תיק מוצרים מעניין אבל עדיין הזינוק במניה אינו תואם את העובדות ולדעתי חשוב להמשיך ולעקוב.
  • 1.
    גדעון 15/10/2015 09:10
    הגב לתגובה זו
    שלמה שלום כתבה מדהימה כרגיל האם ההנהלה החדשה יכולה לשנות משהו בפרוטליקס ? במיוחד לאחר ההסכם החדש שנתן קצת אויר הרי ידוע שהתרופה לפברי הקיימת היום בשוק לא טובה ראה חברת fold שקיבלה ערך של 2 מיליארד דולר לפני קבלת אישור fda והתרופה שלה מקסימום התאימה ל 50 5 מחולי הגושה למה פרוטליקס שווה רק 100 מיליון דולר ? מה אני מפספס ? המון תודה ושבת שלום .
  • שלמה גרינברג 15/10/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    כבר עניתי מספר פעמים אז זו תהיה הפעם האחרונה עד להתפתחות חדשה בחברה (אינשאללה). משה מנור, המנכ"ל שנכנס בסוף שנה שעברה הוא אדם מתאים אפילו Over qualified. האיש שימש בתפקידים בכירים בטבע, מבין היטב בשיווק ומכיר היטב את העולם הרפואי/עסקי. ההסכם החדש עם פייזר טוב בטווח הקצר כי הוא מזרים כסף לפתוח שאר התרופות בצנרת אבל חשוב להבין שבעבור 46 מיליון דולרים אבדה פרטליקס את אניית הדגל שלה, ה - ELELYSOTM שבגללה עלתה המניה בעבר. עכשיו התרופה, על כול המשתמע, % 100 של פייזר שכנראה החליטו שעדיף להם לטפל בנושא בעצמם. לגבי התרופה בפתוח כנגד הפברי היא עדיין רחוקב מאישור ותגיע לשלב הבדיקות הקליניות השלישי רק "במהלך 2016" כפי שכותבת החברה. העובדה שהשיגו תוצאות טובות במהלך השלב השני (שעדיין לא הסתיים) אינה מבטיחה דבר, אולי מגדילה החלום טיפה. לגבי ההשוואה עם אמיקוס, שאני מכיר היטב, היא לא במקומה. האמן לי שלא בגלל האישור קבלה החברה הערכת שיא. לגבי הערכת השווי של PLX היא תוצאה של אכזבה מתמשכת אבל זה לא חדש בוול סטריט והצלחה במעבר לשלב 3 בפברי כבר תשפיע חיובית.
  • דן 15/10/2015 17:00
    הי שלמה, מה לגבי ברזיל ? לפרוטליקס כעת יש 100% לאחר ההסכם עם פייזר במידה ויתקדם שם משהו...
  • שי 15/10/2015 13:27
    האם תוכל להסביר מה קרה לאחרונה עם ה fda האם התרופה תאושר בסוף ? הרי בהתחלה הניסוי לפברי נכשל ובסוף הביאו סטטיסטיקה שהתרופה טובה לחלק מהחולים המון תודה