מבחן ריסוק ל AION V. צילום EuroNcapחמישה כוכבי בטיחות לAION V, דולפין סרף, ID.Buzz ועוד
ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap פרסם את מבחני הבטיחות העדכניים שערך לכלי רכב בשבועות האחרונים, חלקם כבר מיובאים לישראל, וחלקם בדרך.
בין המצטיינים עם ציון מקסימלי נמצא את ה Aion V, ה BYD דולפין סרף, פולקסווגן ID.Buzz, אודי Q5 e-Tron ו- לינק & קו 08.
ארגון הבטיחות האירופאי, ה- EuroNcap פרסם סדרת מבחני בטיחות לדגמים חדשים של כלי רכב, בהם כמה הרלוונטיים מאוד לשוק הישראלי.
נתחיל עם ה Aion V הקרוסאובר החשמלי של GAC שהושק בישראל לפני ימים ספורים, וכבר עם השקתו ידענו לומר כי יקבל ציוני בטיחות מקסימליים, קיבל אכן חמישה כוכבי בטיחות, תוך שהוא מציג ציונים טובים מאוד בהגנה על מבוגרים (88%) וילדים (85%), ומעט פחות בהגנה על הולכי רגל (79%) ומערכות בטיחות (78%). הסיכום למבחן של ה Aion V הוא שהוא מקבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, יחד עם ציון אבזור בטיחות 7.
רכב נוסף ששיווקו בישראל טרם החל, והוא צפוי להיות בשבועות הקרובים הוא ה IM 6. IM הוא מותג הפרימיום של קונצרן SAIC, היצרנית של MG ומקסוס. IM יגיע לישראל באמצעות קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG. ה IM6 הוא משפחתית גדולה, חשמלית, וגם הוא מקבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הציונים הפנימיים שקיבל בקטגוריות השונות מרשימים למדי עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, וציון 87% למערכות הבטיחות האקטיביות של הרכב.
- זיקר, לינק & קו, פולסטאר ואומודה מצטיינות בבטיחות, צ'רי ויונדאי פחות
- ציון מקסימלי לקופרה ו-MG במבחני ריסוק, מיצובישי פחות.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם הסמארט #5 שעדיין לא הגיע לישראל נבחן עתה, וקיבל גם הוא ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. הסמארט #5 הוא קרוסאובר חשמלי גדול, פרי פיתוח משותף לג'ילי הסינית ומרצדס הגרמנית. הציונים הפנימיים של המבחן הם 88% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו- 92% על מערכות הבטיחות.
רכב נוסף שקיבל את המקסימום של חמישה כוכבי בטיחות הוא הלינק & קו 08, הפלאג אין הייבריד עם טווח חשמלי של 200 ק"מ, שהוצג לאחרונה בישראל. הציונים הפנימיים הם 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו 81% למערכות הבטיחות. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
גם ה AUDI Q4 e-Tron נבחנה וגם היא קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון 91% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, אבל רק 73% למערכות הבטיחות.
רכב נוסף שעדיין לא משווק בישראל הוא היונדאי איוניק 9, הקרוסאובר החשמלי הגדול של יונדאי. הציון חמישה כוכבי בטיחות. הציונים הפנימיים84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל ו 83% עבור מערכות הבטיחות.
גם ה BYD דולפין סרף, המיני החשמלית של היצרנית הסינית קיבלה חמישה כוכבי בטיחות מרשימים לרכב מהסגמנט הזה, עם ציונים פנימיים של 82% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו- 77% עבור מערכות הבטיחות. ציון אבזור הבטיחות של הדולפין סרף הוא 3 בלבד.
גם צמד המיני, מיני אייסמן ומיני קופר קיבלו חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים פנימיים שבין 79% ל-87% לאייסמן ו- 77%-83% לקופר.
גם הפולקסווגן ID.Buzz נבחנה וקיבלה חמישה כוכבי בטיחות. הציונים הפנימיים בין 70% ל 85%.
ציונים של ארבעה כוכבי בטיחות קיבלו הב.מ.וו סדרה 1 העדכנית, הסוזוקי e Vitara והטויוטה אורבן קרוזר, כמו גם הסיטרואן C5 איירקרוס.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
