מבחן ריסוק ל AION V. צילום EuroNcap
מבחן ריסוק ל AION V. צילום EuroNcap

חמישה כוכבי בטיחות לAION V, דולפין סרף, ID.Buzz ועוד

ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap פרסם את מבחני הבטיחות העדכניים שערך לכלי רכב בשבועות האחרונים, חלקם כבר מיובאים לישראל, וחלקם בדרך. 

בין המצטיינים עם ציון מקסימלי נמצא את ה Aion V, ה BYD דולפין סרף, פולקסווגן ID.Buzz, אודי Q5 e-Tron ו- לינק & קו 08. 

יואב פולס |

ארגון הבטיחות האירופאי, ה- EuroNcap פרסם סדרת מבחני בטיחות לדגמים חדשים של כלי רכב, בהם כמה הרלוונטיים מאוד לשוק הישראלי.

נתחיל עם ה Aion V הקרוסאובר החשמלי של GAC שהושק בישראל לפני ימים ספורים, וכבר עם השקתו ידענו לומר כי יקבל ציוני בטיחות מקסימליים, קיבל אכן חמישה כוכבי בטיחות, תוך שהוא מציג ציונים טובים מאוד בהגנה על מבוגרים (88%) וילדים (85%), ומעט פחות בהגנה על הולכי רגל (79%) ומערכות בטיחות (78%). הסיכום למבחן של ה Aion V הוא שהוא מקבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, יחד עם ציון אבזור בטיחות 7.

רכב נוסף ששיווקו בישראל טרם החל, והוא צפוי להיות בשבועות הקרובים הוא ה IM 6. IM הוא מותג הפרימיום של קונצרן SAIC, היצרנית של MG ומקסוס. IM יגיע לישראל באמצעות קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG. ה IM6 הוא משפחתית גדולה, חשמלית, וגם הוא מקבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הציונים הפנימיים שקיבל בקטגוריות השונות מרשימים למדי עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, וציון 87% למערכות הבטיחות האקטיביות של הרכב.

גם הסמארט #5 שעדיין לא הגיע לישראל נבחן עתה, וקיבל גם הוא ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. הסמארט #5  הוא קרוסאובר חשמלי גדול, פרי פיתוח משותף לג'ילי הסינית ומרצדס הגרמנית. הציונים הפנימיים של המבחן הם 88% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו- 92% על מערכות הבטיחות.

רכב נוסף שקיבל את המקסימום של חמישה כוכבי בטיחות הוא הלינק & קו 08, הפלאג אין הייבריד עם טווח חשמלי של 200 ק"מ, שהוצג לאחרונה בישראל. הציונים הפנימיים הם 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו 81% למערכות הבטיחות. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.

לינק & קו 08. חמישה כוכבי בטיחות. צילום EuroNcap

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

גם ה AUDI Q4 e-Tron נבחנה וגם היא קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון 91% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, אבל רק 73% למערכות הבטיחות.

רכב נוסף שעדיין לא משווק בישראל הוא היונדאי איוניק 9, הקרוסאובר החשמלי הגדול של יונדאי. הציון חמישה כוכבי בטיחות. הציונים הפנימיים84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל ו 83% עבור מערכות הבטיחות.

גם ה BYD דולפין סרף, המיני החשמלית של היצרנית הסינית קיבלה חמישה כוכבי בטיחות מרשימים לרכב מהסגמנט הזה, עם ציונים פנימיים של 82% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו- 77% עבור מערכות הבטיחות. ציון אבזור הבטיחות של הדולפין סרף הוא 3 בלבד.

פולקסווגן ID.Buzz. חמישה כוכבי בטיחות. צילום EuroNcap

גם צמד המיני, מיני אייסמן ומיני קופר קיבלו חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים פנימיים שבין 79% ל-87% לאייסמן ו- 77%-83% לקופר.

גם הפולקסווגן ID.Buzz נבחנה וקיבלה חמישה כוכבי בטיחות. הציונים הפנימיים בין 70% ל 85%.

ציונים של ארבעה כוכבי בטיחות קיבלו הב.מ.וו סדרה 1 העדכנית, הסוזוקי e Vitara והטויוטה אורבן קרוזר, כמו גם הסיטרואן C5  איירקרוס.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."