אייפון 17 אייר
אייפון 17 אייר

אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר

אפל עורכת את אירוע ההשקה השנתי בקופרטינו והציגה את סדרת iPhone 17, הכוללת דגם Air דק וקל לצד גרסת Pro משופרת; בנוסף הכריזה על אוזניות AirPods Pro עם חיישן דופק מובנה וסדרת Apple Watch חדשה
אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל Apple -1.38%  תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.

הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.



הצטרפו להשקה:




האייפונים החדשים

אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.


הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.


החידוש אינו מסתכם רק בעיצוב. דגם ה-Pro החדש מגיע עם מבנה אלומיניום משופר ומערכת להפחתת התחממות, אשר אמורה לשפר את חוויית השימוש במשחקים וביישומים עתירי ביצועים. לפי אפל, ביצועי המכשיר גבוהים ב-40% בהשוואה ל-iPhone 16 Pro. גם כאן שולב מגן קרמי דו-צדדי, כחלק מהמאמץ להעצים את עמידות המכשירים. בכך מנסה אפל לרענן את ליין המוצרים העיקרי שלה – המהווה למעלה ממחצית הכנסותיה – ולמשוך מחדש לקוחות בשוק רווי ותחרותי, במיוחד בסין. "ה-iPhone Air הוא מהלך משנה משחק," אמר מנכ"ל החברה טים קוק במהלך האירוע, תוך ניסיון להציב את הדגם החדש כגורם מפתח באסטרטגיה של אפל לשנים הקרובות.


שדרוג לאיירפודס

אפל מציגה כיוון חדש לאוזניות שלה, והוא לא קשור במוזיקה. ה-AirPods Pro 3, שהוכרזו אתמול במחיר של 249 דולר, כוללים חיישן דופק מובנה שמאפשר לעקוב אחרי קצב הלב ולמדוד שריפת קלוריות בזמן פעילות גופנית. מדובר בצעד מחושב לעבר תחום הבריאות הדיגיטלית, שצומח במהירות ומגלגל מיליארדים. בנוסף, החברה הכריזה על יכולת תרגום חי דרך האיירפודס פרו.

קיראו עוד ב"BizTech"


זו הפעם הראשונה זה שלוש שנים שאפל משדרגת את הדגם המתקדם ביותר בסדרת האוזניות שלה. מעבר לחיישן הדופק, האוזניות מציעות ביטול רעשים משופר פי ארבעה לעומת הדגם הראשון, סוללה המאריכה את זמן ההפעלה משש לשמונה שעות, ורפידות אוזניים חדשות לנוחות טובה יותר. עם זאת, השינוי המרכזי הוא הפיכת האוזניות לכלי למעקב בריאות. בשנה שעברה הוסיפה אפל לאוזניות יכולות של מכשיר שמיעה ובדיקות שמיעה, וכעת היא מרחיבה את היכולות עם מדידת דופק. החיישן החדש משתלב עם האייפון, ויחד הם מציבים את האוזניות כחלופה זולה יותר ל-Apple Watch.


אפל רואה באוזניות שער לשירות הכושר Fitness+, שמחירו 9.99 דולר לחודש. ברגע שהמשתמש מודד דופק באמצעות האוזניות, גדל הסיכוי שירצה להירשם לשירות או לשדרג בהמשך ל-Apple Watch. כך האוזניות הופכות למנוע מכירות נוסף במערכת האקוסיסטם של החברה.


מאז הסרת שקע האוזניות מה-iPhone בשנת 2016 הפכה קטגוריית האוזניות האלחוטיות לאחד ממנועי ההכנסות המשמעותיים של אפל. האוזניות ורמקולי החברה מייצרים לה הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה, וכעת אפל מבקשת לשלב את האוזניות במערכת הבריאות האישית של המשתמשים. לפי הדיווחים, אפל גם מפתחת דגם נוסף עם חיישני מצלמה ויכולות בינה מלאכותית לניתוח הסביבה. כך האוזניות עשויות להפוך גם לכלי של ראייה ממוחשבת.


דור חדש לשעוני ה-Apple Watch: שדרוג ראשון מזה שלוש שנים

אפל חשפה את סדרת השעונים החדשה שלה, הכוללת את Apple Watch Series 11, Apple Watch Ultra 3 ו-Apple Watch SE. מדובר בעדכון מקיף ראשון מאז 2021, צעד שמגיע כחלק מהמאבק מול המתחרות Garmin בקצה העליון ו-Google Fitbit בטווח המחירים הנמוך.


ב-Apple Watch Series 11 מציגה החברה חיבורי 5G, בדומה לשאר הדגמים החדשים, לצד חיישנים המאפשרים התראות על יתר לחץ דם ומדדי איכות שינה. בכך אפל ממשיכה להעמיק את שילוב היכולות הבריאותיות בשעוניה, שנחשבים לאחד ממוקדי הצמיחה של קטגוריית המכשירים הלבישים.


הדגם פרימיום, Apple Watch Ultra 3, קיבל מסך גדול ובהיר יותר, המיועד לשפר את חוויית הקריאה בשימוש יומיומי ובתנאים חיצוניים. בנוסף, הוא מציע אפשרות להתחברות לאינטרנט באמצעות לוויין – ללא צורך בסמארטפון צמוד. תכונה זו צפויה למשוך משתמשים שנמצאים הרבה בשטח, כמו ספורטאים ומטיילים.


הדגם המוזל, Apple Watch SE, זוכה לשדרוג משמעותי אף הוא. הוא כולל לראשונה מסך Always-On, את שבב ה-S10 המהיר יותר, וכן טעינה מהירה. אפל מכוונת באמצעותו לקהל רחב יותר שמחפש גישה ליכולות הבסיסיות של השעון במחיר נגיש יותר.


המכירה המוקדמת של השעונים נפתחה כבר היום, כאשר ההשקה הרשמית נקבעה ל-19 בספטמבר. מחיר ה-Ultra 3 עומד על 799 דולר, ה-Series 11 יעלה החל מ-399 דולר, וה-SE יימכר ב-249 דולר.


אייטם מתעדכן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שי 10/09/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
    כולם כאן צוחקים על ההכרזה... ניפגש עוד שנתיים... מי שיש לו שכל אוסף כמה שיכול... אפל בדרך להכפלה. כולכם תאכלו את הכובע ותשארו עם הסמסונג המעאפן
  • 1.
    פיהוק (ל"ת)
    אנונימי 10/09/2025 00:25
    הגב לתגובה זו
ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר. 



טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)

פרדוקס המסכים: כשמנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה מגבילים את ילדיהם

בכירי התעשייה מגנים על משפחתם מהמוצרים שהם בונים. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא?


ענת גלעד |

אוסטרליה החלה לאחרונה לאסור בחוק גישה לרשתות חברתיות מתחת לגיל 16, אך בכירי התעשייה כבר נוקטים צעדים דומים בביתם זה שנים. הפער בין הפיתוח לבין המציאות מעלה שאלות קשות על אחריות חברתית ועל רגולציה בישראל.

נראה כי מי שנמצא בצמרת חברות הטכנולוגיה מודע היטב, אולי יותר מכולם, להשפעה האדירה שיש לטכנולוגיה על ילדים ובני נוער. עדויות חוזרות ונשנות מצביעות על כך שמנהלים אלו נוקטים בצעדים אקטיביים כדי להגביל את חשיפת ילדיהם למסכים ולאינטרנט, בעוד שהפלטפורמות שהם מפתחים נועדו במכוון למשוך את תשומת הלב של המשתמשים הצעירים.

החזית הרגולטורית: אוסטרליה מתווה את הדרך

הדיון הפנימי בעמק הסיליקון מתרחב כעת לזירה הגלובלית, כאשר ממשלות מתחילות לנקוט צעדים אקטיביים. בדצמבר 2025 אוסטרליה הפכה למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על ילדים מתחת לגיל 16 להחזיק חשבונות ברוב הפלטפורמות הפופולריות, כולל פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, טיקטוק, X ויוטיוב.

החוק החדש נועד לחייב את החברות לנקוט "צעדים סבירים" לאימות גיל המשתמשים, תוך שימוש בטכנולוגיות שונות, כדי למנוע גישה של קטינים. חברות שיפרו את החוק צפויות לקנסות כבדים של מיליוני דולרים. הרגולטורים האוסטרלים מקווים שהמהלך יוביל לשיפור בבריאות הנפשית של בני נוער, יפחית בריונות רשת ויגן עליהם מפני תכנים מזיקים.

העדויות המפתיעות מעמק הסיליקון

אך בעוד שהממשלות מתחילות לפעול רק עכשיו, בכירי התעשייה נוהגים כך בביתם זה שנים, על מנת לאפשר לילדיהם ילדות תמימה ו"נורמלית".