אייפון 17 אייראירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
ענקית הטכנולוגיה אפל Apple 2.28% תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.
הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.
הצטרפו להשקה:
האייפונים החדשים
אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.
- היום שבו אפל עשתה מהפכה בעולם המוזיקה וגוגל השיקה את מה שיהפוך אותה לאימפריה
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.
החידוש אינו מסתכם רק בעיצוב. דגם ה-Pro החדש מגיע עם מבנה אלומיניום משופר ומערכת להפחתת התחממות, אשר אמורה לשפר את חוויית השימוש במשחקים וביישומים עתירי ביצועים. לפי אפל, ביצועי המכשיר גבוהים ב-40% בהשוואה ל-iPhone 16 Pro. גם כאן שולב מגן קרמי דו-צדדי, כחלק מהמאמץ להעצים את עמידות המכשירים. בכך מנסה אפל לרענן את ליין המוצרים העיקרי שלה – המהווה למעלה ממחצית הכנסותיה – ולמשוך מחדש לקוחות בשוק רווי ותחרותי, במיוחד בסין. "ה-iPhone Air הוא מהלך משנה משחק," אמר מנכ"ל החברה טים קוק במהלך האירוע, תוך ניסיון להציב את הדגם החדש כגורם מפתח באסטרטגיה של אפל לשנים הקרובות.
שדרוג לאיירפודס
אפל מציגה כיוון חדש לאוזניות שלה, והוא לא קשור במוזיקה. ה-AirPods Pro 3, שהוכרזו אתמול במחיר של 249 דולר, כוללים חיישן דופק מובנה שמאפשר לעקוב אחרי קצב הלב ולמדוד שריפת קלוריות בזמן פעילות גופנית. מדובר בצעד מחושב לעבר תחום הבריאות הדיגיטלית, שצומח במהירות ומגלגל מיליארדים. בנוסף, החברה הכריזה על יכולת תרגום חי דרך האיירפודס פרו.
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
זו הפעם הראשונה זה שלוש שנים שאפל משדרגת את הדגם המתקדם ביותר בסדרת האוזניות שלה. מעבר לחיישן הדופק, האוזניות מציעות ביטול רעשים משופר פי ארבעה לעומת הדגם הראשון, סוללה המאריכה את זמן ההפעלה משש לשמונה שעות, ורפידות אוזניים חדשות לנוחות טובה יותר. עם זאת, השינוי המרכזי הוא הפיכת האוזניות לכלי למעקב בריאות. בשנה שעברה הוסיפה אפל לאוזניות יכולות של מכשיר שמיעה ובדיקות שמיעה, וכעת היא מרחיבה את היכולות עם מדידת דופק. החיישן החדש משתלב עם האייפון, ויחד הם מציבים את האוזניות כחלופה זולה יותר ל-Apple Watch.
אפל רואה באוזניות שער לשירות הכושר Fitness+, שמחירו 9.99 דולר לחודש. ברגע שהמשתמש מודד דופק באמצעות האוזניות, גדל הסיכוי שירצה להירשם לשירות או לשדרג בהמשך ל-Apple Watch. כך האוזניות הופכות למנוע מכירות
נוסף במערכת האקוסיסטם של החברה.
מאז הסרת שקע האוזניות מה-iPhone בשנת 2016 הפכה קטגוריית האוזניות האלחוטיות לאחד ממנועי ההכנסות המשמעותיים של אפל. האוזניות ורמקולי החברה מייצרים לה הכנסות של מיליארדי דולרים מדי שנה, וכעת אפל מבקשת לשלב את האוזניות במערכת הבריאות האישית של המשתמשים. לפי הדיווחים, אפל גם מפתחת דגם נוסף עם חיישני מצלמה ויכולות בינה מלאכותית לניתוח הסביבה. כך האוזניות עשויות להפוך גם לכלי של ראייה ממוחשבת.
דור חדש לשעוני ה-Apple Watch: שדרוג ראשון מזה שלוש שנים
אפל חשפה את סדרת השעונים החדשה שלה, הכוללת את Apple Watch Series 11, Apple Watch Ultra 3 ו-Apple Watch SE. מדובר בעדכון מקיף ראשון מאז 2021, צעד שמגיע כחלק מהמאבק מול המתחרות Garmin בקצה העליון ו-Google Fitbit בטווח המחירים הנמוך.
ב-Apple Watch Series 11 מציגה החברה חיבורי 5G, בדומה לשאר הדגמים החדשים, לצד חיישנים המאפשרים התראות על יתר לחץ דם ומדדי איכות שינה. בכך אפל ממשיכה להעמיק את שילוב היכולות הבריאותיות בשעוניה, שנחשבים לאחד ממוקדי הצמיחה של קטגוריית המכשירים הלבישים.
הדגם פרימיום, Apple Watch Ultra 3, קיבל מסך גדול ובהיר יותר, המיועד לשפר את חוויית הקריאה בשימוש יומיומי ובתנאים חיצוניים. בנוסף, הוא מציע אפשרות להתחברות לאינטרנט באמצעות לוויין – ללא צורך בסמארטפון צמוד. תכונה זו צפויה למשוך משתמשים שנמצאים הרבה בשטח, כמו ספורטאים ומטיילים.
הדגם המוזל, Apple Watch SE, זוכה לשדרוג משמעותי אף הוא. הוא כולל לראשונה מסך Always-On, את שבב ה-S10 המהיר יותר, וכן טעינה מהירה. אפל מכוונת באמצעותו לקהל רחב יותר שמחפש גישה ליכולות הבסיסיות של השעון במחיר נגיש יותר.
המכירה המוקדמת של השעונים נפתחה כבר היום, כאשר ההשקה הרשמית נקבעה ל-19 בספטמבר. מחיר ה-Ultra 3 עומד על 799 דולר, ה-Series 11 יעלה החל מ-399 דולר, וה-SE יימכר ב-249 דולר.
אייטם מתעדכן
- 2.שי 10/09/2025 08:56הגב לתגובה זוכולם כאן צוחקים על ההכרזה... ניפגש עוד שנתיים... מי שיש לו שכל אוסף כמה שיכול... אפל בדרך להכפלה. כולכם תאכלו את הכובע ותשארו עם הסמסונג המעאפן
- 1.פיהוק (ל"ת)אנונימי 10/09/2025 00:25הגב לתגובה זו
סם אלטמן. קרדיט: רשתות חברתיותOpenAI נכנסת לעולם המוזיקה: ראש בראש מול Suno ו-Udio
ענקית הבינה המלאכותית שמה את עיניה על שוק המוזיקה: מפתחת מערכת שתאפשר למשתמשים “להפיק” ולערוך שירים בקול, בשיתוף סטודנטים מג’וליארד; ההשקה אחרי שתסדיר זכויות עם חברות התקליטים הגדולות
אחרי ששינתה את עולם הטקסט, הקול והווידאו - OpenAI מתכוונת להיכנס גם לעולם המוזיקה. לפי דיווח באתר The Information, החברה של סם אלטמן עובדת בחודשים האחרונים על מערכת ליצירת מוזיקה מבוססת בינה מלאכותית, שתתחרה ישירות ב-Suno וב-Udio, שתי החברות שמובילות כיום את התחום.
המידע מצביע על כך ש-OpenAI משתפת פעולה עם סטודנטים מבית הספר ג’וליארד בניו יורק, אחד המוסדות היוקרתיים בעולם ללימודי מוזיקה שמסייעים לה בתהליך תיוג תווים, סולמות ודפוסי צליל - תשתית שנועדה לשמש לאימון המודלים המוזיקליים של החברה. מדובר ככל הנראה בקבוצה קטנה של תלמידים מתקדמים במחלקות לקומפוזיציה ולביצוע, שהוזמנו להשתתף במיזם ניסיוני המשלב ידע מוזיקלי מסורתי עם עיבוד נתונים מתקדם.
המוסד מקדם בשנים האחרונות חיבורים בין אמנות לבינה מלאכותית, דרך פרויקטים שמחברים בין מלחינים צעירים למהנדסי תוכנה וחוקרי קול. כך OpenAI מקבלת גישה למומחיות אנושית ברמה גבוהה, בעוד הסטודנטים נחשפים למודלים שמעצבים את עתיד היצירה הדיגיטלית.
ממילים לסאונד
בעוד Suno ו-Udio מאפשרות למשתמשים להזין טקסט ולקבל שיר גמור, המערכת ש-OpenAI מפתחת אמורה לאפשר רמה נוספת של שליטה: הוספה, החלפה ועריכה של אלמנטים מוסיקליים קיימים. המשתמש יוכל למשל לבקש “תוסיף גיטרה לקטע הווקאלי הזה”, “החלף את התופים באלקטרוניים” או “הפוך את זה לגרסה אקוסטית”.
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- גוגל מאבדת 2% - OpenAI חשפה דפדפן חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בהתפתחות טבעית של הקו שבו נקטה החברה עם Sora - מודל הווידאו שלה - שמתרגם תיאורים טקסטואליים לסצנות מצולמות. הפעם, היעד הוא סאונד. החזון רחב יותר מיצירת שירים בלבד: מדובר בבניית פלטפורמה שיכולה לשמש מלחינים, יוצרי סרטים, מפרסמים ותעשיית המשחקים, שבה מוזיקה נבנית ומתעדכנת בזמן אמת.
מרקור (מרקור)פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
החברה שמספקת את התשתית האנושית לאימון מודלי AI צפויה לסגור סבב גיוס של 350 מיליון דולר; על החברות הפרטיות הגדולות בעולם וגם - ואיך גם אתם יכולים ליהנות מההצלחה של מרקור?
מרקור (Mercor) מספקת את המומחים שמאפשרים למודלים מתקדמים כמו ChatGPT להפוך ממכונות חישוב למערכות חכמות ואמינות. החברה שהוקמה לפני כשנתיים, צפויה לסגור בימים הקרובים סבב גיוס הון בסך 350 מיליון דולר, לפי שווי של 10 מיליארד דולר - קפיצה של פי חמישה מהשווי שלה בפברואר האחרון כשהיא הופכת להיות אחת מהחברות הפרטיות הגדולות בעולם. זוהי עדות לצמיחת השוק ואישור לכך שמרקור הפכה לחברה חיונית בשרשרת הערך של AI, וזו גם עדות לכך שהבינה המלאכותית זקוקה נואשות לבינה האנושית - מרקור מבוססת על רשת של עשרות אלפי מומחים אנושיים שמאמנים מודלים עבור ענקיות הטכנולוגיה. אם אתם רוצים עבודה צדדית כדאי לכם להיכנס לאתר שלה - יש שם מאות רבות של הצעות ולא מדובר רק ב"מומחי על" פרופסורים וכו', החברה צריכה תפקידים מגוונים כדי לאמת ולדייק את התשובות של הצ'אטים. השכר ל"מומחים" גבוה.
החברה החלה כפלטפורמה פשוטה להשמה בעבודה מבוססת AI, והתפתחה במהירות למערכת מתוחכמת שמחברת בין מעבדות AI לבין אלפי קבלני משנה - מרופאים ועורכי דין ועד כימיאים ומתכנתים שמספקים משוב מדויק, עורכים תוכן ומדריכים את המערכות "לחשוב" כמו בני אדם. הביקוש לשירותיה זינק פי ארבעה בשנה האחרונה, בעיקר לאחר שהשקעה אסטרטגית של מטא בסקייל AI (Scale AI), מתחרה מרכזית, עוררה חששות לגבי ניטרליותה. לקוחות גדולים עברו למרקור, והחברה כעת על סף הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר.
מ-HR לבינה מלאכותית: מה הביא לפריצה
מרקור הוקמה ב-2023 על ידי שלושה צעירים בני 21, כולם נושרי קולג' ותלמידי תיכון לשעבר שהשתתפו בתוכנית Thiel Fellowship של פיטר תיל, שמעודדת יזמים צעירים לוותר על לימודים אקדמיים לטובת בניית חברות. המייסדים הם ברנדן פודי, מנכ"ל החברה, אדרש היירמת וסוריה מידה (Suriya Midha). פודי התבלט כבר בתיכון בתחרויות דיבור, והשילוב שלו עם שני השותפים יצר צוות טכנולוגי חזק. בתחילה, החברה התמקדה בשוק ההשמה: פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מועמדים לעבודות, תוך שימוש באלגוריתמים שמנתחים קורות חיים ומתאימים פרופילים. זה היה רעיון טוב, אך לא יוצא דופן, עד שהגיעה ההזדמנות האמיתית.
בעקבות התעניינות מצד חברות AI מובילות בכוח האדם האיכותי של מרקור, המייסדים זיהו פוטנציאל גדול יותר. הם היו גמישים והשתנו במהירות, והפכו את הפלטפורמה למנגנון להכשרת מודלי AI באמצעות משוב אנושי. ההצלחה שלהן נובעת מכך שהצ'אטים לא מושלמים וצריכים מומחים בתחומים שונים כדי לספק להם מידע, הבנה, יכולות.
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- גוגל מאבדת 2% - OpenAI חשפה דפדפן חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשמודלים כמו GPT-4 החלו להראות יכולות רבות אך גם חולשות כמו הזיות (hallucinations), הטיות ואי-עמידה בהנחיות, התברר שהנתונים האנושיים הם המפתח להתקדמות. מרקור בנתה רשת של כ-30,000 קבלני משנה, כולל מומחים בתחומים נישתיים, והפכה למגייסת שמתאימה בין פרויקטים לבין כישרונות ספציפיים.
