
אנבידיה עולה ב-2% למרות שסיטי הורידו מחיר יעד
מחיר יעד של 200 דולר לעומת 210 דולר בתחזית הקודמת; ההמלצה עדיין - קנייה
מניית אנבידיה, המלכה של הבינה המלאכותית, קיבלה היום איתות שלילי מצד סיטי, כאשר האנליסט עטיף מאליק קיצץ את מחיר היעד של המניה מ-210 דולר ל-200 דולר, תוך שמירה על המלצת "קנייה". הרקע לכך הוא חשש מירידה בהכנסות עתידיות בעקבות חוזים שחתמה ברודקום עם לקוחות AI מרכזיים, כולל דיווחים על עסקה מסיבית בהיקף 10 מיליארד דולר עם OpenAI שתיכנס לתוקף בשנת 2026.
ובכל זאת - מניית אנבידיה עולה היום NVIDIA Corp. -1.55% . אחרי שנפלה מתחילת החודש במעל 8% היא מתקנת היום בכ-2% כשהיא לא ממש מתרגשת מהורדת מחיר היעד. לפי הערכת סיטי, ברודקום, יצרנית רכיבי חומרה מובילה בתחום ה-AI, עלולה לפגוע בהכנסות של אנבידיה בשיעור של עד 12 מיליארד דולר, זאת בעקבות דיווחים כי לקוחות עתידיים של ברודקום צפויים להעביר עומסי עיבוד מה-GPU של אנבידיה לרכיבי Broadcom, מה שמהווה איתות תחרותי משמעותי ביותר, בעיקר בשוק שבו לאנבידיה הייתה עד כה שליטה כמעט מוחלטת ללא מתחרים אמיתיים.
ברודקום, Broadcom -1.6% , מתמחה בשבבים מותאמים אישית (ASICs) שמעניקים יתרון משמעותי בביצועים ובצריכת אנרגיה למשימות ספציפיות, לעומת ה-GPUs הכלליים של אנבידיה.בדו"ח הרבעוני האחרון דיווחה ברודקום על צפי להכנסות משבבי AI של 6.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי בלבד, מעבר לציפיות האנליסטים, כאשר החברה הוסיפה לקוח חדש שזוהה כ-OpenAI שיתרום 10 מיליארד דולר להכנסותיה ב-2026, ולקוחות נוספים כוללים את Alphabet (Google), Meta ו-ByteDance (בעלת TikTok).
עם זאת, האנליסט מציין כי התחזית אינה כוללת את שוק סין שעשוי לשוב ולתרום להכנסות אם וכאשר יתחדשו משלוחי ה-GPU לשם, שכן מתיחות גיאופוליטית בין ארה"ב לסין הגבילה את אנבידיה, אך אם תוסר ההגבלה, היא עשויה להוסיף מיליארדים להכנסות, ובנוסף אנבידיה נהנית ממערכת תוכנה חזקה כמו CUDA שמקשה על מתחרים לשכפל את הדומיננטיות שלה, כאשר שוק שבבי ה-AI צפוי לצמוח ל-563 מיליארד דולר עד 2028, עם דגש על רשתות (119 מיליארד דולר), מה שמטיב עם חברות כמו ברודקום ומארוול שמתמחות בתחום זה.
- מניית אנבידיה יורדת בעקבות דוחות אורקל ומה זה "נייטרליות השבבים"
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים אופטימיים
במהלך החודש האחרון רשמה מניית אנבידיה ירידה, בין היתר בעקבות אכזבה מסוימת מהדוח הרבעוני האחרון שלמרות שהראה צמיחה עדיין לא עמד בציפיות הגבוהות במיוחד, והירידה החריפה אחרי שברודקום פרסמה תחזית אגרסיבית לשוק שבבים ייעודיים ל-AI, כאשר ביום שישי ירדה מניית אנבידיה בעוד 2.7%.
אנליסטים מובילים מציינים כי מגמת ההשקעה בתחום ה-AI נמשכת בעוצמה רבה ונראה כי לא צפויה האטה כוללת בשוק, כאשר מנכ"ל מטא מארק צוקרברג כתב כי החברה עשויה להשקיע יותר מ-600 מיליארד דולר בארה"ב עד 2028 בכפוף להתקדמות טכנולוגית בתחום, וב-JP מורגן ציינו כי התנאים הפיננסיים הרכים יחסית תומכים בהמשך עליות בנכסי סיכון, וכי החששות סביב קצב הצמיחה של אנבידיה אינם צפויים להחליש את הסנטימנט סביב מגמת הבינה המלאכותית בכללותה.
קונסנזוס האנליסטים מצביע על מחיר יעד ממוצע של 210 דולר לאנבידיה עם המלצות "קנייה" מרובם, כאשר אנבידיה צפויה להשיק שנה הבאה שבבי AI חדשים שישפרו ביצועים ויעילות וישמרו על יתרונה. שוק ה-AI הכולל צפוי להגיע לטריליונים עם דרישה גוברת מחברות ענן כמו AWS, Google Cloud ו-Azure, ואנליסטים ממורגן סטנלי מעריכים כי נתח השוק של שבבים מותאמים יגדל מ-11% ל-15% עד 2030, אך זה לא בהכרח יפגע באנבידיה שכן "העוגה" מתרחבת משמעותית
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
AMD, מתחרה ישירה לאנבידיה בשוק ה-GPUs, רשמה ירידה של 6.6% ביום שישי אך מתאוששת כעת, כאשר החברה משקיעה מיליארדים בפיתוח שבבי AI אך נתח השוק שלה קטן יחסית, ואנליסטים רואים ב-AMD הזדמנות עם צמיחה צפויה בשוק הנייד והשרתים שעשויים להוות נתח משמעותי מהשוק העתידי, אם כי, היא לא מצליחה בינתיים לדגדג לאנביידה.
- 1.האנג מקדים את המתחרות והמניה תדבר חזק (ל"ת)אנונימי 08/09/2025 21:46הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
