מליגה ארצית ללאומית: המהלכים שיקפיצו את Avago לשמיים

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, מתייחס להודעת הפד על צימצום רכישות האג"ח וחברת Avago עד לאן תוכל להגיע?
נושאים בכתבה אבאגו וול סטריט

הבטיחו לכם שברגע שהפד' יפסיק לרכוש אג"חים הכל יתמוטט? שהמניות עולות רק בגלל ההנזלה? שהשוק יתרסק ברגע שהפד' יתחיל לסגת? אז הבטיחו! מי שיצא טיפש, כרגיל, הם הפרשנים שהילכו אימים על המשקיעים. כפי שאמרנו מהרגע שהתחילו לרכוש אג"חים - עצירת רכישות האג"חים תהיה ההוכחה הטובה ביותר ליציאה מהמשבר. מזל שהציבור חכם יותר מפרשניו. לא לדאוג רבותיי, כעת ישכנעו אתכם שהשוק עולה רק בגלל שהאטו את הרכישות.

הוק טן (Hock E. Tan) מעלה את Avago (סימול: AVGO) לליגה הלאומית

בספטמבר 1987, ערב המפולת של אותה שנה בוול סטריט, היינו בשתי הרצאות. הראשונה, אלי הורוביץ ז"ל במסגרת הצגת חברת טבע (סימול: TEVA) שעמדה אז בפני הנפקתה הראשונה בארה"ב. ההרצאה השנייה הייתה של הוק טן, שהגיע לוול סטריט כמייסדה ומנהלה של חברת השקעות פרטית מסינגפור בשם Pacven Investment. שני אלה דיברו על אסטרטגיה, אסטרטגיה ועוד אסטרטגיה. הם הסבירו שאם הנהלה של חברה עסקית דבקה באסטרטגיה נכונה ואינה מתפתה לשנות כיוון - השמיים הם הגבול. המשותף לשניים הייתה הפשטות, הבהירות וההיגיון של הדברים.

במקרה של אלי הורוביץ, כל הנאספים יצאו מהאולם ורצו לקנות את המניה. טן, לעומתו, לא בא להציג חברה. ההרצאה שלו הייתה על דרום / מזרח אסיה ומה שלדעתו יקרה במדינות כמו טאיוואן, סינגפור ודרום קוריאה, אם המהפכה הטכנולוגית תמשיך בהתקדמותה. בסיום דבריו יצאו הנאספים והלכו לספרייה שבשדרה החמישית ללמוד על אותן מדינות (לא היה גוגל באותם ימים). טן והורוביץ חזו בדייקנות מדהימה את מה שקורה היום בתחומים בהם עסקו בנאומם. יותר מכך, שניהם הסבירו, שעל מנת להצליח עסקית בעולם המשתנה צריך לפתח אסטרטגיה, להתאימה להתפתחויות שאתה מאמין בהן ולבצע אותה כלשונה. "מי שסוטה מהאסטרטגיה, ייכשל", אמרו שניהם, "האסטרטגיה צריכה להיות גמישה, אבל על מסלול ברור".

טן, יליד סינגפור ובוגר הארווארד ו-MIT, נשאל באותה הרצאה מדוע אינו מבצע דבריו הלכה למעשה, ומוביל חברה אחת באסטרטגיה שעליה הרצה. תשובתו הייתה, שלמרות שזיהה את התחום שמעניין אותו, עדיין לא זיהה את הנישה שבה הוא יוכל לשלב את האסטרטגיה המנצחת לטעמו. "המהפכה הטכנולוגית", אמר, "רצה מהר מכדי שאוכל לזהות הנישה שמתאימה לשאיפות שלי". טן הסביר אז שהשינויים שתביא הטכנולוגיה, "במיוחד בתחום העברת האינפורמציה", יביאו ליצירת תעשיות רבות שבאותם ימים לא יכול היה לחזות. "ברור לי", הוסיף, "שהמקום להיות בו הוא האינפורמציה, עיבוד ושימור מידע. אבל כרגע איני מוכן מספיק להחלטה". הורביץ ז"ל, שאנחנו מחשיבים כתעשיין גלובלי אמיתי, זיהה את הנישה האישית שלו עוד בשנת ה-70' - הרפואה הגנרית, ובנה בהתאם את האסטרטגיה לחברת טבע. טן זיהה את שלו לאחר "מסע לימודים" ארוך - תחילה בעולם הסטארט-אפים טכנולוגיים ולאחר מכן בילה כ-10 שנים בתפקידי ניהול בכירים בתעשיית המוליכים. הוא התחיל בביצוע האסטרטגיה שפיתח עת קיבלת לידיו את הובלת Avago technologies באפריל 2006.

חברת Avago הוקמה כמחלקה בהיוליט פאקארד (סימול: HPQ) בסוף שנות ה-50', לצורך התמקדות במוליכים. 30 שנה מאוחר יותר צורפה לחטיבת Agilent Technologies (סימול: A), שריכזה את כל המוצרים שאינם קשורים למחשבים בהיוליט פאקארד. ב-2005 רכשו שתי קרנות ההון הענקיות Kohlberg Kravis Roberts & Co (סימול: KKR) וסילבר לייק פרטנרס את כל עיסוקי המוליכים למחצה מאגילנט ב-2.66 מיליארד דולרים במזומן, ובסוף אותה שנה איחדו את כל עסקי השבבים שלהן תחת Avago, אותה רשמו כחברה פרטית בשליטתן בסינגפור.

ב-2006 הביאו את יו"ר/מנכ"ל של ענקית המוליכים האמריקנית דאז, Integrated Device Technology (סימול: IDTI), טן הוק, לנהל את Avago. באוגוסט 2009 החברה הונפקה בהצלחה בנאסד"ק באמצעות דויטשה בנק ומורגן סטנלי. בשלוש השנים שעברו מאז הגיע לחברה, טן הציג חברה יעילה שמתקדמת על בסיס ההכנסות האורגניות, עם רכישות של חברות משלימות. היא הראתה אסטרטגיית התמקדות באחסון מידע ופיזורו, תוך דגש על בניית תיק פטנטים מהגדולים בעולם וההתמחות בתשתיות לייצור אפליקציות - שם רכשה שם עולמי בתחום ה-ASIC (מעגלים מתואמים לאפליקציות ספציפיות - Application-Specific Integrated Circuit). מאז הונפקה לפי 15 דולר למניה, AVGO הניבה תשואה של 233%, כאשר המכירות והרווחיות עולים בהתמדה. שנת 2013 צפויה להיחתם עם מכירות של 3 מיליארד ורווח נקי של 3.4 דולר למניה - עלייה של 17.6% בהשוואה לשנה הקודמת.

עוד לפני שרכשה את חברת LSI (סימול: LSI) (רכישה שטרם הושלמה), AVGO עיצבה, פיתחה, ייצרה ומכרה מגוון רחב של מכשור אנאלוגי הקשור במוליכים למחצה, עם דגש על מוצרים שמתבססים על טכנולוגיות III-V שמצטיינים בהובלה חשמלית גבוהה, ולפיכך מתאימים לתחום ה-RF ולאפליקציות בתחום האופטו-אלקטרוניקה. פעילות החברה מתמקדת בשלושה מגזרים: תקשורת אלחוטית (45% מההכנסות), תשתיות לתקשורת האלחוטית (28%) ואוטומטיזציה בתחום האלקטרוניקה (22%). היא מייצרת אלפי מוצרים לשימוש בתחומי הטלפון החכם, מוצרי צריכה אלקטרוניים, ציוד טלקום, מערכות נטוורקינג, אחסון והפצת מידע, אוטומטיזציה תעשייתית וכל הקשור למערכות מיחשוב.

במהלך 2012 ביצע טן שלב נוסף באסטרטגיה. התמקדות החברה עברה מפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים למכירה / רישוי הקניין הרוחני שבידיה (מה שעושה סיווה למשל). AVGO בונה על מערכת שיווק יעילה וחזקה, מערך בקרת איכות מוצריה במטרה לתת ללקוח שקט תעשייתי וחשוב ביותר, הגנה ויכולות פיתוח הקניין הרוחני שלה. "השליטה ב-IP עם היכולות המוכחות לנצל אותו לתמיכה בתעשייה", אמר טן, "הם הבסיס להובלה". ישנה תחרות אכזרית בכל תחומי העיסוק, אם מול יצרנים של מערכות אינטגרציה, מעצבים של מערכות מוליכים או מול כל ספקי ה-OEM (יצרני ציוד מקור). התחרות בתחום האלחוט ניצבת מול חברות כמו Hittite (סימול: HITT) ו-RF Micro Devices (סימול: RFMD) האמריקניות והיפנית Murata Manufacturing (סימול: MRAAY). בתחום תשתיות האלחוט, שם הם מספקים משדרי דו כיווניים, ASIC תומכי מהירות העברה, אפליקציות לשרתים ועוד, התחרות היא מול IBM, פיניסארr (סימול: FNSR), אל.אס.איי ו-ST Microelectronics (סימול: STM) השוויצרית.

בתחום האוטומציה התעשייתית, שם עיקר המכירות הן שפורפרות דיודה ומרכיבי LED לתצוגה, מערכות הצפנה, מכשור אופטי לשימוש באוטומציה בתעשייה, התחרות היא מול חברות כמו אנאלוג דיבייזס (סימול: ADI), טושיבה (סימול: TOSBF), רנסאנס אלקטרוניקס (סימול: RNECY) ועוד. לצד אלו יש שורה ארוכה של חברות בינוניות וקטנות, ביניהן כמה ישראליות כמו מארוול (סימול: MRVL), סיווה (סימול: CEVA) וטאואר (סימול: TSEM). הלקוחות הגדולים של החברה הם סיסקו (סימול: CSCO), סאמסונג (סימול: SSNLF) ואינטל (סימול: INTC). ההוצאה הגדולה של החברה היא במחקר ופיתוח, שם היא משקיעה 14%-16% מההכנסות. 41%-42% מהמכירות נעשות לסין, 15%-16% לארה"ב, 7%-8% לגרמניה, 6% לקוריאה, 4% מהמכירות בסינגפור והיתרה, כ-25.5% ל-140 מדינות ברחבי העולם. ב-2012 החברה חילקה דיבידנד של 56 סנט למניה לעומת 35 סנט שחילקה ב-2011.

רכישת LSI תעלה את Avago לחמישייה הראשונה, מבחינת הערך העסקי, בין חברות המוליכים למחצה בעולם. LSI מתמקדת בעיצוב, פיתוח, ייצור ושיווק של מעגלים מודפסים מורכבים לשימוש במערכות מתקדמות של אחסון מידע והעברת אינפורמציה על הרשת, בעיקר לצורך שליטה במרכזי מידע. המערכות שלהם מורכבות בדיסקים וכוננים קשיחים, מערכות לתקשורת מהירה, שרתי מחשב, מערכות אחסון ומחשבים אישיים. בנוסף, בדומה ל-Avago, היא מעניקה רישוי שימוש באוצר הקניין הרוחני שלה. כוחה של LSI בא לידי ביטוי בתמיכת עולם העסקים הגדולים באמצעות הענן והטיפול במרכזי מידע גדולים. החברה צפויה להרחיב מאוד את מספר הלקוחות של Avago. כיוון שהמתחרה הגדולה היא של LSI היא Avago עצמה, המיזוג ייצר חסכון משמעותי. כמו כן, טן הוק טוען שהרכישה סינרגטית מאוד ומתאימה אסטרטגית עבור Avago. החברה "המשופרת" תוביל את נישת האחסון העסקי. השוק כנראה מסכים איתו, כי בניגוד למקובל, מניות הקונה, AVGO, עלו בעוצמה בעקבות ההודעה. עלות הרכישה הינה 6.6 מיליארד במזומן, מתוכם מיליארד יגיעו מקופת החברה, 4.6 מיליארד יגיעו כהלוואה מקבוצת בנקים ומיליארד נוסף מקרן ההון הפרטית סילבר לייק בצורת אג"ח להמרה ל-7 שנים עם ריבית של 2% והמרה בשער 48.04 דולרים (נמוך כרגע ב-14% לערך ממחיר המניה בשוק). לחברה יש 246,251,335 מניות, 36.1% מתוכן מוחזקות ע"י 5 קרנות הון, בראשן Capital World Investors מקליפורניה.

מסקנה

אין שום ספק שהרכישה תצרף את Avago לקבוצה המובילה בתחום העיצוב, פיתוח וייצור מעגלים אנאלוגיים. ביחד עם LSI מדובר בשחקן מרכזי בתחום התשתיות להעברה, אחסון ועיבוד של מידע - נישה שתלך ותגדל. מדובר בחברה עם הון אנושי מצוין, IP לרוב ועוצמה שיווקית רצינית. מה שהכי חשוב, יש לה הנהלה יוצאת דופן, שגם וול סטריט מעריצה. AVGO שלאחר המיזוג תוכל להגדיל את חוג הלקוחות, להוריד מחירים ולהציע יותר. בדבר אחד אין ספק, אם לשפוט על פי העבר, הוק טן ימשיך לעשות את מה שעשה עד כה, וגם להיטיב עם בעלי המניות. השקעה מאוד מעניינת לטווח הארוך, ובהחלט כדאי לעקוב ולהמתין להזדמנות כניסה כלכלית יותר, זה יבוא.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שלמה גרינברג 22/12/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    לרועה (5): אני אזכיר את טאור בכתבה של מחר לעופרה (6)Oramed "התגלתה" בוול סטריט לפני כשנה כאשר התקדמה בפתוח הגלולה לאינסוליןוסוכרת. היא קפצה אז מכ 3.5 ל 10 והמשיכה ל 13.5 במאי-יוני השנה. כנהוג במקרים כאלו היא חזרה להתדרדר ובסוף השבוע שעבר הודיעה החברה שהגלולה, שנמצאת בשלב השני של הבדיקות הקליניות, עברה סדרת ניסויים בהצלחה והיא מתקדמת לנסיונות בסוכרת 2. מה שהביא, לצד כמה המלצות, לעליות. הסוברת היא מהחלומות הגדולים אבל עדיין חלום, התחרות קשה ומול ענקיות ויטרכו עוד גיוסים, אז זהירות! .
  • 6.
    עופרה 21/12/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    ערב טוב, שלמה אשמח להתייחסות (ואם היתה, אז להכוונה) למניה לעיל. נראה שמפספסים אותה.... תודה
  • 5.
    רועה צאן 20/12/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    שלמה, מה דעתך על ההסכם עם פנסוניק? ואיזה ערך מוסף הוא נותן לטאוור בכל הקשור להשגת יעדיה בעתיד, תוך התייחסות לשווי שבו היא נסחרת. תודה.
  • 4.
    שלמה גרינברג 20/12/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    לקורא הוותיק (1): עניתי לך על השאלה בשבוע שעבר. אין כרגע מה להוסיף, נמתין לראות אם הם מוכרים. לאילן (2): מה בדיוק זה "בקרוב" ומה בדיוק זו "נפילה רצינית"?
  • 3.
    יהושע גזית 20/12/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    שלום שלמה אני קורא ותיק שלך וזו הזדמנות לומר לך כתודה. הכרתי את טן באופן אישי עבדנו יחד בשנת בסינגפור בשנים 88-89 וכל מילה שכתבת על Hock E. Tan בסלע.
  • 2.
    אילן 19/12/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    נשמע מעניין נחכה להיתפתחויות לאחר הנפילה הרצינית הבאה שתבוא בקרוב
  • 1.
    קורא ותיק 19/12/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
    שלום שלמה ותודה על הכתבה המעניינת מזכיר לך שהבטחת התיחסות לפרוטליקס והסיבות האפשריות לשפל שהגיעה אליו...
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)

מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?

יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה

יעקב צלאל |

בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.

לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.

לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור. 

היסטוריה

היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.

דלק מערכות רכב

דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.

ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.

שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)

מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?

יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה

יעקב צלאל |

בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.

לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.

לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור. 

היסטוריה

היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.

דלק מערכות רכב

דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.

ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.