דיסני תשקיע 60 מיליארד ד' בפארקים, עדיף שתחזור לעשות תוכן טוב
דווקא באחת מהשנים הרעות שידעה, דיסני (DIS) הודיעה על השקעה של 60 מיליארד דולר בפארקים שלה בעשור הקרוב, פי 2 ממה שתכננה מלכתחילה, בעיקר בפארקים שלה מחוץ לארה"ב. המשקיעים בוול סטריט לא אהבו את ההודעה והמניה יורדת בכמעט 4% ביום המסחר.
"כשדיסני בוחנת הזדמנויות צמיחה עתידיות, ישנה באר עמוקה של סיפורים שאותם אפשר לחקור בפארקים של החברה", מסרה החברה בפרזנטציה למשקיעים, שכלל הצבת אטרקציות של הסרט פרוזן וזוטרופוליס במפארקים בהונג קונג, פאריס, טוקיו ושנגחאי.
אמנם ברבעון הקודם סגמנט הפארקים עדיין הייתה נקודה חיובית עבור דיסני, עם עלייה של 13% בהכנסות ללמעלה מ-8 מיליארד דולר, אבל הייתה ירידה משמעותית דווקא בפלורידה, שם נרשמה ירידה בקניית כרטיסים והזמנות למלון. מוקדם יותר השנה פלורידה איבדה חלק מזכויות היתר שהיו לפארק, בעקבות קרב פומבי עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס.
לאחר שביצעה קיצוצים משמעותיים ברשת הספורט ESPN, דיסני מנסה להיפטר מלא מעט נכסים, כשלפני כמה ימים כי דיסני מנהלת מגעים למכור את רשת ABC כמו גם את תחנות הטלוויזיה המקומיות שלה לענקית המדיה נקסטאר. בדיסני מיהרו להכחיש את הדיווח, אך בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נכתב כי היא "פתוחה לשקול מגוון אפשרויות אסטרטגיות", אך עד כה לא קיבלה החלטה רשמית וכי "כל דיווח בעניין זה אינו מבוסס".
- דיסני ויוטיוב חתמו על הסכם חדש: ערוצי ABC ו-ESPN חוזרים לשידור
- דיסני צונחת לאחר שפספסה את תחזית ההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרגע היא מנסה עוד לפתור את נושא דיסני+ שברבעון שעבר גרם לסיים את הרבעון הפסדית. אבל לא משנה מה תעשה, שום דבר לא יכסה על הביזיון שחטיבת הסרטים, פעם פאר החברה, חווה בשנה הנוכחית. דיסני תמיד הייתה שחקנית גדולה, אבל בשני העשורים האחרונים הפכה למפלצת של ממש. לא רק שהיא יצרנית התוכן הגדולה ביותר, בעשור שעבר אספה מותגים כאילו אין מחר, בין אם ערוצי טלוויזיה כמו ESPN או מותגים כמו מארוול קומיקס, פיקסאר ולוקאס פילמז, וכהרגלה, הצליחה להפוך את התרנגולות המטילות ביצי זהב לדי עקרות.
לכולם זכור הסיבוב שעשה חיים סבן על דיסני כשמכר לה את מותג הפאוור ריינג'רס בלמעלה מ-4 מיליארד דולר, רק כדי לקנותו בחזרה בדיסקאונט מטורף בכמיליארד דולר. אז כזה. משכך, דיסני כנראה לא יודעת היסטורית להתמודד עם תוכן שלא היא מייצרת ורואים.
עד כמה חטיבת הסרטים של דיסני גדולה ומגושמת יעידו הנתונים הבאים: על הסרט אלמנטלז של פיקסאר ואנטמן של מארוול הוציאו 200 מיליון דולר כל אחד, על שומרי הגלקסיה 3 ועל בת הים הקטנה החדש הוציאו 250 מיליון כ"א, על אינדיאנה ג'ונס הוציאו 300 מיליון ובקיצור, כמעט מיליארד וחצי דולר הוצאו על 7 סרטים בלבד שיצאו לאקרנים ב-2023.
- אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה
- ורייזון תפטר 13,000 עובדים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
אלה סכומים לא הגיוניים, במיוחד כשאלה לא משקללים את מחיר השיווק והפרסום הגלובליים, כשלדוגמה תקציב הפרסום של בת הים הקטנה בעולם נאמד ב-140 מיליון דולר, כך שהעלות הכוללת של הסרט מגיעה לכ-390 מיליון דולר. על פרסום אינדיאנה ג'ונס הוציאה דיסני כ-100 מיליון דולר בעולם. נכון לכרגע, הארכיאולוג הצליח לגרוף פחות מ-382 מיליון דולר ולא מכסה את תקציבו, כשבת הים הקטנה הכניסה 570 מיליון דולר בכל העולם וגם היא הפסדית למדי. אז זה משנה למישהו שהסרט נכנס לעשירייה הראשונה של הסרטים המכניסים בארה"ב ב-2023 עד כה? זה רק מעיד על מצב השוק.
נעבור לאנכרוניזם. איך יודעים שדיסני פושה בריקבון מערכתי? בשנות ה-90 למשל, היו להם סדרה של סרטים שהחלו בבת הים הקטנה, כלה ביפה והחיה, אלדין, מלך האריות ועוד. היום? היא עושה רימייקים בלייב אקשן לאותם הלהיטים, בניסיון לסחוט את הלימון. לא משהו חדש ויצירתי, אלא ארוחה שהוצאה מהפריזר לאחר שנים ועוברת מתיחת פנים במיקרוגל.
- 2.אמיר 20/09/2023 00:14הגב לתגובה זולפי מה שאתם רשמתם פה, אינדיאנה גונס כבר החזיר את עצמו ובת הים הקטנה כבר מוורחת ב50% על ההשקעה.
- לא כולל הוצאות שיווק (ל"ת)סניר 20/09/2023 09:14הגב לתגובה זו
- 1.המגיב 19/09/2023 21:57הגב לתגובה זויעלו את המחירים יותר ממה שהם היום ? הרי היום זה אלף דולאר לאדם, אם אתה רוצה חוויה נורמאלית, בלי להתקע כל היום בתור.
- תכלס 20/09/2023 09:28הגב לתגובה זוהחוויה היתה נוראית, אפילו עם כרטיס מהיר, ולא נחזור לשם שוב
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. -1.1% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
לפני כחצי שנה רכשה וויקס סטארטאפ של איש אחד בן פחות משנה ב-80 מיליון דולר. כולם התלהבו מרכישת ה-AI, אנחנו הצגנו את הבעיה - וויקס מודה: הבינה המלאכותית מאיימת עלינו. החברה הפנימה באיחור שהיא מפגרת בתחום ומיהרה לרכישה חפוזה
מניית וויקס Wix.com -2.65% התרסקה אתמול ב-19.8% בוול סטריט אחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי, ובכלל היא במגמת ירידה ברורה כשמתחילת השנה היא מאבדת 45%. אתמול לכאורה הירידה הפתיעה - דוח חזק ברבעון עם עלייה של 14% בהכנסות ל-505.2 מיליון דולר, הזמנות של 514.5 מיליון דולר, והפלטפורמה שנרכשה באמצע יוני, Base44 מטפסת בקצב מרשים עם יותר מאלף מנויים חדשים ביום. אפילו התחזית השנתית עלתה - וויקס מצפה להכנסות שנתיות של 1.99-2 מיליארד דולר קצת יותר מהטווח התחתון בתחזית הקודמת. אז למה השוק העניש ככה את החברה?
אי-השקט של המשקיעים ממניות תוכנה הוא קיים ונכון, אבל בוויקס עצמה יש מסכת של חששות שהצטברו אתמול. ראשית, השוק ציפה ליותר - הרבה יותר. ואם ננתח את מה שלא נכתב, את "בין השורות" כמכלול נגלה שהחברה עצמה לא צומחת. העלייה בתחזית וברף היא קטנה והיא נובעת מהרכישה.
הרכישה של Base44 לפני כחצי שנה של סארטאפ של איש אחד בן פחות משנה ב-80 מיליון דולר, קיבלה כותרות מתלהבות - כולם התלהבו מרכישת ה-AI, לצד ההצלחה להרים סטארטאפ מאפס ל-80 מיליון בחודשים. אבל היה צד שני ובעייתי - אנחנו הצגנו את הבעיה - וויקס מודה: הבינה המלאכותית מאיימת עלינו. החברה הפנימה באיחור שהיא מפגרת בתחום ומיהרה לרכישה חפוזה.
וויקס בונה אתרים. יש על הפלטפורמה הזו עוד תוספות ופיצ'רים נוספים, אבל הבסיס שלה הוא בניית אתרים. ה-AI בונה אתרים מהר יותר, בזול יותר. אז למה צריך את וויקס? וגם אם עדיין צריך את וויקס אז לא באותו מחיר - יש תחרות. וויקס התכחשה לזה וכשהתעוררה היא גילתה שהשוק בורח לה ומיהרה לרכוש את Base44 - צעד כמובן נכון, אבל ברבעונים האחרונים ובמיוחד אתמול התבר שלא מספיק.
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המטב”ח וקרן ההשקעות של וויקס מביאים את קרנות ההון סיכון לנגב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האיום הגדול על וויקס
מהפכת ה-AI, היא מהפיכה אמיתית שמאיימת על הבסיס של הפעילות העסקית של וויקס וחברות תוכנה בכלל. אם בעשור האחרון וויקס בנתה אתרים מהר ובאופן ידידותי, היום כלים מבוססי AI יכולים לייצר אתר מלא בתוך דקות. ואם לפני שנתיים היו אלה רק דפי נחיתה שבלוניים, הרי שהיום הכלים משתכללים בקצב של 'חוק מור' ומסוגלים לייצר אפליקציות ארגוניות מסובכות בשעות בודדות. הרף השתנה וויקס כנראה לא התעוררה בזמן. הפער בין מה שהחברה הציגה לבין מה שהשוק ציפה מחברה שמאוימת מה-AI היה גדול מידי. השוק רצה לראות את וויקס מתמודדת מול ה-AI. הוא לא רואה את זה, ואגב, חייבים להזכיר שזה לא רק וויקס - תראו מה קורה לנייס ואפילו למאנדיי. ה-AI הוא איום ענק הוא והוא כבר מזמן לא "הפיל שבחדר" שאף אחד לא מדבר עליו.
