דיסני תשקיע 60 מיליארד ד' בפארקים, עדיף שתחזור לעשות תוכן טוב
דווקא באחת מהשנים הרעות שידעה, דיסני (DIS) הודיעה על השקעה של 60 מיליארד דולר בפארקים שלה בעשור הקרוב, פי 2 ממה שתכננה מלכתחילה, בעיקר בפארקים שלה מחוץ לארה"ב. המשקיעים בוול סטריט לא אהבו את ההודעה והמניה יורדת בכמעט 4% ביום המסחר.
"כשדיסני בוחנת הזדמנויות צמיחה עתידיות, ישנה באר עמוקה של סיפורים שאותם אפשר לחקור בפארקים של החברה", מסרה החברה בפרזנטציה למשקיעים, שכלל הצבת אטרקציות של הסרט פרוזן וזוטרופוליס במפארקים בהונג קונג, פאריס, טוקיו ושנגחאי.
אמנם ברבעון הקודם סגמנט הפארקים עדיין הייתה נקודה חיובית עבור דיסני, עם עלייה של 13% בהכנסות ללמעלה מ-8 מיליארד דולר, אבל הייתה ירידה משמעותית דווקא בפלורידה, שם נרשמה ירידה בקניית כרטיסים והזמנות למלון. מוקדם יותר השנה פלורידה איבדה חלק מזכויות היתר שהיו לפארק, בעקבות קרב פומבי עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס.
לאחר שביצעה קיצוצים משמעותיים ברשת הספורט ESPN, דיסני מנסה להיפטר מלא מעט נכסים, כשלפני כמה ימים כי דיסני מנהלת מגעים למכור את רשת ABC כמו גם את תחנות הטלוויזיה המקומיות שלה לענקית המדיה נקסטאר. בדיסני מיהרו להכחיש את הדיווח, אך בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נכתב כי היא "פתוחה לשקול מגוון אפשרויות אסטרטגיות", אך עד כה לא קיבלה החלטה רשמית וכי "כל דיווח בעניין זה אינו מבוסס".
- דיסני בעסקה הגדולה ביותר שלה ואחד הארגונים הבינל' הכי משפיעים יוצא לדרך
- דיסני משקיעה מיליארד דולר ב-OpenAI ומביאה את מיקי מאוס, דארת' ויידר ודדפול לסורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרגע היא מנסה עוד לפתור את נושא דיסני+ שברבעון שעבר גרם לסיים את הרבעון הפסדית. אבל לא משנה מה תעשה, שום דבר לא יכסה על הביזיון שחטיבת הסרטים, פעם פאר החברה, חווה בשנה הנוכחית. דיסני תמיד הייתה שחקנית גדולה, אבל בשני העשורים האחרונים הפכה למפלצת של ממש. לא רק שהיא יצרנית התוכן הגדולה ביותר, בעשור שעבר אספה מותגים כאילו אין מחר, בין אם ערוצי טלוויזיה כמו ESPN או מותגים כמו מארוול קומיקס, פיקסאר ולוקאס פילמז, וכהרגלה, הצליחה להפוך את התרנגולות המטילות ביצי זהב לדי עקרות.
לכולם זכור הסיבוב שעשה חיים סבן על דיסני כשמכר לה את מותג הפאוור ריינג'רס בלמעלה מ-4 מיליארד דולר, רק כדי לקנותו בחזרה בדיסקאונט מטורף בכמיליארד דולר. אז כזה. משכך, דיסני כנראה לא יודעת היסטורית להתמודד עם תוכן שלא היא מייצרת ורואים.
עד כמה חטיבת הסרטים של דיסני גדולה ומגושמת יעידו הנתונים הבאים: על הסרט אלמנטלז של פיקסאר ואנטמן של מארוול הוציאו 200 מיליון דולר כל אחד, על שומרי הגלקסיה 3 ועל בת הים הקטנה החדש הוציאו 250 מיליון כ"א, על אינדיאנה ג'ונס הוציאו 300 מיליון ובקיצור, כמעט מיליארד וחצי דולר הוצאו על 7 סרטים בלבד שיצאו לאקרנים ב-2023.
- הקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר
- אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
אלה סכומים לא הגיוניים, במיוחד כשאלה לא משקללים את מחיר השיווק והפרסום הגלובליים, כשלדוגמה תקציב הפרסום של בת הים הקטנה בעולם נאמד ב-140 מיליון דולר, כך שהעלות הכוללת של הסרט מגיעה לכ-390 מיליון דולר. על פרסום אינדיאנה ג'ונס הוציאה דיסני כ-100 מיליון דולר בעולם. נכון לכרגע, הארכיאולוג הצליח לגרוף פחות מ-382 מיליון דולר ולא מכסה את תקציבו, כשבת הים הקטנה הכניסה 570 מיליון דולר בכל העולם וגם היא הפסדית למדי. אז זה משנה למישהו שהסרט נכנס לעשירייה הראשונה של הסרטים המכניסים בארה"ב ב-2023 עד כה? זה רק מעיד על מצב השוק.
נעבור לאנכרוניזם. איך יודעים שדיסני פושה בריקבון מערכתי? בשנות ה-90 למשל, היו להם סדרה של סרטים שהחלו בבת הים הקטנה, כלה ביפה והחיה, אלדין, מלך האריות ועוד. היום? היא עושה רימייקים בלייב אקשן לאותם הלהיטים, בניסיון לסחוט את הלימון. לא משהו חדש ויצירתי, אלא ארוחה שהוצאה מהפריזר לאחר שנים ועוברת מתיחת פנים במיקרוגל.
- 2.אמיר 20/09/2023 00:14הגב לתגובה זולפי מה שאתם רשמתם פה, אינדיאנה גונס כבר החזיר את עצמו ובת הים הקטנה כבר מוורחת ב50% על ההשקעה.
- לא כולל הוצאות שיווק (ל"ת)סניר 20/09/2023 09:14הגב לתגובה זו
- 1.המגיב 19/09/2023 21:57הגב לתגובה זויעלו את המחירים יותר ממה שהם היום ? הרי היום זה אלף דולאר לאדם, אם אתה רוצה חוויה נורמאלית, בלי להתקע כל היום בתור.
- תכלס 20/09/2023 09:28הגב לתגובה זוהחוויה היתה נוראית, אפילו עם כרטיס מהיר, ולא נחזור לשם שוב
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.
וואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיותהקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר
חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית מנהלת מגעים לגיוס של יותר מ־15 מיליארד דולר, מרחיבה במהירות את פעילותה בארה״ב ובעולם ומבססת יתרון ברור מול טסלה, בעוד אילון מאסק מזהיר: לא יהיה מנצח אחד בתחום הרובוטיקה עוד עשרות שנים
וויימו (Waymo), חטיבת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.54% , עומדת במרכזו של אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שידע שוק הרכב האוטונומי מאז הקמתו. על פי דיווחים רבים, החברה מנהלת מגעים עם משקיעים פוטנציאליים לגיוס
הון בהיקף של מעל 15 מיליארד דולר, לפי שווי שעשוי לחצות את רף ה-100 מיליארד דולר ואף להגיע עד כ-110 מיליארד. סבב הגיוס צפוי להתגבש בתחילת השנה הקרובה, ולהיות מובל על ידי אלפבית, לצד השתתפות של משקיעים חיצוניים.
מדובר בקפיצת שווי דרמטית ביחס לסבב
הקודם של וויימו, שנסגר באוקטובר 2024 לפי שווי של כ-45 מיליארד דולר. אם אכן יושלם הגיוס בהיקף המדובר, הוא יהיה יותר מכפול בגודלו מהסבב הקודם, ויחזק את מעמדה של וויימו כחברה הפרטית היקרה ביותר בעולם בתחום התחבורה האוטונומית.
ממיזם ניסיוני למנוע
צמיחה
וויימו, שנולדה מתוך פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל והופרדה כחברה עצמאית בשנת 2016, נחשבת כיום למובילה הברורה בשוק הרובוטקסי האמריקאי. היא המפעילה היחידה בארה״ב שמציעה שירותי נסיעה אוטונומיים בתשלום, ללא נהג בטיחות וללא מלווה אנושי ברכב.
צי החברה כולל למעלה מ-2,500 כלי רכב אוטונומיים, והיא ממשיכה להשקיע סכומי עתק בהרחבתו ובהטמעת טכנולוגיות חישה ובינה מלאכותית מתקדמות.
על פי נתוני החברה ודיווחים בתקשורת, וויימו חצתה לאחרונה רף של כ־450 אלף נסיעות בתשלום בשבוע, ובמהלך 2025 לבדה
ביצעה כ-14 מיליון נסיעות. בקצב הנוכחי, החברה צפויה לסיים את השנה עם למעלה מ-20 מיליון נסיעות מצטברות מאז השקת השירות המסחרי ב-2020, ובכך להוביל את הענף.
התרחבות אגרסיבית לשווקים חדשים
כיום מפעילה וויימו שירותי רובוטקסי בתשלום במספר אזורים
מרכזיים, בהם אזור מפרץ סן פרנסיסקו, פיניקס, אוסטין, אטלנטה ולוס אנג’לס. במקביל, החברה נמצאת בשלבי בדיקה, היערכות או השקה מתוכננת ב־26 שווקים שונים בארה״ב ובעולם.
