מה אפשר ללמוד מדוחות חברות הקמעונאות?
עם עונת הדוחות שלקראת סיום, רוב חברות הקמעונאות כבר סיפרו מה עבר עליהן ברבעון האחרון; חלקן פרסמו דוח מעולה שהכה את התחזיות, חלקן פרסמו דוח שהיה פושר אך צפו לגרוע ולכן עלו וחלקן פספסו לגמרי - הורידו תחזיות והמניה נפלה למטה.
וולמארט WALMART , הקמעונאית מהגדולות בעולם דיווחה על רבעון שהכה את תחזיות האנליסטים, אבל אותן תחזיות עודכנו כמה וכמה פעמים כלפי מטה. טארגט TARGET CORP , שנייה לוולמארט אמנם עדכנה את התחזיות מטה גם היא על רקע מלאים שגדלים באופן מהיר, אך היא לעומת וולמארט פספסה את התחזיות.
היה ניתן לראות שינוי קיצוני בין חברות שפונות לקהלים שונים. הצרכן מתחלק ל-2 - צרכן עשיר, בעלי הון שעניין האינפלציה לא נוגע אליהם, הם לא מתקשים לסגור את החודש, ככה שההוצאות שלהם המשיכו בקצב הרגיל, ובעקבות זאת חברות אשר מוכרות מוצרי יוקרה, פונים לקהל אחר, וההכנסות שלהם לא נפגעות.
לעומת זאת, חברות אשר קהל היעד שלהם הוא אנשים ממוצעים בארה״ב, התקשו לגדול בהכנסות. האינפלציה פגעה בשכר הריאלי שלהם, הותירה להם סכום כסף קטן לבזבוז, ביחד עם העלאות ריבית, דבר אשר פגע במכירות הקמעונאיות שמוכרות לקהל יעד זה.
- וולמארט תאפשר קניות ישירות דרך ChatGPT - המניה קופצת ב-5%
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמא מייסיז MACY'S INC , חנויות הדגל של החברה ראו ירידה במכירות ברבעון השני, כשמותגי היוקרה שלהם, BlueMercury ו-Bloomingdale's רשמו גידול במכירות. מותג הנורדסטרום NORDSTROM INC , שלו גם חטיבה של עודפים הנקראית נורדסטרום ראק (לציבור הממוצע בארה״ב), שם היה ניתן לראות בוודאות את מה שנאמר, הגדילה במכירות בחנויות הנורדסטרום ראק, היו איטיות כמעט בחצי מהגדילה שחוותה נורדסטרום הרגילה.
מה שהיה ברור לעין הוא שקמעונאיות מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה לא נפגעו. אינפלציה, לא אינפלציה, ריבית ולא ריבית. זה לא משנה את מכירות מוצרי היופי והקוסמטיקה. על רקע הביקוש הגדול של קוסמטיקה מהקורונה, נשים החליטו לאמץ את הטיפוח גם לשגרה שלאחר הקורונה. קמעונאיות היופי עברו עונת דוחות טובה. מ-ELF E.L.F. BEAUTYINC ועד אולטרה ביוטי ULTA BEAUTY . בנוסף, המודעות לטיפוח עור הפנים ממשיך לעלות ברחבי העולם, נתון שבוודאי תורם למכירות. אולטרה ביוטי, הכתה את תחזיות האנליסטים הן בשורה התחתונה והן בשורה העליונה, כמו גם אסתי לאודר ESTEE LAUDER CO INC THE .
משהו שהיה בולט מאוד בדוחות הם שולי הרווח של חברות הקמעונאיות שמתכווצים, זאת בעקבות עלויות תפעול שגדלו. תעריפי הובלה ודלק גבוהים בהרבה ממה שהתרגלו עד כה הרשתות. בנוסף, מחירי המוצרים שיורדים בעקבות מבצעים בתקווה להיפטר מסחורה שלא רלוונטית, הקמעונאים אגרו מלאי גדול בשביל להתמודד עם ביקוש, שלא הגיע כמצופה על רקע העלאות הריבית ודיכוי הוצאות הצרכן.
- מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
- פתיחה שלילית לדצמבר: ירידות בשווקים וירידה חדה בביטקוין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
שולי הרווח התכווצו עבור מספר קמעונאים, שרבים מהם עדיין עובדים כדי להשיג שליטה על המלאי. גאפ GAP INC THE וטארגט הן דוגמאות טובות לכך. החדשות הטובות הן שלפחות חלק מהקמעונאים אמרו שהם מקווים שהלחצים הללו יתפוגגו ברבעונים הקרובים, נתון שכנראה משקיעים ישימו לב אליו בהמשך השנה.
עוד משהו שהיה בבירור ניתן לראות הן התחזיות החלשות להמשך, בעוד שחברות כמו וולמארט ובסט ביי BEST BUY CO INC חתכו את התחזיות עוד לפני שדיווחו על תוצאות, חברות רבות חתכו את התחזיות להמשך השנה. נורדסטרום לדוגמא, העלתה את התחזית שלה במהלך הרבעון הראשון לשאר השנה, תחזית חיובית להמשך, אך ברבעון השני הודיעה כי היא צופה שהרווחים לשנה כולה יהיו מתחת למה שצפו קודם לכן.
דולר טרי DOLLAR TREE , חנות כלבו של צעצועים במחירים מוזלים, הנמיכו את התחזיות להמשך השנה. גאפ הסירה את התחזית שלה, תוך כדי שהיא מציינת אי ודאות מאקרו-כלכלית מתמשכת, כמו גם חיפושים אחרי מנכ״ל חדש.
חברות הקמעונאיות הן המראה לצרכן האמריקאי והן חשובות מאוד, ולראיה, דוחות וולמארט הם דוחות שמזיזים את השוק לכאן ולכאן לעיתים קרובות. הרבעון השלישי והרביעי של השנה ידועים היסטורית כרבעונים עם בזבוזים מצד הצרכן על רקע המבצעים ותקופת הכריסמס, יהיה מעניין לראות איזה ביצועים יציגו הקמעונאיות בהמשך השנה.
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון
סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים.
בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.
כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי.
- המהלך הכלכלי פורץ הדרך של מועדון הפוטבול ומה קרה היום לפני 66 שנה
- גוגל נופלת ב-5.5%: פספסה בהכנסות וברווח ומפילה גם את מטא ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה.

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה
הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.
ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות.
המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף
סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..
חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.
- הסינים עדיין בבית ומניות הקזינו במדינה בנפילה חופשית
- בסין חוזרים לסגרים בגלל הקורונה, ומניות הקזינו מוחקות 5% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.
בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.
המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון מבקרים נוספים השנה.
