מסע הרכישות של פאלו אלטו - המניה קופצת ב-4%
פאלו אלטו פאלו אלטו (סימול:PANW), ממשיכה במסע הרכישות, וחתמה הערב על עסקה לרכישת חברת אבטחת הסייבר Expanse לפי שווי של 800 מיליון דולר. Expanse, מומחית באבטחת מחשבים בתחום ניהול פגיעויות אבטחה, מסמנת את הרכישה הגדולה ביותר של פאלו אלטו עד כה. בין לקוחות Expanse ניתן למצוא את חברת פייפאל (סימול:PYPL) ו-CVS.
פאלו אלטו מתחרה בשוק אבטחת הרשת, firewall, אל מול פורטינט FORTINET- INC. (סימול:FTNT), צ׳ק פוינט צ'ק פוינט (סימול:CHKP), סיסקו CISCO SYSTEMS (סימול: CSCO) ואחרות. תוכנות ״הפייר-וול״ מגנות על רשתות מחושב, על ידי חסימת פריצות ברשת ופיקוח על יישומי רשת.
״הדבר (העסקה) יוצר גיוון גדול יותר בפאלו לצד הפייר-וול ליבתה העסקית, ומכניס אותה אל הדור הבא של האבטחה, בו מתחרים Splunk SPLUNK INC (סימול: SPLK) ו- Rapid7 RAPID7INC (סימול: RPD)״ אמרו בבית ההשקעות ריימונד ג׳יימס. התחום בו עוסקת Expanse הוא ניהול פגיעויות (Vulnerability Management) אשר לפי הגדרתו ״הוא תהליך מתמשך אשר כולל גילוי אקטיבי של נכסים פגיעים, הערכת הסיכון שלהם, תיקון והגנה – הכל כדי למזער את חשיפת הסייבר של הארגון.״ (תקן, תקן אבטחת מידע ISO 27002)
לפני רכישת Expanse, ציפתה פאלו אלטו לייצר הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) במהלך שנת 2021 הפיסקלית (מסתיימת ביולי 2021), המשקף קצב צמיחה של 100%. ה-ARR הוא מדד עסקי חיוני, המציין את הציפיות להכנסות חוזרות בהתבסס על מנויים שנתיים, ונפוץ בקרב חברות התוכנה. לחברה יש כ-50 לקוחות, ובניהם ממשלות וארגונים גדולים עם נפח עסקה ממוצע של 650 אלף דולר. רכישת הענק צפויה להגדיל נתון זה עוד יותר.
- מחקר: רוב מתקפות הסייבר מתרחשות בסופ"שים ובחגים
- סיד בהשתתפות חיים סבן גייס 9.5 מיליון דולר לסטארטפ אבטחת מידע ישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסע הרכישות החל תחת ניהולו של המנכ״ל ניקס ארורה, בכיר לשעבר בגוגל ובסופט בנק אשר נכנס לתפקיד ביוני 2018. ארורה שואף לבנות קשת של מוצרים מבוססי ענן. החברה רכשה את חברת הסטארט-אפ CloudGenix תמורת 420 מיליון דולר בתחילת שנת 2020. בנוסף, היא קנתה את קבוצת Crypsis, הנותנת לאירועי הבטחה שונים, ניהול סיכונים וייעוץ פלילי דיגיטלי, תמורת 265 מיליון דולר.
החברה עתידה לפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום שני. אנליסטים מעריכים כי הרווח המתואם למניה יעמוד על כ-1.33 דולר, המשקף זינוק של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הצפי הוא לגידול בהכנסות של 19% ל-921.6 מיליון דולר.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

למה צ'ק פוינט מגייסת אג"ח כשיש לה הר מזומנים בבנק?
הנפקת אג"ח בסכום של 1.5 מיליארד דולר - בקופון אפס, עם פרמיה של 20%; בפועל - זו כנראה תהיה הנפקת מניות; וגם - קצב הרכישות של צ'ק פוינט הולך לעלות
צ'ק פוינט גייסה אג"ח בוול סטריט בקופון אפס, אבל עם אפשרות להמרה עד 2030 במידה והמניה תעלה ב-20%. האמת - סיכוי טוב שזו תהיה בפועל הנפקת מניות. אבל למה צ'ק פוינט צריכה כסף - יש לה 2.7 מיליארד דולר בקופה.?
אנחנו יכולים לצפות שקצב הרכישות של צ'ק פוינט יעלה? "כן, קצב הרכישות שלנו אמור לעלות", ענה נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט לשאלה שלנו בשיחת הוועידה האחרונה. צפריר חתם לפני חודשיים על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח. צ'ק פוינט שילמה כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI.
זו עסקה חריגה מבחינת צ'ק פוינט כי היא יקרה יחסית במונחי העסקאות הקודמות שלה, כי היא קנתה "אנשים" וידע ויכולות שאמורים להוביל את התחום בקבוצה ולא מוצרים שייכנסו ויתמזגו לתוך הפלטפורמה הענקית שלה. אם נניח שיהיו כמה רכישות בשנה והסכומים בהחלט יכולים אפילו לעלות, אז צ'ק פוינט שנכון לעכשיו לא מתכננת רכישה גדולה, יכולה להוציא בקלות מיליארד דולר ויותר על רכישות. קחו שנתיים-שלוש של רכישות כאלו שגם יגדלו משנה לשנה ותקבלו מיליארדים. צ'ק פוינט חושבת לטווח ארוך ובשביל זה היא מצטיידת כעת בחוב זול במיוחד.
חוץ מזה, צ'ק פוינט אוהבת לקנות את המניות של עצמה. היא עושה את זה שנים בעקביות מדי רבעון ברבעון. זה כסף שחוזר בעצם לבעלי המניות - זה מקטין את כמות המניות ומגדיל את הרווח למניה - התוצרים של רכישה עצמית מאוד קרובים לתוצרים של חלוקת דיבידנד, רק שיש יתרונות מיסויים.
- האם ה-AI ישפיע על כמות העובדים בצ'ק פוינט? וגם - דוחות טובים לצ'ק פוינט
- צ'ק פוינט רוכשת את Veriti הישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכישות כתרופה לקיפאון במכירות מערכות הליבה
צ'ק פוינט שסובלת מקיפאון במוצרי הלגאסי שלה, לצד צמיחה מרשימה במוצרים החדשים, יודעת שכדי לצמוח באמת ולחפות על הירידה במערות הליבה היא צריכה להציג צמיחה חזקה מאוד, וזה יקרה גם דרך רכישות. הבעיה הגדולה היא שהתהליכים האלו מהירים מאוד במיוחד בעידן ה-AI.השורדים והמצליחים בתחום יהיו אלו שיהיו גמישים מהירים וקשובים לשוק. התקפות הסייבר והגנות הסייבר הופכים להיות מאוד אוטומטיים, ממוחשבים ודורשים תגובות מאוד מהירות. אם פעם כשתוקף נכנס למערכת "נשמעה" אזעקה והיה זמן לאתר אותו, היום תוך זמן מאוד קצר הוא יכול לחולל נזק עצום, ומדובר על הגנה מיידית - חיסול מיידי, אחרת נעשה נזק.
