מסע הרכישות של פאלו אלטו - המניה קופצת ב-4%
פאלו אלטו פאלו אלטו (סימול:PANW), ממשיכה במסע הרכישות, וחתמה הערב על עסקה לרכישת חברת אבטחת הסייבר Expanse לפי שווי של 800 מיליון דולר. Expanse, מומחית באבטחת מחשבים בתחום ניהול פגיעויות אבטחה, מסמנת את הרכישה הגדולה ביותר של פאלו אלטו עד כה. בין לקוחות Expanse ניתן למצוא את חברת פייפאל (סימול:PYPL) ו-CVS.
פאלו אלטו מתחרה בשוק אבטחת הרשת, firewall, אל מול פורטינט FORTINET- INC. (סימול:FTNT), צ׳ק פוינט צ'ק פוינט (סימול:CHKP), סיסקו CISCO SYSTEMS (סימול: CSCO) ואחרות. תוכנות ״הפייר-וול״ מגנות על רשתות מחושב, על ידי חסימת פריצות ברשת ופיקוח על יישומי רשת.
״הדבר (העסקה) יוצר גיוון גדול יותר בפאלו לצד הפייר-וול ליבתה העסקית, ומכניס אותה אל הדור הבא של האבטחה, בו מתחרים Splunk SPLUNK INC (סימול: SPLK) ו- Rapid7 RAPID7INC (סימול: RPD)״ אמרו בבית ההשקעות ריימונד ג׳יימס. התחום בו עוסקת Expanse הוא ניהול פגיעויות (Vulnerability Management) אשר לפי הגדרתו ״הוא תהליך מתמשך אשר כולל גילוי אקטיבי של נכסים פגיעים, הערכת הסיכון שלהם, תיקון והגנה – הכל כדי למזער את חשיפת הסייבר של הארגון.״ (תקן, תקן אבטחת מידע ISO 27002)
לפני רכישת Expanse, ציפתה פאלו אלטו לייצר הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) במהלך שנת 2021 הפיסקלית (מסתיימת ביולי 2021), המשקף קצב צמיחה של 100%. ה-ARR הוא מדד עסקי חיוני, המציין את הציפיות להכנסות חוזרות בהתבסס על מנויים שנתיים, ונפוץ בקרב חברות התוכנה. לחברה יש כ-50 לקוחות, ובניהם ממשלות וארגונים גדולים עם נפח עסקה ממוצע של 650 אלף דולר. רכישת הענק צפויה להגדיל נתון זה עוד יותר.
- סטארטאפ הסייבר Prime Security גייס 20 מיליון דולר
- רובריק זינקה - צמיחה של 48% והימור על בינה מלאכותית לאבטחת נתונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסע הרכישות החל תחת ניהולו של המנכ״ל ניקס ארורה, בכיר לשעבר בגוגל ובסופט בנק אשר נכנס לתפקיד ביוני 2018. ארורה שואף לבנות קשת של מוצרים מבוססי ענן. החברה רכשה את חברת הסטארט-אפ CloudGenix תמורת 420 מיליון דולר בתחילת שנת 2020. בנוסף, היא קנתה את קבוצת Crypsis, הנותנת לאירועי הבטחה שונים, ניהול סיכונים וייעוץ פלילי דיגיטלי, תמורת 265 מיליון דולר.
החברה עתידה לפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום שני. אנליסטים מעריכים כי הרווח המתואם למניה יעמוד על כ-1.33 דולר, המשקף זינוק של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הצפי הוא לגידול בהכנסות של 19% ל-921.6 מיליון דולר.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
