קלרידה: "הפד' יצטרך להמשיך להתערב בשוק הריפו עד אפריל"
זוכרים כי בספטמבר האחרון טען הפד' כי האירועים בשוקי המימון הבנקאי (REPO) היה עניין טכני בלבד? זוכרים שלאחר מכן הפד' נאלץ להגדיל את תמיכתו בשוק זה במטרה לעבור את סוף 2019 בלי אירועים חריגים, כאשר הם טענו שיפסיקו עם פעולות אלו לאחר מכן? כעת נראה כי התמיכה של הפד' צפויה להמשיך ללוות את השווקים גם בחודשים הקרובים. סגן יו"ר בפד', ריצ'רד קלרידה, טוען כעת כי הבנק יצטרך ככל הנראה להמשיך לתמוך בשוק המימון הבנקאי לפחות עד לעונת המיסים באפריל הקרוב. מפתיע? לא ממש. כפי שציינו מוקדם יותר השבוע ב-BIZPORTAL (לכתבה המלאה), הביקושים בימים האחרונים בשוק הריפו הצביעו כי למרות הסרה של המגבלות על הבנקים בסוף 2019, שוק הריפו נותר קפוא. בסיטואציה כזו, הפד' לא יכול לצאת מהשוק בלי לגרום למצוקת נזילות במערכת הבנקאית. הפד' למעשה שבוי כעת של השווקים, כאשר הוא חייב להמשיך לממן את המערכת הבנקאית וקרנות הגידור. בנוסף, הפד' ממשיך לממן את החוב האמריקני באמצעות הרכישות של 60 מיליארד הדולרים בחודש (בהתאם לקצב הגיוסים של ארה"ב). נשמע הגיוני? לא, אבל אין לו כל כך אלטרנטיבה. עבור המשקיעים בשוקי ההון, מדובר כמובן בהודעה חיובית. במקביל להתבטאויות על שוק הריפו, קלרידה ממשיך לשבח את מצב הכלכלה האמריקנית ואת הפעולות האחרונות שביצע הפד'. "הורדות הריבית האחרונות תוזמנו באופן טוב", טוען קאלרידה, ומוסיף כי "הכלכלה האמריקנית נמצאת במקום טוב, בו האבטלה נמוכה והאינפלציה עדיין לא גבוהה". קלרידה מציין כי יש מספר אינדיקציות כי הגורמים שהאטו את הכלכלה העולמית מתפוגגים. נותר רק לתהות: אם הפד' מממשיך לממן את כולם, מובן מאליו שהסיטואציה הכלכלית תראה שיפור, אבל מדובר ב"כלכלה זומבית" שתלויה לחלוטין בהמשך הזרמת הכסף מצד הפד', אך האם זו הצמיחה שהפד' רוצה להשיג? יש לו ברירה אחרת?
- 6.מתבונן מהצד 09/01/2020 20:55הגב לתגובה זוברגע שהאמון בדולר ייגמר , הכל יתפוגג ואז יחלקו את הקלפים מחדש. מי שהחזיק בנכסים דולרים והתמנף מולם במטבעות אחרים יימצא עצמו בלי המכנסים.
- 5.דירה = קורת גג 09/01/2020 17:40הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 4.דן 09/01/2020 17:32הגב לתגובה זוהבועה כבר מתה להתפוצץ , הכל בלוף . חבל שתקן הזהב בוטל ב 1971 , רק כך יהיה לכסף ערך אמיתי , כיום מדפיסים בלי סוף ללא כיסוי של נכס אמיתי . פיצוץ נעים לכולנו
- לא יתפוצץ 09/01/2020 20:51הגב לתגובה זוב2008 , 2000 וכו.... היו ריביות נורמליות
- 3.הפד ימשיך להדפיס (ל"ת)מה כבר יש לו לעשות? 09/01/2020 16:53הגב לתגובה זו
- 2.ברננקי 09/01/2020 16:30הגב לתגובה זומתי כל הכסף הקל הזה יראה שינוי באינפלציה ? התשובה, לדעתי, אף פעם. הסיבה היא שהכסף פשוט עובר ישירות לאלפיון העליון (או אפילו מעליו) דבר שלא באמת משפיע על מדד המחירים. במילים אחרות נוצרת שכבת מלוכה חדשה שתחזיק בכל המשאבים.
- 1.זה הנאה או הונאה ! (ל"ת)fu,c 09/01/2020 16:10הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)