נדב צפריר
צילום: שלומי יוסף

נדב צפריר: "בעולם המניעה - צ'ק פוינט היא הטובה בשוק"

נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט, אחרי הדוחות: "אבטחה זו אבטחה, יש הכרה במובילות שלנו בעולם המניעה גם מצד האנליסטים"; על שיתוף הפעולה עם וויז אחרי עסקת גוגל: "השותפות שלנו מתקדמת כמתוכנן והתקווה היא שבעתיד היא תניב הכנסות משמעותיות"

רוי שיינמן | (3)

בהובלתו של נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. -0.65%   מזה כארבעה חודשים, ענקית הסייבר הישראלית הציגה רבעון ראשון טוב, עם עלייה של 7% בהכנסות לרמה של 638 מיליון דולר, ורווח מתואם של 2.21 דולר למניה, שניהם מעל תחזיות האנליסטים, כשגם תזרים המזומנים זינק ב-17% והגיע ל-421 מיליון דולר. כל זה מתרחש במקביל לשינוי אסטרטגי רחב שמובילה ההנהלה החדשה, שמטרתו להחזיר את צ'ק פוינט למעמד של שחקנית דומיננטית בשוק שזז מהר.


המשקיעים אמנם מרוצים, כפי שניתן לראות מהעלייה של כ-10% במניית החברה מאז כניסתו של צפריר לתפקיד, ומעלייה של 4% במסחר המוקדם אחרי הדוחות, אך הדרך עוד ארוכה. צפריר, לצד סמנכ"ל הכספים רועי גולן, דיברו בשיחה אחרי הדוחות על הדרך: מהחזון לבניית פלטפורמה היברידית-מאובטחת בעולם ה-Hyperconnected, דרך השפעת הבינה המלאכותית על עולם הסייבר, ועד להתמודדות עם איומים חדשים ועם ההשפעות הפוטנציאליות של המכסים. 


רבעון ראשון טוב לצפריר

"הגידול ברבעון נבע בעיקר מהגידול בביקושים לקוונאטום פורס, גם מלקוחות קיימים וגם מהחדשים. השקנו במחיר אטרקטיבי בתחילת השנה ואנחנו רואים את התוצאות. אינפיניטי, הפלטפורמה שמאחדת את מוצרי צ'ק פוינט, ממשיכה להראות תוצאות יפות, יותר ויותר לקוחות עוברים וצורכים יותר שירותים וההכנסות מהפלטפורמה עלו בשיעור דו ספרתי", אמר גולן, סמנכ"ל הכספים.


"בחלוקה לגאוגרפיות - אמריקה צמחה ב-6%, אירופה והמזרח התיכון ב-5% ו-APAC ב-12%", הוסיף גולן. "ההוצאות התפעוליות עלו ב-7%, בין היתר בגין המשך השקעה ב-Go to Market שלנו, אבל גם כי אוחדו התוצאות של סייברינט שברבעון המקביל לא היו. הרווח למניה עולה יותר מהרווח הנקי בגלל תכנית הרכישה עצמית. ייצרנו תזרים מזומנים של 421 מיליון דולר, גידול של 17%. אנחנו עם יתרת מזומנים של כמעט 3 מיליארד דולר ורכשנו מניות ב-325 מיליון דולר במחיר ממוצע של 211 דולר למניה, במהלך הרבעון".


"צ'ק פוינט היא המובילה בשוק בתחומה, וגם האנליסטים מכירים בזה"

"עברתי 100 ימים ראשונים בחברה, וליתר דיוק 128 ימים", אמר צפריר. בסך הכל הצלחתי לפגוש יותר ממספר הלקוחות שרציתי בתקופת הזמן הזו אז אני מרוצה. האסטרטגיה שהצגנו להם התקבלה ומתקבלת בצורה חיובית, ויתרה מכך, מה שגורם לי להיות אופטימי הוא שהשותפים שלנו רוצים לחזק את הקשר שלנו וזה חשוב".


"מעבר לזה, פגשנו אלפי לקוחות בוינה, בנגקוק ובלאס וגאס בועידות, ואני חושב שזה נתן חיזוק לאסטרטגיה שלנו. החזון שלנו: רוצים לייצר פלטפורמה אמיתית למה שאנחנו קוראים Hyperconnected World. פלטפורמה אחת שמתמקדת באבטחה אמיתית. אבטחה זה אבטחה, ובעולם המניעה גם לפי האנליסטים אנחנו הטובים ביותר בשוק", הוסיף צפריר.


"החזון הוא לבנות פלטפורמה שמבוססת על ההגנה הטובה ביותר, והייחודיות היו שבסופו של דבר היא תאפשר גם יותר גמישות וגם חווית משתמש טובה יותר בהקשרים של מהירות הקישוריות. מעבר לכך כשאנחנו מדברים על פלטפורמה אחת זו פלטפורמה פתוחה. הכרזנו על השותפות עם וויז שהיא ביטוי לעובדה שאנחנו רוצים להביא בפלטפורמה פתוחה, כלומר ניתן את המוצרים שלנו אבל יש לנו גם יכולת לשתף פעולה עם שחקנים אחרים, כך שמצד הלקוחות הם יכולים לצרוך את כל המוצרים במקום אחד", ציין צפריר.

קיראו עוד ב"גלובל"


"יש הכרה במובילות שלנו גם מצד האנליסטים. אנחנו מתמקדים ביצירת הפלטפורמה לעולם ההיברידי, במרכז נמצאת טכנולוגית ה-SASE שהיא קריטית להצלחה שלנו. הדבר השני הוא AI. המערכת שלנו כבר היום משרתת אלפי לקוחות, מאפשרת היברידות בין ענן ל-On Prem וגם מהירות שמגיעה לפעמים פי 10 מהמתחרות, אבל יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם. 


כשמדברים עם AI - זה אירוע שמטלטל ומשנה תפיסות עולם. מצד אחד צריך להגן על השימוש של לקוחות שלנו ב-AI, אנחנו כבר היום עושים את זה, ומצד שני לבנות מערכות שמאפשרות להשתמש ב-AI כדי לפשט את החיים. זה תהליך שלא ייגמר במסגרתו אנחנו צריכים לחשוב מאיפה יבואו התוקפים ואיך אפשר לספק את ההגנה הטובה ביותר. אנחנו צריכים לבוא עם צניעות אינטלקטואלית, אף פעם לא נדע מה הולך לקרות. לכן הכרזנו כבר על הקמה של מרכז מחקר בתחום, ובמובן הזה אנחנו מכריזים גם על ההצטרפות של יונתן זנגר כ-CTO שיתמקד ב-AI. הוא אחד מהאושיות הבולטות בתחום, מי שמתעסק בסייבר וב-AI מכיר אותו טוב. יצא לי לעבוד איתו בצבא, והעובדה שהוא מצטרף אלינו מעידה על האמון באסטרטגיה שלנו, ואני חושב שהוא גם יהווה מגנט לאנשים נוספים שירצו להצטרף אלינו", הוסיף צפריר.


אתם מוכרים גם חומרה - כמה היא מהווה מהמכירות ואיך המכסים ישפיעו שם?

"במהות אנחנו חברת תוכנה", אמר גולן. "יש לנו גם חומרה ויש שם ביקוש חזק, אבל בסוף זה רק 20% מהפעילות שלנו. החומרה מיוצרת בטאיוואן על ידי יצרנים צד ג'. ברמת ההשפעה של המכסים, גם ברמה המקסימלית, עדיין מדובר בהשפעה לא מהותית לצ'ק פוינט. אנחנו עובדים צמוד עם כל מי שצריך כדי לראות איך אנחנו יכולים להתכונן, אבל גם במקרה הכי גרוע זו לא תהיה השפעה מהותית".


לעסקת וויז יש השפעה עליכם?

"קודם כל זו הזדמנות בשבילי לברך אותם", אמר צפריר. זה הישג אדיר שאני חושב שיש לו אפקט חיובי על כל התעשייה ובמיוחד על התעשייה בישראל. כמפקד לשעבר שלהם אני מאוד גאה בהם. אמרנו שיש לנו שותפות איתם והיא מתקדמת כמתוכנן. לא יהיו השפעות מהרכישה ואני מאמין שגם אחרי שהם ייכנסו לגוגל הדברים ימשיכו כמתוכנן. האינטגרציה מתקדמת טוב בין המוצרים שלנו".


אתם תכירו בהכנסות במסגרת שיתוף הפעולה הזה?

"כן. חלק מההסכם הוא מכירת המוצרים שלהם על ידנו וגם המוצרים שלנו על ידם. התקווה שיהיו הכנסות עתידיות משמעותיות, אנחנו רק בהתחלה", אומר גולן.


איך הבינה המלאכותית משפיעה על תוקפים?

"קבוצות שבעבר היו בינוניות או חובבניות עם מעט מאוד השקעה היום במצב שהן נראות הרבה יותר מקצועניות", אומר צפריר. "תסתכלו למשל על פישינג. בעבר כל בן אדם היה יכול לזהות מתקפה כזו, והיום הן הרבה יותר מותאמות אישית והסקייל גם גדל דרמטית. דוגמא נוספת לשימוש ב-AI על ידי תוקפים הוא שימוש בדיפ פייק שהיום העלות שלו היא זניחה. בנוסף, מתחת לפני השטח יש את משטח התקיפה, לכל חברה היום יש מספר מודלי AI שרצים. תתארו שאני לוקח מודל ואני מבין איך הדאטה שמזין אותו נראה ומאיפה הוא מגיע. האקרים יכולים לשנות את הדאטה הזה ואז המודל מוציא מידע אחר. אלה התקפות שיהיה קשה מאוד לטפל בהן ולכן אנחנו מתמקדים במניעה. צריך לומר שכמו שהתוקפים משתמשים כך גם אנחנו, זאת תחרות בינינו לבינם".


בעתיד תתרחבו יותר דרך שיתופי פעולה כמו זה עם וויז או יותר דרך רכישות?

"התשובה הקצרה היא שניהם. עולם הסייבר רחב מאוד ואני חושב שהלקוחות שלנו לא רוצים לעבוד רק עם מקור אחד. גם בעולם של קונסולידציה, שאני בעדה, אני חושב שיש היגיון בלגוון מקורות מידע וספקים. מהצד שלנו אנחנו רוצים לאפשר את זה ללקוחות שלנו, גם אם זה יהיה דרך שיתופי פעולה אבל גם מול המתחרות הישירות שלנו. אני חושב שהעדיפות העליונה היא ההגנה של הלקוחות. אחרי שאמרתי את זה אני יכול להגיד שאנחנו רוצים לתת חלק ניכר ומשמעותי מסל הפתרונות של הלקוח. החלק המוכר והידוע הוא עדיין עולם הנטוורק. הגוף החדש שאנחנו יתמקד בעולם העובדים, כלומר אלה שזזים ממקום למקום ומרשת לרשת. יש עוד לא מעט אזורים שבהם לנו אין את הפתרונות הטובים ביותר ושם נמשיך לעשות שיתופי פעולה. לגבי רכישות - אנחנו נעשה רכישות שיממשו את האסטרטגיה שלנו. אם נחשוב שרכישה תאיץ את ההתקדמות נעשה אותה ובחלק מהמקומות נעשה אותן בצורה פנימית", אומר צפריר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ליטאי 13/05/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
    עם ענן פלנטיר. המניה תעוף ב400%.
  • 2.
    משעשע שהמנכל מעיד על עצמו שהוא הכי טוב. רק בישראל! (ל"ת)
    מהנדס גוגל 23/04/2025 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה אחת הוא הרס. מסכנים עובדי צק פוינט (ל"ת)
    תשאלו אותו על התרסקות סולאראדג 23/04/2025 14:24
    הגב לתגובה זו
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.