נדב צפריר: "בעולם המניעה - צ'ק פוינט היא הטובה בשוק"
נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט, אחרי הדוחות: "אבטחה זו אבטחה, יש הכרה במובילות שלנו בעולם המניעה גם מצד האנליסטים"; על שיתוף הפעולה עם וויז אחרי עסקת גוגל: "השותפות שלנו מתקדמת כמתוכנן והתקווה היא שבעתיד היא תניב הכנסות משמעותיות"
בהובלתו של נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. 1.71% מזה כארבעה חודשים, ענקית הסייבר הישראלית
הציגה רבעון ראשון טוב, עם עלייה של 7% בהכנסות לרמה של 638 מיליון דולר, ורווח מתואם של 2.21 דולר למניה, שניהם מעל תחזיות האנליסטים, כשגם תזרים המזומנים זינק ב-17% והגיע ל-421 מיליון דולר. כל זה מתרחש במקביל לשינוי אסטרטגי רחב שמובילה ההנהלה החדשה, שמטרתו
להחזיר את צ'ק פוינט למעמד של שחקנית דומיננטית בשוק שזז מהר.
המשקיעים אמנם מרוצים, כפי שניתן לראות מהעלייה של כ-10% במניית החברה מאז כניסתו של צפריר לתפקיד, ומעלייה של 4% במסחר המוקדם אחרי הדוחות, אך הדרך עוד ארוכה. צפריר, לצד סמנכ"ל הכספים רועי גולן, דיברו בשיחה אחרי הדוחות על הדרך: מהחזון לבניית פלטפורמה היברידית-מאובטחת בעולם ה-Hyperconnected, דרך השפעת הבינה המלאכותית על עולם הסייבר, ועד להתמודדות עם איומים חדשים ועם ההשפעות הפוטנציאליות של המכסים.
רבעון ראשון טוב לצפריר
"הגידול ברבעון נבע בעיקר מהגידול בביקושים לקוונאטום פורס, גם מלקוחות קיימים וגם מהחדשים. השקנו במחיר אטרקטיבי בתחילת השנה ואנחנו רואים את התוצאות. אינפיניטי, הפלטפורמה שמאחדת את מוצרי צ'ק פוינט, ממשיכה להראות תוצאות יפות, יותר ויותר לקוחות עוברים וצורכים יותר שירותים וההכנסות מהפלטפורמה עלו בשיעור דו ספרתי", אמר גולן, סמנכ"ל הכספים.
"בחלוקה לגאוגרפיות - אמריקה צמחה ב-6%, אירופה והמזרח התיכון ב-5% ו-APAC ב-12%", הוסיף גולן. "ההוצאות התפעוליות עלו ב-7%, בין היתר בגין המשך השקעה ב-Go to Market שלנו, אבל גם כי אוחדו התוצאות של סייברינט שברבעון המקביל לא היו. הרווח למניה עולה יותר מהרווח הנקי בגלל תכנית הרכישה עצמית. ייצרנו תזרים מזומנים של 421 מיליון דולר, גידול של 17%. אנחנו עם יתרת מזומנים של כמעט 3 מיליארד דולר ורכשנו מניות ב-325 מיליון דולר במחיר ממוצע של 211 דולר למניה, במהלך הרבעון".
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- מניית צ'ק פוינט מזנקת - הרווח מעל הציפיות, ההזמנות זינקו ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"צ'ק פוינט היא המובילה בשוק בתחומה, וגם האנליסטים מכירים בזה"
"עברתי 100 ימים ראשונים בחברה, וליתר דיוק 128 ימים", אמר צפריר. בסך הכל הצלחתי לפגוש יותר ממספר הלקוחות שרציתי בתקופת הזמן הזו אז אני מרוצה. האסטרטגיה שהצגנו להם התקבלה ומתקבלת בצורה חיובית, ויתרה מכך, מה שגורם לי להיות אופטימי הוא שהשותפים שלנו רוצים לחזק את הקשר שלנו וזה חשוב".
"מעבר לזה, פגשנו אלפי לקוחות בוינה, בנגקוק ובלאס וגאס בועידות, ואני חושב שזה נתן חיזוק לאסטרטגיה שלנו. החזון שלנו: רוצים לייצר פלטפורמה אמיתית למה שאנחנו קוראים Hyperconnected World. פלטפורמה אחת שמתמקדת באבטחה אמיתית. אבטחה זה אבטחה, ובעולם המניעה גם לפי האנליסטים אנחנו הטובים ביותר בשוק", הוסיף צפריר.
"החזון הוא לבנות פלטפורמה שמבוססת על ההגנה הטובה ביותר, והייחודיות היו שבסופו של דבר היא תאפשר גם יותר גמישות וגם חווית משתמש טובה יותר בהקשרים של מהירות הקישוריות. מעבר לכך כשאנחנו מדברים על פלטפורמה אחת זו פלטפורמה פתוחה. הכרזנו על השותפות עם וויז שהיא ביטוי לעובדה שאנחנו רוצים להביא בפלטפורמה פתוחה, כלומר ניתן את המוצרים שלנו אבל יש לנו גם יכולת לשתף פעולה עם שחקנים אחרים, כך שמצד הלקוחות הם יכולים לצרוך את כל המוצרים במקום אחד", ציין צפריר.
- האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
- מאסק חושף: טסלה מרחיבה את פיתוח שבבי ה-AI שלה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
"יש הכרה במובילות שלנו גם מצד האנליסטים. אנחנו מתמקדים ביצירת הפלטפורמה לעולם ההיברידי, במרכז נמצאת טכנולוגית ה-SASE שהיא קריטית להצלחה שלנו. הדבר השני הוא AI. המערכת שלנו כבר היום משרתת אלפי לקוחות, מאפשרת היברידות בין ענן ל-On Prem וגם מהירות שמגיעה לפעמים פי 10 מהמתחרות, אבל יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם.
כשמדברים עם AI - זה אירוע שמטלטל ומשנה תפיסות עולם. מצד אחד צריך להגן על השימוש של לקוחות שלנו ב-AI, אנחנו כבר היום עושים את זה, ומצד שני לבנות מערכות שמאפשרות להשתמש ב-AI כדי לפשט את החיים. זה תהליך שלא ייגמר במסגרתו אנחנו צריכים לחשוב מאיפה יבואו התוקפים ואיך אפשר לספק את ההגנה הטובה ביותר. אנחנו צריכים לבוא עם צניעות אינטלקטואלית, אף פעם לא נדע מה הולך לקרות. לכן הכרזנו כבר על הקמה של מרכז מחקר בתחום, ובמובן הזה אנחנו מכריזים גם על ההצטרפות של יונתן זנגר כ-CTO שיתמקד ב-AI. הוא אחד מהאושיות הבולטות בתחום, מי שמתעסק בסייבר וב-AI מכיר אותו טוב. יצא לי לעבוד איתו בצבא, והעובדה שהוא מצטרף אלינו מעידה על האמון באסטרטגיה שלנו, ואני חושב שהוא גם יהווה מגנט לאנשים נוספים שירצו להצטרף אלינו", הוסיף צפריר.
אתם מוכרים גם חומרה - כמה היא מהווה מהמכירות ואיך המכסים ישפיעו שם?
"במהות אנחנו חברת תוכנה", אמר גולן. "יש לנו גם חומרה ויש שם ביקוש חזק, אבל בסוף זה רק 20% מהפעילות שלנו. החומרה מיוצרת בטאיוואן על ידי יצרנים צד ג'. ברמת ההשפעה של המכסים, גם ברמה המקסימלית, עדיין מדובר בהשפעה לא מהותית לצ'ק פוינט. אנחנו עובדים צמוד עם כל מי שצריך כדי לראות איך אנחנו יכולים להתכונן, אבל גם במקרה הכי גרוע זו לא תהיה השפעה מהותית".
לעסקת וויז יש השפעה עליכם?
"קודם כל זו הזדמנות בשבילי לברך אותם", אמר צפריר. זה הישג אדיר שאני חושב שיש לו אפקט חיובי על כל התעשייה ובמיוחד על התעשייה בישראל. כמפקד לשעבר שלהם אני מאוד גאה בהם. אמרנו שיש
לנו שותפות איתם והיא מתקדמת כמתוכנן. לא יהיו השפעות מהרכישה ואני מאמין שגם אחרי שהם ייכנסו לגוגל הדברים ימשיכו כמתוכנן. האינטגרציה מתקדמת טוב בין המוצרים שלנו".
אתם תכירו בהכנסות במסגרת שיתוף הפעולה הזה?
"כן. חלק מההסכם הוא מכירת המוצרים שלהם על ידנו וגם המוצרים שלנו על ידם. התקווה שיהיו הכנסות עתידיות משמעותיות, אנחנו רק בהתחלה", אומר גולן.
איך הבינה המלאכותית משפיעה על תוקפים?
"קבוצות שבעבר היו בינוניות או חובבניות עם מעט מאוד השקעה היום במצב שהן נראות הרבה יותר מקצועניות", אומר צפריר. "תסתכלו למשל על פישינג. בעבר כל בן אדם היה יכול לזהות מתקפה כזו, והיום הן הרבה יותר מותאמות אישית והסקייל גם גדל דרמטית. דוגמא נוספת לשימוש ב-AI על ידי תוקפים הוא שימוש בדיפ פייק שהיום העלות שלו היא זניחה. בנוסף, מתחת לפני השטח יש את משטח התקיפה, לכל חברה היום יש מספר מודלי AI שרצים. תתארו שאני לוקח מודל ואני מבין איך הדאטה שמזין אותו נראה ומאיפה הוא מגיע. האקרים יכולים לשנות את הדאטה הזה ואז המודל מוציא מידע אחר. אלה התקפות שיהיה קשה מאוד לטפל בהן ולכן אנחנו מתמקדים במניעה. צריך לומר שכמו שהתוקפים משתמשים כך גם אנחנו, זאת תחרות בינינו לבינם".
בעתיד תתרחבו יותר דרך שיתופי פעולה כמו זה עם וויז או יותר דרך רכישות?
"התשובה הקצרה היא שניהם. עולם הסייבר רחב מאוד ואני חושב שהלקוחות שלנו לא רוצים לעבוד רק עם מקור אחד. גם בעולם של קונסולידציה, שאני בעדה, אני חושב שיש היגיון בלגוון מקורות מידע וספקים. מהצד שלנו אנחנו רוצים לאפשר את זה ללקוחות שלנו, גם אם זה יהיה דרך שיתופי פעולה אבל גם מול המתחרות הישירות שלנו. אני חושב שהעדיפות העליונה היא ההגנה של הלקוחות. אחרי שאמרתי את זה אני יכול להגיד שאנחנו רוצים לתת חלק ניכר ומשמעותי מסל הפתרונות של הלקוח. החלק המוכר והידוע הוא עדיין עולם הנטוורק. הגוף החדש שאנחנו יתמקד בעולם העובדים, כלומר אלה שזזים ממקום למקום ומרשת לרשת. יש עוד לא מעט אזורים שבהם לנו אין את הפתרונות הטובים ביותר ושם נמשיך לעשות שיתופי פעולה. לגבי רכישות - אנחנו נעשה רכישות שיממשו את האסטרטגיה שלנו. אם נחשוב שרכישה תאיץ את ההתקדמות נעשה אותה ובחלק מהמקומות נעשה אותן בצורה פנימית", אומר צפריר.
- 3.ליטאי 13/05/2025 15:29הגב לתגובה זועם ענן פלנטיר. המניה תעוף ב400%.
- 2.משעשע שהמנכל מעיד על עצמו שהוא הכי טוב. רק בישראל! (ל"ת)מהנדס גוגל 23/04/2025 16:55הגב לתגובה זו
- 1.חברה אחת הוא הרס. מסכנים עובדי צק פוינט (ל"ת)תשאלו אותו על התרסקות סולאראדג 23/04/2025 14:24הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
אייפון 17 איירהאייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
האייפון Air מושך תשומת לב אך מתקשה להימכר, כשהמחיר הגבוה והפשרות בחומרה דוחפים צרכנים לבחור בדגמים אחרים ומאתגרים את אסטרטגיית העיצוב הדק של אפל
אפל Apple 1.97% בנתה על האייפון Air כעל המהדורה שתסמן שינוי כיוון עיצובי ותייצר גל חדש של התעניינות. אחרי שנים של שינויים קטנים, זה היה אמור להיות הרגע שבו החברה מוכיחה שהיא עדיין יודעת להפתיע. אבל לפי נתוני המכירה הראשונים, השוק מגיב אחרת: המכשיר זוכה להתעניינות רבה, אבל לא לקצב רכישה שמתקרב לציפיות של אפל.
ה-Air הוצג כמכשיר שמחזיר לאפל את הסיפור העיצובי. עובי של 5.64 מ״מ, משקל נמוך, מראה מינימליסטי - אלמנטים שמזכירים את המהלך שעשה ה-MacBook Air ב-2008. אבל כדי להגיע למידות האלה, אפל נאלצה להתפשר על חומרה: מצלמות בסיסיות יותר, רמקול יחיד במקום שניים, וסוללה קטנה שהצריכה תוספת של סוללה חיצונית אופציונלית. בפועל, ההתפשרויות האלה משפיעות ישירות על החלטת הקנייה. בתחילת ההשקה נרשמה התעניינות שיא בעמוד המוצר, כולל יותר ממיליון כניסות. אך הנתונים מראים שההתעניינות הזו לא תורגמה למכירות עם שיעור ההמרה נמוך משמעותית מזה של שאר סדרת האייפון 17.
ארגוני מחקר שעקבו אחרי שרשרת האספקה של אפל מצאו שהחברה קיצצה את תוכניות הייצור של ה-Air בחצי זמן קצר לאחר ההשקה. לפי ההערכות, המכשיר מכר רק שליש מהצפי הגבוה ביותר של אפל, מה שמסביר את ההתאמות המהירות בייצור.
הבעיה: המחיר
הפער בין ההתלהבות לבין הרכישה בפועל נובע בעיקר מהמחיר. ה-Air מתומחר ב־999 דולר - פער של 100 דולר בלבד מדגם ה-Pro. מנגד, דגם הבסיס של האייפון 17 עולה 799 דולר. כלומר ה-Air נתקע באמצע, בלי יתרון ברור על פני האלטרנטיבות. האנליסטים מציינים שהצרכנים בוחרים בסופו של דבר בביצועים, לא בעובי. המצלמה המשופרת של דגמי ה-Pro, חיי הסוללה הארוכים יותר והחומרה החזקה, כולם נתפסים כערך משמעותי יותר מהעיצוב הדק.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סין, שבה אפל נאבקת על נתח שוק מול וואווי ויצרנים מקומיים, מהווה אינדיקציה ברורה. שם ה-Air הוא הדגם החלש ביותר בסדרה החדשה מבחינת מכירות, לפי הערכות המבוססות על זמני ההמתנה לאספקה. למרות התוצאות המאכזבות, האייפון 17 Pro ו-17 Pro Max מציגים מכירות גבוהות מהצפוי. אפל צפויה לרשום רבעון חזק במיוחד לקראת החגים, מה שהופך את האכזבה מה-Air לבודדה, ולא למגמה שהחברה צריכה להיבהל ממנה.
אפל בודקת את המים
