נדב צפריר: "בעולם המניעה - צ'ק פוינט היא הטובה בשוק"
נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט, אחרי הדוחות: "אבטחה זו אבטחה, יש הכרה במובילות שלנו בעולם המניעה גם מצד האנליסטים"; על שיתוף הפעולה עם וויז אחרי עסקת גוגל: "השותפות שלנו מתקדמת כמתוכנן והתקווה היא שבעתיד היא תניב הכנסות משמעותיות"
בהובלתו של נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. -0.92% מזה כארבעה חודשים, ענקית הסייבר הישראלית
הציגה רבעון ראשון טוב, עם עלייה של 7% בהכנסות לרמה של 638 מיליון דולר, ורווח מתואם של 2.21 דולר למניה, שניהם מעל תחזיות האנליסטים, כשגם תזרים המזומנים זינק ב-17% והגיע ל-421 מיליון דולר. כל זה מתרחש במקביל לשינוי אסטרטגי רחב שמובילה ההנהלה החדשה, שמטרתו
להחזיר את צ'ק פוינט למעמד של שחקנית דומיננטית בשוק שזז מהר.
המשקיעים אמנם מרוצים, כפי שניתן לראות מהעלייה של כ-10% במניית החברה מאז כניסתו של צפריר לתפקיד, ומעלייה של 4% במסחר המוקדם אחרי הדוחות, אך הדרך עוד ארוכה. צפריר, לצד סמנכ"ל הכספים רועי גולן, דיברו בשיחה אחרי הדוחות על הדרך: מהחזון לבניית פלטפורמה היברידית-מאובטחת בעולם ה-Hyperconnected, דרך השפעת הבינה המלאכותית על עולם הסייבר, ועד להתמודדות עם איומים חדשים ועם ההשפעות הפוטנציאליות של המכסים.
רבעון ראשון טוב לצפריר
"הגידול ברבעון נבע בעיקר מהגידול בביקושים לקוונאטום פורס, גם מלקוחות קיימים וגם מהחדשים. השקנו במחיר אטרקטיבי בתחילת השנה ואנחנו רואים את התוצאות. אינפיניטי, הפלטפורמה שמאחדת את מוצרי צ'ק פוינט, ממשיכה להראות תוצאות יפות, יותר ויותר לקוחות עוברים וצורכים יותר שירותים וההכנסות מהפלטפורמה עלו בשיעור דו ספרתי", אמר גולן, סמנכ"ל הכספים.
"בחלוקה לגאוגרפיות - אמריקה צמחה ב-6%, אירופה והמזרח התיכון ב-5% ו-APAC ב-12%", הוסיף גולן. "ההוצאות התפעוליות עלו ב-7%, בין היתר בגין המשך השקעה ב-Go to Market שלנו, אבל גם כי אוחדו התוצאות של סייברינט שברבעון המקביל לא היו. הרווח למניה עולה יותר מהרווח הנקי בגלל תכנית הרכישה עצמית. ייצרנו תזרים מזומנים של 421 מיליון דולר, גידול של 17%. אנחנו עם יתרת מזומנים של כמעט 3 מיליארד דולר ורכשנו מניות ב-325 מיליון דולר במחיר ממוצע של 211 דולר למניה, במהלך הרבעון".
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- מניית צ'ק פוינט מזנקת - הרווח מעל הציפיות, ההזמנות זינקו ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"צ'ק פוינט היא המובילה בשוק בתחומה, וגם האנליסטים מכירים בזה"
"עברתי 100 ימים ראשונים בחברה, וליתר דיוק 128 ימים", אמר צפריר. בסך הכל הצלחתי לפגוש יותר ממספר הלקוחות שרציתי בתקופת הזמן הזו אז אני מרוצה. האסטרטגיה שהצגנו להם התקבלה ומתקבלת בצורה חיובית, ויתרה מכך, מה שגורם לי להיות אופטימי הוא שהשותפים שלנו רוצים לחזק את הקשר שלנו וזה חשוב".
"מעבר לזה, פגשנו אלפי לקוחות בוינה, בנגקוק ובלאס וגאס בועידות, ואני חושב שזה נתן חיזוק לאסטרטגיה שלנו. החזון שלנו: רוצים לייצר פלטפורמה אמיתית למה שאנחנו קוראים Hyperconnected World. פלטפורמה אחת שמתמקדת באבטחה אמיתית. אבטחה זה אבטחה, ובעולם המניעה גם לפי האנליסטים אנחנו הטובים ביותר בשוק", הוסיף צפריר.
"החזון הוא לבנות פלטפורמה שמבוססת על ההגנה הטובה ביותר, והייחודיות היו שבסופו של דבר היא תאפשר גם יותר גמישות וגם חווית משתמש טובה יותר בהקשרים של מהירות הקישוריות. מעבר לכך כשאנחנו מדברים על פלטפורמה אחת זו פלטפורמה פתוחה. הכרזנו על השותפות עם וויז שהיא ביטוי לעובדה שאנחנו רוצים להביא בפלטפורמה פתוחה, כלומר ניתן את המוצרים שלנו אבל יש לנו גם יכולת לשתף פעולה עם שחקנים אחרים, כך שמצד הלקוחות הם יכולים לצרוך את כל המוצרים במקום אחד", ציין צפריר.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
"יש הכרה במובילות שלנו גם מצד האנליסטים. אנחנו מתמקדים ביצירת הפלטפורמה לעולם ההיברידי, במרכז נמצאת טכנולוגית ה-SASE שהיא קריטית להצלחה שלנו. הדבר השני הוא AI. המערכת שלנו כבר היום משרתת אלפי לקוחות, מאפשרת היברידות בין ענן ל-On Prem וגם מהירות שמגיעה לפעמים פי 10 מהמתחרות, אבל יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם.
כשמדברים עם AI - זה אירוע שמטלטל ומשנה תפיסות עולם. מצד אחד צריך להגן על השימוש של לקוחות שלנו ב-AI, אנחנו כבר היום עושים את זה, ומצד שני לבנות מערכות שמאפשרות להשתמש ב-AI כדי לפשט את החיים. זה תהליך שלא ייגמר במסגרתו אנחנו צריכים לחשוב מאיפה יבואו התוקפים ואיך אפשר לספק את ההגנה הטובה ביותר. אנחנו צריכים לבוא עם צניעות אינטלקטואלית, אף פעם לא נדע מה הולך לקרות. לכן הכרזנו כבר על הקמה של מרכז מחקר בתחום, ובמובן הזה אנחנו מכריזים גם על ההצטרפות של יונתן זנגר כ-CTO שיתמקד ב-AI. הוא אחד מהאושיות הבולטות בתחום, מי שמתעסק בסייבר וב-AI מכיר אותו טוב. יצא לי לעבוד איתו בצבא, והעובדה שהוא מצטרף אלינו מעידה על האמון באסטרטגיה שלנו, ואני חושב שהוא גם יהווה מגנט לאנשים נוספים שירצו להצטרף אלינו", הוסיף צפריר.
אתם מוכרים גם חומרה - כמה היא מהווה מהמכירות ואיך המכסים ישפיעו שם?
"במהות אנחנו חברת תוכנה", אמר גולן. "יש לנו גם חומרה ויש שם ביקוש חזק, אבל בסוף זה רק 20% מהפעילות שלנו. החומרה מיוצרת בטאיוואן על ידי יצרנים צד ג'. ברמת ההשפעה של המכסים, גם ברמה המקסימלית, עדיין מדובר בהשפעה לא מהותית לצ'ק פוינט. אנחנו עובדים צמוד עם כל מי שצריך כדי לראות איך אנחנו יכולים להתכונן, אבל גם במקרה הכי גרוע זו לא תהיה השפעה מהותית".
לעסקת וויז יש השפעה עליכם?
"קודם כל זו הזדמנות בשבילי לברך אותם", אמר צפריר. זה הישג אדיר שאני חושב שיש לו אפקט חיובי על כל התעשייה ובמיוחד על התעשייה בישראל. כמפקד לשעבר שלהם אני מאוד גאה בהם. אמרנו שיש
לנו שותפות איתם והיא מתקדמת כמתוכנן. לא יהיו השפעות מהרכישה ואני מאמין שגם אחרי שהם ייכנסו לגוגל הדברים ימשיכו כמתוכנן. האינטגרציה מתקדמת טוב בין המוצרים שלנו".
אתם תכירו בהכנסות במסגרת שיתוף הפעולה הזה?
"כן. חלק מההסכם הוא מכירת המוצרים שלהם על ידנו וגם המוצרים שלנו על ידם. התקווה שיהיו הכנסות עתידיות משמעותיות, אנחנו רק בהתחלה", אומר גולן.
איך הבינה המלאכותית משפיעה על תוקפים?
"קבוצות שבעבר היו בינוניות או חובבניות עם מעט מאוד השקעה היום במצב שהן נראות הרבה יותר מקצועניות", אומר צפריר. "תסתכלו למשל על פישינג. בעבר כל בן אדם היה יכול לזהות מתקפה כזו, והיום הן הרבה יותר מותאמות אישית והסקייל גם גדל דרמטית. דוגמא נוספת לשימוש ב-AI על ידי תוקפים הוא שימוש בדיפ פייק שהיום העלות שלו היא זניחה. בנוסף, מתחת לפני השטח יש את משטח התקיפה, לכל חברה היום יש מספר מודלי AI שרצים. תתארו שאני לוקח מודל ואני מבין איך הדאטה שמזין אותו נראה ומאיפה הוא מגיע. האקרים יכולים לשנות את הדאטה הזה ואז המודל מוציא מידע אחר. אלה התקפות שיהיה קשה מאוד לטפל בהן ולכן אנחנו מתמקדים במניעה. צריך לומר שכמו שהתוקפים משתמשים כך גם אנחנו, זאת תחרות בינינו לבינם".
בעתיד תתרחבו יותר דרך שיתופי פעולה כמו זה עם וויז או יותר דרך רכישות?
"התשובה הקצרה היא שניהם. עולם הסייבר רחב מאוד ואני חושב שהלקוחות שלנו לא רוצים לעבוד רק עם מקור אחד. גם בעולם של קונסולידציה, שאני בעדה, אני חושב שיש היגיון בלגוון מקורות מידע וספקים. מהצד שלנו אנחנו רוצים לאפשר את זה ללקוחות שלנו, גם אם זה יהיה דרך שיתופי פעולה אבל גם מול המתחרות הישירות שלנו. אני חושב שהעדיפות העליונה היא ההגנה של הלקוחות. אחרי שאמרתי את זה אני יכול להגיד שאנחנו רוצים לתת חלק ניכר ומשמעותי מסל הפתרונות של הלקוח. החלק המוכר והידוע הוא עדיין עולם הנטוורק. הגוף החדש שאנחנו יתמקד בעולם העובדים, כלומר אלה שזזים ממקום למקום ומרשת לרשת. יש עוד לא מעט אזורים שבהם לנו אין את הפתרונות הטובים ביותר ושם נמשיך לעשות שיתופי פעולה. לגבי רכישות - אנחנו נעשה רכישות שיממשו את האסטרטגיה שלנו. אם נחשוב שרכישה תאיץ את ההתקדמות נעשה אותה ובחלק מהמקומות נעשה אותן בצורה פנימית", אומר צפריר.
- 3.ליטאי 13/05/2025 15:29הגב לתגובה זועם ענן פלנטיר. המניה תעוף ב400%.
- 2.משעשע שהמנכל מעיד על עצמו שהוא הכי טוב. רק בישראל! (ל"ת)מהנדס גוגל 23/04/2025 16:55הגב לתגובה זו
- 1.חברה אחת הוא הרס. מסכנים עובדי צק פוינט (ל"ת)תשאלו אותו על התרסקות סולאראדג 23/04/2025 14:24הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
