כמה באמת גדולים ההבדלים בין ה-NFL ל-NBA?

גדולים מאוד. בסופ"ש סוכמה עסקת מכירת פילדלפיה 76 תמורת 280 מליון דולר, שזה 27% משוויו הממוצע של מועדון בליגת הפוטבול
כתבי Bizsport | (1)

ב-NBA שובתים. ב-NFL שובתים. אבל כאן נגמר הדמיון. הסיבה המרכזית היא שב-NFL מרוויחים המון כסף, מה שהופך את השביתה לעסק מוזר ודי טפשי. בעוד ב-NBA מפסידים כסף, המון - אם אתם מאמינים לבעלים. קצת פחות מהמון אם אתם מאמינים לארגון השחקנים.

בסוף השבוע האחרון קיבלנו עוד המחשה עד כמה גדולים ההבדלים בין הליגות. ראשית, מגזין פורבס פרסם את הדירוג השנתי שלו למועדוני ספורט לפי שווי כספי. הנתון הבולט בדירוג היא העובדה שכל 32 קבוצות ה-NFL נמצאות בין 50 הקבוצות. למען האמת, כולן מופיעות כבר בתוך ה-45 המקומות הראשונים.

נכון, מרבה נכסים מרבה דאגות וכל זה, אבל עדיין, קשה להבין איך הצדדים נותנים לעסק כזה עצום, שמכניס בין 7 ל-8 מליארד דולר בשנה, וש-32 המועדונים שלו שווים ביחד 32.728 מליארד דולר (1.022 מליארד לקבוצה) - להתבוסס בבוץ של סכסוך עסקי שכזה. התשובה המקובלת בארה"ב בימים אלה היא אגב, פשוט תאוות בצע מצד הבעלים.

מהצד השני, כשמחפשים קבוצות NBA בדירוג הזה צריך לרדת עד למקום ה-47, שם נמצאת ניו יורק ניקס עם שווי של 655 מיליון דולר. כן - קבוצת ה-NFL ה"זולה" ביותר שווה יותר מקבוצת ה-NBA ה"שווה" ביותר. מיד אחריה, נמצאת קבוצת ה-NBA השנייה, והאחרונה, בדירוג: לוס אנג'לס לייקרס, עם שווי של 643 מיליון דולר.

בנוסף, בתוך המציאות הזו, נודע בימים האחרונים כי חברת קומקאסט הגיעה לסיכום עם קבוצת רכישה על מכירת פילדלפיה סבנטי-סיקסרס. הסכום המדווח: 280 מיליון דולר בלבד. לשם השוואה, מועדון ה-NFL האחרון בדירוג, ג'קסונוויל ג'אגוארס, שווה 725 מיליון דולר. מועדון ה-NFL הכי יוקרתי, דאלאס קאובויז כמובן, שווה 1.81 מליארד דולר. פי 3 מהניקס והלייקרס, ופי 6 וחצי ממכיר מחירת קבוצת הכדורסל של פילדלפיה - מועדון ותיק שנמצא באחד משווקי התקשורת הכי גדולים בארה"ב.

אגב, מכירת פילדלפיה לא תצא לפועל בקרוב, אלא רק אחרי שתקבל את כל האישורים מהנהלת הליגה. בכל מקרה, בעיר כבר מדברים על השינויים הצפויים בהנהלת הקבוצה, כאשר ה-GM אד סטפנסקי אמור לעזוב (לפי דיווחים, הוא כבר מחפש עבודה בליגה), ובמקומו ייכנס ג'ייסון לוין, שותפו של הרוכש ג'ושוע האריס. רוד ת'ורן אמור להישאר בתפקיד נשיא הקבוצה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גשדג 17/07/2011 23:36
    הגב לתגובה זו
    חוץ מלחלק 280 ב1020, לא אמרתם כלום בכתבה.
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

רשות המסים
צילום: רשות המסים

הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%

המדינה גבתה יותר מסים בהשוואה שנתית בעיקר מחברות וגם הגאות בבורסה תרמה את חלקה כשניכויי המס מניירות ערך זינקו ב-132% שם נרשמה פעילות ערה במיוחד; לעומת זאת, המסים מצריכה ויבוא ירדו בשל עונת החגים ומספר ימי עבודה מצומצם

מנדי הניג |

בספטמבר הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-42.7 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של כ -4% לעומת ספטמבר אשתקד, כך לפי נתוני אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. המספרים האלו מציגים לנו תמונה מעניינת. המדינה גובה יותר מסים, אבל לא בזכות עלייה בצריכה אלא בגלל רווחיות גבוהה של חברות ופעילות ערה בשוק ההון.

המספרים מראים על מגמת התאוששות לעומת השנה שעברה. אחרי תקופה של ירידה בגבייה במהלך 2023, בעיקר בשל השפעות המלחמה, הנתונים מצביעים על שינוי כיוון: מתחילת 2024 ועד סוף ספטמבר 2025 נרשם גידול בקצב השנתי של כ -10% בגביית המסים, לעומת ירידה של 8% בתקופה הקודמת. גם הגבייה של ספטמבר השנה גבוהה ב-1% מהשיא שנרשם אשתקד.

הקופה הציבורית מתמלאת מהר יותר, והמדינה מצליחה לגבות יותר מסים מהמתוכנן. ברבעון השלישי של השנה גבתה רשות המסים 132 מיליארד שקל, לעומת תחזית של 127.2 מיליארד שקל - פער של כ-4%.


הגוף שצריכים למחוא לו כפיים הוא - רשות המיסים. לאורך תקופת המלחמה כשהגירעון גדל וההוצאות הביטחוניות טיפסו בקצב שלא ראינו שנים, רשות המסים היא הגוף היחיד שהצליח להחזיק את הכלכלה הישראלית מעל המים. וזה לא קרה באמצעות תוכניות סיוע גרנדיוזיות או מהלכים מפוצצים אלא פשוט על ידי גבייה עקבית, חכמה לצד אכיפה הדוקה וניהול כמעט צבאי של כל שקל שנכנס לקופה הציבורית. בשלושת השנים האחרונות גדלה גביית המסים בכ-60 מיליארד שקל, היעד השנתי עודכן ל־496 מיליארד שקל, והתחזית ל-2026 כבר מזנקת ל-530 מיליארד.

הגבייה הזאת לא נובעת רק ממסים חדשים כמו מס "הרווחים הכלואים" או מהקפאת מדרגות המס, אלא בעיקר מעבודה שיטתית בשטח. מאות מפקחים חדשים, מערכות מידע מתקדמות ופרויקטים כמו “חשבוניות ישראל” הפכו את האכיפה לכלי מדיניות של ממש. אפשר גם להזכיר את נוהל גילוי מרצון והצלבות דיגיטליות בשוק הקריפטו שהצליחו להביא מיליארדים לקופה.