מדד המעו"ף מחפש את המהלך הבא במצב מאוזן

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מדד המעו"ף המראה קושי לעלות במצבו הנוכחי, ואת המדדים הרחבים יותר הנמצאים למטה יחסית לרמות השיא
אייל גורביץ | (4)

בסקירות האחרונות ציינתי את העובדה שמדד המעו"ף מתקשה בכיבוש שיאים חדשים ורמת 1,346 הנקודות נותרת מיותמת. יחד עם זאת, המדדים הרחבים יותר מצויים נמוך משמעותית מרמות השיא שלהם ויחד עם הקושי שמגלה האחרונה השוק האמריקאי, מצטברים מוקדי חולשה מהם אין להתעלם. לא מדובר בהכרח בתחילתה של מגמת ירידה, עדיין מוקדם מדי כדי לקבוע זאת. מאידך, יש לשים לב לאופן בו מתמודד מדד המעו"ף לא רק עם רמות ההתנגדות אלא גם עם רמות התמיכה המייצגות את דעתם של הקונים. מטבע הדברים שהתקופה האחרונה הייתה דלילה מבחינת ימי המסחר ולמשוואה הטכנית לא נכנסו פרמטרים חדשים כך שהסקירה הנוכחית נותרת זהה לקודמתה.

היום אהיה זמין לשאלותיכם. אנא, אין באפשרותי לענות לגבי מניות ספציפיות. המשך שבוע קל ופשוט.

הגרף השבועי

אם נעבור שוב על המרכיבים שהביאונו עד הלום, נוכל לשרטט את התוואי הסביר לתקופה הקרובה, יחד עם זאת, אזרע מצופי הגנה כנגד אירועים בלתי צפויים. אם כן, בגרף השבועי אפשר לראות את המרכיבים הבאים:

1. לאחר שהחזיק מעמד מעל לרמת 1,240 הנקודות בצורה מרשימה, החל מדד המעו"ף בעלייה מחודשת שמטרתה הייתה שבירת רמת 1,340 הנקודות וכיבוש שיא חדש. זו הדינאמיקה המתקיימת באופן סדיר לאחר תיקונים טכניים. כל חריגה מהתנהגות זו מעידה על חולשה ומחייבת התייחסות, על אחת כמה וכמה כאשר המדדים הרחבים מתנהגים באופן שיכול להיות מוגדר כחלש יותר.

2. לאחר הנגיעה ברמת 1,240 הנקודות צלח מדד המעו"ף בהצלחה רבה את רמת 1,280 הנקודות. רמה זו שבחודשים האחרונים הפכה תפקידים חדשות לבקרים, הוגדרה על ידי כרמה החשובה ביותר לתקופה הקרובה ולפחות לפי שעה מדד המעו"ף מחזיק מעמד מעליה היטב.

3. עוד נתון שיש לתת עליו את הדעת הוא הממוצעים הנעים שביצעו בשבועיים האחרונים "קרוס". כלומר, הממוצע הקצר חצה את הארוך מכיוון מעלה כלפי מטה. מדובר באיתות אזהרה לגבי המגמה המשנית.

4. הנתונים המופיעים בגרף השבועי מובילים אותנו לגרף היומי.

הגרף היומי

1. בסקירות האחרונות ציינתי את רמת 1,280 הנקודות כרמה הקריטית לשינוי המגמה. הרמה הזאת נותרת על כנה אך כדאי לשים לב לרמת תמיכה נוספת וקרובה יותר.

2. רמת 1,317 הנקודות הופכת כרמה המשמעותית לטווח הזמן המיידי. שבירתה מטה תהווה איתות חולשה ותעלה את הסבירות להתדרדרות מהירה לאזור של 1,280-1,300 הנקודות.

3. כפי שכתבתי קודם, מי שמחפש רמות תמיכה משמעותיות יותר יביט על רמת 1,280 הנקודות, כעת יש להבין את משמעות שבירתה מטה.

4. שבירתה של רמה זו מטה, עלולה לגרום לאחד משני התרחישים הבאים : מעבר לדשדוש בין 1,340-1,240 פחות או יותר, או לחלופין גל ירידות שאת עוצמתו יהיה עלי למדוד כאשר יצא לדרך.

5. יחד עם זאת יש לשים לב לרמת 1,346 הנקודות. שבירתה מעלה בליווי מחזור מסחר גבוה עשויה לשחרר לחץ רב ולהזניק את מדד המעו"ף מדרגה נוספת מעלה.

סיכום

הגם שבינתיים אין בסיס לשינוי מגמה הרי שאפשר לומר שהתנהלותו של מדד המעו"ף והמדדים הרחבים יותר רחוקה מלהיות מושלמת. רמת 1,280 הנקודות משמשת כבסיס לקבלת החלטות

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ממוני טבע 27/04/2011 07:34
    הגב לתגובה זו
    איזה שוק מדשדש ראה מה קורא באמריקה כבר שבועות ברצף המדד טס כלפי מעלה. דבר מסקירתך אינו נכון
  • 3.
    תודה - סקירה נאה ומלמדת (ל"ת)
    SUSU 26/04/2011 19:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קליפת השום 26/04/2011 19:02
    הגב לתגובה זו
    2.האם LDK מסיימת תיקון?3.האם אכן קל לעשות כסף מהיר והרבה בבורסה?
  • 1.
    מירי 26/04/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
    לפני כשבוע המלצת על מניית FO בנאסד" ק.בימים האחרונים המחזור במניה זו ממש נמוך.האם עדיין שווה קניה?
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".