אלביט מערכות – תחתית אחרונה או לקראת תחתית נוספת ?
במהלך השנה הנוכחית ניתחתי את מניית אלביט מערכות פעמיים. לראשונה עברה ניתוח מקיף ב-5 לפברואר אז הגעתי למסקנה ולפיה המניה מספקת צ'אנס אחרון לצאת. אז, הצטברו במבנה המחירים מספר סימני חולשה שהעלו את הסבירות לגל ירידות חד. הפעם השנייה הייתה ב-19 לפברואר אז עמד מחיר המניה על 205.27 שקלים למניה אז הייתה ההערכה ולפיה גם ממחיר זה צפויה המניה לסגת. הסוגיה העומדת על הפרק היא האם העובדה ולפיה אלביט מערכות רובצת לפתחה של רמת תמיכה מעלה את הסבירות ולפיה מצויה המניה סביב התחתית האחרונה של מגמת הירידה או שמא מצפה למניה גל ירידות נוסף.
הסימנים
הסדקים במבנה המחירים של אלביט מערכת נובעים ממספר מקורות, ויחד מעלים את הסבירות ולפיה צפויה המניה לגל ירידות נוסף האמור לדרדר אותה לרמות הנמוכות משמעותית מרמת 186 שקלים למניה
1.אם נבחן בכלליות את מבנה המחירים המאפיין את המניה נגיע למסקנה חד משמעית ולפיה המגמה היא מגמת ירידה ברורה. מאז רמת השיא 240.5 שקלים למניה שנקבע בתחילת השנה, מסודרות נקודות השיא והשפל במבנה יורד. כל רמת שיא נמוכה מקודמתה וכך גם לגבי כל רמת שפל. מאחר ואין תהליך נוגד, ההערכה היא שהמגמה עודנה בעיצומה.
2.בתקופה האחרונה נהנתה המניה מאתנחתא בדמות מספר ימי עליות עד למחיר שיא של 208.46 שקלים למניה. גל עליות זה מהווה תיקון למהלך הירידות 216.94 – 185.9. ואפשר לראות שהוא נבלם ברמת שיא נמוכה משמעותית מרמת השיא הקודמת, ואם לרדת לפרטים הרי שגל עליות זה תיקן כ-66% ממהלך הירידות.
3. עוד אפשר לראות שבמסגרת תיקון זה נותרו מחזורי המסחר נמוכים למדי, מרכיב שאינו מייצג עוצמה.
4.אם נביט על מדדי מומנטום שמטתם לאשר או לסתור את כיוון המגמה הרי שמרביתם מאשרים את כיוונה של המניה.
ארבעת פרמטרים הללו מעלים את הסבירות ולפיה כיוונה של אלביט מערכות אמור להיות מטה וכי רמת 186שקלים למניה מייצגת שפל נקודתי במסגרת מגמת ירידה שלא נס ליחה.
הערכותי אלו תישארנה בתוקף כל עוד לא תישבר מעלה במחזור גבוה רמת 208.5 שקלים למניה.
סיכום
התקופה האחרונה מלאה בלבטים לגבי הפעולה הנדרשת. כמו בכל מגמת ירידה נוצרת התחושה ולפיה המגמה הגיעה לידי מיצוי עוד לפני הינתן הסימנים מהשוק עצמו. לפחות עד לנקודת הזמן הנוכחית, אין די סימנים כדי לסמן את התחתית הסופית באלביט מערכות ועל סמך הפרמטרים הקיימים, סביר להניח שהשחיקה תימשך.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביהצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?
רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים
לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה
והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.
על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.
עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות
ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.
- הבינלאומי: צמיחה בפעילות הליבה, התשואה על ההון ירדה ל-16.2%
- אנרג'יאן תספק גז טבעי לקפריסין דרך צינור תת ימי חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

מענק עבודה הוקדם ליום חמישי הקרוב - האם מגיע לכם?
כ-266 אלף אנשים זכאים למענק עבודה - ממוצע התקבול - 2,256 שקלים
הפעימה השלישית של מענק עבודה לשנת 2024 הוקדמה ליום חמישי הקרוב: כ-600 מיליון שקל יועברו ל-266 אלף זכאים.
רשות המסים תעביר לפני חג החנוכה, ל-266,874 איש, תשלום השלישי בגין שנת הזכאות 2024. הסכום הכולל שיועבר מסתכם בכ-600 מיליון שקל - ומכאן שהממוצע לאיש הוא כ-2256 שקלים. יהיו כאלו שיקבלו יותר, אך לא הרבה מעבר לכך.
מענק עבודה משולם על ידי הרשות ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים, העומדים בתנאים הקבועים בחוק, ומטרתו לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה. הגשת הבקשה למענק היא פשוטה וקלה וניתנת להגשה באופן מקוון באתר רשות המסים. המענק משולם בארבע פעימות, כאשר הפעימה השלישית משולמת ב-15 בדצמבר של שנת הזכאות. בשל חג החנוכה, השנה הוחלט להקדים את הפעימה במספר ימים.
למענק זכאים שכירים ועצמאיים מגיל 21 ומעלה שהם הורים לילדים או מגיל 55 ומעלה גם ללא ילדים שהכנסתם עומדת בקריטריונים. בקשות למענק עבודה עבור שנת 2023 באופן מקוון באמצעות אתר רשות המסים, עד סוף דצמבר 2025.
