יעקב פרי מצטרף ל-IDesia שנכנסת לשת"פ עם אלדין
חברת הסטארט אפ איידיסיה (IDesia) מקיסריה, המתמחה בפיתוח פתרונות לזיהוי ביומטרי מדווחת על עסקה ראשונה בגובה של כמיליון שקל, עם חברת אבטחת המידע אלדין. מדבר בפרוייקט פיתוח של המוצר הראשון שלה, המבוסס על הטכנולוגיה של איידיסיה נמצא בעיצומו.
בחברה מסבירים, כי ה-BDSTM מצריך רק נגיעה קלה במשטח מתכתי מוליך, הניתן לשילוב פשוט ונוח בכל סוג של מכשיר מחשוב או תקשורת אישי. פיתרון ה-BDSTM ישולב בדורות הבאים של מוצרי ה-eToken של אלדין. ה- eToken הוא רכיב חומרה קטן, המתחבר לשקע ה-USB של המחשב ומאפשר כניסה מאובטחת.
בנוסף דיווחה הסטארט-אפ על מינויו של יעקב פרי, יו"ר בנק מזרחי-טפחות, מנכ"ל סלקום וראש השב"כ לשעבר, ליועץ מיוחד למועצת המנהלים שלה. פרי מסר היום, כי "IDesia היא מסוג החברות שסוללות דרכים חדשות בשוק העולמי ומטביעות בו חותם לשנים רבות". הוא מוסיף, כי "שוק הביומטריה צפוי לצמוח מהיקף של מעל למיליארד דולר היום לכ-4 מיליארד דולר בשנת 2010 ויהווה ציר מרכזי של עולם האבטחה. לפתרון הביומטרי הייחודי של IDesia יש פוטנציאל כלכלי גדול יותר מכל פתרון אחר הקיים היום בשוק. בשל מאפייניו הייחודיים ניתן יהיה לשלבו במגוון רחב של יישומי מסחר וצרכנות שישמשו את הקהל הרחב באמצעות מגוון של מכשירי קצה כמו: טלפונים סלולריים, כרטיסים חכמים, מחשבים ועוד. IDesia מגיעה לשוק בתיזמון מצוין ויש לה פוטנציאל כמעט בלתי מוגבל".
איידיסיה סיימה בהצלחה ניסויי שדה של הפתרון הביומטרי אשר פיתחה. היא מדווחת כי הוא מציע מענה קריטי לשוק הזיהוי הביומטרי לצרכני קצה (כגון מחשבים נישאים טלפונים חכמים, כרטיסי אשראי) וכן לשוק ההומלנד סקיוריטי, בעלות אטרקטיבית - כך לדברי ראשי. גודל השוק הביומטרי בשנת 2006 מוערך בכ-1.6 מיליארד דולר. האנליסטים שותפים להערכה שהשוק יעבור 4 מיליארד דולר לקראת סוף העשור הנוכחי.
יצוין, עלות הונאות הזהות בארה"ב בשנת 2005 מוערכת ב-56.6 מיליארד דולר. מרכיב ההונאה המכוונת הוכפל בשנת 2005.
הפיתרון של איידיסיה Biodynamic Signature או BDSTM, מבוסס על האותות החשמליים הדינאמיים של הגוף. בשונה מהשיטות הקיימות בשוק לזיהוי ביומטרי, כגון טביעת אצבע, סריקת פנים, או עין המתבססות על צילום סטאטי של החתימה הביומטרית, השיטה שפיתחה איידיסיה מאפשרת אימות הזהות בזמן אמת ובכך מוציא מכלל אפשרות זיוף החתימה.
ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין, אומר כי, "כבר ממבט ראשון התרשמנו כי הטכנולוגיה של חברת IDesia היא מהפכנית ופורצת גבולות ועתידה להוות נקודת מפנה בשוק האבטחה המבוסס על זיהוי ביומטרי. לראשונה תתאפשר קליטה של חתימה אלקטרונית ייחודית מגוף האדם שתאפשר זיהוי ואימות כל אדם ברמת אמינות גבוהה שטרם נראתה עד היום. ליכולת הזאת צפויה השפעה מרחיקת לכת על שוק יישומי האבטחה המשווע לפתרונות אמינים וזולים יותר שיאפשרו מימוש מלא יותר של פוטנציאל העולם הדיגיטאלי לתועלתו היום יומית של המשתמש".
איידסיה סיימה בהצלחה את השלב הראשון של ניסויי השדה של הטכנולוגיה שפיתחה בשנתיים האחרונות. ניסויי השדה בוצעו על ידי מעבדת NPL באנגליה, שהיא מעבדה הכוללת מחלקה המתמחה בתחום הזיהוי הביומטרי ונחשבת לאחת המעבדות המובילות בעולם בתחום. בדו"ח המסכם מצוין בין השאר, כי "תהליכי הרישום והאימות נמצאו כאינטואיטיביים ופשוטים על ידי הבודקים".
מנכ"ל איידיסיה, ברוך לבנון, אומר, כי "עשרות יצרני ציוד אלקטרוני בעלי שם עולמי מגלים ענין בתוצאות ניסויי השדה, אשר בוצעו על ידי NPL, כאשר התנאי הראשוני לאימוץ הטכנולוגיה במוצריהם העתידיים הוא הצלחה בניסויים אוביקטיביים ומקצועיים . היות ואנו ממצבים את הפתרון שלנו כטכנולוגיה המובילה לשוק צרכני הקצה, ממצאי הדו"ח בנוגע לאמינות ולידידותיות הגבוהה למשתמש חשובים לנו מאד".
לבנון מוסיף, כי "עסקת אלדין מהווה יריית פתיחה במימוש אסטרטגיית השיווק והמכירות שלנו, המתבססת על הסכמי OEM ושיתופי פעולה בשווקים ורטיקאליים. בתחילת 2007 נתחיל ביישומה של תוכנית ה-, "IDesia Alliance" המיועדת לקבוצה נבחרת של מובילים בינלאומיים שיישמו את הטכנולוגיה של איידיסיה במוצרים שונים. השקת המוצר המסחרי הראשון מתוכננת במחצית 2007".
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
