איתוראן - רצה למרחקים ארוכים
משקיעים רבים מתלבטים בין מסחר תוך יומי, מסחר קצר טווח או מסחר לטווחים ארוכים. כל טכניקה ויתרונותיה, כל טכניקה וחסרונותיה. ברמת העיקרון אמור כל משקיע להתאים את סוג ההשקעה שהוא בוחר לאופיו. כל סגנון מסחר דורש זמן מסך שונה, משך זמן תגובה שונה וטכניקות שונות. אלא שקיימים מקרים שהתנהגות המניה כופה סגנון מסחר. מניה כגון איתוראן, קיימת כדי לספק למשקיע את האפשרות לסחור לטווח ארוך.
מניית איתוראן החלה את מהלך העליות בנובמבר 2002 במחיר של כ-23 שקלים למניה. מהלך העליות שהחל מנקודה זו, לא רק שהיה ארוך, אלא שהיה בנוי היטב: התרחבות המחזורים, רמות ההתנגדות שנשברו כלפי מעלה הפכו לשמש כרמות תמיכה, התיקונים הטכניים התחסלו בטווחים המקובלים והמניה היתה צפויה כמו יום שרב בחודש אוגוסט.
העובדה שהמגמה הראשית עודנה מגמת עלייה, משמשת כעוגן משמעותי במשוואת קבלת ההחלטות של המשקיע בעל הראייה ארוכת הטווח. המסר הוא שכל עוד מצויה המגמה הראשית בעלייה, ואין סימנים לסיומה, הרי שהמניה עדיין לא פגשה את הפסגה האחרונה ודומה שכל נסיגה לא תהיה אלא בגדר אפיזודה חולפת.
דוגמה טובה לכך אפשר לראות כאשר מביטים על מהלך הירידות ממחיר של 53 ועד למחיר של כ-46 שקלים למניה. הבלימה ברמת 46 שקלים, היתה תיקון טכני של כ-33% לגל העליות הרציף, 24.5 - 53 .על רקע העובדה שהתיקון הטכני נבלם בטווחים המקובלים היתה המניה אמורה להעפיל לשיא חדש. ואכן עשתה כך.
מהלך העליות החדש שהפציע לאחר התיקון הטכני ונקודת ההתחלה שלו מסומנת ברמת 43 שקלים למניה מלווה עד היום במומנטום חזק ובמחזורים ההולכים ומתרחבים. נקודות השיא ונקודות השפל מסודרות במבנה עולה, רמות ההתנגדות שנשברות כלפי מעלה מחליפות תפקיד והופכות לשמש כרמות תמיכה ולמעשה, הסביבה הטכנית תומכת עליות.
כפי שזה נראה כעת, הרי שמהלך העליות עדיין לא אמר את המילה האחרונה. תיקונים טכניים יוצאים לדרך ללא התרעה מוקדמת ויתכן שבתקופה הקרובה נאלץ להתמודד עם תיקון בסדר גודל כזה או אחר. קשה לדעת. אלא שהתיקון אינו העניין המרכזי. העניין המרכזי הוא מבנה המחירים הקיים שעודנו תומך במגמת העלייה, לכן, כל נסיגה באשר היא חייבת להימדד לאורם של מרכיבים מסויימים ובכללם מחזורי המסחר.
סיכום: כך או אחרת כוחה של איתוראן עדיין במותניה. מהלך העליות ארוך הטווח עדיין לא מיצה את עצמו, הסביבה הטכנית תומכת עליות וסביר להניח שכל תיקון טכני לא יהיה אלא אפיזודה חולפת. רמות המחירים הנוכחיות אינן בבחינת סוף פסוק עבור המניה.
לחצו להציע מניה נוספת לקראת ה-StockDay הבא
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביהצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?
רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים
על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.
לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה
והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.
על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.
- הבינלאומי: צמיחה בפעילות הליבה, התשואה על ההון ירדה ל-16.2%
- אנרג'יאן תספק גז טבעי לקפריסין דרך צינור תת ימי חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות
ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%
הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון
השנתי של 2025
הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.
הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.
התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.
התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- מכרז הרכב הממשלתי - רשימת הזוכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.
