אלי אדדי סלקום
צילום: רמי זרנגר
דוחות

סלקום עם רווח של 56 מיליון שקל ברבעון - שיא של 8 שנים

החברה דיווחה על המשך גידול במגזר הסיבים עם תוספת של 16 אלף מנויים לסך של 311 אלף
רוי שיינמן | (2)
נושאים בכתבה אלי אדדי סלקום

סלקום  סלקום -2.6%  דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה סיימה את הרבעון עם מחזור הכנסות כולל (לא כולל קש"ג) בסך של 1.07 מיליארד שקל, לעומת סך של 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-2.7%. ההכנסות מציוד קצה ברבעון עמדו על 349 מיליון שקל לעומת 301 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 16%. הרווח הגולמי מציוד הקצה הסתכם לסך של 57 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 27%. לדברי החברה עיקר הגידול מקורו בפעילות חברת הבת דינמיקה.

הרווח הנקי הסתכם לסך של 56 מיליון שקל, לעומת רווח של 53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 5.7% ושיא של 8 שנים. לדברי החברה העלייה נבעה, בין היתר, מגידול בהכנסות משירותי הסלולר ומשירותי האינטרנט במגזר הנייח, לצד גידול בהכנסות מציוד קצה.

אלי אדדי, מנכ

אלי אדדי, מנכ"ל סלקום; קרדיט: רמי זרנגר

ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם לסך של 354 מיליון שקל, לעומת 337 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5%. נהחברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי בסך של 93 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-77 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של כ-21%.

החברה גם מציגה גידול במנויים - במגזר הסלולר חל גידול של 17 אלף מנויים לסך של 3.57 מיליון לקוחות. במגזר הסיבים חל גידול של 16 אלף מנויים לסך של 311 אלף לקוחות, ומגזר הטלוויזיה חחל גידול של 3,000 מנויים.

"סלקום מציגה תוצאות חזקות בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים, עם גידול ברווח הנקי, תזרים חזק לצד ביצועי שיא בציוד הקצה, בהובלת חברת הבת דינמיקה שממשיכה לחזק את מיצובה כמובילה בשוק", מסר אלי אדדי, מנכ"ל סלקום. "סלקום, כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, צומחת במגזר הנייד והנייח, על אף הסביבה המאתגרת והשפעות המלחמה, מרחיבה את הפעילות במגזר העסקי בהמשך לזכייה במכרז צה"ל. אנו מביאים רוח חדשה של עשייה בכלל תחומי הפעילות של החברה, מהסלולר והנייח ועד לחשמל, ומבצעים מספר מהלכים משמעותיים, כדוגמת חתימת ההסכם האסטרטגי החדש עם הוט, שירחיב את היצע התוכן ללקוחות סלקום, השקת קמפיין לרגל חגיגות ה-30 לסלקום ומהלכים נוספים שאנו בוחנים".

מניית סלקום נסחרת לפי שווי של 3.18 מיליארד שקל אחרי עלייה של 28% מתחילת השנה ושל 62% בשנה האחרונה. 

מניית סלקום בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלימלך 20/11/2024 15:30
    הגב לתגובה זו
    מפטרים את המנכ"ל שהביא את התוצאות המצויינות הללו
  • 1.
    משה 20/11/2024 15:01
    הגב לתגובה זו
    סלקום זו הרשת הכי גרועה שיש פה. אינטרנט על הפנים כמו לפני 40 שנה. אין סיכוי שיתפתח. לא מפתיע אותי הגזלנים האלה. בקרוב נעשור לרשת שפויה אחרת מהתת רמה הזו.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)

המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס

אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אקוואריוס

אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע  . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?

צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת. 

במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית. מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.

תוכנית ההתייעלות שבירק ניסה להוביל נועדה להיות אבן היסוד של הגירסה המשופרת של החברה "אקוואריוס 2.0". הוא קיצץ כוח אדם, סגר משרדים, חתך הוצאות תפעוליות בכל מקום שניתן ועשה את הדבר ההגיוני של אם אי-אפשר להגדיל הכנסות, לפחות צריך לבלום את שריפת המזומנים. אולי זה היה ניסיון לייצר משמעת ארגונית בחברה שכבר שנים מתנהלת כמו סטארט-אפ שלא מבין שהכסף נגמר. אקוואריוס שרפה 6.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה אחרי שב-2024 שרפה 12 מיליון דולר, כך שניתן שאפשר לראות הפסדים מוגברים מתקופה לתקופה.

אלא שגם ההתייעלות הזאת, חריפה ככל שתהיה, פגשה את המובן מאליו כנראה - אין כאן פעילות מסחרית אמיתית שיכולה לשאת את החברה, אין צד ימני במאזן והפער בין עלויות הפיתוח לבין היכולת להביא מוצר לשוק רק הולך ומתרחק. ובואו נאמר את המובן מאיליו לא לוקח 4 שנים להביא מנוע לשוק. בטח שלא חמש. חברות שמפתחות טכנולוגיות מורכבות בהרבה כבר עברו מרעיון לייצור בזמן קצר מזה. כאן מדובר במנוע בעירה קטן, שנועד להיות בסיס לגנרטור, לא במטוס קרב. אם אחרי כל כך הרבה זמן החברה עדיין מדברת על "פיילוט ראשון", הרי שהפער בין עלויות הפיתוח לבין היכולת לייצר מוצר אמיתי כנראה גדול מאוד.