סלקום עם רווח של 56 מיליון שקל ברבעון - שיא של 8 שנים
סלקום סלקום -0.37% דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה סיימה את הרבעון עם מחזור הכנסות כולל (לא כולל קש"ג) בסך של 1.07 מיליארד שקל, לעומת סך של 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-2.7%. ההכנסות מציוד קצה ברבעון עמדו על 349 מיליון שקל לעומת 301 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 16%. הרווח הגולמי מציוד הקצה הסתכם לסך של 57 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 27%. לדברי החברה עיקר הגידול מקורו בפעילות חברת הבת דינמיקה.
הרווח הנקי הסתכם לסך של 56 מיליון שקל, לעומת רווח של 53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 5.7% ושיא של 8 שנים. לדברי החברה העלייה נבעה, בין היתר, מגידול בהכנסות משירותי הסלולר ומשירותי האינטרנט במגזר הנייח, לצד גידול בהכנסות מציוד קצה.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום; קרדיט: רמי זרנגר
ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם לסך של 354 מיליון שקל, לעומת 337 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5%. נהחברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי בסך של 93 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-77 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של כ-21%.
- סלקום מסכמת רבעון שני עם רווח נקי של 64 מיליון
- לא רק אקזיט - איך עסקת IBC תשפיע על סלקום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם מציגה גידול במנויים - במגזר הסלולר חל גידול של 17 אלף מנויים לסך של 3.57 מיליון לקוחות. במגזר הסיבים חל גידול של 16 אלף מנויים לסך של 311 אלף לקוחות, ומגזר הטלוויזיה חחל גידול של 3,000 מנויים.
"סלקום מציגה תוצאות חזקות בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים, עם גידול ברווח הנקי, תזרים חזק לצד ביצועי שיא בציוד הקצה, בהובלת חברת הבת דינמיקה שממשיכה לחזק את מיצובה כמובילה בשוק", מסר אלי אדדי, מנכ"ל סלקום. "סלקום, כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, צומחת במגזר הנייד והנייח, על אף הסביבה המאתגרת והשפעות המלחמה, מרחיבה את הפעילות במגזר העסקי בהמשך לזכייה במכרז צה"ל. אנו מביאים רוח חדשה של עשייה בכלל תחומי הפעילות של החברה, מהסלולר והנייח ועד לחשמל, ומבצעים מספר מהלכים משמעותיים, כדוגמת חתימת ההסכם האסטרטגי החדש עם הוט, שירחיב את היצע התוכן ללקוחות סלקום, השקת קמפיין לרגל חגיגות ה-30 לסלקום ומהלכים נוספים שאנו בוחנים".
מניית סלקום נסחרת לפי שווי של 3.18 מיליארד שקל אחרי עלייה של 28% מתחילת השנה ושל 62% בשנה האחרונה.
- 2.אלימלך 20/11/2024 15:30הגב לתגובה זומפטרים את המנכ"ל שהביא את התוצאות המצויינות הללו
- 1.משה 20/11/2024 15:01הגב לתגובה זוסלקום זו הרשת הכי גרועה שיש פה. אינטרנט על הפנים כמו לפני 40 שנה. אין סיכוי שיתפתח. לא מפתיע אותי הגזלנים האלה. בקרוב נעשור לרשת שפויה אחרת מהתת רמה הזו.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

