קווליטאו: ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-15% ל-11 מיליון דולר
קווליטאו קווליטאו 1.27% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה דיווחה על תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי - לפי הדיווח, הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-11.2 מיליון דולר, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל בו הסתכמו ההכנסות ב-9.7 מיליון דולר.
יתרת המזומנים של החברה נכון לתום הרבעון השלישי עמדה על 26 מיליון דולר, זאת לעומת 24.4 מיליון דולר ברבעון השני ו-23.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנה שעברה.
צבר ההזמנות של החברה נכון לתום הרבעון השלישי עמד על 33.9 מיליון דולר, זאת לעומת צבר ההזמנות נכון לתום הרבעון השני שעמד על 24.8 מיליון דולר והצבר ברבעון השלישי של שנה שעברה שעמד על 21.8 מיליון דולר. החברה מפרסמת את תוצאותיה הכספיות רק פעמיים בשנה, לכן אלו הם כנראה הנתונים היחידים לגבי הרבעון השלישי שנקבל מהחברה, וכמו שזה נראה עכשיו המשקיעים מאוכזבים והמניה יורדת ב-2% במסחר.
בחודש שעבר דיווחה החברה על שתי הזמנות גדולות - הראשונה בהיקף של כ-5 מיליון דולר מלקוח של מוצרי מוליכים למחצה באסיה שתסופק במהלך הרבעון הראשון והשני של שנת 2025. השנייה בהיקף של כ-3.1 מיליון דולר גם כן מלקוח של מוצרי מוליכים למחצה באסיה, כאשר הזמנה זו תסופק במהלך הרבעון השלישי של שנת 2025.
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- קווליטאו הכפילה את הרווח הנקי ל-5.6 מיליון דולר - המניה מזנקת ב-14%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את המחצית הראשונה של 2024 סיימה קווליטאו עם הכנסות של 20.5 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 17.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 15.5%. הרווח הגולמי הסתכם ב-13.9 מיליון דולר (67% מההכנסות) לעומת 11.6 מיליון דולר (65% מההכנסות) ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-7.5 מיליון דולר לעומת 5.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 30%, והרווח הנקי הסתכם ב-6.1 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 40%.
מניית קווליטאו כאמור היא אחת ממניות השנה אחרי זינוק של 137% מתחילת השנה ושל 158% בשנה האחרונה לשווי של 737 מיליון שקל.
- 1.נראית כמו בועה. שווי שוק אסטרונומי. (ל"ת)מני 09/10/2024 13:01הגב לתגובה זו
- מכפיל 16 על הרווח של 2023... אתה יודע מה זה בועה? (ל"ת)dd 09/10/2024 13:44הגב לתגובה זו
- גב 09/10/2024 13:41הגב לתגובה זואתה מטומטם או מה? זיל הזול

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳