תיראו מופתעים: ארה"ב מובילה בטבלת המיליונרים והמיליארדרים
לכמעט 6 מיליון אמריקאים יש הון נזיל של מיליון דולר לפחות, עלייה של למעלה מ-60% בעשור האחרון והרבה מעל קצב הצמיחה העולמי שעומד על כ-38%, כך עולה מדו"ח העושר של ארה"ב לשנת 2024 מאת Henley & Partners ו-New World Wealth. ב-5 השנים האחרונות, אוכלוסיית המיליונרים בארה"ב גדלה ב-35%, כמעט פי שניים מהר יותר מזו של סין. ארצות הברית היא כעת ביתם של 37% מהמיליונרים בעולם, עלייה קלה לעומת 35% ב-2018.
עם זאת, וככל שמטפסים במעלה סולם העושר, הפער גדל עוד יותר כאשר לארה"ב יש 9,850 אזרחים ששווים לפחות 100 מיליון דולר, לעומת 2,352 אזרחים בסין. ומה בגזרת המיליארדרים? לארה"ב יש כ-788 מיליארדרים לעומת 305 בסין.
דומיניק וולק, ראש קבוצת לקוחות פרטיים ב-Henley & Partners, אמר שהסגרים הנוקשים של הקורונה בסין יחד עם העלייה בהתערבות הממשלתית במגזר הפרטי, האטו את הצמיחה של סין במדד העושר. מעבר לכך, סין חווה הגירה שלילית של מיליונרים עם לא פחות מ-13,500 מיליונרים סינים שעזבו את המדינה ב-2023, מה שמציין שיא חדש. ארה"ב נהנתה ב-2023 מהגירה חיובית של 2,200 מיליונרים, כאשר הדוח צופה הגירה של 3,500 מיליונרים נוספים אל המדינה במהלך 2024.
"ארה"ב נותרה מוקד משיכה ליזמים ומהנדסים טכנולוגיים עשירים, במיוחד מאסיה, אירופה ובריטניה", נכתב בדו"ח. ההערכות הן שסין תהווה רק 35%-40% מצריכת מוצרי היוקרה העולמית עד 2030 - עלייה קלה בלבד מהרמות הנוכחיות. ההוצאה הכוללת על יוקרה בסין נמוכה בכ-40% מהמצב שבו הייתה ב-2019. מנגד, מכירות מוצרי היוקרה בארה"ב בשנה שעברה הסתכמו ב-80 מיליארד דולר, לעומת כ-52 מיליארד דולר בסין.
- 3.הכל בלון נפוח (ל"ת)88 23/03/2024 07:00הגב לתגובה זו
- 2.אזרח 22/03/2024 21:26הגב לתגובה זומשפחה וכד'
- 1.לי יש מיליון שקל נזילים, זה עושה אותי מיליונר ישראלי? (ל"ת)רון גל 22/03/2024 18:42הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳